יום חמישי, 1 בינואר 2015

משולחנו של הסולטן: מסעדת אל סולטאן בבית זרזיר/ מאת: שרית יוכפז

משולחנו של הסולטן: מסעדת אל סולטאן בבית זרזיר

בלב שדות עמק יזרעאל, על עורק התחבורה המרכזי המחבר בין יישובי העמק המוריקים בואך גליל תחתון, בכניסה ליישוב הבדואי "בית זרזיר", שוכנת מסעדה בדואית -ערבית אותנטית 



וצנועה, שבהחלט עושה כבוד למגזר, ומזמנת לבאים בשעריה חווייה קולינארית באווירה חמה ומשפחתית. עבור תושבי היישובים הקהילתיים והמושבים בעמק הפך המקום ל"בית שני", מקום מפגש ידוע וקבוע, המספק אתנחתא נעימה וארוחה דשנה ואילו למטיילים הרבים המבקרים בעמקים, מקום שכדאי מאוד להתיישב ולאכול ארוחה משביעה וטעימה כאחד. את מגוון מנות הבית רוקחים בשמחה ובחדוות יצירה מידי בוקר, והמאכלים המוגשים לשולחן טריים ומהבילים, עשויים ממיטב חומרי הגלם הנבחרים בקפידה לאחר שעברו מבחני יופי, טריות וארומה מחמירים.
את המסעדה מנהל השף סולטן אל-פול, המחזיק ב"קילומטראז'" של עשרים שנה בתחום ההסעדה. סולטן  קיבל באהבה את מיגוון המתכונים הבייתיים מאימא ג'מילה ומסבתא אניסה ומביא את בשורת המטבח הערבי להמוני בית ישראל אשר גודשים את המקום בכל ימות השבוע. מאימא ג'מילה ינק גם את המוטיבציה חסרת הפשרות להצליח.
"מנוחה היא מילה שאני בקושי מכיר", מספר לי סולטן על העבודה האינטנסיבית במסעדה ההומה. "אני לא נח לרגע, ועובד כל הזמן, ממש סביב השעון, כולל סופי שבוע שהם זמן לחוץ במיוחד בעסקי ההסעדה. לפעמים אנו צריכים להיערך להאכיל מאות אורחים בקייטרינג על טהרת הבשרים בשמחה משפחתית עם בשר טרי "על האש", סלטים, ממולאים ומאכלי קדירה שונים. אז העבודה היא קשה במיוחד, תחת לחץ זמנים די מטורף. אבל אני אוהב לדבר עם אנשים שמגיעים לאכול במסעדה, לשבת איתם על כוס קפה ולשמוע את הסיפורים שלהם. זה עבורי סוג של מנוחה". מנות הפתיחה שמעמיס המלצר על השולחן כוללות עלי גפן ממולאים ורעננים העשויים בקפידה, קובה נימוח בפה וגם כרובית בטחינה עדינה. מגוון הבשרים המוצעים "על האש" מגיעים היישר משני האיטליזים האיכותיים שמחזיקה המשפחה בשפרעם וכפר יאסיף, כך שאת אילן היוחסין של כל שיפוד עסיסי יודע צוות המטבח לדקלם מתוך שינה. כל אלו הם שגרמו לשמועה על המסעדה שמגישה את החומוס הכי טוב בארץ (לפי פרסומים בתקשורת והמלצות מפה לאוזן, או במקרה זה: מפה לפה...) לעשות לה כנפיים ברחבי הארץ ולביסוס המוניטין שלה כמסעדה בדואית (ככל הנראה גם יחידה מסוגה) מצוינת- בלי פוזה מיותרת, פשוט אוכל טרי וטוב ובמחיר שווה לכל נפש. מנות החומוס שאי אפשר להפסיק לנגב מוגשות בקערת חרס עם פיתות חמות וטריות המגיעות הישר מהמאפיה הצמודה. בגזרת התוספות כדורי פלאפל חלומיים, שהם ממש בגדר הברקה, מוגשים בנפרד וסלטים טריים המתובלים בדיוק במידה הנכונה. כל המנות מוגשות באווירה חמה ונעימה. במקביל מתמחה השף סולטן שנעזר באחיו וילדיו בקייטרינג ערבי מסורתי לאירועים משפחתיים. מבין "מנות הדגל" שמוגשות במסעדה בולטת המקלובה העשירה העשויה מפרוסות עבות ועסיסיות של נתחי בשר כבש משובחים, המנסף המתנוסס בגאון על גבעת אורז בתיבול ייחודי שקנה מוניטין איזורי, וכמובן החומוס מעותר הצנוברים שמוגש חם, רך וטרי, ונקנה גם על משקל, ללא חומרים משמרים, על בסיס "לקנות-ולטרוף !".
אחרי ארוחה ב"אל סולטן" לא נותר אלא להישען לאחור, עם חיוך רחב ושבע, לנסות לעצור את תנועת הניגוב שעברה זה מכבר לאינסטינקטיבית ורק להביט בסיפוק בצלחות שנותרו מיותמות מהטעמים שעברו במסורת ולהמתין לפינוי חד וחלק של השולחן, עד לביקור הבא.
לסיכום, צוות המסעדה מכניס אורחים כמו שרק ערבים יודעים לעשות, את המנות קשה עד בלתי אפשרי להפסיק לאכול, המקום מקסים ומזכיר בתי אוכל בניכר והאווירה אותנטית. המלצה, בסופי שבוע המקום מפוצץ ולכן רצוי מאוד להזמין מקום מראש. המלצה, עדיף לצום לפני שמגיעים.



מסעדת אל סולטאן: טלפון 04-6514544

אתר:  www.soltan.index.org.il
מומלץ.

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Translate


אודות שרית יוכפז

שמי שרית יוכפז.
אני עתונאית מזה עשרים וחמש שנים.
אני בוגרת אונברסיטת בר אילן תעודת הוראה, הסטוריה וספרות, והמכללה למנהל למדתי תקשורת..
בעלת תעודת עיתונאית של "אגודת העיתונאים תל אביב", ו"אגודת העיתונאים הממשלתית".
כתבתי בעיתונות ארצית, מגזינים לנשים ולתיירות, מקומונים ואתרי אינטרנט.
הגשתי מזה 10 שנים פינה ברדיו קול חי FM93 בנושא תיירות תרבות וארועים מיוחדים.
בהמשך למדתי גם לימודי תעודה רפואה משלימה, איפור מקצועי (כדי שיהיה לי רקע לכתוב בנושאים הללו).
הרצאתי בנושאי תקשורת ועיתונות.
מתנדבת בשעות הפנאי ל"אגודה למען העיוור", ל"נשות הדסה" -סניף נר הלילה ומתנדבת למשמר האזרחי.
אוהבת ים, ספורט, בעלי חיים והום סטיילינג.

המגזין של שרית

במגזין זה תוכלו למצוא המלצות למשפחה בנושאים הבאים: אופנה, טיפוח ויופי, אקססוריז, בריאות, צרכנות, חדש על המדף, ספרים, תרבות, הצגות, סרטים, תערוכות, תיירות, טיולים יפים, ספא, מסעדות, ולייף סטייל.

עקבו אחרי בגוגל+

התמונה שלי
מפיקה עורכת מגישה תוכנית רדיו ברדיו ליפס בימי רביעי מ10-12 בבוקר. "המלצות וראיונות" עםשרית יוכפז www/radiolips.com
מופעל על ידי Blogger.

ארכיון המגזין

רשומות פופולריות