יום חמישי, 20 במרץ 2014

פסטיבל הצלילים בעיר העתיקה בירושלים 2014 מאת: שרית יוכפז

פסטיבל הצלילים בעיר העתיקה בירושלים 2014
חגיגה תרבותית ומוסיקלית ייחודית עוצרת נשימה
מסע מוסיקלי מרתק אל ארבעת הרבעים של העיר העתיקה  31.3-3.4/14  - הכניסה חופשית
בין השעות: 23:00-19:00




מיטב הזמרים, ההרכבים והלהקות
*דני רובס *אביתר בנאי *המופע של רד בנד *מועצת השירה היהודית מארחים את האחים גת* שולי רנד* שקטק
*עידן חביב *אריאל זילבר *אהרן רזאל *אודי דוידי *"בטברנה" עם שמעון פרנס ועוד
ועוד מגוון רחב של הרכבים אתניים המנגנים סגנונות מוסיקליים שונים
צלילי העוד, אורפנד לנד, סיסטם עאלי, העבריים מדימונה, משפחת אלייב, וכן הרכבי עמים שונים של מוסיקה ארמנית, ערבית, יהודית, טורקית, תימנית, פרסית , קאנטרי, ג'אז, פלמנקו ועוד.
-        יועץ מוסיקלי יואב קוטנר-

"שדרת הצלילים"
שוק תקליטים מכל הסוגים שיציע מכירה של תקליטים וכלי נגינה שונים בשיתוף חברת ה"תו השמיני"
הפסטיבל יתקיים ביוזמת הרשות לפיתוח ירושלים, המשרד לירושלים והתפוצות, עיריית ירושלים ובניהול והפקת החברה העירונית "אריאל"

הממונה על אגן העיר העתיקה ברשות לפיתוח ירושלים, ענר עוזרי: "השנה הגדלנו באופן משמעותי את מספר ההרכבים והאמנים שיופיעו בפסטיבל וזאת על מנת לתת ביטוי לכל גווני האוכלוסייה ולסגנונות המוסיקליים השונים".

בסוף חודש מרץ, יתקיים בעיר העתיקה בירושלים פסטיבל "צלילים בעיר העתיקה", פסטיבל חוויתי הכולל מסע מוסיקלי מרתק אל ארבעת הרבעים של העיר העתיקה. הפסטיבל יכלול אירועים ייחודיים והופעות של אמנים ידועים ועשרות הרכבים אתניים שינגנו מגוון רחב של סגנונות מוסיקליים מרחבי העולם. פסטיבל "צלילים בעיר העתיקה", הינו חוויה תרבותית ומוסיקלית על חושית בה הצלילים האותנטיים יעטפו את העיר ויעניקו למבקרים את האפשרות להיחשף לתרבויות השונות ולהיסטוריה הייחודית של כל רובע דרך המוסיקה הייחודית המותאמת לו.  הפסטיבל יתקיים ביוזמת הרשות לפיתוח ירושלים, המשרד לירושלים והתפוצות, עיריית ירושלים ובניהול והפקת החברה העירונית "אריאל". בין התאריכים 31.3.14- 3.4.14 , ימים ב' –ה', בין השעות 19:00- 23:00. הכניסה חופשית.

פסטיבל "צלילים בעתיקה" מתקיים השנה בפעם השלישית ברציפות ויהיה גדול ועשיר יותר. בנוסף להרכבים המוסיקליים האתניים, ייקחו חלק בפסטיבל זמרים, להקות והרכבים מהשורה הראשונה ביניהם: דני רובס, אריאל זילבר, אביתר בנאי, רד בנד, שולי רנד, עידן חביב, אודי דווידי, אהרון רזאל ועוד. כמו כן, יתקיים מדי ערב בחפיר מגדל דוד מופע "בטברנה על החומות" עם שמעון פרנס ולהקת הטברנה שינגנו מוסיקה יוונית סוחפת באווירת טברנה אותנטית.

הפסטיבל יתפרש על פני כל העיר העתיקה ובכל רובע תתנגן מוסיקה ייחודית המאפיינת אותו . בין ההרכבים שישתתפו בפסטיבל : ברובע הארמני- דיליז'אן ומוסיקה מארץ אררט, ברובע היהודי- צלילי העוד, כתם פז, אהרן רזאל, אודי דוידי, חוט המשולש, הכלייזמרים הירושלמים ,ישי לפידות , אריאל זילבר, אביתר בנאי, מועצת השירה היהודית מארחים את האחים גת ושולי רנד. ברובע המוסלמי יופיעו ההרכבים אנסמבל עטרוש ולהקת לילות המזרח וכן שלל נגנים, ברובע הנוצרי יופיעו העבריים מדימונה, אורפנד לנד וסיסטאם עאלי. בכניסה לעיר העתיקה יופיעו דני רובס, עידן חביב, להקת שקטק, המופע של רד בנד, להקת מוואזין, משפחת אלייב, אנסמבל חביבתי בנוסף להופעות הייחודיות לרבעים  השונים, יתפרשו  ברחבי העיר העתיקה  הרכבים רבים ונוספים ביניהם: אנסמבל נ'עם, סבתא ממי, להקת אמחייה, איסטיקלל טריו, רבטיקו לנשמה, גולנאר, אנסמבל סמרה, פלמנקו רמנגאר, ג'יפסי ספיריט, א-מחייה, אינסרה ועוד רבים נוספים.

השנה, לראשונה, תוצג בפסטיבל "שדרת צלילים" ברחבת שער יפו, אשר תציע למבקרים היצע עצום של תקליטים ותקליטורים מכל הסוגים והמינים במחירים אטרקטיביים. כמו כן, ימכרו בשדרה כלי נגינה שונים. "שדרת הצלילים" תתקיים בשיתוף עם חברת "התו השמיני", הרשת הגדולה ביותר למוסיקה בארץ.
  
 פסטיבל "צלילים בעיר העתיקה" מהווה אירוע עוגן תרבותי ותיירותי לצד פסטיבל האור ופסטיבל האבירים. העיר העתיקה הינה אתר התיירות החשוב בישראל, המהווה אבן שואבת לביקורי תיירים ומבקרים. בנוסף לאתרי התיירות המרתקים ולייחודה של העיר העתיקה במשך היום, פסטיבל צלילים בעתיקה מצטרף למגוון פעילויות ליליות רבות המתקיימות בה ומאפשר ליהנות גם מאירועים בינלאומיים מגוונים ומופעים ססגוניים ולטעום מאווירתה, מאכליה וקסמה הלילי של העיר העתיקה.

ראש העיר מר ניר ברקת: "מהפכת התרבות בעיר לא פוסחת על העיר העתיקה שהופכת לשוקקת חיים בשעות הערב והלילה ולמוקד משיכה אטרקטיבי למבקרים מהארץ ומהעולם. המפגש בין הצלילים והאווירה המיוחדת בעיר העתיקה יוצר חוויה ירושלמית יוצאת דופן שלא כדאי לפספס".

מנכ"ל המשרד לירושלים והתפוצות מר דביר כהנא: "המשרד לירושלים והתפוצות רואה באירועים התיירותיים הליליים כלי חשוב לקידום התיירות בירושלים בכלל ובעיר העתיקה בפרט. פעולות אלו מהוות המשך ישיר לשאר הפעילות התיירותית הענפה אשר מתרחשת בעיר ביוזמת המשרד לירושלים והתפוצות, הרשות לפיתוח ירושלים ועיריית ירושלים. השנה הפסטיבל עשיר ומגוון יותר  ואני מזמין את הקהל הרחב להגיע אליו".


הממונה על אגן העיר העתיקה ברשות לפיתוח ירושלים, ענר עוזרי: "פסטיבל "צלילים בעיר העתיקה" יעניק למבקרים חווית על חושית ועוצמתית המשלבת מוסיקה אותנטית עם מראותיה המרהיבים של העיר העתיקה. השנה הגדלנו באופן משמעותי את מספר ההרכבים והאמנים שיופיעו בפסטיבל וזאת על מנת לתת ביטוי לכל גווני האוכלוסייה החיים בארבעת רובעי העיר העתיקה ולסגנונות המוסיקליים השונים. אנו מתרגשים לקראת הפסטיבל ומאמינים כי הוא מסמל את הרב תרבותיות והאותנטיות המאפיינים את העיר העתיקה."


מנכ"ל החברה העירונית "אריאל", ציון תורג'מן : "התיירות הלילית בעיר העתיקה פורחת עם השנים, זאת הודות למגוון רחב של אירועי תרבות בינלאומיים ואיכותיים. מבקרי "פסטיבל צלילים בעיר העתיקה" יוכלו ליהנות משפע של אירועים מוזיקליים רב תרבותיים ופעילויות מהנות המותאמות לכל הגילאים, לכל סוגי המבקרים  ולאופייה הייחודי של העיר."

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Translate


אודות שרית יוכפז

שמי שרית יוכפז.
אני עתונאית מזה עשרים וחמש שנים.
אני בוגרת אונברסיטת בר אילן תעודת הוראה, הסטוריה וספרות, והמכללה למנהל למדתי תקשורת..
בעלת תעודת עיתונאית של "אגודת העיתונאים תל אביב", ו"אגודת העיתונאים הממשלתית".
כתבתי בעיתונות ארצית, מגזינים לנשים ולתיירות, מקומונים ואתרי אינטרנט.
הגשתי מזה 10 שנים פינה ברדיו קול חי FM93 בנושא תיירות תרבות וארועים מיוחדים.
בהמשך למדתי גם לימודי תעודה רפואה משלימה, איפור מקצועי (כדי שיהיה לי רקע לכתוב בנושאים הללו).
הרצאתי בנושאי תקשורת ועיתונות.
מתנדבת בשעות הפנאי ל"אגודה למען העיוור", ל"נשות הדסה" -סניף נר הלילה ומתנדבת למשמר האזרחי.
אוהבת ים, ספורט, בעלי חיים והום סטיילינג.

המגזין של שרית

במגזין זה תוכלו למצוא המלצות למשפחה בנושאים הבאים: אופנה, טיפוח ויופי, אקססוריז, בריאות, צרכנות, חדש על המדף, ספרים, תרבות, הצגות, סרטים, תערוכות, תיירות, טיולים יפים, ספא, מסעדות, ולייף סטייל.

עקבו אחרי בגוגל+

התמונה שלי
מפיקה עורכת מגישה תוכנית רדיו ברדיו ליפס בימי רביעי מ10-12 בבוקר. "המלצות וראיונות" עםשרית יוכפז www/radiolips.com
מופעל על ידי Blogger.

ארכיון המגזין

רשומות פופולריות