יום רביעי, 24 בפברואר 2021

עיריית אילת מזהירה : העיר תהיה סגורה בפסח הקרוב! מאת שרית יוכפז

 הי,

 

עיריית אילת מזהירה : העיר תהיה סגורה בפסח הקרוב! אי הפעלת מתווה האי הירוק באילת- הימור מסוכן לעיר

"ההחלטה שלא להפעיל את מתווה האי הירוק באילת רק בגלל מניעה משפטית שגויה עלולה להתברר כהימור מסוכן על העיר"

הנהלת העיר אילת שגרה הבוקר מכתב בהול לשר הבריאות בדרישה להחזיר בדחיפות את מתוה העיר הירוק לעיר. "המציאות כיום היא שעשרות אלפי אנשים נכנסים לאילת ללא כל בדיקה ובקרה ובהם מן הסתם בסבירות גבוהה רבים שהנם חיוביים לקורונה, אשר עלולים להביא לעליה בתחלואה." כתב אלי לנקרי מ"מ ראש העיר ויור' תאגיד התיירות העירוני בעיר  " ממשלת ישראל והכנסת אימצו מתווה מנצח לעיר אילת ולאלפי עסקים בה אשר פעל במשך 40 ימים באופן יוצא מן הכלל, תוך הורדת התחלואה לשעורים אפסיים והחזרת החיים לעיר. לא ברור מדוע ממשיך המשרד להתעקש להיצמד להחלטה לחכות לכך שהעיר תוגדר כירוקה, כאשר זה משיג בדיוק את הפעולה והתוצאה ההפוכה."

אילת כיום מוגדרת כיום כצהובה בדירוג הרמזור עם כ-137 מאומתים בשבוע האחרון ו-3% חיוביים. נתונים טובים מהממוצע הארצי.  נתון מרכזי נוסף בו אילת מובילה ביחס לשאר המדינה הוא שיעור הבדיקות ל-10,000 העומד על 809.שיעור הבדיקות הגבוה הוא חלק מהדנ"א של תושבי אילת שהובילו בתחום זה בכל מהלך תקופת הקורונה. ההיצמדות לאמות המידה שרלוונטיות לחודש נובמבר, לפיהן אילת חייבת לחזור להיות ירוקה איננה נכונה ובלתי סבירה. אמות המידה כיום חייבות להיות בהתאם למבצע החיסונים כגורם המפתח במניעת התחלואה. שיעור החיסונים באילת גבוה אף הוא מהממוצע הארצי – 57% מאוכלוסיית העיר מחוסנת.

המשך המצב הקיים מהווה איום של ממש על עיר שממילא מתמודדת עם המשבר הכלכלי הקשה ביותר בישראל וגם היום יש בה יותר מ-40% אבטלה! ומאות עסקים שקרסו וממשיכים לקרוס , אם לא יופעל מתווה האי הירוק- אילת תהיה סגורה בחג הפסח הקרוב.ההחלטה שלא להפעיל את 'האי הירוק' באילת עלולה להתברר כהימור מסוכן על העיר ועלולה חלילה להביא לכך שהעיר תהיה סגורה בפסח הקרוב – כל עפ"י  לנקרי  לשר הבריאות.

מאיר יצחק הלוי ראש עיריית אילת, הוסיף  "נוצר מצב אבסורדי כשמתווה האיים הירוקים פעל, הייתה לנו שליטה על התחלואה בעיר, שכן יכולנו למנוע כניסה של אנשים מאומתים לעיר. כעת כל אחד יכול להיכנס אליה ללא בדיקה וזאת גם הסיבה לעלייה בתחלואה. האחריות שלנו הנהלת העיר לדאוג לבריאות התושבים שלנו וכמובן לבריאות התיירים הפוקדים את העיר".

לסיכום, לנקרי כותב כי אילת יכולה להפוך לעיר מודל בינלאומית להתנהלות בשגרת קורונה תוך הבטחת בריאות הציבור והחזרת כל הפעילות הכלכלית לעיר תחת מתווה התו הירוק. "אני פונה אליך בדחילו ורחימו ומבקש כי תורה לגורמי המקצוע לאפשר הכרזה של הממשלה על אילת כאזור תיירות מיוחד ללא כל דיחוי נוסף ובכך להציל את העיר מקריסה, וגם לאפשר למיליוני מחוסנים בישראל ליהנות מחופשה בטוחה ואיכותית".

 


0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Translate


אודות שרית יוכפז

שמי שרית יוכפז.
אני עתונאית מזה עשרים וחמש שנים.
אני בוגרת אונברסיטת בר אילן תעודת הוראה, הסטוריה וספרות, והמכללה למנהל למדתי תקשורת..
בעלת תעודת עיתונאית של "אגודת העיתונאים תל אביב", ו"אגודת העיתונאים הממשלתית".
כתבתי בעיתונות ארצית, מגזינים לנשים ולתיירות, מקומונים ואתרי אינטרנט.
הגשתי מזה 10 שנים פינה ברדיו קול חי FM93 בנושא תיירות תרבות וארועים מיוחדים.
בהמשך למדתי גם לימודי תעודה רפואה משלימה, איפור מקצועי (כדי שיהיה לי רקע לכתוב בנושאים הללו).
הרצאתי בנושאי תקשורת ועיתונות.
מתנדבת בשעות הפנאי ל"אגודה למען העיוור", ל"נשות הדסה" -סניף נר הלילה ומתנדבת למשמר האזרחי.
אוהבת ים, ספורט, בעלי חיים והום סטיילינג.

המגזין של שרית

במגזין זה תוכלו למצוא המלצות למשפחה בנושאים הבאים: אופנה, טיפוח ויופי, אקססוריז, בריאות, צרכנות, חדש על המדף, ספרים, תרבות, הצגות, סרטים, תערוכות, תיירות, טיולים יפים, ספא, מסעדות, ולייף סטייל.

עקבו אחרי בגוגל+

התמונה שלי
מפיקה עורכת מגישה תוכנית רדיו ברדיו ליפס בימי רביעי מ10-12 בבוקר. "המלצות וראיונות" עםשרית יוכפז www/radiolips.com
מופעל על ידי Blogger.

ארכיון המגזין

רשומות פופולריות