יום שני, 2 במאי 2016

''אקספרסיה-אימפרסיה'' תערוכת יחיד - נורית רוזן אוצרת – אירית לוין בין התאריכים 6-28 למאי, בית העיתונאים ע"ש סוקולוב בתל אביב.. מאת: שרית יוכפז



בין התאריכים 6-28 למאי, בית העיתונאים ע"ש סוקולוב (רח' קפלן 4) בתל אביב.



עם האומנית  מימין

הלכתי לתערוכה- בהצלחה 
זו תערוכת היחיד הראשונה של נורית רוזן לאחר מספר תערוכות קבוצתיות. '' זו תערוכה המסכמת שנת יצירה עם הדהוד לציורים ולרישומים מהעבר. מסת העבודות בשלושת המקבצים המוצגים בתערוכה  זה לצד זה, יוצרת מפגשים צורניים וקולוריסטיים שונים. היצירה נעה בין  תווי עומס ודחיסות לצד תווים שקטים 



ומופנמים. הצופה בתערוכה מסייר במעין לבירינת של דגמים וצורות הנעים בין פיגורציה להפשטה בין ריאליה מוחשית לריאליה פסיכולוגית'' -  אומרת האוצרת אירית לוין - ''הציורים התחילו לעתים בקו ולפעמים בכתם צבע, ונוצרו בתהליך עבודה ספונטני חסר חוקיות ותכנון, בצבעי פנדה על קרטון בפורמט קטן. הדימויים הצמחיים עברו תהליך השטחה על-ידי האמנית, כאשר קווי המתאר השחורים יוצרים דיאלוגים עם סקלה של צבעים יוקדים''.


"העבודות החדשות הללו" – מסבירה נורית רוזן – "שונות לחלוטין מהציור הפיגורטיבי המוקפד שאפיין אותי בעבר. הן נוצרו במהלך ההתמודדות עם מחלת הסרטן. הן משקפות את הלך הרוח, את התחושה של מבוך ללא מוצא, של קירות שחורים שסוגרים עלי. משקפות את התסכול כשאני לא יודעת באיזו דרך לבחור ואיזו החלטה היא הנכונה. משקפות מצב של כאוס מאיים ואי וודאות , ותחושה של חוסר משמעות.
אני עובדת ישר מהבטן. בכל עבודה התוצאה מפתיעה אותי מחדש. למרות התחושות הקשות, העייפות הנוראית, הסבל, הדכדוך והפסימיות - נוצרה חגיגת צבעים אופטימית וחזקה. כנראה שהרצון שלי לחיות יותר חזק מהדיכאון והסבל. כנראה שאני לא מעזה להאמין שיהיה בסדר, שאתגבר על המחלה".


לפתיחה החגיגית של התערוכה שתתקיים ביום שישי 6.5.16 תגענה במיוחד צמד המוסיקאיות המחוננות, נגנית החליליות טלי רובינשטיין והפסנתרנית טל אבן-צור (הצמד הנפלא  Tal Y Tali) שתנגנה הן קטעי מוסיקה מקורית פרי יצירתן והן עיבודים שלהן לשירים קיימים. השתיים השתתפו לאחרונה בדיסק שזכה בגראמי הלטיני היוקרתי ומופיעות הן בארץ והן ברחבי העולם.

מומלץ.

מאת: שרית יוכפז עורכת ראשית-sarit0404@yahoo.com

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Translate


אודות שרית יוכפז

שמי שרית יוכפז.
אני עתונאית מזה עשרים וחמש שנים.
אני בוגרת אונברסיטת בר אילן תעודת הוראה, הסטוריה וספרות, והמכללה למנהל למדתי תקשורת..
בעלת תעודת עיתונאית של "אגודת העיתונאים תל אביב", ו"אגודת העיתונאים הממשלתית".
כתבתי בעיתונות ארצית, מגזינים לנשים ולתיירות, מקומונים ואתרי אינטרנט.
הגשתי מזה 10 שנים פינה ברדיו קול חי FM93 בנושא תיירות תרבות וארועים מיוחדים.
בהמשך למדתי גם לימודי תעודה רפואה משלימה, איפור מקצועי (כדי שיהיה לי רקע לכתוב בנושאים הללו).
הרצאתי בנושאי תקשורת ועיתונות.
מתנדבת בשעות הפנאי ל"אגודה למען העיוור", ל"נשות הדסה" -סניף נר הלילה ומתנדבת למשמר האזרחי.
אוהבת ים, ספורט, בעלי חיים והום סטיילינג.

המגזין של שרית

במגזין זה תוכלו למצוא המלצות למשפחה בנושאים הבאים: אופנה, טיפוח ויופי, אקססוריז, בריאות, צרכנות, חדש על המדף, ספרים, תרבות, הצגות, סרטים, תערוכות, תיירות, טיולים יפים, ספא, מסעדות, ולייף סטייל.

עקבו אחרי בגוגל+

התמונה שלי
מפיקה עורכת מגישה תוכנית רדיו ברדיו ליפס בימי רביעי מ10-12 בבוקר. "המלצות וראיונות" עםשרית יוכפז www/radiolips.com
מופעל על ידי Blogger.

ארכיון המגזין

רשומות פופולריות