יום שני, 12 במאי 2014

***אור ירושלים 2014*** פסטיבל האור הבינלאומי השישי בעיר העתיקה: מאת: שרית יוכפז sarit0404@yahoo.com


***אור ירושלים 2014***
פסטיבל האור הבינלאומי השישי בעיר העתיקה:
חווית אור מרגשת ויוצאת דופן
19-11 ביוני (י"ג-כ"א בסיוון ) בעיר העתיקה בירושלים







הפסטיבל  הינו יוזמת הרשות לפיתוח ירושלים, בשיתוף עם המשרד לירושלים והתפוצות , עיריית ירושלים, משרד התיירות ובניהול והפקת חברת אריאל
·         השנה הפסטיבל שם דגש על מיצגים אינטראקטיביים המשתפים ומפעילים את קהל המבקרים - חוויה ייחודית על חושית
·         עשרות מגדולי אמני האור בעולם ובישראל מציגים מיצגי ענק:
מגדל קלפים מואר עם דמויות תנכיות, מגדל-אור בגובה 17 מטר, שיירת פילים מוארים על חומות העיר, פרחי חרציות ענק מוארות, שלל פסלים ומיצגים אמנותיים ועוד...
·         מיצגי אור תלת מימדים מרהיבים והקרנות וידאו מפינג מרשימות על מבנים
·         לראשונה- שיתוף פעולה עם המחלקה לעיצוב תעשייתי של האקדמיה לאמנות ועיצוב בירושלים 'בצלאל' - הסטודנטים יציגו גופי תאורה בפרשנות אישית


'פסטיבל האור 2014', האירוע הבינלאומי הגדול והמרתק בתחום אמנות האור יתקיים בפעם השישית ברחבי העיר העתיקה בירושלים, בין התאריכים 19-11 ביוני 2014,
י"ג-כ"א בסיוון תשע"ד, בין השעות 20:00-23:00 (במוצאי שבת עד שעה 24:00) (למעט יום שישי)

הפסטיבל הינו חגיגה אמנותית, חושית, רבת רושם וקסומה אשר משאירה את הצופים נרגשים ממשחקי האור והצבעים על המרחב הציבורי המוכר.

השנה הפסטיבל יציג מגוון מיצגי אור בולטים ומרשימים במיוחד: מיצג 'מגדל הקלפים' עם דמויות תנכיות,  CLOUDמייצג אינטראקטיבי ,מגדל-אור בגובה 17 מטר, מיצג 'שעון הקוקייה' שיציג וידאו מפינג תלת מימד קסום, פרחי חרציות, שיירת פילים מוארים, שבשבות ענק ועוד. הפסטיבל יארח שבעה עשר אמנים בינלאומיים בעלי שם, מהיוצרים המרתקים ביותר בעולם, אשר מציגים בפסטיבל את מיטב היצירה האמנותית בתחום האור בעולם
 ועודLuminarie De Cagna, Jacques Rival, Theoriz Studio ,OCUBO
בנוסף, ייקחו חלק בפסטיבל אמנים ישראלים מובילים אשר ידועים ביצירותיהם הקשורות באמנות האור.
בין האמנים הישראלים: מרטין עדין, קבוצת מסתורין, הגר אלעזרי וליאת סגל, ניסן גלברט, ניצן רפאלי, סטודיו AVS ורבים נוספים שיציגו פסלי אור ועבודות מרהיבות.

השנה, הפסטיבל יקיים לראשונה שיתוף פעולה עם המחלקה לעיצוב תעשייתי של האקדמיה לאמנות ועיצוב בירושלים 'בצלאל' - הסטודנטים יציגו גופי תאורה בפרשנות אישית.

הקהל יוזמן להשתתף בחוויה וליהנות מעשרות מיצגי אור מרהיבים בארבעה מסלולים שונים:לבן, אדוםכחול וירוק שיתפרשו על ארבעת רבעיה של העיר העתיקה, ויובילו את המבקרים מאתר לאתר ומיצירה ליצירה.

ניר ברקת, ראש העיר ירושלים: "פסטיבל האור בעיר העתיקה הפך למותג בינלאומי חזק אשר מושך לירושלים מאות אלפי מבקרים מהארץ ומהעולם. הפסטיבל מתקיים השנה פעם השישית וסמטאות העיר העתיקה נחשפות במלוא יופיין עם תאורה מרהיבה מיוחדת אשר משלבת מיצגים מרשימים מהארץ ומהעולם של אמנים בעלי שם ושל סטודנטים לאמנות ועיצוב. ירושלים חוזרת לתפוס את מקומה הראוי כבירת תרבות בינלאומית ואבן שואבת לצעירים, תיירים ומבקרים רבים אשר באים ליהנות מהשילוב בין ההיסטוריה והמורשת המפוארת וההווה התוסס והססגוני".

דביר כהנא, מנכ"ל המשרד לירושלים והתפוצות: "פסטיבל האור ביוזמת המשרד לירושלים והתפוצות, הרשות לפיתוח ירושלים, עיריית ירושלים ומשרד התיירות הינו נדבך נוסף להפיכתה של העיר העתיקה ליעד תיירותי ותרבותי מועדף גם בשעות הלילה.
פסטיבל האור הינו חלק מרכזי באירועי העוגן הליליים המתקיימים בעיר העתיקה במהלך השנה, ובמסגרתו מופיעים בירושלים אמנים מהארץ ומהעולם, המתבטאים יחד בשפה הבינלאומית של האור. השילוב בין אמנות, אור ויופיו של הלילה בעיר העתיקה שובה את העין ואת הלב וכל שנותר הוא להזמין אתכם לקחת חלק בחוויה ייחודית זו".

ענר עוזרי, ממונה על אגן העיר העתיקה ברשות לפיתוח ירושלים: "פסטיבל האור הינו אירוע עוגן משמעותי במסגרת הפעילות והמוצר התיירותי הלילי בעיר העתיקה. הפסטיבל מהווה גורם חשוב בעידוד הפעילות התרבותית והתיירותית הלילית בירושלים בכלל ובעיר העתיקה בפרט ומתקיים בהצלחה רבה זו השנה השישית ועל כך יעידו מאות אלפי המבקרים אשר פוקדים את הפסטיבל מידי שנה. ההנאה מהביקור בפסטיבל  היא בבחינת קסם אשר ניתן לתאר אך עוד יותר כדאי לראות, ולכן אני רוצה להזמין אתכם לעיר העתיקה בירושלים לחגיגה נפלאה וקסומה זו."

ציון תורג'מן, מנכ"ל חברת אריאל:
"ההערכה האומנותית הרבה, לה זוכה הפסטיבל בעולם , מובילה להיענות של  אמני אור מהשורה הראשונה בעולם ולשאיפה לאתגר את הפסטיבל כל שנה מחדש על ידי מיצגים מרהיבים שיעלו על קודמיהן מהשנים הקודמות.
בתוך ארבעה מסלולים ייחודיים, הפרושים ברבעיה הקסומים של העיר העתיקה,  ישולבו עבודות אור המשלבות צלילים ווידאו מאפינג אשר יפעילו את המבקרים ויעניקו להם חוויה על חושית.  
המיצגים המרהיבים יאפשרו למעל רבע מיליון מבקרים מהארץ והעולם ליהנות מהעיר העתיקה ומפסטיבל האור היפהפה ובכך לחוות בשעות הערב והלילה את המקום הקסום בירושלים. אני מזמין את כולם לקחת חלק בחוויית האור וירושלים."

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Translate


אודות שרית יוכפז

שמי שרית יוכפז.
אני עתונאית מזה עשרים וחמש שנים.
אני בוגרת אונברסיטת בר אילן תעודת הוראה, הסטוריה וספרות, והמכללה למנהל למדתי תקשורת..
בעלת תעודת עיתונאית של "אגודת העיתונאים תל אביב", ו"אגודת העיתונאים הממשלתית".
כתבתי בעיתונות ארצית, מגזינים לנשים ולתיירות, מקומונים ואתרי אינטרנט.
הגשתי מזה 10 שנים פינה ברדיו קול חי FM93 בנושא תיירות תרבות וארועים מיוחדים.
בהמשך למדתי גם לימודי תעודה רפואה משלימה, איפור מקצועי (כדי שיהיה לי רקע לכתוב בנושאים הללו).
הרצאתי בנושאי תקשורת ועיתונות.
מתנדבת בשעות הפנאי ל"אגודה למען העיוור", ל"נשות הדסה" -סניף נר הלילה ומתנדבת למשמר האזרחי.
אוהבת ים, ספורט, בעלי חיים והום סטיילינג.

המגזין של שרית

במגזין זה תוכלו למצוא המלצות למשפחה בנושאים הבאים: אופנה, טיפוח ויופי, אקססוריז, בריאות, צרכנות, חדש על המדף, ספרים, תרבות, הצגות, סרטים, תערוכות, תיירות, טיולים יפים, ספא, מסעדות, ולייף סטייל.

עקבו אחרי בגוגל+

התמונה שלי
מפיקה עורכת מגישה תוכנית רדיו ברדיו ליפס בימי רביעי מ10-12 בבוקר. "המלצות וראיונות" עםשרית יוכפז www/radiolips.com
מופעל על ידי Blogger.

ארכיון המגזין

רשומות פופולריות