יום שישי, 31 במאי 2013

סיור קולינרי בשוק הכרמל ובסמטאות כרם התימנים- ''מסטרשוק''. מאת שרית יוכפז

סיור קולינרי בשוק הכרמל ובסמטאות כרם התימנים- ''מסטרשוק''
סיורי ה''מאסטרשוק'' נערכים בהדרכת הסומלייה יוסי בן אודיס ויקב הפרימיום ''1848''.
הסיורים יערכו מדי יום שלישי ושישי בין השעות 12.00-16.00 ויכללו:
סיור בדוכני השוק וטעימות מדוכנים שונים של תבלינים, פירות, ירקות, שמני זית, יינות, פיצוחים, קפה, מיץ גת, היכרות עם הבסטיונרים הצבעוניים, היכרויות עם ''מלך החומוס'', ''מלך המרקים'' , ועוד...ועוד...ועוד....עברתי חוויה זו התקיים סיור לכתבים  עם נורית גורן ויוסי בן אודיס  הובילו אותנו בסמטאות  יפות וריחניות  של שוק הכרמל וכרם התימנים. בקרנו במלון בוטיק "עדן "המיוחד. טעמנו שמן זית. קפה. חלווה .היה  מיוחד כמו טיול בחו"ל.
הסיור יסתיים במסעדת ''הטרקלין'' עם ארוחת טעימות של 10 מנות.

"מסטרשוק" סיור קולינרי בשוק הכרמל ובסמטאות כרם התימנים
לכל חובב שווקים יש את המקומות מסתור שרק הוא/ היא מכירים – וכך גם בשוק הכרמל.
בשוק  ישנם עשרות מקומות מיוחדים המסתתרים ברחובות המתפצלים מהשוק אל כרם התימנים ואוצרים בתוכם סיפורים מיוחדים ואנשים יחודיים.
לאחרונה חברו נורית גורן והסומלייה יוסי בן אודיס בשיתוף יקב ''1848'' לקיים סיורים קולינארים בשוק הכרמל ובכרם התימנים הסמוכה.
נורית גרה מזה שנים בדירה הנמצאת בתוך השוק, היא גדלה בבית של סבתא קצבית ומילדותה היא לא מפסיקה לבשל לעשרות מחברייה ובמסגרות התנדבותיות. לפרנסתה ניהלה במשך שנים מספר רב של מסעדות איכות בתל אביב .
את כל הקניות עורכת נורית בשוק מידי יום וחברייה כינו אותה המסטר של השוק – כי היא תמיד יודעת איפה נמצא כל תבלין או ירק במחיר הכי טוב ובדוכן הכי מיוחד.
לפני כמספר חודשים החליטה נורית לצרף אל הקניות שלה את ידידה הסומלייה יוסי בן אודיס והוא נפעם מיכולותיה ומהמקומות המיוחדים אותם לא הכיר בשוק . השניים החליטו להקים מיזם מיוחד הנקרא: ''מסטרשוק – סיורי קולינריה ויין בשוק הכרמל''.


מסטרשוק

מידי ימי שלישי ושישי יערכו הצמד סיורים מיוחדים בהם מכירים את כל המקומות הכי מיוחדים בשוק כשמתחילים בכוס יין ומשיקים לחיים לפני היציאה לדרך .... משם ממשיכה הקבוצה להנות ממטעמי הדוכנים בהם מסיירים עם עגלה מיוחדת בה מסתתרות הפתעות להמשך הסיור. מתחילים את הסיור בלגימת קפה מיוחד עם פנסיונר שהגשים את חלומו לשיר שירי ארץ ישראל בבית הקפה של הסבא שלו .
לאחר מכן ממשיכים ומכירים צמד אחים תימנים בעלי חנות התבלינים הכי צבעונית בשוק, טועמים ומקבלים הסבר על  החנות, האנשים וטועמים טחינה מיוחדת המיוצרת בהר גריזים .
את המשך הסיור מתבלת נורית בהסברים על הקמת השוק ומציגה את הקיר המקורי של הקמת השוק ולטעימות של תה קר מרענן מחליטות טבעיות של "רופא התה של הכרמל" בחנות המלאה בעשרות סוגי חליטות המרפאות כל בעיה ומחלה , כמו כן טועמים ומכירים 4 סוגי מלחים : מלח פחם, מלח לימון, מלח רוזמרין ומלח מעושן – לומדים על דרך הפקת המלח ונכנסים לכרם התימנים לטיול קצר ומלא ריחות ואווירה של תל אביב של פעם .
במהלך הסיור בשוק מכירים את החומוס הכי מפורסם של השוק, מכירים את מלך המרקים של הכרם, עוצרים להסבר על השינוי של השנים האחרונות של הכרם ליד בית מלון בוטיק מהמם ומשם לתוך השוק, הצעקות, הריחות, הפירות והשירים של הבסטיונרים המעניקים חוויה אוטנטית .
לפני תום הסיור טועמים שמני זית ישראלים וחומצים מיוחדים לצד חרדל ישראלי מיוחד ולקינוח דוגמים כמה סוגי חלוות יוצאות דופן .


מסטרשוק נורית גורן

הסיור מסתיים במסעדת הטרקלין הסמוכה ובה נהנים מארוחה בת 10 מנות מהמרכיבים עליהם סיפרה נורית במהלך הסיור בשוק – את כל הסיור והארוחה מתבל הסומלייה ביינות מסוגים שונים.הסיורים מאורגנים ע''י יוסי בן אודיס בעלים של מסעדת ''הטרקלין'' ויקב הפרימיום ''1848''.

מחיר- 250 ש''ח.

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Translate


אודות שרית יוכפז

שמי שרית יוכפז.
אני עתונאית מזה עשרים וחמש שנים.
אני בוגרת אונברסיטת בר אילן תעודת הוראה, הסטוריה וספרות, והמכללה למנהל למדתי תקשורת..
בעלת תעודת עיתונאית של "אגודת העיתונאים תל אביב", ו"אגודת העיתונאים הממשלתית".
כתבתי בעיתונות ארצית, מגזינים לנשים ולתיירות, מקומונים ואתרי אינטרנט.
הגשתי מזה 10 שנים פינה ברדיו קול חי FM93 בנושא תיירות תרבות וארועים מיוחדים.
בהמשך למדתי גם לימודי תעודה רפואה משלימה, איפור מקצועי (כדי שיהיה לי רקע לכתוב בנושאים הללו).
הרצאתי בנושאי תקשורת ועיתונות.
מתנדבת בשעות הפנאי ל"אגודה למען העיוור", ל"נשות הדסה" -סניף נר הלילה ומתנדבת למשמר האזרחי.
אוהבת ים, ספורט, בעלי חיים והום סטיילינג.

המגזין של שרית

במגזין זה תוכלו למצוא המלצות למשפחה בנושאים הבאים: אופנה, טיפוח ויופי, אקססוריז, בריאות, צרכנות, חדש על המדף, ספרים, תרבות, הצגות, סרטים, תערוכות, תיירות, טיולים יפים, ספא, מסעדות, ולייף סטייל.

עקבו אחרי בגוגל+

התמונה שלי
מפיקה עורכת מגישה תוכנית רדיו ברדיו ליפס בימי רביעי מ10-12 בבוקר. "המלצות וראיונות" עםשרית יוכפז www/radiolips.com
מופעל על ידי Blogger.

ארכיון המגזין

רשומות פופולריות