יום שני, 15 באוקטובר 2018

סיור היכרות עם אתרי התיירות בכפרי הדרוזים בגליל, לקראת פסטיבל הזית, שיתקיים ברחבי הגליל החל מסוף חודש אוקטובר 2018. מאת: שרית יוכפז

תמונה יכולה לכלול: ‏‏‏2‏ אנשים‏, ‏‏אנשים מחייכים‏, ‏‏בתוך מבנה‏‏‏‏

סיור היכרות עם אתרי התיירות בכפרי הדרוזים בגליל, לקראת פסטיבל הזית

משרד התיירות, בשיתוף רשות הגליל, הזמינו  אותי  לסיור היכרות -עם אתרי התיירות בכפרי הדרוזים בגליל, לקראת פסטיבל הזית, שיתקיים ברחבי הגליל החל מסוף חודש אוקטובר 2018.
 בקרנו בית ג’אן   מעבדות ד”ר דבור:  פתיחה ד”ר דבור סיור במקום
תמונה יכולה לכלול: ‏‏אדם אחד‏, ‏‏‏לשבת‏ ו‏בתוך מבנה‏‏‏‏
צילום: שרית יוכפז
מעבדות ד”ר דבור –זיאד,
בן למשפחה דרוזית נולד וגדל בכפר בית ג’אן בלב שמורת הר מירון, שמורת הטבע הגדולה והעשירה בצמחיית מרפא בארץ. את שנות הילדות בילה זיאד בצמוד לסבא שלו. הסב והנכד עבדו זה לצד זה בכרמי הענבים, הפלחה ורעיית העזים. כך התוודע דבור למגוון צמחי הגליל השונים,.שמענו את סיפורי הצמחים הפיקנטיים והעסיסיים של ה”סבתות” וזקני העדה. אוצרות הידע המסורתי שעבר מפה לאוזן במשך מאות שנים, בתוך העדה הדרוזית ותושבי הגליל, עברו גם אל זיאד, שגילה כבר בילדותו, סקרנות עזה לחקר השפעות הצמחים על גוף האדם.לאחר שנים מימש זיאד את סקרנותו בלימודי פרמקולוגיה וצמחי מרפא עד לקבלת תואר ד”ר במדעי הרפואה מהטכניון. היום, הוא מימש חלום ילדות לשלב ולמזג את הניסיון והידע המקצועי העשיר שלו עם אוצרות הטבע הגליליים וסיפורי המסורת ארוכת השנים עליה גדל.
תמונה יכולה לכלול: ‏‏‏5‏ אנשים‏, ‏‏אנשים מחייכים‏, ‏‏‏אנשים עומדים‏ ו‏פעילויות בחוץ‏‏‏‏‏
צילום: שרית יוכפז.
סיור בבית העתיק מרכז המורשת – ובמערה הביזנטית
הבית העתיק:
אחת מאותן עדויות להיסטוריה המקומית ולמורשת הדרוזית. הבית הבנוי צורת קשתות ובתוכו בור מים צורת פעמון הנקיים לשתייה, מציע חוויה יחודית וסיורים מעניינים מלאי סיפורים בגרעין הישן של הכפר הדרוזי בית ג׳אן ,
מערת אג’יאל :
מערה שגודלה כשלוש-מאות מ”ר ששימשה לצורכי תפילה בכנסייה סודית של הנוצרים הראשונים בגליל, למקור מים של תושבי הכפר ולמקום מסתורם של תושבי הכפר
חוות הר הארי :
חווה הממוקמת בפסגתו של הר הארי. חווה שבה תוכלו ליהנות מתצפית על הרי הלבנון והרי הירדן, מטיולי ג’יפים, מרכיבה סוסים, מרכיבה על חמורים ועוד.
חורפיש בית בד אבו עפיף -
מרכז מבקרים וסיור במרכז המבקרים של שמן זית אבו עפיף, מזמן חוויה של טעימות שמן זית, למידה על הפקת שמן הזית המסורתית העוברת במשפחת עפיף מאב לבן וחנות מוצרים ומפגש עם משפחה דרוזית ששמן הזית הוא שמה השני.
מרכז המבקרים החדיש והמודרני הוא המשך ישיר לבית הבד הראשון של המשפחה שהוקם על ידי אבו עפיף  בשנת 1952, אז היה זה בית בד מסורתי, אמנם האובניים לא הונעו על ידי חמורים, אך מכיוון שחורפיש טרם חוברה לרשת החשמל, הונעו האובניים באמצעות כבל שחובר לגנרטור. כיום יש בבית הבד שלושה קווי יצור מודרניים ואת בית הבד ומרכז המבקרים מנהל לוטפי, בנו של אבו עפיף.
רוקמות התחרה .
תמונה יכולה לכלול: ‏‏2‏ אנשים‏
מיזם תעסוקה לנשים שהוקם בלב היישוב הדרוזי חורפיש
 צילום שרית יוכפז.
שבגליל העליון. פעם בשבוע מתכנסות נשות הכפר בבית אבן גדול, לומדות את מלאכת הסריגה והרקמה ויוצרות פרטי נוי ואופנה בסגנון מסורתי. ביקור במקום כולל הסבר על המיזם, מעמד האישה הדרוזית בעבר ובהווה ולבסוף סיור קצר בגרעין הכפר. כמיטב מסורת האירוח המבקרים כאן יתקבלו במאור פנים, קפה ועוגה. הביקור בתיאום מראש. למעוניינים קיימת אפשרות לסדנת סריגה או רקמה.
אצל אבתסאם מאכלים על בסיס שמן הזית
תמונה יכולה לכלול: ‏‏‏‏שמיים‏, ‏‏ענן‏, ‏צמח‏‏‏ ו‏פעילויות בחוץ‏‏‏
צילום: שרית יוכפז
סדנאת תבשילים דרוזים .
חווית אירוח דרוזי בבית משפחה דרוזית בלב הכפר הדרוזי. איבתיסאם פארס מזמינה להתארח בביתה הפרטי, ללמוד על המסורת ההיסטוריה והבית הדרוזי ולהנות מחווית אירוח דרוזי בלתי נשכחת בבית משפחה דרוזי
האוכל שאיבתיסאם -מבשלת ומגישה לאורחיה הוא  דרוזי מסורתי,
שהיא למדה לבשל מאמא שלה ומסבתא שלה, כשישבה לידן בהיותה ילדה עם עיניים פעורות והתאהבה. אחרי שנישאה הבינה שהיא נמשכת לאוכל יותר משהיא נמשכת ללימודים, לקחה קורסים לבישול והפכה את הבישול למקצוע.
מומלץ .
תמונה יכולה לכלול: ‏‏‏אנשים יושבים‏ ו‏מזון‏‏‏
.תמונה יכולה לכלול: ‏‏‏‏5‏ אנשים‏, ‏כולל ‏‎Sarit Yochpaz‎‏‏‏, ‏‏אנשים מחייכים‏, ‏‏‏אנשים עומדים‏ ו‏פעילויות בחוץ‏‏‏‏‏
חגיגה  של טעמים ושמן  .זית בכפרים הגליליים בואו להנאות מסופי שבוע מלאים בפעילויות   לכל המשפחה  מתחילת נובמבר. מסיק זיתים.  ביקורים בבית בד.  סדנאות כבישת זיתים ויצור שמן זית-חוויה יתקיים בסכנין ערבה. דיר חנה.  דיר אל אסדי ועוד.. ברחבי הגליל.


אבו ריש מופיד- מורה דרך  הדריך אותנו בסיור עיתונאים.

 מומלץ להתעדכן גם באתר- הפסטיבל כפר ביקרתם.  
באתר של הרשות לפיתוח הגליל.

 פייסבוק- https://www.facebook.com/gogalil.org/

אתר- http://www.galil.gov.il/


פסטיבל ענף הזית בגליל חוגג את השנה ה-24 . הגליל מציע  . בפסטיבל שלל אירועים, תרבות ומוזיקה,מרכזי המבקרים,  הגליל  מיוחד בעונה זו של השנה -  חוויה לטייל בתקופה זו של השנה נצלו הזדמנות זאת וסעו לפסטיבל הגליל.  שישי שבת ובתאום מראש לקבוצות.

פעיליות דומות יתקיימו בכפרים דרוזים פרטים נוספים באתר האינטרנט "כפר ביקרתם" http://www.jabel.org.il
מסוף אוקטובר ועד לתחילת נובמבר, יתקיים זו השנה ה-24  בגליל והגולן, פסטיבל ימי ענף הזית המסורתי.  בתי הבד, מרכזי המבקרים, מטעי הזיתים, מסעדות ואטרקציות שונות, 
 בלמעלה מ -60 ישובים, ישתפו פעולה יחדיו ויציגו למבקרים הרבים את תעשיית הזית הענפה בחגיגה של תרבות, קולינריה, ותיירות ועם שפע של טעמים וניחוחות.
למבקרים באתרי הפסטיבל ממתין מגוון פעילויות לכל המשפחה, צפייה והשתתפות במסיק מודרני ומסורתי, הסברים וצפייה על תהליך הפקת שמן הזית, סדנאות לכבישת זיתים, טיולים בכרמים, סדנאות יצירה, הרצאות על שמן הזית וסגולותיו הרפואיות, טעימות ופעילויות תרבות. פעילות הפסטיבל תתרכז בכל שבוע באזור אחר של הגליל, הגולן והעמקים,
במסגרת הפסטיבל יתקיימו טיולים וסיורים מודרכים באזור, המשלבים טעימה מהתרבות המקומית, מסיק זיתים, פולקלור ומאכלים מקומיים. בכפרים ניתן לראות אורח חיים  אותנטי  של הדרוזים וקולינריה .
פרויקט "כפר ביקרתם" לקידום התיירות הדרוזית והצ'רקסית מתקיים בעידוד משרד התיירות, הרשות לפיתוח הגליל ומשרד ראש הממשלה.
למידע נוסף, חפשו בדף הפייסבוק "כפר ביקרתם".




מומלץ בחום- חוויה.
.
.תמונה יכולה לכלול: ‏‏‏‏‏אדם אחד או יותר‏, ‏אנשים עומדים‏‏, ‏‏עץ‏, ‏פעילויות בחוץ‏‏‏ ו‏טבע‏‏‏
מאת: שרית יוכפז - כתבת ועורכת ראשית




"פסטיבל ימי ענף הזית" ה-24 יוצא לדרך

הפסטיבל יתקיים ברחבי הגליל, הגולן והעמקים  בתאריכים 1-19 בנובמבר

לרגל תחילת עונת מסיק הזיתים, ענף הזית במועצת הצמחים יחד עם הרשות לפיתוח הגליל ומשרד התיירות  יערכו את "פסטיבל ימי ענף הזית" ה-24.

הפסטיבל יתקיים  ברחבי הגליל, הגולן והעמקים ויכלול סיורים בבתי בד השונים מבתי הבד המסורתיים, דרך בתי בד בוטיק ועד לבתי הבד המודרניים והמתקדמים, מסיק זיתים, סדנאות להכנה ולטעימה של שמן זית, דוכני מזון והפעלות לילדים.
המבקרים יוכלו לטעום את שמני הזית "ראשון המסיק" הידועים בטעמם העז, לראות מקרוב את תהליך הפקת השמן להשתתף בסדנאות בנושא יצור שמן זית ומוצרים נלווים וכמובן לרכוש שמן זית ישראלי טרי ישר מהעץ לבקבוק.

הפסטיבל יתקיים בסופי השבוע בין התאריכים 1-19 בנובמבר.


מאת: שרית יוכפז - כתבת ועורכת ראשית
פורסם על ידי 

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Translate


אודות שרית יוכפז

שמי שרית יוכפז.
אני עתונאית מזה עשרים וחמש שנים.
אני בוגרת אונברסיטת בר אילן תעודת הוראה, הסטוריה וספרות, והמכללה למנהל למדתי תקשורת..
בעלת תעודת עיתונאית של "אגודת העיתונאים תל אביב", ו"אגודת העיתונאים הממשלתית".
כתבתי בעיתונות ארצית, מגזינים לנשים ולתיירות, מקומונים ואתרי אינטרנט.
הגשתי מזה 10 שנים פינה ברדיו קול חי FM93 בנושא תיירות תרבות וארועים מיוחדים.
בהמשך למדתי גם לימודי תעודה רפואה משלימה, איפור מקצועי (כדי שיהיה לי רקע לכתוב בנושאים הללו).
הרצאתי בנושאי תקשורת ועיתונות.
מתנדבת בשעות הפנאי ל"אגודה למען העיוור", ל"נשות הדסה" -סניף נר הלילה ומתנדבת למשמר האזרחי.
אוהבת ים, ספורט, בעלי חיים והום סטיילינג.

המגזין של שרית

במגזין זה תוכלו למצוא המלצות למשפחה בנושאים הבאים: אופנה, טיפוח ויופי, אקססוריז, בריאות, צרכנות, חדש על המדף, ספרים, תרבות, הצגות, סרטים, תערוכות, תיירות, טיולים יפים, ספא, מסעדות, ולייף סטייל.

עקבו אחרי בגוגל+

התמונה שלי
מפיקה עורכת מגישה תוכנית רדיו ברדיו ליפס בימי רביעי מ10-12 בבוקר. "המלצות וראיונות" עםשרית יוכפז www/radiolips.com
מופעל על ידי Blogger.

ארכיון המגזין

רשומות פופולריות