יום חמישי, 18 בפברואר 2016

הפסטיבל הבינלאומי לסרטי תרבות ואמנות 16-19 במרץ 2016 - מוזיאון תל אביב לאמנות-אפוס 7. מאת: שרית יוכפז



פסטיבל אפוס 7

אפוס- הפסטיבל הבינלאומי לסרטי תרבות ואמנות, ייפתח השנה, בפעם השביעית ב-16 במרץ 2016 במוזיאון תל אביב לאמנות. פסטיבל אפוס 7, יתקיים במשך ארבעה ימים ולילות רצופים, בהם יוקרנו יותר מ-50 סרטים חדשים מכל רחבי העולם, רובם בהקרנות בכורה בישראל. מבחר מסרטי הפסטיבל יוקרן במקביל בתיאטרון ירושלים.

פסטיבל אפוס, בניהולה האמנותי של מיקי לרון, הוא פסטיבל הסרטים היחיד בישראל המוקדש כולו לתחומי התרבות השונים. הפסטיבל מהווה הזדמנות להיחשף למיטב הסרטים החדשים והמרתקים העוסקים בנושאי מוסיקה, מחול, תיאטרון, קולנוע, ספרות ושירה, אמנות פלסטית, אופנה, אדריכלות ועוד.  

סרט הפתיחה של הפסטיבל, ג'ף קונס- יומן של פתיין (Jeff Koons: Diary of a Seducer)
 (בריטניה, 2015, הגשה / אלן ינטוב, בימוי / ג'יל ניקולס) מציג את סיפורו של אחד מהאמנים הכי מצליחים ושנויים במחלוקת הפועלים כיום בעולם ומעלה את השאלה האם  מדובר באשף הפרסום והשיווק, או בגאון פורץ גבולות.

במסגרת פסטיבל אפוס 7, תיערך תחרות סרטים ישראליים העוסקים בנושאי תרבות ואמנות ותחרות סרטי סטודנטים. במסגרת חדשה בפסטיבל, תחת הכותרת פלאש-בק, תוקרן השנה מחווה לשחקן אריה אליאס שנפטר לאחרונה. בנוסף יוקרנו מקבצים של סרטים ניסיוניים מרחבי העולם וסרטים קצרים המבוססים על שירה עברית.

בין אורחי פסטיבל אפוס השנה:
נעמי טליתמן, אמנית ישראלית המתגוררת בארה"ב, יוצרת הסרט המועמד לאוסקר יום אחרון של חירות (Last Day of Freedom) היא תציג את סרטה ותשתתף בפאנל בנושא דוקו-אנימציה.  הבמאי האיראני איאט נג'אפי יציג את סרטו החדש שָרות ללא גבול (No Land’s Song), העוקב אחר שרה נג'אפי, אחותו המוסיקאית המנסה להרים קונצרט סולו של נשים, האסור באיראן.
ארו פנר, הדרמטורג האסטוני, יגיע עם הסרט פוליטיקה זו עוד הצגה ((Ash and Money וישתתף בפאנל על פוליטיקה באמנות. הבמאית נטלי כריסטיאני יוצרת הסרט על האמנית הארגנטינאית ניקולא קונסטנטינו - האמנית היא היצירה ( (Nicola Costantino La Artefacta ) .פטר שפוטיניק –מבקר הקולנוע הרוסי, יגיע לפסטיבל כחבר השופטים בתחרות הסרטים הישראלים, שיכלול גם את עידית עמיחי  ורם לוי.

סרטי פסטיבל אפוס 7- ע"פ חלוקה למסגרות השונות-

תחרות  הקולנוע הישראלי - אפוס 7
מקהלת נשים
בימוי, תסריט, הפקה: אורי רוזנברג
ישראל 2015
סיפורה של מקהלת "נוה שיר", אשר החלה את פעילותה בשנת 1961 כמקהלת ילדות בניצוחו של נתן מרגלית. קולה של המקהלה נדם עם מותו של המנצח האהוב, אך לאחר כעשרים שנה היא שבה לתחייה באופן מופלא וייחודי. קורותיה וההווי המיוחד של המקהלה מסופרים בסרט מפיהן של שלושים  ושתיים בנות המקהלה והמנצחת ובעזרת חומרי ארכיון. הסרט עוקב במשך כמה חודשים אחר חזרות המקהלה, הופעותיה והקשר המיוחד השורר בין חברותיה. הנשים מתארות כיצד ההשתייכות למקהלה והעיסוק במוסיקה עיצבו את חייהן ואת אישיותן. הסרט נוגע בנושאים שונים: שירה ומוסיקה, אינדיבידואליות מול אחידות המתחייבת במקהלה, אחווה נשית, הזדקנות ונוסטלגיה. בסרט שזורה נימה של ארס פואטיקה, המתייחסת ליצירת הסרט עצמו. הסרט מלווה בשירתה הנפלאה של המקהלה.

Kidd Cain
ישראל, 2016 / 50 דקות
בימוי /  דורון ג'רסי
תסריט / רפי אדר הפקה /  עמי  אמיר / חברת הפקה /  פרונטו

מיקי שביב,  מהמוזיקאים הבולטים והמוכשרים בשלושת העשורים האחרונים ברוק הישראלי נמצא בצומת דרכים. לאחר 15 שנות נישואים למוזיקאית המוכשרת מיקה קרני כשלזוג  שלוש בנות מחליטים השניים להיפרד. מיקי בן 60 ונמצא בצומת דרכים רגשית ומוזיקלית כשהוא מוזמן לתחרות בלוז המתקיימת בממפיס טנסי. מיקי מגיע נרגש לבירת הבלוז המיתולוגית ומאמין ביכולתו לזכות בתחרות ואולי אף לשקם בדרך זו את הקריירה המוזיקלית שלו ואולי אפילו את נישואיו. מיקי עושה חשבון נפש אמיץ ומוצא עיר מתפוררת שעברה המפואר רחוק מאחוריה, בדומה לחייו שלו. הסרט הוא זרם התודעה של מיקי שמשתנה כל הזמן מתקווה לייאוש מהכאה על חטא ליהירות ובסופה מתגלה לנו איש מוכשר, אנושי, בודד ובאותה העת מלא תקווה.
ועוד סרטים נפלאים מומלץ
מאת:שרית יוכפז sarit0404@yahoo.com

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Translate


אודות שרית יוכפז

שמי שרית יוכפז.
אני עתונאית מזה עשרים וחמש שנים.
אני בוגרת אונברסיטת בר אילן תעודת הוראה, הסטוריה וספרות, והמכללה למנהל למדתי תקשורת..
בעלת תעודת עיתונאית של "אגודת העיתונאים תל אביב", ו"אגודת העיתונאים הממשלתית".
כתבתי בעיתונות ארצית, מגזינים לנשים ולתיירות, מקומונים ואתרי אינטרנט.
הגשתי מזה 10 שנים פינה ברדיו קול חי FM93 בנושא תיירות תרבות וארועים מיוחדים.
בהמשך למדתי גם לימודי תעודה רפואה משלימה, איפור מקצועי (כדי שיהיה לי רקע לכתוב בנושאים הללו).
הרצאתי בנושאי תקשורת ועיתונות.
מתנדבת בשעות הפנאי ל"אגודה למען העיוור", ל"נשות הדסה" -סניף נר הלילה ומתנדבת למשמר האזרחי.
אוהבת ים, ספורט, בעלי חיים והום סטיילינג.

המגזין של שרית

במגזין זה תוכלו למצוא המלצות למשפחה בנושאים הבאים: אופנה, טיפוח ויופי, אקססוריז, בריאות, צרכנות, חדש על המדף, ספרים, תרבות, הצגות, סרטים, תערוכות, תיירות, טיולים יפים, ספא, מסעדות, ולייף סטייל.

עקבו אחרי בגוגל+

התמונה שלי
מפיקה עורכת מגישה תוכנית רדיו ברדיו ליפס בימי רביעי מ10-12 בבוקר. "המלצות וראיונות" עםשרית יוכפז www/radiolips.com
מופעל על ידי Blogger.

ארכיון המגזין

רשומות פופולריות