יום שישי, 30 ביוני 2023

הלן מירן, אוליבר סטון, האחים דארדן, לייב שרייבר, קלייר דני הם בין אורחי פסטיבל הקולנוע ה־40 ירושלים, 13-23 ביולי 2023 מאת: שרית יוכפז


                                                      תרבות ואומנות-שרית יוכפז

 הלן מירן, אוליבר סטון, האחים דארדן, לייב שרייבר, קלייר דני

הם בין אורחי פסטיבל הקולנוע ה־40 ירושלים, 13-23 ביולי 2023

 

שורה ארוכה של יוצרים ואנשי קולנוע מובילים יגיעו לפסטיבל הקולנוע ה־40 ירושלים, שייפתח ביום חמישי ה־13 ביולי, בהקרנת בכורה חגיגית של הסרט ״גולדה״,

במעמד במאי הסרט גיא נתיב וצוות השחקנים, ביניהם הלן מירן, שמגלמת את ראשת הממשלה גולדה מאיר, ולייב שרייבר, שמגלם את מזכיר המדינה הנרי קיסינג׳ר.

 

באירוע הפתיחה יוענקו שלושה אותות הוקרה לשלושה ענקים של הקולנוע העולמי העכשווי:

 

הלן מירן תקבל אות הוקרה מיוחד מטעם הפסטיבל. מירן, אחת משחקניות הקולנוע האהובות בארץ ובעולם היא זוכת פרסי אוסקר, באפט״א, אמי וטוני, קטפה פעמיים את פרס השחקנית הטובה ביותר בפסטיבל קאן ופעם נוספת בפסטיבל ונציה. היא מוכרת משלל תפקידיה הקולנועיים, ותיזכר לנצח בתור המלכה אליזבת השנייה בסרט ״המלכה״.

 

אורח נוסף שיקבל אות הוקרה באירוע הפתיחה הוא אוליבר סטון, אחד הקולות החשובים ביותר בתרבות האמריקאית העכשווית. לאורך הקריירה הענפה שלו, סטון יצר קולנוע פוליטי ואקטיביסטי, סוחף וקומוניקטיבי, שהוליד כמה מהסרטים ההוליוודיים האיקוניים ביותר של ארבעת העשורים האחרונים.

 

כמה מסרטיו הבולטים של אוליבר סטון יוקרנו בפסטיבל: "פלאטון", שזכה בפרס האוסקר לסרט הטוב ביותר וזיכה את סטון בפרס הבימוי, "וול סטריט", "ג'יי אף קיי: תיק פתוח", ו"רוצחים מלידה". כמו כן, תתקיים הקרנה של סרטו התיעודי החדש "גרעין עכשיו", שעוסק במשבר האקלים.

 

אות הוקרה שלישי יוענק לצמד הבמאים הבלגים האהובים האחים ז'אן־פייר ולוק דארדן. הם בין הבמאים הבודדים בעולם שזכו בפסטיבל קאן פעמיים, על סרטיהם "רוזטה" ו"הילד". סרטיהם הוקרנו בקביעות גם בפסטיבל ירושלים לאורך כל 40 שנותיו.

 

האחים דארדן יזכו לרטרוספקטיבה בפסטיבל, שתכלול הקרנות של שמונה סרטים: "ההבטחה", "רוזטה", "הבן", "הילד", "השתיקה של לורנה", "הילד עם האופניים", "יומיים ולילה" וכן סרטם האחרון "טורי ולוקיטה".

 

הבמאית הצרפתיה קלייר דני

, מיוצרות הקולנוע המוערכות ביותר בעולם, תגיע לירושלים כדי לעמוד בראש צוות השיפוט של התחרות הבינלאומית. המבט הקולנועי הייחודי של דני זיכה אותה בשבחים ובפרסים על סרטיה הרבים שמוצגים בקביעות בפסטיבלים הגדולים, ביניהם "ננט ובוני" שזכה בפרס הגדול של פסטיבל לוקרנו, "עבודה טובה", "צרות בכל יום" ו"35 שוטים של רום".

 

הבמאי ההונגרי עטור הפרסים קורנל מונדרוצו (Kornél Mundruczó), יעמוד בראש צוות השיפוט של התחרות הישראלית. עם סרטיו המוכרים והמוערכים נמנים "האל הלבן" שזכה במסגרת "מבט מסוים" של פסטיבל קאן, ״הירח של יופיטר״ שהתחרה בקאן, ו"קרעים של אישה" שהתחרה בפסטיבל ונציה וקיבל מועמדות לפרס האוסקר לשחקנית.

Translate


אודות שרית יוכפז

שמי שרית יוכפז.
אני עתונאית מזה עשרים וחמש שנים.
אני בוגרת אונברסיטת בר אילן תעודת הוראה, הסטוריה וספרות, והמכללה למנהל למדתי תקשורת..
בעלת תעודת עיתונאית של "אגודת העיתונאים תל אביב", ו"אגודת העיתונאים הממשלתית".
כתבתי בעיתונות ארצית, מגזינים לנשים ולתיירות, מקומונים ואתרי אינטרנט.
הגשתי מזה 10 שנים פינה ברדיו קול חי FM93 בנושא תיירות תרבות וארועים מיוחדים.
בהמשך למדתי גם לימודי תעודה רפואה משלימה, איפור מקצועי (כדי שיהיה לי רקע לכתוב בנושאים הללו).
הרצאתי בנושאי תקשורת ועיתונות.
מתנדבת בשעות הפנאי ל"אגודה למען העיוור", ל"נשות הדסה" -סניף נר הלילה ומתנדבת למשמר האזרחי.
אוהבת ים, ספורט, בעלי חיים והום סטיילינג.

המגזין של שרית

במגזין זה תוכלו למצוא המלצות למשפחה בנושאים הבאים: אופנה, טיפוח ויופי, אקססוריז, בריאות, צרכנות, חדש על המדף, ספרים, תרבות, הצגות, סרטים, תערוכות, תיירות, טיולים יפים, ספא, מסעדות, ולייף סטייל.

עקבו אחרי בגוגל+

התמונה שלי
מפיקה עורכת מגישה תוכנית רדיו ברדיו ליפס בימי רביעי מ10-12 בבוקר. "המלצות וראיונות" עםשרית יוכפז www/radiolips.com
מופעל על ידי Blogger.

ארכיון המגזין

רשומות פופולריות