יום רביעי, 18 במאי 2016

התיאטרון הלאומי הבימה גאה להציג: עונת ההצגות 2016-2017. מאת: שרית יוכפז



התיאטרון הלאומי הבימה גאה להציג:
 עונת ההצגות 2016-2017
עונת ההצגות הקרובה מביאה עמה רוח חדשה לתיאטרון הלאומי תוך מתן דגש על יוצרים ויצירה ישראלית, קלאסיקות בינלאומיות, מחזות זמר ופרויקטים חברתיים. הבימה, בהיותו תיאטרון לאומי מביא אל קדמת הבמה רפרטואר עשיר המאפשר לקהל הרחב ליהנות מהיצע איכותי, רב תרבותי ומגוון


מימין:  השחקן נתן דטנר ומנהל האומנותי של הבימה

התיאטרון הלאומי הבימה, מציג עונת הצגות משובחת ואיכותית משופעת ביצירות מקור, קלאסיקות בינלאומיות ומחזאות מודרנית, מחזות זמר ופרויקטים חברתיים מסקרנים. אילן רונן, המנהל האומנותי מסכם את עשייתו הענפה לאחר 12 שנים בתפקיד ואת מקומו ימלא משה לאחר כשנתיים בתפקיד במאי הבית של התאטרון.
השניים שיתפו פעולה והביאו את מיטב התכנים אל קדמת הבמה של התיאטרון הלאומי.
"הבימה, התיאטרון הלאומי של ישראל מתחייב בפני הציבור, מידי שנה, ליצור עבורו את מיטב התרבות התיאטרונית בישראל. על אף האתגרים אנו שואפים תמיד להמשיך לחדש, לרגש ולהציב רף חדש עבור הקהלים בישראל". אומרת אודליה פרידמן, מנכ"לית התיאטרון ומוסיפה, "התיאטרון הלאומי הבימה יחגוג בעוד חודשים מספר את שנתו המאה ועשייתו לאורך השנים לא ידעה שובע. מיקומו הגיאוגרפי בתל אביב אך עשייתו נודדת מדן ועד אילת". לסיום אמרה, "בהזדמנות זו ברצוני להודות לאילן רונן על עשייה מפוארת ועבודה משותפת. ולברך את משה קפטן על התפקיד החדש והמאתגר אליו הוא נכנס".


                                    השחקניות:     ליא קינג  רובי שובל.



                                                                עם ליא קינג
מחזאות ישראלית מקורית
הצלמניה – מבוסס על סרטה הדוקומנטרי עטור השבחים של תמר טל. המחזה מספר את סיפורה של מרים ויסנשטיין שבגיל 96, לא חשבה שהיא עומדת מול פרק חדש בחייה, אך כש'הצלמנייה', מפעל החיים שלה ושל רודי, בעלה המנוח עומדת בפני סכנת הריסה, אפילו האישה הדעתנית וחסרת הפשרות הזו מבינה שהיא צריכה עזרה. בצל טרגדיה משפחתית משותפת, נרקמת מערכת יחסים בין מרים ובין נכדה, בן, אשר ביחד מנסים להציל את חנות הצילום שבתוכה כמיליון נגטיבים המתעדים את הרגעים המכוננים של המדינה. למרות פערי הדורות וקונפליקטים רבים, יוצאים בן ומרים למסע מטלטל שמורכב משלל רגעים מצחיקים ונוגעים ללב.
בנגאזי- ברגן- בלזן - מאת דפנה אנגל עפ"י ספרו של יוסי סוכרי. הרומן הראשון בעברית וכפי הנראה  בכל שפה המתאר את סיפורם העלום של יהודי לוב בשואה. הסיפור, מושתת על עובדות היסטוריות, מחלץ מתהום הנשייה פרק היסטורי נשכח, ומעמיד במרכזו דמות אוניברסלית של אישה היכולה למוראותיה של אנושות אכזרית שרירותית.
קורותיה של משפחה יהודית שההיסטוריה מזמנת לה מערבולת של התנסויות אימתניות, החל בכיבוש הגרמני של לוב ב 1941 וכלה בשחרור מחנה הריכוז ברגן ־בלזן ב 1945.
המאהבת התשיעית – יהושוע סובול חוזר להבימה בהפקה המרהיבה ובבימוי של משה קפטן. מגולל את סיפורה של סבינה שפילריין, פסיכואנליטיקאית רוסיה ממוצא יהודי, אשר ניהלה מערכת יחסים סבוכה עם המטפל שלה, קרל גוסטב יונג. אמה, אשתו של יונג, אינה מסוגלת להכיל את הקשר הסוער המתהווה בין השניים ובפגישה עם אמה של סבינה היא חושפת בפניה את הקשר האסור בין יונג וסבינה, והשמועה על חציית הגבולות בין המטפל והמטופלת עושה לה כנפיים.
המפץ הגדול חוזר - מחזה ביכורים של הבמאי והתסריטאי שמי זרחין, מחשובי יוצרי הקולנוע הישראלי שבין יצורתיו 'הכוכבים של שלומי', 'אביבה אהובתי' ועוד. זרחין מצליח במחזהו הראשון ליצור קומדיה משוגעת, אך גם אנושית ומרגשת, מודאגת ומדאיגה. במרכז העלילה טובה, אשר כשמה כן היא אשה טובה, יציבה ואמינה, היא עמוד התווך של משפחתה המטורללת. היא מנהלת את חברת הנכסים המשפחתית, תומכת בנחמה, אחותה השחקנית הכושלת. בתקווה, אחותה השניה המחפשת את עצמה בכל עבודה אפשרית. באריה, בעלה המובטל, וברוני, בנה המתבגר בעל ההורמונים הרותחים. כשיום אחד מקבלים כאבי הראש הכרוניים שלה אבחון חד וחותך על ידי הרופא האמביציוזי שלה, נאלצת טובה לספר למשפחתה את הרע מכל. אלא שאז מתחוור לה שדווקא היא, זאת שכל העולם סומך רק עליה, לה אין כל כך על מי לסמוך. ובאותו הזמן - כדור הארץ משתולל. אי שם ברחבי היקום מתחולל לו מפץ גדול חדש.
עספור – עיבוד חדש וראשון לסדרת הטלוויזה המצליחה 'עספור' שנכתבה על ידי גיא עמיר וחנן סביון שגם כיכובו בה. העלילה מספרת את סיפורם של חבורת בחורים צעירים ועל דרך התנהלות החיים שלהם. את רוב זמנם הם מבזבזים על עישון ובטלה ומחפשים דרכים להרוויח כסף קל כדי לעבור את היום. אך הכל משתנה כשמוטי מקבל מהעירייה מכתב ובו צו אחרון לפני עיקול השטח שבבעלותו בגלל חוב של כ-750 אלף שקל שצבר השטח עם השנים עוד מימי סבו. משם העניינים מתגלגלים והחבורה בדרך אל הכסף מסתבכת בפשע, עולם תחתון, אהבות ושקרים.

                                                   
                                                    עם קפטן  מנהל האומנותי של  הבימה

מחזות זמר
עלובי החיים – ההפקה הגדולה, בבימוי של משה קפטן, שפותחת את עונת ההצגות בספטמבר 2016. 'עלובי החיים' סימן תיאטרון מוסיקלי מסוג חדש, מחזמר חברתי-פוליטי, המטפל בנושאים אוניברסליים דרך מצוקתו ואושרו של היחיד. המחזמר נחשב לאחד ממחזות הזמר המצליחים ביותר בעולם כיום, והוא מוצג על הבמות המובילות בווסט אנד, ברודווי ורחבי העולם כולו.
העלילה מתרחשת במאה ה– 19, בה היו תנאי החיים של בני המעמדות הנמוכים בצרפת, קשים מנשוא. ניצול השכבות החלשות והקיטוב החברתי החריף דחפו את המוני העם, העשוקים והמדוכאים, נטולי הזכויות לעלייה על הבריקדות.
זהר - מחזמר המספר את סיפורו של מי שנחשב למלך הזמר הים תיכוני, זוהר ארגוב, בעיבוד למחזה מוסיקלי מקורי מאת דפנה אנגל, המבוסס על סיפוריו וזיכרונותיו של אמנון ארגוב, אחיו של זוהר ארגוב. בגיל צעיר מאד נתגלה כישרונו וקולו הייחודי של זוהר עורקבי, וכבר בגיל  22 הוציא לאור את התקליטון הראשון שלו. זמן קצר לאחר מכן הואשם באונס וריצה תקופת מאסר בת שנה, במהלכה נפרד מאשתו ברכה, לה נישא בגיל 17 . עם שחרורו מהכלא התעקש זוהר לחזור לעסוק במוסיקה ובערב גורלי אחד, התגלה על במה במועדון בבאר שבע והפך בן לילה לאהוב הקהל. זוהר אימץ את שם הבמה "זוהר ארגוב" והחל להקליט תקליטים רבים שהפכו לרבי מכר והנפיקו להיטים שהפכו לנכסי צאן ברזל במוסיקה הישראלית של אותם השנים עד להתאבדותו הטראגית בתא המעצר.
המחזה מביא אל הבמה את סיפורו הנוגע ללב , ואת מיטב השירים הנפלאים שהשאיר אחריו.
מרי פופינס – מחזמר ע"פ ספרה של פ.ל. טראוורס וסרטם של וולט דיסני. המחזמר מרי פופינס מגולל את סיפורה של משפחת בנקס המתגוררת בביתם הגדול בלונדון. חייהם השלווים מתערערים כשההורים עסוקים בענייניהם והילדים, ג'יין ומייקל זקוקים למטפלת חדשה. אשה צעירה ומסתורית בשם מרי פופינס, מופיעה בביתם והמשפחה משוכנעת שסוף סוף נמצאה המטפלת הטובה ביותר, ויחד עמה יוצאים הילדים למסע הרפתקאות שלא רק ילדים יכולים ליהנות ממנו, אלא אפילו המבוגרים. במחזמר שזורים להיטי ענק נפלאים והוא נחשב לאחד ממחזות הזמר המצליחים ביותר בכל הזמנים.
סימני דרך – מחזמר ישראלי מקורי מאת גיורא יהלום ואורן יעקובי. המחזמר מבוסס על שיריה של גדולת הזמר העברי, נעמי שמר. יותר מעשור חלף מאז מותה של נעמי שמר ושיריה מוסיפים לשמש כפס הקול של המדינה. במחזמר חדש המשובץ שירים שכתבה והלחינה משורטטת לראשונה דמותה של שמר לא כמיתוס לאומי אלא כפי שהייתה באמת, יוצרת מורכבת, פמיניסטית פורצת דרך. אישה שלא פחדה להשמיע את קולה, שהצליחה לחיות בשלום בין הקיבוץ לתל אביב, בין האומנות לציונות, בין האדם הפרטי המצחיק, השנון והחם - לאישה הגדולה מהשירים.
מחזאות בינלאומית
סיפור אהבה בשלושה פרקים – בבימוי של נתן דטנר ששיחק במחזה לפני מספר שנים וכעת שב אל השורות כבמאי. המחזה זכה בפרס טוני כמחזה הטוב ביותר לשנת 1983 וזכה לגרסה קולנועית מצליחה. במרכז העלילה  ארנולד, הומו יהודי אמריקני המופיע כדראג קווין בודק את גבולות החיבה והסבל של הקרובים אליו. במחזה שלושה פרקים: סופר מאצ'ו, פוגה בחדר ילדים, וזכות קדימה לאלמנות וילדים. הפרקים השונים יוצרים יחד סיפור מרתק בסגנונו העוקב אחר חייו של ארנולד על פני שנים של כאב לב, משברים ויחסים משפחתיים על כל גווניהם.
1984 - חיבור מרתק נוסף של התיאטרון עם הבמאי עירד רובינשטיין, מהבימאים הצעירים החדשים והבולטים בתיאטרון הישראלי. לאחר הצלחה מרשימה במחזה קוריולנוס, המחזה הראשון שביים בכותלי הבימה שב לעמדת הבימוי.
הסיפור נכתב בשנת 1948 ופורסם ב 8- ביוני 1949 , הוא מעין חזיון של הכותב על שנת 1984. בשנה זו העולם מחולק לשלוש מדינות על הנלחמות זו בזו ללא הרף. גיבור הספר, וינסטון סמית חי במדינה טוטליטרית שבה האזרחים נמצאים תחת עינו הפקוחה של "האח הגדול".
שייקספיר מאוהב - עיבוד מאת טום סטופארד לסרט הקולנוע המצליח ע"פ תסריט מאת מרק נורמן וטום סטופארד, מחזה מאת לי האל ובבימוי מאיה ערד. וויליאם שייקספיר הצעיר ב"מחסום כתיבה". המועד האחרון להגשת מחזהו החדש הולך ומתקרב והוא מוצא את עצמו נואש וחסר השראה. המצב משתנה בן רגע כשהוא פוגש את מי שלעתיד תהפוך להיות המוזה שלו,  ויולה. הצעירה היפהפייה, שהיא גם המעריצה הגדולה ביותר של המחזאי, כך מסתבר, תעשה כל שביכולתה, כולל לעבור על החוק, על מנת להופיע במחזה פרי עטו.
המלך ליר – קלאסיקה בינלאומית המגוללת טרגדיה אנושית של משפחתית ומלכותיות. ליר מלך אנגליה מחליט, בערוב ימיו, לחלק את ממלכתו בין שלוש בנותיו לפי "מבחן אהבה" - זו שאוהבת אותו יותר תקבל את החלק הגדול בממלכה. בתו הקטנה קורדליה מסרבת להחניף, והוא מנדה ומגרש אותה. שתי בנותיו האחרות, גונריל וריגן, לאחר שקיבלו את מבוקשן, מתנערות ממנו, והוא נותר זקן מסכן, רפה, חלש ובזוי.
בגילו המופלג הוא יוצא למסע אכזרי, לבדו, עם ליצן החצר שלו, מול איתני הטבע והשיגעון. הוא אמנם מגלה בסוף מהן נאמנות ואהבה אמיתית אך ההתפכחות מגיעה מאוחר מדי. את הגלגל אין להשיב וליר הקשיש, הנושא את גופת בתו הצעירה והאוהבת משלם על יהירותו וגחמנותו.  

פרויקטים מיוחדים
פסטיבל מחזות לשניים - 6 מחזות שבכל אחד מהם משחקים רק 2 שחקנים היוצרים דיאלוג מרתק, בין המחזות: בעלה של אישתי, אשראי, קונסטליישן ועוד.
פסטיבל "על הבמה" –התיאטרון הלאומי יארח גם בשנה הבאה את בתי הספר למשחק הגדולים בארץ. תלמידי השנה השלישית בפסטיבל ובו הפקות פרי יצירתם שבסופו יתמודדו 4 על התואר מצטיינים. ההצגה הטובה ביותר תצורף לרפרטואר התיאטרון הלאומי עם סיום שנת הלימודים של התלמידים.
פרויקטים חברתיים
פלטפורמא -  פרויקט מיוחד של דנה דבורין וקרן כהן. אלימות נגד נשים הינה תופעה חברתית רחבה בארץ ובעולם. מידי שנה נרצחות נשים, נאנסות, מושפלות, נזרקות לרחובות, מוחזקות בכוח בתוך קהילות עם חוקים משלהם ורק חלק מהמקרים נחשפים לציבור הרחב. הנושא נדחק לשוליים ואינו מקבל את הבמה הראויה ו/או תקציבים שיאפשרו לנשים הללו לצאת ממעגל האלימות, על מנת שתוכלנה ולהתקיים בכבוד וללא תלות. הבחירה לחבור לתיאטרון הלאומי של ישראל "הבימה" נועדה בכדי לשלב את "הלא מקובלות" למעגל תרבותי, חברתי, מקצועי "הכי מקובל בארץ". פרויקט 'פלטפורמא בהבימה' מהווה בית ושייכות, במה וביטוי, יצירה ומחאה, הזדמנות לשינוי אמיתי בחיי הנשים הללו, תוך לימוד ופיתוח קריירה כנשים עצמאיות.

כאן ועכשיו - יצירה מקורית ישראלית של השחקנית רובי פורת שובל. פרויקט "שחקנים כותבים" - תיאטרון היוצר דינמיקה בין החברה הישראלית על כל מרכיביה לבין אומנות התיאטרון. שובל וצוות שחקנים יורדים אל השטח להביט מקרוב אל שולי החברה הישראלית, אלו שזעקתם לא תמיד נשמעת, תוך הקשבה לזרמים שמתחת לפני השטח. היצירה החברתית תישאב מן החומר הדוקומנטרי תוך היטמעות בקהילה, הסיפורים והדמויות יהפכו ליצירה תיאטרונית, תוך תהליך עבודה עם שחקנים
צילום:איציק בירן
מאת: שרית יוכפז עורכת ראשית

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Translate


אודות שרית יוכפז

שמי שרית יוכפז.
אני עתונאית מזה עשרים וחמש שנים.
אני בוגרת אונברסיטת בר אילן תעודת הוראה, הסטוריה וספרות, והמכללה למנהל למדתי תקשורת..
בעלת תעודת עיתונאית של "אגודת העיתונאים תל אביב", ו"אגודת העיתונאים הממשלתית".
כתבתי בעיתונות ארצית, מגזינים לנשים ולתיירות, מקומונים ואתרי אינטרנט.
הגשתי מזה 10 שנים פינה ברדיו קול חי FM93 בנושא תיירות תרבות וארועים מיוחדים.
בהמשך למדתי גם לימודי תעודה רפואה משלימה, איפור מקצועי (כדי שיהיה לי רקע לכתוב בנושאים הללו).
הרצאתי בנושאי תקשורת ועיתונות.
מתנדבת בשעות הפנאי ל"אגודה למען העיוור", ל"נשות הדסה" -סניף נר הלילה ומתנדבת למשמר האזרחי.
אוהבת ים, ספורט, בעלי חיים והום סטיילינג.

המגזין של שרית

במגזין זה תוכלו למצוא המלצות למשפחה בנושאים הבאים: אופנה, טיפוח ויופי, אקססוריז, בריאות, צרכנות, חדש על המדף, ספרים, תרבות, הצגות, סרטים, תערוכות, תיירות, טיולים יפים, ספא, מסעדות, ולייף סטייל.

עקבו אחרי בגוגל+

התמונה שלי
מפיקה עורכת מגישה תוכנית רדיו ברדיו ליפס בימי רביעי מ10-12 בבוקר. "המלצות וראיונות" עםשרית יוכפז www/radiolips.com
מופעל על ידי Blogger.

ארכיון המגזין

רשומות פופולריות