יום שני, 13 באוגוסט 2018

סיורי סליחות מרגשים ברובע היהודי בירושלים. מאת: שרית יוכפז


צילום יוסי זמיר
סיורי סליחות מרגשים ברובע היהודי בירושלים
לקראת חודש אלול – חודש הרחמים והסליחות, מחלקת התיירות של החברה לשיקום ופיתוח הרובע היהודי בירושלים מזמינה את הציבור הרחב להתרגש מסיורי סליחות ייחודיים בליווי שחקנים בנופה הקסום והמיוחד של העיר העתיקה בירושלים. נכיר מספר דמויות השזורות במרקם המיוחד של סמטאות הרובע היהודי.

נפגוש את: צ'יקו שהיה בין הצנחנים ששחררו את העיר ונשמע את סיפורו,  נפגוש בדמותה של תהילה מספרו של ש"י עגנון,  ניתקל בגבאי בית הכנסת המרוקאי, נפגוש את הכהן מהרובע ההרודייני ועוד

                        ×ª×ž×•× ×” יכולה לכלול: ‏‏פעילויות בחוץ‏‏ 
                                 מאת: שרית יוכפז

ימי חודש אלול ועשרת ימי התשובה בחודש תשרי הם ימים מיוחדים של סוף והתחלה, של התחדשות ושל התרגשות בקרב הציבור היהודי. ימים אלו, מהווים לקהל הרחב הזדמנות להגיע לירושלים – העיר שחוברה לה יחדיו, והמקום בו הכל התחיל. להשתתף בסיורי סליחות מרגשים בין נופיה הציוריים של העיר העתיקה, לצד אלפי מתפללים המגיעים מהארץ ומהעולם לשאת תפילותיהם.
בימים בהם אוירה מיוחדת עוטפת את ירושלים, הציבור מוזמן להגיע ולחוות חוויה ייחודית ומרתקת. באווירת ימי הסליחות, מחלקת התיירות של הרובע היהודי יזמה סיורים מרתקים וייחודיים שמספקים חוויה ומידע על מנהג אמירת הסליחות בין כתלי הרובע היהודי ועל אבני הדרך ספוגות הרגש וההסטוריה עליהן צעדו מלכי ונכבדי העיר. סיורי הסליחות של החברה לשיקום ופיתוח הרובע יתחילו בשערי העיר העתיקה וימשיכו אל תוך הסמטאות הקסומות של הרובע היהודי ואתריו, ויסתיימו בכותל המערבי.
בסיורים ישולבו שחקנים מקצועיים שיקחו את המשתתפים למחוזות מופלאים, יכירו להם את הנוסחים והמנהגים של העדות השונות, ויקרבו את המטיילים לאבני העיר העתיקה, שמזכירות לנו 3,000 שנים של נוכחות יהודית בירושלים.
הסיורים, שיארכו כשעתיים וחצי, יצאו מרחבת שער יפו, דרך השוק הערבי, ויגיעו לאחד מבתי הכנסת העתיקים ביותר שקיימים היום של הקהילה המרוקאית ברובע היהודי, בית כנסת "צוף דבש". שם יפגשו בשחקן - גבאי בית הכנסת שיקבלם בקריאת 'סליחות' והשכמה כפי שהיה נהוג בעבר. במקום ילמדו המבקרים על השוני בין הנוסחים השונים של הסליחות בעדות השונות.


                                           צילום: טל מרום.

מבית הכנסת, ימשיכו המבקרים דרך הסמטאות הציוריות של הרובע היהודי לרחבת הקארדו, יקבלו הסבר על המקום ויכנסו לבית הכנסת החורבה דרך המעבר החדש שנחשף לאחרונה מתחת לקשת הביזנטית שנפתחה לציבור הרחב רק לפני מספר חודשים. בית הכנסת החורבה הינו אחד המרהיבים שיש ברובע ובו ארון הקדוש הגבוה בעולם. המבקרים ישמעו את סיפורו של בית הכנסת שנחרב ונבנה מחדש, ויעלו מעלה אל כיפתו, שם יתפעלו מתצפית 360 מעלות על העיר העתיקה. התצפית היפה ביותר שקיימת היום על העיר העתיקה של ירושלים.

התמונה של ‏‎Sarit Yochpaz‎‏.
צילום: שרית יוכפז

ברחבת החורבה יקבלו הסבר על פסל מנורת הזהב שהובא לפי מספר חודשים לאזור ויפגשו  בתהילה מספרו של ש"י עגנון שתספר על מנהגי הירושלמים במאה ה-19. הסיור ימשיך לרובע ההרודיאני ובו שרידי בתיהם המרשימים של האצולה והכוהנים מבית ראשון, שם יפגשו עם רבי ישמעאל בן אלישע, הכהן הגדול מימי בית שני שיספר את סיפוו ובאווירת ימי הסליחות יתקע בשופר ויתן גם למשתתפים להתנסות בתקיעה. בחלקו האחרון של האירוע ייהנו המשתתפים מפייטן שיכניס אותם לאווירת הסליחות עם מנגינות ופיוטים.
הסיור יסתיים ברחבת הכותל המערבי.

התמונה של ‏‎Sarit Yochpaz‎‏.
שרית יוכפז וטל מרום. צילם: דויד יוכפז

הרצל בן ארי, מנכ"ל החברה לשיקום ופיתוח הרובע היהודי: " אני מברך את המבקרים ברובע היהודי במהלך כל ימות השנה ובימי הסליחות בפרט. תקופת הסליחות היא תקופה עמוסה וגדושה ברגשות ברחבי הרובע היהודי, ואנו מזמינים את כל בית ישראל להתרגש יחד איתנו בסיורי סליחות שנכנסים אל הלב"

סער ברקאי, מנהל מחלקת התיירות בחברה לשיקום ופיתוח הרובע היהודי: "השנה החלטנו לקיים ברובע היהודי סיורי סליחות תיאטרליים המחזירים את המבקרים לימים עברו, עם שחקנים שממחישים ומכניסים את המבקרים לאווירת סליחות ייחודית. החברה לפיתוח הרובע היהודי מזמינה את כל הקהל הרחב לבוא ולהתרגש ביחד איתנו"

הסיורים מתקיימים בימים ראשון עד חמישי בערב, מתאריך 12.8 ועד 19.9 בשעות 19:00 ו-22:00. אורך הסיור- כשעתיים וחצי.   ניתן לתאם סיורים נוספים לקבוצות של מינימום 20 איש בתאום מראש.
ההרשמה לסיורים היא מראש, דרך אתר האינטרנט של החברה לפיתוח הרובע היהודי, בכתובת:
www.rova-yehudi.org.il , או במוקד התיירות, בטלפון:  4987*. עלות הסיור הינה 65  ₪ למשתתף. כל סיור כולל שניים מתוך ארבעת הדמויות+ פייטן / נגן. המעוניינים בארבעת השחקנים בתיאום מראש מול תיירות הרובע היהודי ובתוספת תשלום.

התמונה של ‏‎Sarit Yochpaz‎‏.
עם  טל מרום  משמאל.  בקארדו ברובע היהודי.

מומלץ בחום הייתי בסיור כזה   עם טל מרום היה מלא  חוויה רוחנית ןקדושה.

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Translate


אודות שרית יוכפז

שמי שרית יוכפז.
אני עתונאית מזה עשרים וחמש שנים.
אני בוגרת אונברסיטת בר אילן תעודת הוראה, הסטוריה וספרות, והמכללה למנהל למדתי תקשורת..
בעלת תעודת עיתונאית של "אגודת העיתונאים תל אביב", ו"אגודת העיתונאים הממשלתית".
כתבתי בעיתונות ארצית, מגזינים לנשים ולתיירות, מקומונים ואתרי אינטרנט.
הגשתי מזה 10 שנים פינה ברדיו קול חי FM93 בנושא תיירות תרבות וארועים מיוחדים.
בהמשך למדתי גם לימודי תעודה רפואה משלימה, איפור מקצועי (כדי שיהיה לי רקע לכתוב בנושאים הללו).
הרצאתי בנושאי תקשורת ועיתונות.
מתנדבת בשעות הפנאי ל"אגודה למען העיוור", ל"נשות הדסה" -סניף נר הלילה ומתנדבת למשמר האזרחי.
אוהבת ים, ספורט, בעלי חיים והום סטיילינג.

המגזין של שרית

במגזין זה תוכלו למצוא המלצות למשפחה בנושאים הבאים: אופנה, טיפוח ויופי, אקססוריז, בריאות, צרכנות, חדש על המדף, ספרים, תרבות, הצגות, סרטים, תערוכות, תיירות, טיולים יפים, ספא, מסעדות, ולייף סטייל.

עקבו אחרי בגוגל+

התמונה שלי
מפיקה עורכת מגישה תוכנית רדיו ברדיו ליפס בימי רביעי מ10-12 בבוקר. "המלצות וראיונות" עםשרית יוכפז www/radiolips.com
מופעל על ידי Blogger.

ארכיון המגזין

רשומות פופולריות