יום רביעי, 3 באוגוסט 2016

אירועי קיץ מרתקים ברובע היהודי בירושלים .מאת: עינת סמואל ושרית יוכפז

צילום: באדיבות:יח"צ שלומית פרבר ויזנר

                                                                                
               הוזמנתי להצטרף לסיור בין הערביים בירושלים, לעיתונאים ובני משפחותיהם,                                              
 ע"י מרום תקשורת. זה תמיד כיף ונעים להגיע לירושלים במיוחד באוגוסט כשרוצים לברוח מהחום המעיק של תל אביב ולבוא למקום עם האוויר הכי נפלא ביקום.  
                                                        
הגענו לירושלים בשעת אחה"צ מאוחרת, החנינו את הרכב ויצאנו דרך שד' ממילא לכיוון שער יפו המטופח – נקודת המפגש.  בשער יפו אספה אותנו הרכבת התיירותית -  שיצאה לכיוון הרובע היהודי. הנסיעה ברכבת מהנה מאוד גם למבוגרים וגם לילדים, חווייה בפני עצמה שעוברת בדרך משער יפו לכיוון הרובע דרך מגדל דוד, הרובע הארמני, שער ציון בואכה הכותל. הילדים נהנו מאוד ורצו סיבוב נוסף.
ברובע היהודי צפינו בפרוייקט הפסיפסים והשתתפנו בפסיפס החברתי הראשון, עלינו למרפסת בית הכנסת המפואר החורבה לתצפית היפהפיה של  360 מעלות על העיר ירושלים.

 מהתצפית ניתן לראות את כל העיר פרושה לפניכם, משם ירדנו אל מרכז דוידסון הגן הארכיאולוגי המטופח,

 בכניסה קיבלנו עששיות ויצאו לסיור מודרך על החומות שסביב הגן הארכיאולוגי. 

הסיור המרתק באווירה קסומה גילה לנו פרטים שלא ידענו על 

המקום. קינחנו בארטיקים, מדהים איך חושבים שם על הכל כדי 

שהסיור יהיה מושלם. חזרנו לשער יפו  - שוב בנסיעה מהנה ברכבת

התיירותית לשער יפו. היה פשוט מושלם. אני ממליצה בחום, בבריזה

שיש בירושלים באוגוסט.                                                                                                                    
                                     
אירועי קיץ מרתקים ברובע היהודי בירושלים


צילום: עינת סמואל

במהלך חודש אוגוסט החברה לשיקום ופיתוח הרובע היהודי בירושלים, מזמינה את הקהל הרחב לחוויה צוננת באוויר ההרים הצלול של ירושלים. כחלק מאירועי הקיץ, תוכלו להגיע לרובע היהודי עם רכבת הכותל התיירותית והמרהיבה, שתוביל את המבקרים משער יפו היישר לגן הארכיאולוגי- מרכז דווידסון המטופח בנסיעה חוויתית ואווירה קסומה. במרכז הממוזג יצפו בסרט מרתק ומרגש המציג את סיפורם של עולי הרגל מלפני 2000 שנה, בנוסף, במרכז יחשפו האורחים לחותמו האישי של המלך חזקיהו, ובגן עצמו יטיילו על חומות העיר העתיקה ויפסעו בשבילים בהן פסעו מלכים ונכבדי העיר. הילדים יוכלו להינות ממשחק "מגלים את הגן" ברחבי הגן הארכיאולוגי, לבנות את הכותל מאבני ענק המוצבות במקום, ולהכין למזכרת פסיפס אישי. בנוסף יוכלו לפתור חידות במשחק אינטראקטיבי ייחודי באמצעות הטלפון החכם (בתוספת תשלום)
                                            צילום: עינת יוכפז סמואל.

   צילום: עינת יוכפז סמואל

ברחוב הקארדו המקורה ייהנו המבקרים במסגרת פסטיבל הפסיפס ממיזם הפסיפסים המרהיב שייצר ועיצב האמן דודו הראל בהשראת ממצאים ארכיאולוגיים ויניחו אבני פסיפס בפסיפס החברתי הראשון בישראל בדגם סמל העיר ירושלים שיוענק לראש העיר לרגל חגיגות היובל לאיחודה. בזמן הביקור ברובע היהודי, יוכלו המבקרים  לתצפת על הנוף עוצר הנשימה של העיר ממרומי כיפתו של בית כנסת החורבה, להתפעל מארון הקודש המפואר והגבוה בעולם ולהתרשם מיופייה של העיר.
במסגרת הכרטיס המשפחתי תוכלו לבקר גם בפרבר ההרודיאני התת קרקעי הקריר והנעים בימי הקיץ החמים, ובמיצג מרגש שבבית השרוף. לרשות המבקרים יועמד גם מכשיר הדרכה קולית.
                            
להלן פרוט האטרקציות:

חווית לילה ברובע היהודי בירושלים - סיורי עששיות לאור ירח וכוכבים
במסגרת אירועי הקיץ של החברה לשיקום  ופיתוח הרובע היהודי יתקיימו בערבי חמישי סיורי עששיות: הסיור יוצא מדי יום חמישי בשעה 20:00 ממרכז המידע של הגן הארכיאולוגי מרכז דוידסון הסמוך לשער האשפות, במהלך הסיור יבקרו ברחוב המסחר הראשי של ירושלים בימי הבית השני ויחשפו ליסודות הכותל המערבי. בהמשך יעלו לחומה העתיקה ולמגדל התצפית המרהיבה בליווי עששיות, יעלו במדרגות ששימשו את עולי הרגל ויכנסו למרכז דוידסון בו יצפו בסרט המשחזר את סיפורם של עולי הרגל מלפני 2000 שנה. בסיום הסיור יקנחו במיפגש עם חותמו של המלך חזקיה שהתגלה לפני מספר חודשים. סיורי העששיות יתקיים יום חמישי בשעה 20:00, עלות לילד: 31 ₪, מבוגר: 45 ₪.

הגן הארכיאולוגי – פעילויות לכל המשפחה- לגלות את הגן במשחק משפחתי ולבנות את הכותל מחדש עם אבני ספוג, במסגרת פסטיבל הפסיפס תתקיים סדנת פסיפסים – הילדים יוזמנו להכין פסיפס אישי למזכרת
במקום שבו לכל אבן סיפור וכל סיפור הוא מזכרת - מחכות לילדים אבני ספוג ענקיות בעזרתן יוכלו 'לבנות את הכותל מחדש. בין העתיקות והמוצגים הוטמנו רמזים אותם יוכלו למצוא המבקרים בעזרת דף חידות וסתרים. לחובבי הגאדג'טים בגן הארכיאולוגי ניתן יהיה ליהנות [בתוספת תשלום] ממשחק אינטראקטיבי בסגנון חפש את המטמון  בשם "יש לאן", משחק הנושא בחובו שאלות אינטראקטיביות ותשובות שיובילו את השחקנים למסלול מרתק בגן.


רוצים לפגוש כוהנים ולהכיר מקרוב איך חיו עשירי העיר? הצטרפו למסע בזמן ברובע ההרודיאני...
במקום הכי קריר ברובע היהודי, נמצאות העדויות הגדולות ביותר לירושלים של פעם, ולסיפורם הדרמטי של כהני בית המקדש השני העשירים. שכונת בתי הכוהנים המכונה גם 'הרובע ההרודיאני'. האורחים ירדו אל מתחת לפני האדמה, אל החדרים הכי פרטיים ויהנו ממסע בזמן הכולל הצצה אל המקוואות והמרחצאות, כלי המטבח העשירים והפסיפסים המרהיבים בבתיהם של חשובי הדור.

משער יפו לגן הארכיאולוגי ברכבת התיירותית - חוויה לילדים שמכניסה את כל המשפחה לאווירה קסומה וססגונית
הדרך הנוחה, הקלה והחווייתית להגיע לאתרי הרובע היהודי בשיתוף עם "רכבת הכותל" משער יפו הינו נסיעה קצרה המלווה בהסברים והדרכה קולית במגוון שפות. הרכבת יוצאת מדי חצי שעה משער יפו או משער האשפות.

הקארדו- חשיפה לפרויקט ירושלים של פסיפסים -  והנחת אבני פסיפס בפסיפס החברתי הראשון בישראל
המבקרים בקארדו יהנו בסגרת פסטיבל הפסיפס מהיצירה הראשונה שהוצבה ברחוב הקארדו במסגרת פרויקט הפסיפסים החדש בירושלים.  במיזם הפסיפסים ייצר האמן דודו הראל מבחר של תשע חנויות בהן מוצרים או בעלי מקצוע האופייניים לתקופה, שעוצבו בהשראת ממצאים ארכיאולוגיים. הפסיפסים יוצבו בקארדו וכל אחד יוכל לראותם ללא תשלום. כרגע הוצב הפסיפס הראשון – בו נראית חנות בדים כולל דמויות של בני אצולה לבושות בבגדים אוטנטיים לפני 2000 שנה. בנוסף, המבקרים בקארדו במהלך הקיץ יוזמנו להשתתף גם הם ביצירה- ולהוסיף  את אבני הפסיפס שלהם לסמל העיר ירושלים אשר מוצב במקום. פסיפס זה יוענק לבירה במלאות חמישים שנה לאיחודה.

                                       

כרטיס משפחתי לכל האתרים, (לא כולל סיור עששיות): 160 ₪ לזוג + ילדים  (לפי תעודת זהות ללא הגבלה במספר הילדים).
בשעות היום - כרטיס משולב עם רכבת התיירותית משער יפו לשער האשפות: מבוגר- הלוך ושוב וגן ארכיאולוגי- 44 ₪. לכיוון אחד וגן 33 ₪. לילד, חייל, גימלאי-  הלוך ושוב וגן 29 ₪, כיוון אחד וגן- 21 ₪.



פרטים נוספים בטלפון *4987 ובפייסבוק 'תיירות הרובע' 
מומלץ בחום

צילום: עינת יוכפז סמואל. ויח"צ 

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Translate


אודות שרית יוכפז

שמי שרית יוכפז.
אני עתונאית מזה עשרים וחמש שנים.
אני בוגרת אונברסיטת בר אילן תעודת הוראה, הסטוריה וספרות, והמכללה למנהל למדתי תקשורת..
בעלת תעודת עיתונאית של "אגודת העיתונאים תל אביב", ו"אגודת העיתונאים הממשלתית".
כתבתי בעיתונות ארצית, מגזינים לנשים ולתיירות, מקומונים ואתרי אינטרנט.
הגשתי מזה 10 שנים פינה ברדיו קול חי FM93 בנושא תיירות תרבות וארועים מיוחדים.
בהמשך למדתי גם לימודי תעודה רפואה משלימה, איפור מקצועי (כדי שיהיה לי רקע לכתוב בנושאים הללו).
הרצאתי בנושאי תקשורת ועיתונות.
מתנדבת בשעות הפנאי ל"אגודה למען העיוור", ל"נשות הדסה" -סניף נר הלילה ומתנדבת למשמר האזרחי.
אוהבת ים, ספורט, בעלי חיים והום סטיילינג.

המגזין של שרית

במגזין זה תוכלו למצוא המלצות למשפחה בנושאים הבאים: אופנה, טיפוח ויופי, אקססוריז, בריאות, צרכנות, חדש על המדף, ספרים, תרבות, הצגות, סרטים, תערוכות, תיירות, טיולים יפים, ספא, מסעדות, ולייף סטייל.

עקבו אחרי בגוגל+

התמונה שלי
מפיקה עורכת מגישה תוכנית רדיו ברדיו ליפס בימי רביעי מ10-12 בבוקר. "המלצות וראיונות" עםשרית יוכפז www/radiolips.com
מופעל על ידי Blogger.

ארכיון המגזין

רשומות פופולריות