יום שלישי, 5 באוגוסט 2014

עיריית ת"א וחברת אחוזות החוף האחראית על שימור האתרים בעיר מציגה לכבוד ט"ו באב מקומות מסתור רומנטיים בתל אביב מאת: שרית יוכפז


  אהבה אורבנית:
 
עיריית ת"א וחברת אחוזות החוף האחראית על שימור האתרים בעיר מציגה לכבוד ט"ו באב מקומות מסתור
 
רומנטיים בתל אביב
 
 
 


גן יעקוב

צילם :  אבנר עוזרי
         
אחוזות החוף היא החברה העירונית האחראית על שימורם ושיקומם של נכסיה הנוסטלגיים ביותר של העיר, שמהווים גם את הרומנטיים ביותר, בהם תוכלו לטייל ברגל וליהנות מאינטימיות בלב ליבה של העיר 
 
גינת קפלן / ליאונרדו דה ווינצ'י
הגינה חסרת השם ניצבת לא רחוק מאולפן הרדיו של קול ישראל. תוכלו למצוא כר דשא עליו ניצבים ספסלים שטובלים בצמחייה עתיקה מימי המושבה הטמפלרית: צאלון, סיגלון,  פיקוס ענק, אבל המקום המיוחד ביותר הוא תחת עץ המנגו, שריד נושם מפינוי ימית שנלקח מההתנחלות בתחילת שנות השמונים ומאז צופה הוא על הרכבים הנוסעים ברחוב קפלן. העץ נותן פרי והאוהבים שיחסו בצילו מובטח ריח בושם מתקתק של מנגו.
 
גן יעקב-
בהצטלבות שבין שדרות ח"ן ורחוב דיזנגוף, בטבורה של העיר ובליבו של מתחם התרבות המתחדש, בין היכל התרבות, תיאטרון הבימה וביתן הלנה רובינשטיין, נסתר מעיני הכביש, חבוי לו גן יעקב הישן-חדש. הגן היפהפה  בן  2 מפלסים,  הפך לאחרונה באמצעות עבודת שימור וחידוש רגישה של חברת אחוזות החוף לפנינה רומנטית וקורצת עבור זוגות.
בצל עצי השקמה הוותיקים תחת עמודי הבטון עליהם שיחי הויסטריה מטפסים ויחד עם חתולי הגן, מוצאים זוגות רבים פינה רומנטית וקסומה, לפרוש מאבק והבלי העיר. גן יעקוב מתוחזק ע"י אגף שפע בתל אביב
   
מתחם שרונה: גינת הספרייה
בסוף רחוב דוד אלעזר בתוך שכונת השימור של שרונה. בסמוך למבנה היקב הטמפלרי בו מבוצעים עבודות שימור וחידוש עומדת לה גינת ספריית המטכ"ל הוותיקה, פתוחה לקהל למרות העבודות במקום בשעות הבוקר. עם עזיבתם של אחרוני הפועלים באור השקיעה המשווה לה נופך רומנטי הופכת הגינה בלב תל אביב תחת שלושת מגדלי המילניום לפנינה טמפלרית קסומה בה פינות ישיבה מתוקות ושבילים העוברים סמוך לשדרות עצי המילה הסורית.
 
הנדנדות בשדרות ההשכלה
חצובה של 28 נדנדות באורך 120 מ' עליהם אפשר להתנדנד יחד ולהרגיש לבד, היא האטרקציה המרכזית בשדרה שכל עציה נוטים מזרחה, תוצאה של רוח מערבית ישירה ועקבית.  את עמודי התאורה עיצבה אחוזות החוף לפי קו זה והם מוטים אף הם הצידה משווים למקום אווירה קווית משונה בעיקר בלילה כאשר הצללים נופלים בשיפוע על שבילי האופניים. השדרות תוכננו כך שיהוו מוקד משיכה לפרפרים וציפורים בעיקר ב"גן עונות השנה"  עם שוקת שתייה לציפורים ובריכת עלים. זוגות משועממים החפצים בנושאי שיחה, ימצאו על שולחנות הגן ציטוטים מאנשי ההשכלה והרוח המפורסמים שרוחם שורה במקום.
 
חניון גולדמן של אחוזות החוף
חניון במעלה גבעה, בטיילת בין יפו לתל אביב, שצופה לים התיכון על רקע הבניינים הגבוהים ואורות יפו העתיקה. מקום מושלם לאוהבים בעיקר בשעות השקיעה. טיפ קטן לחסכנים: החניה חינם.
 
המעלית של חניון התרבות (כיכר הבימה)
חניון הענק החדש של אחוזות החוף מצויד בשתי מעליות מוארות ושקופות, המתצפתות לכיכר ופועלות גם בלילה. בחודש הקרוב תתחיל לפעול בחניון גם מוסיקה רגועה שתיתן למפגש נופך רומנטי.
מאת: שרית יוכפז מומלץ בחוםsarit0404@yahoo.com 

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Translate


אודות שרית יוכפז

שמי שרית יוכפז.
אני עתונאית מזה עשרים וחמש שנים.
אני בוגרת אונברסיטת בר אילן תעודת הוראה, הסטוריה וספרות, והמכללה למנהל למדתי תקשורת..
בעלת תעודת עיתונאית של "אגודת העיתונאים תל אביב", ו"אגודת העיתונאים הממשלתית".
כתבתי בעיתונות ארצית, מגזינים לנשים ולתיירות, מקומונים ואתרי אינטרנט.
הגשתי מזה 10 שנים פינה ברדיו קול חי FM93 בנושא תיירות תרבות וארועים מיוחדים.
בהמשך למדתי גם לימודי תעודה רפואה משלימה, איפור מקצועי (כדי שיהיה לי רקע לכתוב בנושאים הללו).
הרצאתי בנושאי תקשורת ועיתונות.
מתנדבת בשעות הפנאי ל"אגודה למען העיוור", ל"נשות הדסה" -סניף נר הלילה ומתנדבת למשמר האזרחי.
אוהבת ים, ספורט, בעלי חיים והום סטיילינג.

המגזין של שרית

במגזין זה תוכלו למצוא המלצות למשפחה בנושאים הבאים: אופנה, טיפוח ויופי, אקססוריז, בריאות, צרכנות, חדש על המדף, ספרים, תרבות, הצגות, סרטים, תערוכות, תיירות, טיולים יפים, ספא, מסעדות, ולייף סטייל.

עקבו אחרי בגוגל+

התמונה שלי
מפיקה עורכת מגישה תוכנית רדיו ברדיו ליפס בימי רביעי מ10-12 בבוקר. "המלצות וראיונות" עםשרית יוכפז www/radiolips.com
מופעל על ידי Blogger.

ארכיון המגזין

רשומות פופולריות