יום שני, 3 במאי 2021

ים המלח חאן עין גדי ועין גדי גם לציבור הדתי . מומלץ.מאת: שרית יוכפז

    

                                          סיור ג'פים  סובב  ים המלח


                                     בסיור ג'יפים מעל מצוק אזור ים המלח.

                                       בעין גדי בגן הטרופי

                                             חוף  נפרד  נפרד לציבור הדתי צילום שרית יוכפז

                                     

                                                    צילום   שרית יוכפז-פסל טבעי של אשת לוד


לחוות חוויה בלתי נשכחת חאן עין גדי עין גדי וים המלח. מאת: שרית יוכפז

הוזמנתי לסיור ע"י משרד התיירות ומועצת תמר ליום אחד לחשוף את היופי והחידושים הטמונים במקום.

הסיור כלל טיול ג'יפים עם ברק הורוביץ.  מורה דרך מוסמך שמתגורר בנאות כיכר  טלפון: 0528666062.להנאות מנוף בראשית ותצפית על מפעל ים המלח. שתית קפה קר ותמרים-בחאן עין גדי סיור ותצפית  על ים המלח. ארוחת צהרים טעימה  וכשרה במלון לוט. פגישה עם מנכ"ל  מלונות   ים המלח.  שסיפר לנו על ההתפתחות באזור

בתמונה:

עם עופרה גזית.אריה צדוק ומנהלת חאן עין גדי.





על האזור ים המלח הקסום מספר לנו מנכ"ל בתי המלון בים המלח

הקסם מתחיל כבר בדרך, לא
משנה מאיפה אתם מגיעים כשכביש 90 מוביל אתכם למינוס 435 מתחת לקו הים, המקום הנמוך בעולם, וים המלח מתגלה בעוצמתו הצנועה, הגוף והנפש מתחילים להתנתק מהיום יום האינטנסיבי בצורה כמעט בלתי מודעת, משהו כאן באוויר גורם למיקוד בכאן ועכשיו, בשלווה שעוטפת אתכם מכף רגל ועד הראש. וזאת בדיוק הדרך להתחיל חופשה בלתי נשכחת.

 

קרני השמש האולטרה סגוליות עוברות סינון טבעי, תופעה המאפשרת שיזוף נעים ללא כוויות ומנוצלת גם לטיפול טבעי במחלות עור שונות. לאורך החוף מצויים מקורות "מי מרפא" טבעיים, עתירי מינרלים וחום טבעי, שבשילוב עם מרבצי הבוץ השחור, מהווים בסיס אידיאלי לטיפולי בריאות ויופי.

 


                                     המיני וואנים  בחאן עין גדי{  מעין חדרי אירוח מאווזרים כמו שקיימים                                                      באוסטרליה אך לא ממונעים }.צילום: שרית יוכפז

                           סיפור  על הקמת  חאן עין גדי

אבי ברקאי ובן שוקרון הם חברי ילדות שובבים אשר גדלו בקיבוץ עין גדי וחלקו יחד את אותו ספסל הלימודים, י"ב שנים, את השירות הצבאי, את אותו הקרוון בטיול באוסטרליה, את אותם הערכים של אהבת הארץ, אהבת הבית, אהבת האדם ולא פחות חשוב את אותו החלום, שמתגשם אל מול עיניכם.

 

כיום אחרי כברת דרך, עם שק מלא בחוויות, עליות ומורדות, מפוכחים ומרוצים חזרו הביתה, שניהם בעלי משפחות צעירות ומתגוררים בקיבוץ עין גדי (איך לא?) וכמו רוב האנשים זיהו את הקסם שטמון במקום המיוחד הזה, הם החליטו לממש את החלום, מצוידים בהרבה מוטיבציה, קילוגרמים של אמביציה וללא כוונה לעצור.

 

החזון שמוביל אותנו הוא לאפשר חוויה של אירוח מיוחדת שווה לכל כיס בגובה העיניים.הקימו  את:  

חאן עין גדי - Ein Gedi Camp Lodge. מקום לגמרי באווירת סיני

יש גם מתחם קמפינג ומכוניות וואן רטרו צבעוניות ללינה לזוגות. ואוהלים ואוהלים שאפשר להביא מהבית.

מקלחות ומטבח משותפים. יש מקררים, עמדות שטיפה וחביות למנגל/פויקה

יש מרפסת עץ צופה לנוף ובה בר עם מוסיקה, ערסלים, פינות צ׳יל אאוט, שולחן סנוקר והכי חשוב בר עם נשנושים  וזריחות ושקיעות  אוירת סיני במתחם קמפינג  וניתן לרדת לשחות  בחוף עין בוקק נקי  עם שרותי הצלה. פופולרי למי שאוהב קמפינג מותר לבא עם חיית מחמד כלב. מותר לעשות על האש יש מנגל נוף משגע ואפשר לבא למקום עם כלב חיית מחמד. ויש אינטרנט בחינם.  אפשר לקנות במכולת בקיבוץ עין גדי ולהכין ארוחת בוקר. להביא פלטה של שבת המחיר לא כולל ארוחת בוקר..

מי שנכנס בשער קיבוץ עין גדי כנראה יצטרך לשפשף את העיניים או לצבוט את עצמו כדי לוודא שלא מדובר בפאטה מורגנה.


אחרי נסיעה ארוכה במדבר, פתאום נפתח מולכם גן עדן ירוק ושופע, עם עצים ענקיים שנראה כאילו יצאו מספר הרפתקאות, צמחים מטפסים, קקטוסים בצורות מוזרות ושפע פרחים. המחזה המופלא הזה יזמין אתכם לצעוד בשבילי הגן ולגלות את כל פינות החמד הרבות שמסתתרות בו.


                                        הגן הטרופי בעין גדי.

 כיום יש בגן כ-900 מינים שונים של צמחים, שהגיעו  מכל העולם. הודות לתנאים המיוחדים של עין גדי (הן באוויר והן בהרכב האדמה), צמחים רבים גדלים פה במהירות מפתיעה ומרגישים פה נפלא.
התוצאה היא שהגן הלא גדול הזה הוא מיני קוסמוס – תמצאו בו עצי באובב מאפריקה, אדניום מאוסטרליה, קקטוסים מדרום אמריקה, צמחיה טרופית וצמחים שהוזכרו בתנ”ך. כולם חיים יחד בערוגה אחת שמחה, ואולי יש בזה גם סמליות שכולנו יכולים ללמוד ממנה.

גן שהוא קיבוץ, קיבוץ שהוא גן
אחד הדברים המיוחדים בגן הוא שהוא הגן היחידי בעולם שנמצא בתוך ישוב. למעשה הקיבוץ והגן – אחד הם. כל שטח הקיבוץ הוכרז כגן בוטני, וכאשר תטיילו בשבילי הגן תוכלו להתרשם גם מצורת החיים המיוחדת בקיבוץ – חדר האוכל, גני הילדים, בתי החברים ועוד. אתם מוזמנים גם להיכנס (ללא תשלום) למוזיאון הקיבוץ, וללמוד על הקמת הקיבוץ ועל ההיסטוריה שלו – איך גדלו פה הילדים הראשונים? ממה מתפרנסים באמצע המדבר? מי היו האנשים הראשונים שהגיעו לפה והחליטו שכאן צריך לקום קיבוץ? המוזיאון פתוח מדי יום בין השעות 8:30-16:00  

השורשים
אבל לפני הביקור, כדאי רגע ללמוד איך הכל התחיל. כמו תמיד – מקומץ של משוגעים לדבר.
כמו בכל קיבוץ, הוקם “ענף הנוי” ואנשיו התבקשו לשתול קצת עצים שיהיה צל, ודשא שיהיה נעים לשבת בחוץ. רק שאנשי הנוי של עין גדי לקחו את המשימה הזו בהתלהבות גדולה. מהר מאוד הם גילו שעין גדי היא כר פורה לצמחים, יצרו קשר עם אוניברסיטאות והחלו לבצע בשיתוף איתם ניסיונות מדעיים, לשמר צמחים ועוד. לצד זה נוסף גם החוש האסתטי המפותח, שהפך את הגן לפנינה אמיתית. מעין מוזיאון חי המוקדש לעולם הצומח. חלק מן האנשים האלו עדיין עובדים בגן, וכאשר תטיילו בו ייתכן ותפגשו אותם. השיער כבר אפור, אבל ההתלהבות והמסירות – נשארו בדיוק אותו הדבר.

סיורים בגן
אפשר לטייל בגן בשתי דרכים: טיול עצמאי או סיור מודרך.

כדי לטייל עצמאית כל מה שנדרש מכם זה להגיע בשעות הפתיחה, לעבור במרכז המבקרים של הגן הבוטני, להצטייד במפה של הגן ובה סימון השבילים – ולצאת לדרך. המפה זמינה בעברית, באנגלית וברוסית.
האפשרות השנייה היא לתאם מראש סיור מודרך. מדריכי הגן הם כולם אנשי המקום, אנשים שחיים ונושמים את הגן לאורך שנים, מכירים את כל סודותיו, את מחזורי העונות שלו ואת כל סודותיו.

אם תרצו, תוכלו גם להתעכב במרכז המבקרים, בתחילת או בסוף הסיור שלכם – לשתות אספרסו מול הנוף, לקנות תכשירי קוסמטיקה מבוססי תמציות צמחים, תמרים שגדלים בגן וגם צמחים שיבואו אתכם הביתה וימשיכו את חווית הגן הבוטני אצלכם בבית.



 "סובב ישראל", 350 אופנוענים, רכיבה לאורכה של המדינה, 1400 ק"מ במטרה לחזק את התיירות בישראל, לאחר משבר הקורונה. מאת: שרית יוכפז



האופנוענים נהנו משתייה וכיבוד במרכז המבקרים 'ויידור' בחצבה, הערבה התיכונה, צפו בסרטון על החיים וההתיישבות בערבה ושמעו מתושבי המקום על חקלאות ההיי טק המתקדמת, דווקא בתנאי המדבר.
יוזם מסע האופנועים אילן פיטוסי, מנהל קבוצת צ'יף ריידרס, אשר הגה את הרעיון להעלות לתודעה את ענף התיירות בארץ שספג מכה אנושה בשנה האחרונה בעקבות נגיף הקורונה.

במסע השתתפו גם רוכבים ממועדונים: 'רוכבים חוויה', 'המכשפות', 'גולדווינג אספנות', 'ממוטוטורס' ו'קבוצת הנועזים'. המסע יצא מראש הנקרה, דרך ברכת רם, חופי הכינרת, כביש 90 לים המלח, מנחת המטוסים למרגלות מצדה, הערבה התיכונה והסתיים בעיר אילת. רכבו האופנוענים למסוף טאבה, לנקודה הדרומית ביותר של ארץ ישראל ומשם עלו על כביש 12 לנאות סמדר, משאבי שדה ומערבה לנקודותיה המערביות ביותר של הארץ ומשם חזרה למרכז הארץ.


 כמה המקום הזה יפה מומלץ להגיע עם המשפחה . חופש נופש קסום. בתי מלון נעימים חופי רחצה  עם שרותי הצלה הכניסה חינם וגם חוף נפרד לציבור הדתי. אפשרות  ליום כייף עם ארוחת צהרים ושרותי ספא בכל בתי המלון -יש סידור כזה בתשלום.

חוויה לנפש ולגוף 

כתבה וצלמה שרית יוכפז

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Translate


אודות שרית יוכפז

שמי שרית יוכפז.
אני עתונאית מזה עשרים וחמש שנים.
אני בוגרת אונברסיטת בר אילן תעודת הוראה, הסטוריה וספרות, והמכללה למנהל למדתי תקשורת..
בעלת תעודת עיתונאית של "אגודת העיתונאים תל אביב", ו"אגודת העיתונאים הממשלתית".
כתבתי בעיתונות ארצית, מגזינים לנשים ולתיירות, מקומונים ואתרי אינטרנט.
הגשתי מזה 10 שנים פינה ברדיו קול חי FM93 בנושא תיירות תרבות וארועים מיוחדים.
בהמשך למדתי גם לימודי תעודה רפואה משלימה, איפור מקצועי (כדי שיהיה לי רקע לכתוב בנושאים הללו).
הרצאתי בנושאי תקשורת ועיתונות.
מתנדבת בשעות הפנאי ל"אגודה למען העיוור", ל"נשות הדסה" -סניף נר הלילה ומתנדבת למשמר האזרחי.
אוהבת ים, ספורט, בעלי חיים והום סטיילינג.

המגזין של שרית

במגזין זה תוכלו למצוא המלצות למשפחה בנושאים הבאים: אופנה, טיפוח ויופי, אקססוריז, בריאות, צרכנות, חדש על המדף, ספרים, תרבות, הצגות, סרטים, תערוכות, תיירות, טיולים יפים, ספא, מסעדות, ולייף סטייל.

עקבו אחרי בגוגל+

התמונה שלי
מפיקה עורכת מגישה תוכנית רדיו ברדיו ליפס בימי רביעי מ10-12 בבוקר. "המלצות וראיונות" עםשרית יוכפז www/radiolips.com
מופעל על ידי Blogger.

ארכיון המגזין

רשומות פופולריות