יום שישי, 30 במאי 2014

בימים אלו עולה על בימת תיאטרון החאן ההצגה: "הקומדיה של קאלאנדרו" בעיבודו ובבימויו של המנהל האמנותי של התיאטרון, מיכאל גורביץ'. מאת: שרית יוכפז




בימים אלו עולה על בימת תיאטרון החאן ההצגה:
 "הקומדיה של קאלאנדרו"

 בעיבודו ובבימויו של המנהל האמנותי של התיאטרון, מיכאל גורביץ'.

                    מומלץ-שרית יוכפז


הקומדיה של קאלאנדרו
הגעתי לצפות בהצגה בחאן ירושליים -הקומדיה של קאלאנדרו.
נהנתי מכל רגע.השאיר טעם של עוד..
משחק בימוי תפאורה -תלבושות מצוינים 
אהבתי.הייתי מרותקת .

תיאטרון החאן מעלה בימים אלו את ההצגה "הקומדיה של קאלאנדרו", מאת בּרנארדוֹ דוֹביצי דה בּיבּיינה ובתרגומו של עמרי סמית. זו הפעם הראשונה שמחזה מאת היוצר האיטלקי עולה על בימת התיאטרון בישראל ומביים אותה המנהל האמנותי של תיאטרון החאן, מיכאל גורביץ'. ההצגה נועלת את עונת 2012-13 ופותחת את עונת 2013-14 בתיאטרון החאן.

אשתו של קאלאנדרו העשיר מתאהבת בלידיו, נער יפה תואר שהגיע לא מכבר לרומא. כדי לבוא אליה וכדי שבעלה הטיפש לא יחשוד, הוא מתחפש לנערה. אלא שבעלה, מתאהב ב"נערה", כך שמשרתו של הנער נאלץ לתחבל מיני תחבולות כדי לחלץ את אדונו מן התסבוכת. מה ששניהם אינם יודעים הוא שאחותו התאומה של הנער, סאנטילה, נמצאת אף היא ברומא, מחופשת לנער בשם לידיו.

"הקומדיה של קאלאנדרו" היא קומדית טעויות ססגונית, החוגגת את שמחת האהבה, את חדוות המין ואת כסילותם של המאוהבים. היא רוויה בהעמדות פנים ובהתחזויות מגדריות ונחשבת לאחת מפסגות היצירה של הרנסנס האיטלקי. המחזה נכתב בידי המדינאי ואיש הדת ברנארדו דוֹביצי דה ביביינה והוצג לראשונה בשנת 1513 בחצר דוכסות אוּרבּינוֹ.
זו אחת מן הקומדיות הראשונות שנכתבו בשפה האיטלקית המדוברת ולא בלטינית. קומדיות איטלקיות חלוציות אלה מסמנות למעשה את לידתם של התיאטרון והדרמה המודרניים, כשמונים שנה לפני מחזותיו של שיקספיר וכמאה וחמישים שנה לפני הקומדיות של מולייר. היא הייתה בשעתה המצליחה והפופולארית שבקומדיות האיטלקיות, הודפסה במהלך המאה השש-עשרה בכמות מהדורות חסרת תקדים, ואף הוצגה בחצרו של האפיפיור. זו הפעם הראשונה שההצגה עולה על בימת התיאטרון בישראל.
מיכאל גורביץ' הוא המנהל האמנותי של תיאטרון החאן מאז מאי 2001 וכן מורה בבית הספר למשחק ע"ש ניסן נתיב. הוא השתלם בלונדון בבימוי ובחינוך ובעבר היה במאי בית בתיאטרון "הבימה"  במשך שש שנים ואחר כך ביים בכל התיאטראות בארץ. בתיאטרון החאן ביים את מחזותיו מילה של אהבה, חיל פרשים אנו, אושר, המצליחים, אהובת הדרקון וחוקר פרטי, וכן ביים את ההצגות מלחמה על הבית, הקמצן, בגדי המלך, החיים הם  חלום, אותלו, גן הדובדבנים ואוכלים.
גורביץ' זכה בפרס פינקל עבור גן ריקי, בפרס מוזיאון תל אביב ע"ש ד"ר גמזו, בפרס מרגלית ונבחר לבמאי השנה 1999 במסגרת פרס התיאטרון הישראלי עבור צל חולף,  ב- 2004 עבור בימוי הקמצן ובשנת 2005 זכה שוב בפרס בימאי השנה עבור בימוי אושר. זכה בפרס לנדאו לשנת 2004 ופרס א.מ.ת לשנת 2005 על עבודות בימוי ועל תרומתו לתיאטרון הישראלי. ביוני 2012 הוענק לגורביץ' תואר דוקטור לשם כבוד של האוניברסיטה העברית בירושלים.

בהצגה משתתפים: ארז שפריר, אריאל וולף, ניר רון, תמר אלקן, מיטל אבני, ויטלי פרידלנד, יהויכין פרידלנדר, יונתן מילר,  יוסי עיני.


מאיטלקית: עמרי סמית
עיבוד ובימוי: מיכאל גורביץ'
תפאורה: פרידה קלפהולץ-אברהמי
תלבושות: מאור צבר
מוסיקה: יוסף ברדנשווילי
תאורה: רוני כהן.

*             *      *
חוות דעתי:
מומלץ בחום נהנתי מכל רגע.בימוי משחק  תוכן בימוי תפאורה- יופי -שאפו .

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Translate


אודות שרית יוכפז

שמי שרית יוכפז.
אני עתונאית מזה עשרים וחמש שנים.
אני בוגרת אונברסיטת בר אילן תעודת הוראה, הסטוריה וספרות, והמכללה למנהל למדתי תקשורת..
בעלת תעודת עיתונאית של "אגודת העיתונאים תל אביב", ו"אגודת העיתונאים הממשלתית".
כתבתי בעיתונות ארצית, מגזינים לנשים ולתיירות, מקומונים ואתרי אינטרנט.
הגשתי מזה 10 שנים פינה ברדיו קול חי FM93 בנושא תיירות תרבות וארועים מיוחדים.
בהמשך למדתי גם לימודי תעודה רפואה משלימה, איפור מקצועי (כדי שיהיה לי רקע לכתוב בנושאים הללו).
הרצאתי בנושאי תקשורת ועיתונות.
מתנדבת בשעות הפנאי ל"אגודה למען העיוור", ל"נשות הדסה" -סניף נר הלילה ומתנדבת למשמר האזרחי.
אוהבת ים, ספורט, בעלי חיים והום סטיילינג.

המגזין של שרית

במגזין זה תוכלו למצוא המלצות למשפחה בנושאים הבאים: אופנה, טיפוח ויופי, אקססוריז, בריאות, צרכנות, חדש על המדף, ספרים, תרבות, הצגות, סרטים, תערוכות, תיירות, טיולים יפים, ספא, מסעדות, ולייף סטייל.

עקבו אחרי בגוגל+

התמונה שלי
מפיקה עורכת מגישה תוכנית רדיו ברדיו ליפס בימי רביעי מ10-12 בבוקר. "המלצות וראיונות" עםשרית יוכפז www/radiolips.com
מופעל על ידי Blogger.

ארכיון המגזין

רשומות פופולריות