יום שני, 7 בספטמבר 2020

יצאתי לסיור בצפת לקראת חגי ישראל באדיבות משרד התיירות ועירית צפת מאת: שרית יוכפז





חדשות תיירות  תרבות. מלונות ומסעדות מאת שרית יוכפז 

גדולי ישראל ואתרים קדושים בצפת - מאת: שרית יוכפז

 יצאתי לסיור  עיתונאים  עם :
מדריך: זאב פרל , הסטוריון חוקר צפת והגליל, מורה דרך, ראש עירית
צפת לשעבר
מרכז אסנט  מרכז ‘אסנט’ נוסד ב-1983 במטרה להעניק היכרות עם החוויה הרוחנית הצפתית ועם מורשת צפת העתיקה כעיר של רוח, יצירה ואומנות. מכאן נובע השם: ‘אסנט’ –Ascent, שפירושו: עליה – התעלות. העיר צפת נודעה מאז המאה השש-עשרה כעיר הרוח והפכה למוקד נהירה לאלפים מהארץ ומהעולם העולים לעיר על מנת לטעום מהאווירה הצפתית המיוחדת. מאז הקמתו הפך מרכז ‘אסנט’ למרכז ההתעניינות בעיר, המנחיל בצורה חווייתית את הרוח המיוחדת של צפת.



משחק בריחה סלולארי בכף היד! במרכז 'אסנט' בצפת יצרו התאמה של אטרקציה מהנה וחווייתית לכל המשפחה המשלבת בין סיור בעיר העתיקה, חוויה ופעילות משפחתית בדמות משחק בריחה הנמצא בסלולאר של כל אחד! במשחק, 'הקוד הסודי' של 

העיר צפת נעלם ו'סבתא יוכבד' מגייסת את 'אלעד', 'שני' ואותנו לעזור במציאת הקוד האבוד. החיפוש אחרי הקוד מוביל את השחקנים דרך אתרים מגוונים בעיר העתיקה של צפת כגון המחלבה שבה המציאו את הגבינה הצפתית, בתי כנסת עתיקים, אתרי מורשת קרב וגלריית נרות צפת והכל באמצעות חידות שהשחקנים פותרים מציאת רמזים ולבסוף מגלים את ה"הקוד הצפתי" ומצילים את העיר. המשחק מתאים לכל המשפחה מגיל 6 ומעלה ויכול לפעול בכמה מכשירים סלולריים במקביל





מחלבת קדוש בפאתי העיר העתיקה, ברובע היהודי, הוקמה לפני כ- 100 שנים מחלבת בוטיק של משפחת קדוש המייצרת מגוון סוגי גבינות עיקריות על פי הסודות והמתכונים של סב המשפחה שייצר גבינות בתחילת דרכה של המחלבה. גבינת הבית של המחלבה היא גבינת הצאן הצפתית הקשה, בסלסלות קש עליה מספר הנכד יואב: "יש תיירים שמגיעים לצפת בכל שנה לכליזמרים או לאירועים מסוימים ובאים במיוחד לקחת את הגבינה הזו". בנוסף תמצאו במקום- גבינה הצפתית רכה מתובלת, לבנה, בולגרית, קממבר, ריקוטה וקשקבל ומגוון גבינות עזים.

 יקבי צפת




בית הכנסת אבוהב: 
קרוי על שם רבי יצחק אבוהב רבו של רבי יעקב בירב שעלה לארץ והתיישב בצפת. בקיר הדרומי, הפונה לירושלים, ממוקמים שלושה ארונות קודש. בארון הימני נמצא ספר תורה אשר נכתב על פי המסורת על ידי רבי יצחק אבוהב, ותלמידיו העלוהו לצפת. ספר זה הוא אחד מהעתיקים שבספרי התורה המצויים בצפת, ומוציאים אותו לקריאה בשלושה מועדים: ראש השנה, יום כיפור ושבועות. ספר נוסף אשר נמצא בבית הכנסת הוא ספרו של רבי סולימאן אוחנה, מקובל שעלה לצפת מפאס שבמרוקו והתחבר עם גורי האר"י. ספרים אלו העניקו לבית הכנסת משנה חשיבות, ולכן נהגו יהודי צפת לחגוג בו את ליל חג מתן תורה. ברעידת האדמה בצפת שהתרחשה בשנת תקצ"ז (1837), חרב בית הכנסת, ורק הכותל הדרומי נותר בשלמותו; יהודי העיר ייחסו זאת לקדושתו של ספרי התורה המיוחדים שבו

רוח צפת:   מקיים מגוון ימי חוויה וסיורי קונספט (הסטוריים, מוזיקליים, גסטרונומיים, אומנות וקבלה, בתי מלאכה עתיקים ועוד) המשולבים בסדנאות מופעים והרצאות. במסגרת 'רוח צפת' פועלים מרכז לבוש יהודי, גלריית אומנות, משחק מרוץ בעיר העתיקה בין תחנות חוויתיות או באמצעות טאבלטים.
עשרות אלפי אנשים מכל גווני הקשת של החברה הישראלית עוברים דרכנו מדי שנה.
בין הפעילויות- מסע מוזיקלי עם מדריך-זמר, אומן יוצר. הסיור מתבצע בעזרת אוזניות אקוסטיות איכותיות המאפשרות להנות מסיפורי מקום ומוזיקה ברמה גבוהה במרחק בטוח לתקופה זו. 
בסיור נחווה: ביקור בבית הכנסת אבוהב עם רב שלומו חדד, ביקור  קצר בגלריית רוח צפת ו'ארון הלבוש היהודי'- למעוניינים מדידת תלבושות עתיקות של עדות שונות.
לסייר בעיר העתיקה: למבקרים בצפת מוצעים סיורים מודרכים ללא תשלום להכרת העיר העתיקה וההיסטוריה המקומית!

סיורי שישי: רוח צפת מקיימת סיורים ללא תשלום ברחבי העיר העתיקה, בתי הכנסת, שדרת הגלריות ועוד. הסיורים מתבצעים בליווי 'הדרכה מנגנת', סיפורי צפת וההיסטוריה המקומית. אטרקציה מומלצת לכל המשפחה!.

סיורי שבת: עמותת 'לבנות ולהבנות' מקיימת בכל יום שבת סיור של 45 דקות אל סודותיה וקסמה של צפת העתיקה, ביימי תור הזהב של המאה ה -16. הסיור מתאים לזוגות ומשפחות ומעניק הצצה למנהרות התת קרקעיות וההיסטוריה של הישוב היהודי במאה ה-16 בצפת.

יקב צפת העתיקה: בצפת מספר ייקבי בוטיק משובחים אחד מהם נמצא ממש בכניסה לעיר העתיקה, מתחת בניין אשת"ם ההיסטורי- יקב צפת העתיקה שנוסד בשנת 2004, היקב כאמור שוכן בסמטאות הקסומות של בירת הגליל והינו יקב בוטיק משפחתי המתמחה בייצור יינות בסגנון צרפתי ויינות צעירים. משה אלון הוא היינן והבעלים, נטע כרם בשנת 2008 בהרי שמול היקב. המבנה משמש גם כמרכז מבקרים אוטנטי הפועל ברציפות עד שעות הלילה המאוחרות.


מנהרת הזמן-ממצא ארכיאולוגי נדיר התגלה במפתיע בצפת:  מרכז קניות ובאר מים מהמאה ה16, ממצאים מהמאות 17-19 ומנהרת הטרור הראשונה בישראל משנת 1948 במסגרת עבודות לפיתוח התיירות בצפת, הפיכת כיכר אשתם/שדה לאזור מזמין עם תצפית נוף קסומה לעבר הרי מירון וכו' ביצעו הצוותים המקצועיים חפירות דגימות בקרקע. במסגרת עבודות אלו אותרו ממצאים ארכיאולוגיים חסרי תקדים על ציר הזמן מהמאה ה16 ועד למלחמת השחרור בשנת 1948.  מדובר ב4 שכבות של מבנים: מבנה מנדטורי מהמאה ה20 היושב על מבנה מהמאה ה19 שניתן לראות את הריצוף שלו, תחתיו מבנה קדום יותר מרעידת האדמה ב 1837 והקיר בקצה הוא מהמאה ה17, קדום עוד יותר. כל הדבר הזה מכסה על פתח של בור מיים מדהים ומאגר מים מהמאה ה16. בנוסף לכך יש את המנהרה מהרובע המוסלמי לעבר השטח הזה שנחפרה על ידי המוסלמים למטרות התקפה ב1948  סיפורו של הממצא המשמעותי לא מסתיים כאן: החוקרים גילו כי במהלך הקרב על שחרור העיר צפת, ניסו הערבים על בסיס ציר זה לחפור מנהרת טרור (הרבה לפני החשיבה על מנהרות בלבנון ועזה), מהראשונות בעולם, שתגיע עד לבניין אשת"ם- לב הכוח היהודי.

כעת, בעיריית צפת יוזמים פרויקט נרחב לשימור האתר ההיסטורי-ארכיאולוגי שהתגלה באורח פלא בליבה של העיר העתיקה ובהוראת ראש העיר שוקי אוחנה החלה בחינה היסטורית מעמיקה של האתר ולקדם תכנית נרחבת לשימורו והפיכתו לאטרקציה תיירותית משמעותית בבירת הגליל.

מרכז הקבלה של צפת: מפעיל תיירותי ומרכז מבקרים המתמחה בתיירות בינלאומית. המרכז מארח כ-50,000 איש בשנה לתכניות תיירותיות ברמה גבוהה ושפות רבות. התכניות נמשכות בין שעה למספר ימים וכוללות:  ריטריטים, טיולים, הרצאות וסדנאות, אמנות ויצירה תכניות wellness רוחני, ועוד.
במרכז הקבלה פועל מרכז המבקרים בן שתי הקומות נמצא בבניין עתיק, משוחזר ויפייפה בלב צפת העתיקה המרכז פתוח בכל יום, ובו חדרי סדנאות ופעילות, גלריות, סרטים, מרפסת נוף וארועים פנורמית עם נוף מרהיב, ועוד.

בימים אלה מתקיימים סיורי הסליחות הרוחניים של המרכז, שהינם אטרקציה ייחודית לישראלים. במפגש בפארק המצודה נפגוש את איל ריס, מנהל ומייסד המרכז, להכרות עם החוויה התיירותית-קבלית של צפת ונחווה מדיטציה קבלית קצרה.

מלון בוטיק וספא וילה גלילי:  מלון וילה גלילי הוא מלון בוטיק המעוצב בסגנון מלונות בוטיק באירופה. המלון שוכן במבנה אבן ,שהוקם בשנת 1932 ועבר שימור, הוא משתלב בארכיטקטורה ובנופים המקומיים של רכס הרי מירון ,הכנרת ורמת הגולן. במלון 24 חדרים מסוגננים ובחדרים שונים. במלון חדרי ספא
מסעדת המלון- צפתא: מסעדה גלילית בעלת אווירה ביתית ,רומנטית ונעימה, המסעדה מציעה ארוחות עשירות ,מגוונות העשויות מתוצרים גליליים ולצידם מבחר יינות מיקבי האזור אנחנו מגישים ארוחות בוקר ,ארוחות ערב במסעדת –צפתא –ארוחות שף אישיות ,ארוחות לקבוצות כולל ארוחת צהרים עם מבחר תפריטים. המסעדה כשרה.

חדשות תושבי צפת מרוצים:  מהתעוררות  העיר מאת: שרית יוכפז


לאחר שנים ללא אירועי תרבות ופנאי תושבי העיר צפת מוקסמים מההתעוררות התרבותית בבירת הגלילבמהלך השנים האחרונות נאלצו התושבים לנדוד לערים מרוחקות על מנת להנות ממופעים 
ופעילויות בייחוד ביימי החגים בהם הפכה צפת לעיר רפאיםלעומת זאת השנה ביימי סוכות מציינים התושבים כי אירוע רדף אירוע
״היינו במרוץ סביב
השעון להספיק עוד פעילות ועוד פעילות״ אומרת טליה תושבת צפת״זו השנה הראשונה 
שאני לא יוצא מהעיר בחגים ויש לילדים מה לעשותפשוט מדהים״ הוסיף צחי.

לצד הפעילויות בפארקים ובמתנ"סים, קיימו בעירייה גם ארועי שיא בהיכל התרבות בית יגאל אלון בהם נרשמה תפוסה מלאהמדובר במופע מיוחד של קופיקו לילדים וכן בהופעה של הזמרת נוי פדלון שהרקידה והקפיצה את הנוער והמבוגרים במופע קצבי וסוחף.

בנוסף, במהלך המופע הבחינה נוי במעריצה על כיסא גלגלים- הודיה חורי. הזמרת ניגשה אליה, הקדישה לה שיר, חיבקה ונישקה אותה לקול תשואות הקהל כאשר חלק אף הזיל דמעה מהתרגשות. ראש עיריית צפת שוקי אוחנה הודה לזמרת על המופע המוצלח ועל המחווה המרגשת לתושבת העיר.

בעיריית צפת מציינים כי החלו הבניית תוכנית ענפה לאירועי חנוכה. בין היתר מדובר במופעי ילדים, אירועי מבוגרים ופעילויות לכל המשפחה. "שמחתי לראות את תושבי צפת ממשיכים להצביע ברגליים ומגיעים לאירועים השונים ברחבי העיר צפת. כמו כן, תיירים ומטיילים רבים שהגיעו לחגוג איתנו ולהנות מהעיר שאין עוד כמוה בעולם. נמשיך לקיים אירועי תרבות ופנאי לרווחת תושבי העיר צפת" ציין ראש עיריית צפת שוקי אוחנה.


מאת: שרית יוכפז
מומלץ בחום שנה טובה.

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Translate


אודות שרית יוכפז

שמי שרית יוכפז.
אני עתונאית מזה עשרים וחמש שנים.
אני בוגרת אונברסיטת בר אילן תעודת הוראה, הסטוריה וספרות, והמכללה למנהל למדתי תקשורת..
בעלת תעודת עיתונאית של "אגודת העיתונאים תל אביב", ו"אגודת העיתונאים הממשלתית".
כתבתי בעיתונות ארצית, מגזינים לנשים ולתיירות, מקומונים ואתרי אינטרנט.
הגשתי מזה 10 שנים פינה ברדיו קול חי FM93 בנושא תיירות תרבות וארועים מיוחדים.
בהמשך למדתי גם לימודי תעודה רפואה משלימה, איפור מקצועי (כדי שיהיה לי רקע לכתוב בנושאים הללו).
הרצאתי בנושאי תקשורת ועיתונות.
מתנדבת בשעות הפנאי ל"אגודה למען העיוור", ל"נשות הדסה" -סניף נר הלילה ומתנדבת למשמר האזרחי.
אוהבת ים, ספורט, בעלי חיים והום סטיילינג.

המגזין של שרית

במגזין זה תוכלו למצוא המלצות למשפחה בנושאים הבאים: אופנה, טיפוח ויופי, אקססוריז, בריאות, צרכנות, חדש על המדף, ספרים, תרבות, הצגות, סרטים, תערוכות, תיירות, טיולים יפים, ספא, מסעדות, ולייף סטייל.

עקבו אחרי בגוגל+

התמונה שלי
מפיקה עורכת מגישה תוכנית רדיו ברדיו ליפס בימי רביעי מ10-12 בבוקר. "המלצות וראיונות" עםשרית יוכפז www/radiolips.com
מופעל על ידי Blogger.

ארכיון המגזין

רשומות פופולריות