יום שלישי, 15 ביולי 2014

לרגל טו" באב, תקיים המועצה לשימור אתרי ישראל את אירועי "אהבה בעיר הגדולה", במגוון אתרי מורשת בתל אביב, אשר יתנו לנו הצצה לסיפורי האהבה הגדולים של האומה מאת: שרית יוכפז

 
 
אהבה בעיר הגדולה

אתרים מדברים אהבה
 
 
 
 
המועצה לשימור אתרי מורשת בישראל בשיתוף עם עיריית תל־אביב-יפו יקיימו זו השנה הרביעית , לרגל טו באב את אירועי "אהבה בעיר הגדולה". במסגרת האירוע יתקיימו ב-13 מוזיאונים ואתרי מורשת באזור תל אביב יפו הצגות, תערוכות ומופעים יחודיים שיתנו הצצה לסיפורי האהבה הגדולים של מנהיגי האומה, החלוצים ולוחמי המחתרות.
כל האירועים יתקיימו בערב ט"ו באב, 10 באוגוסט בין השעות 18:00-21:00.
"אנחנו שמחים להציע אירוע יוצא דופן לחג האהבה", אומר עמרי שלמון, מנכ"ל המועצה לשימור אתרים, "דרך שונה לציין את היום המיוחד הזה, שתראה לנו שהרומנטיקה הייתה שזורה בנופה של ארץ ישראל מתחילת דרכה וכי האהבה היא אחת מאבני היסוד עליה נבנתה המדינה".
"אנחנו קוראים לקהל הרחב לבוא ולבקר באתרים השונים, ליהנות מתרבות וסיפורי אהבה במחירים השווים לכל כיס" מוסיף שלמון.
האתרים והאירועים: בית העצמאות - "מצלמים ושרים עצמאות", ערב סיפור ושיר בעקבות גדולי הצלמים שתיעדו את טקס הכרזת העצמאות , בית הפלמ"ח  -"כולם חגים סביבה – האהבה, האהבה" ערב שכולו סיפורי אהבה פלמ"חאים,  בית בן גוריון - "איזו מדינה...", יורם טהרלב ודלית כהנא מספרים ושרים הווי ישראלי, בית יוסף באו - "אמנות ואהבה – רבקה ויוסף באו מרשימת שינדלר" סיפור אהבה סודי של זוג שלא ידע פחד מהו, וסיפור אהבתם לא"י ולשפה העברית, בית רוקח "שעה בחולות" חוויה תיאטרלית קסומה המביאה בהומור ובאהבה תמונות מימיה הראשונים של שכונת נווה צדק, מוזיאון בית ראובן "אהבות ברחוב ביאליק", ביקור בבית ראובן וסיור ברחוב ביאליק בעקבות סיפורי האהבה של דייריו, מוזיאון ז'בוטינסקי "אהבה ונישואין במחתרת", ילדים של זוגות הורים, לוחמי האצ"ל ולח"י, יספרו על הוריהם ועל אהבתם שהביאה להקמת משפחות בישראל, מוזיאון חוסמסה "וכך בנו הם את ביתם בחולות", מפגש תיאטרלי עם דמויות שחיו ופעלו בחוסמסה, בית הבאר ואתר אימונים של ה"הגנה", מוזיאון לח"י "אהבה בין השורות", שחקני תיאטרון הכרכרה במחזה המבוסס על סיפורי אהבה של גבר לאישה, אהבה למולדת, רעות ואחווה של לוחם לחברו, מרכז יצחק רבין "הנשים של בשביס זינגר" יצירה המשלבת תיאטרון, תנועה ומוסיקה המבוססת על גיבורות סיפוריו של יצחק בשביס- זינגר, מוזאון נחום גוטמן "לא רק מוזה", הרצאה על הופעתן של נשים כיוצרות ולא רק כמוזות וסיור בתערוכת הקבע במוזיאון בו נפגוש במבטו המפוצל של גוטמן על הנשים שצייר.
 
בנוסף במרכזי המבקרים: מרכז המבקרים מקוה ישראל "ערב סיפורי מקוואים ושנסונים מפריז במקוה ישראל" סיור וסיפורי מקום לאור הלבנה באתרים המופלאים של מקוה ישראל בהדרכת אביבה שוורץ וחברים. נהנה משנסונים עם הזמרת עדן הולן והנגנים אוראל אושרת ובן אילון ומרכז המבקרים שרונה – "אהבה בשדות שרונה" הקריה מזמין אתכם לחגוג עמנו את יום האהבה בסיור תיאטרלי.  מרכז המבקרים שרונה - ״אהבה בשדות שרונה״ ,מסע הומוריסטי ומרתק לאורך גלגוליה ההיסטוריים של המושבה שהוקמה לפני 150 שנה: כמושבה טמפלרית, כמחנה הסגר בריטי, בימי מאבק היישוב היהודי, בשנות הקריה והממשלה, בימי הריגול המפורסמים של מדינת ישראל ועד לתהליך השימור והחזרת המושבה לציבור.
כמו כן, יושק לראשונה במהלך אירועי "אהבה בעיר הגדולה", כרטיס הטבה ייחודי, המקנה הטבת 1+1, לכל אתרי המורשת בתל אביב והסביבה.
זו הפעם הראשונה שיושק בישראל כרטיס מסוג זה, הדומה לכרטיס המוזיאונים הנמצא בשימוש במקומות רבים בחו"ל.
כל רוכש כרטיס, יקבל את מפת אתרי המורשת החדשה המאפשרת הסתכלות רחבה על 23 אתרי מורשת, מוזאונים ומרכזי התרבות בתל אביב והסביבה.
 
המועצה לשימור אתרי מורשת בישראל  אמונה על שמירת המורשת הבנויה של העם והארץ, ופועלת לשיקום, שימור ופיתוח של מבנים ואתרים היסטוריים בארץ ישראל למען הדורות הבאים. לצד השימור הפיזי, מושם דגש רב על הפעילות החינוכית להכרת תולדות המדינה והערכים שהובילו את מייסדיה. המועצה מרכזת את פעילותם של כ 160 אתרי מורשת ברחבי הארץ המשמשים כאתרי ביקור ומוזיאונים הפתוחים לקהל הרחב, המציגים ומתעדים אורח חיים והווי, אירועים והתפתחויות בחיי היישוב והארץ במקום התרחשותם. 
 
כל האירועים יתקיימו בט"ו באב, יום ראשון, 10 באוגוסט בין השעות 18:00-21:00 בתל אביב ובחולון.
מומלץ
כתבה: שרית יוכפז sarit0404@yahoo.com

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Translate


אודות שרית יוכפז

שמי שרית יוכפז.
אני עתונאית מזה עשרים וחמש שנים.
אני בוגרת אונברסיטת בר אילן תעודת הוראה, הסטוריה וספרות, והמכללה למנהל למדתי תקשורת..
בעלת תעודת עיתונאית של "אגודת העיתונאים תל אביב", ו"אגודת העיתונאים הממשלתית".
כתבתי בעיתונות ארצית, מגזינים לנשים ולתיירות, מקומונים ואתרי אינטרנט.
הגשתי מזה 10 שנים פינה ברדיו קול חי FM93 בנושא תיירות תרבות וארועים מיוחדים.
בהמשך למדתי גם לימודי תעודה רפואה משלימה, איפור מקצועי (כדי שיהיה לי רקע לכתוב בנושאים הללו).
הרצאתי בנושאי תקשורת ועיתונות.
מתנדבת בשעות הפנאי ל"אגודה למען העיוור", ל"נשות הדסה" -סניף נר הלילה ומתנדבת למשמר האזרחי.
אוהבת ים, ספורט, בעלי חיים והום סטיילינג.

המגזין של שרית

במגזין זה תוכלו למצוא המלצות למשפחה בנושאים הבאים: אופנה, טיפוח ויופי, אקססוריז, בריאות, צרכנות, חדש על המדף, ספרים, תרבות, הצגות, סרטים, תערוכות, תיירות, טיולים יפים, ספא, מסעדות, ולייף סטייל.

עקבו אחרי בגוגל+

התמונה שלי
מפיקה עורכת מגישה תוכנית רדיו ברדיו ליפס בימי רביעי מ10-12 בבוקר. "המלצות וראיונות" עםשרית יוכפז www/radiolips.com
מופעל על ידי Blogger.

ארכיון המגזין

רשומות פופולריות