יום רביעי, 19 באוקטובר 2016

מוסיקאים בדואים ויהודים, הרכב ההיפ-הופ סיסטם עאלי, קול יוצר, מעבד תרבות ירושלים, תיאטרון הידית יופיעו הצוותא מאת: שרית יוכפז

מוסיקאים בדואים ויהודים, הרכב ההיפ-הופ סיסטם עאלי,
קול יוצר, מעבד תרבות ירושלים, תיאטרון הידית

מעבדאדא: מעבדות התרבות של מפעל הפיס מציגות את עצמן 

ערב חד פעמי ביום ראשון ה-30.10.16, בשעה 18:30
בבית "צוותא", תל אביב

​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​
ב- 30.10.16, מעבדות פיס לתרבות של מפעל הפיס, מכל רחבי הארץ ומכל תחומי היצירה, נפגשות לראשונה על במה אחת ומשתפות פעולה בתצוגת תכלית רב-תחומית, המציגה את החזון והייחודיות של כל אחת מהמעבדות.

מעבדות פיס לתרבות הינה יוזמה ייחודית של מועצת הפיס לתרבות ולאמנות שמטרתה לעודד ולקדם יצירה תרבותית אמנותית איכותית בפריפריה. התוכנית מציעה מודל ייחודי, שמטרתו הובלת שינוי השיח בשדה התרבותי אמנותי בפריפריה. מעבדות פיס לתרבות פועלות ביישובים שונים ברחבי הארץ ונועדו לתת מקום ליוצרים מכל התחומים ומכל מגזרי האוכלוסייה, לקדם את התרבות העכשווית ולשמר את המורשת התרבותית בישראל.

התוכנית מתמקדת בעידוד היצירה האמנותית המקורית, הנוצרת בתהליך עבודה מעמיק של צוות אמנותי השוהה במקום. המנהל האמנותי בכל מעבדה עובד עם אנסמבל אמנים יוצרים בתהליכי חקר ויצירה, תוך שהוא מכוון לתוצר אמנותי המועלה לבמה. כל מעבדה מעלה מדי שנה את עבודותיה לבמה.
המעבדות פועלות מתוך קשר ומעורבות בקהילה בתוכה הן יוצרות. 
בערב מיוחד ראשון מסוגו, שיתקיים ביום ראשון, 30.10.16, יציגו נציגים ממעבדות פיס לתרבות מרחבי הארץ קטעים נבחרים מעבודתם, בחגיגה רב- תחומית, ביוזמת מועצת התרבות של מפעל הפיס ובמעמד יו"ר מפעל הפיס, אלוף (מיל') עוזי דיין.

בין המציגים בערב זה:
·       "אנסמבל הוגייני" – מוסיקאים בדואים ויהודים הפועלים יחד בדרום הארץ. אנסמבל הוגייני פועל במסגרת עמותת סאנאם, מעבדת התרבות הראשונה במגזר הבדואי, שהוקמה בסיוע מפעל הפיס ב-2013. העמותה פועלת במרכז לתרבות ולמורשת ביישוב הבדואי תל שבע ומשמשת מסגרת ליוצרי מוסיקה, זמרים ונגנים בדואים.
אנסמבל "הוגייני" מבטא את האותנטיות של המוסיקה הבדואית בשילובים של ג'אז, בלוז, מוסיקה לטינית ובלקנית וזרמים במוסיקה הערבית. במסגרתו מופיעים יחד זמרים ונגנים בדואים, ונגנים יהודים. האנסמבל מונה שמונה חברים ומשלב כלי נגינה עממיים ומסורתיים. האנסמבל הופיע זה כבר בפסטיבלים בינלאומיים בפורטוגל, בספרד, בצרפת ובאיטליה ובשנה הקרובה יופיע בעשר מדינות באירופה, במסגרת פרוייקט הקרוואן הבינלאומי.

·       מעבדתרבות ירושלים – מעבדה ליצירה אמנותית רב-תחומית - תציג קטע מהמופע "אוטוביוגרפיה של איש שלא היה". את מעבדתרבות מוביל המנהל האמנותי ברוך ברנר, שהוא רב, במאי, זמר, אמן בינתחומי ושחקן, בוגר הסטודיו למשחק ניסן נתיב בירושלים, בוגר הפקולטה לספרות ותיאטרון באוניברסיטת בר אילן והמכון הגבוה ללימודי יהדות בית מורשה בירושלים. במעבדתרבות פועלים אמני קול, מלחינים ומוסיקאים, יוצרי תיאטרון ומחול, פרפורמרים ורקדנים.

·       הרכב ההיפ-הופ הפופולרי סיסטם עאלי, הפועל בשיתוף עם מעבדת מוסיקה בת ים – יעלה עבודה מיוחדת שיצרו בני נוער העובדים עם אמני המעבדה. סיסטם עאלי הוא הרכב יחיד מסוגו הכולל תשעה מוסיקאיות ומוסיקאים, הפועלים יחד משנת  2006 ויוצרים בארבע שפות: עברית, ערבית, רוסית ואנגלית. סיסטם עאלי צמחה כמנוע תרבותי רב-גוני לבניית קהילה ושינוי-חברתיבשנת 2015, נבחרה סיסטם עאלי לקחת חלק בפרוייקט מעבדות פיס לתרבות, והיא מפעילה את "בית סיסטם עאלי" בשכונת ניצנה בבת ים. תכנית העבודה האמנותית-חינוכית של המעבדה מושתת על אמונה בכוחה של מוסיקה ופעילות אמנותית להוות כלי לביטוי אישי ובניית שותפות ביצירה ובשינוי מציאות. בערב המעבדאדא יעלו  את "בת ים היא הבית" - סינגל שכתבו, הלחינו והפיקו בני הנוער הפעילים בבית סיסטם עאלי.

·       תיאטרון הידית - מעבדת פיס פרדס חנה-כרכור היא מעבדה חוקרת בתחום התאטרון והפרפורמנס. הפקת המקור "יתומים", שקטע ממנה יעלה בערב מעבדאדא, מציגה "עולם ללא מבוגר אחראי", מעין מיקרוקוסמוס לחברה אנושית. ההצגה חוקרת את היתמות כמצב קיומי וחברתי ומובאת בשפת במה מעבדתית וייחודית.

·       מעבדת הפיס מעלות תרשיחא "קול יוצר" – מעבדת מוזיקה שהוקמה בשנת 2014, שמה לה למטרה להקים בית ליצירה אמנותית וקהילה יוצרת וצורכת תרבות ואמנות מקורית-מקומית. בערב זה יציגו את פרויקט הדגל של המעבדה: "יגל יעקב" - מופע המשלב מוסיקת עולם שורשית עם פיוטים, זמירות ושירת בקשות מתוך הספר "יגל יעקב" מאת רבי יעקב אבוחצירא ובניו. הטקסטים נבחרו, נחקרו והולחנו על ידי יגאל אוחיון  המנהל האמנותי של המעבדה ומוביל ההרכב.

·       מעבדת התרבות "טרמינל לעיצוב" בירוחם – מעבדת עיצוב, הפועלת כשנה וחצי, תציג את פירות עבודתם של מעצבי המעבדה, העובדים ומפתחים מוצרים חדשים בשיתוף פעולה עם מפעלי התעשייה באזור הדרום.
יו"ר מפעל הפיס, אלוף (מיל') עוזי דיין מסר: "מפעל הפיס ממשיך לתרום להעצמת התרבות הישראלית ויוצריה, בדגש על יישובי הפריפריה הגיאוגרפית והחברתית. התקציב העומד לרשות מועצת הפיס לתרבות ואמנות עלה ב-5 השנים האחרונות מ-11 מיליון שקל ל-74 מיליון שקל. גידול זה מאפשר לנו להרחיב את היקף התמיכות ולחזק את המיזמים המובילים – מעבדות תרבות, פסטיבלים, בימות פיס וימי תרבות."
הכניסה לקהל חופשית
​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Translate


אודות שרית יוכפז

שמי שרית יוכפז.
אני עתונאית מזה עשרים וחמש שנים.
אני בוגרת אונברסיטת בר אילן תעודת הוראה, הסטוריה וספרות, והמכללה למנהל למדתי תקשורת..
בעלת תעודת עיתונאית של "אגודת העיתונאים תל אביב", ו"אגודת העיתונאים הממשלתית".
כתבתי בעיתונות ארצית, מגזינים לנשים ולתיירות, מקומונים ואתרי אינטרנט.
הגשתי מזה 10 שנים פינה ברדיו קול חי FM93 בנושא תיירות תרבות וארועים מיוחדים.
בהמשך למדתי גם לימודי תעודה רפואה משלימה, איפור מקצועי (כדי שיהיה לי רקע לכתוב בנושאים הללו).
הרצאתי בנושאי תקשורת ועיתונות.
מתנדבת בשעות הפנאי ל"אגודה למען העיוור", ל"נשות הדסה" -סניף נר הלילה ומתנדבת למשמר האזרחי.
אוהבת ים, ספורט, בעלי חיים והום סטיילינג.

המגזין של שרית

במגזין זה תוכלו למצוא המלצות למשפחה בנושאים הבאים: אופנה, טיפוח ויופי, אקססוריז, בריאות, צרכנות, חדש על המדף, ספרים, תרבות, הצגות, סרטים, תערוכות, תיירות, טיולים יפים, ספא, מסעדות, ולייף סטייל.

עקבו אחרי בגוגל+

התמונה שלי
מפיקה עורכת מגישה תוכנית רדיו ברדיו ליפס בימי רביעי מ10-12 בבוקר. "המלצות וראיונות" עםשרית יוכפז www/radiolips.com
מופעל על ידי Blogger.

ארכיון המגזין

רשומות פופולריות