יום ראשון, 11 באוקטובר 2015

תזמורת הביג בנד של גלן מילר חוזרת לישראל לשתי הופעות, תופיע פעמיים בישראל. ב- 12 לאוקטובר בהיכל התרבות בתל אביב, ויום אחר כך 13 באוקטובר במרכז הקונגרסים בחיפה.מומלץ. מאת: שרית יוכפז

התזמורת של גלן מילר
בניצוחו של וויל סלדן
Glenn Miller Orchestra
Directed by Wil Salden
חוזרת לישראל לשתי הופעות בתל אביב ובחיפה
12-13 באוקטובר



תזמורת הביג בנד של גלן מילר חוזרת ישראל לשתי הופעות, בעקבות ההצלחה הגדולה בביקור הקודם לפני כשלוש שנים. התזמורת בניצוחו של וויל סלדן, תופיע פעמיים בישראל.
ב- 12 לאוקטובר בהיכל התרבות בתל אביב, ויום אחר כך 13 באוקטובר במרכז הקונגרסים בחיפה.
וויל סלדן והנגנים שלו יקחו אותנו למסע נוסטלגי מרגש ומלהיב אל מוסיקת הביג בנד שיצר גלן מילר, מקצבי הסווינג, והשירים היפים איתם הופיעה התזמורת של גלן מילר בכל רחבי העולם.
מקצבים שלא ישאירו אף אחד יושב בכיסאו ויסחפו את הצופים לשירים האהובים ההם.

Moonlight Serenade, Chattanooga Choo Choo , Tuxedo Junction ,
   Pennsylvania 6-5000   וכמובן In The Mood האלמותי הם רק חלק מן הביטים שהתזמורת של גלן מילר מנגנת בהופעותיה. להיטים אהובים ובלתי נשכחים.

דרכו המוזיקלית של גלן מילר
מילר הקים את התזמורת הראשונה שלו בשנת 1937, הוא החל לעובד על הסגנון המיוחד שאפיין אותו בהמשך  הדרך., סגנון ייחודי עם סאונד ייחודי. הסגנון החדש הבדיל את התזמורת של מילר מהרכבים אחרים שהיו פעילים באותה התקופה, מקצבים חדשים וחלוקת תפקידים מחודשת לכלים בתזמורת כמו הקלרינט והסקסופון שקבלו תפקידים מרכזיים. לקראת סוף 1938 מילר החל להקליט בלייבל האיכותי "בלו-בירד רקורקדס". התקליטים זכו להצלחה עצומה, עם להיטים כמו "Tuxedo Junction" שהגיע למכירה של כמעט 120,000 עותקים בתוך שבוע אחד.
 בעקבות ההצלחה מילר הוזמן להופעה בקרנגי הול יחד עם נגנים אורחים כמו בני גודמן ופול וויטמן. בשנת 1942 הפך השיר -  " "Chattanooga Choo Chooלתקליט זהב.
המוזיקה שלו היתה גם בסיס לסדרה של סרטים מוזיקליים מצליחים ודמותו הופיעה על כרזות הסרטים . למרות ההצלחה העצומה מילר החליט בשנת 1942 להתנדב לצי האמריקאי לתרום למאמץ המלחמתי במלחמת העולם השנייה. מילר הופיע בפני חיילים בבסיסי אימונים בארצות הברית וגם קרוב לחזית באוקיינוס השקט. על תרומתו לשיפור המוראל זכה לדרגות רב סרן. הצלחתו של מילר בזמן המלחמה בעקבות התרומה למאמץ המלחמתי רק גברה, אלא שבדצמבר 1944
עקבותיו של מטוסו של מילר בדרכו מאנגליה לצרפת. מילר הוכר כחלל והשאיר אחריו אישה ושני ילדים. לאחר מותו אשתו הלן קיבלה את אות הגבורה.

התזמורת של גלן מילר בניצוחו של וויל סלדן
לאחר מותו המשיכה התזמורת להופיע, ממש כמו שהוא רצה שהיא תופיע ותשמע, עשרות קונצרטים לכבודו נערכו ברחבי ארצות הברית. התזמורת המשיכה להופיע לאורך השנים תחת מנצחים שונים, אך כולם שמרו על רוח העיבודים של גלן מילר.
בשנת 1990 מונה המנצח והפסנתרן וויל סלדן למנצח ולמוביל של התזמורת המפורסמת של גלן מילר להרכב המופיעה ברחבי אירופה.
התזמורת מקיימת עשרות מופעים בכל שנה בכל רחבי אירופה היא הקליטה מבחר דיסקים, ובשנה שעברה אף יצא די וי די המתעד את המופע . לוח ההופעות של התזמורת עמוס גם לשנים הבאות. והיא מקפידה להביא לקהל הרב את הרוח של המוזיקה שיצר גלן מילר גם שנים רבות לאחר מותו המסתורי בתאונת המטוס.
וויל סלדן המנצח מנגן גם על הפסנתר איתו מופיעים על הבמה עוד 15 נגנים וזמרת אחת, בחגיגת סווינג בלתי נשכחת, שתכניס את הנוכחים באולם ל- Miller Mood"".
וויל סלדן
נולד בשנת 1950 בהולנד. כנער אהב מאוד מוזיקת סווינג. הוא למדת פסנתר במאסטריכט בין השנים 1967-1972, ותוך כדי לימודיו הופיע בהרכבים שונים כנגן או שיזם הרכבים משל עצמו. משנת 1978 הוא הקדיש את דרכו המוזיקלית ליצירותיו של גלן מילר. הופעותיו ברחבי אירופה עם התזמורת שניגנה את להיטיו של מילר זכתה להצלחה גדולה מתחילת שנות השמונים.
סלדן הוביל יותר מ- 4,400 קונצרטים והגיע כבר לקהל של מיליונים עם "התזמורת של גלן מילר. לסלדן יש מניות רבות בשימור מעמדו של מילר בעולם המוזיקה עד היום. הופעותיו זכו לשבחים מהמבקרים ולפופולאריות גדולה בקרב הקהל,
וויל סלדן אודות התזמורת:
אני מעריץ מוזיקת סווינג עוד מילדותי, וגם כסטודנט באקדמיה למוזיקה נמשכתי לסגנון זה של מוזיקה. גלן מילר היה מוזיקאי ענק ובעיני הוא מהגדולים שניגנו מוזיקת סווינג, והאתגר שלי הוא להגיע לדרגת השלמות בביצועים שלו על הבמה ובהקלטות.
היה לי חשוב להחיות את המוזיקה של מילר, ולשמור עליה כפי שהיתה במקור. גם אחרי שנים, למרות כל החידושים בעולם המוזיקה היא שמרה על רעננות ועל איכות, ככה שאני מנסה להעביר את אותה התחושה בצורה נאמנה לביצועים המקוריים.
לפני שמילר ייסד את התזמורת שלו, הוא ניגן עם מוזיקאים רבים בעלי שם. העבודה איתם הותירה עליו רושם עז. מהעבודה עם מוזיקאים כמו האחים דורסי, בני גודמן וקאונט בייסי מילר הטמיע דברים ושיכלל יכולות.
כל קהל מבחינתנו זה אתגר חדש ומרתק, ללא חשיבות לגבולות שאנחנו עוברים המטרה שלנו היא תמיד להלהיב ולהרקיד, ולהכניס את הקהל ל- "מילר מוּד" שלנו.

התזמורת של גלן מילר בישראל
12 באוקטובר יום ב' – היכל התרבות בתל אביב.
13 באוקטובר יום ג' – מרכז הקונגרסים חיפה.
מחירים: מ- 200 עד 400 ₪
לפרטים ולהזמנות:
תל-אביב:
 קופת "בראבו" בטלפון: *3221 או באתר.
חיפה:
קופת "ברק" בטלפון: 04-8377777 או באתר.


*גם המצב הביטחוני הקשה לא מנע מחברי תזמורת הג'אז של גלן מילר
להגיע לשתי הופעות בהיכל התרבות בתל אביב ובאולם הקונגרסים בחיפה.
בין לבין מתאכסנים חברי התזמורת במלון רימונים טאואר רמת גן,

אוסף מיצירותיו של מילר:
 
גלן מילר – נקודות בחייו
בחודש מרץ לפני שנה ציינו 100 שנה להולדת המוזיקאי גלן מילר. גם היום המוזיקה של מילר עודנה רעננה ועדכנית. קשה להאמין שהמוזיקאי הנערץ שהשפעתו ניכרת על המוזיקה העכשווית נולד לפני יותר ממאה שנים. עד היום אולמות מופעים באמריקה וברחבי העולם מנגנים את המוזיקה של מילר באופן קבוע. היא נשמעת גם בבארים ובמועדונים, עם קהל מעריצים הולך וגדל של אוהבי מוזיקה וחובבי ריקודי סווינג.
גלן מילר נולד באיווה בארצות הברית בשנת 1914.. כילד מילר ניגן במנדולינה ובקורנית (כלי דומה לחצוצרה). במקביל ללימודיו מילר עבד כרפתן וחסך כסף לקנות את הטרומבון הראשון שלו. לאחר מכן הצטרף לתזמורת העירונית בגראנט סיטי. בבית הספר התיכון. דווקא גילה משיכה לספורט, ושיחק בנבחרת התיכון. התעניינותו של מילר בנגינה חזרה דרך מוזיקה הריקודים, הוא ניגן בתזמורת בית הספר עד שסיים את לימודיו, ואז החליט לפנות להיות מוזיקאי מקצועי.
מילר נרשם לאוניברסיטה בקולרדו, אך במהלך לימודיו העדיף לנסות את מזלו בכל אודישן עליו שמע ולנגן במועדונים ובכל הזדמנות שנקרתה בדרכו. כשהתקבל לנגן בתזמורת של "בויד סנטר" בדנוור הוא החליט להתמסר למוזיקה באופן מלא ועזב את לימודיו. מאוחר יותר למד אצל ג'וזף שילינג'ר ובאותו הזמן הלחין את המנגינה שמזוהה איתו "סרנדה לאור הירח" (Moonlight Serenade).
בגיל 22 מילר יצא לדרכים ברחבי ארצות הברית כשהוא מנגן עם הרכבים שונים, ביניהם ההרכב של בן פולאק בלוס אנג'לס ובתזמורת של ויקטור יאנג שליוותה בין השאר את ג'ודי גארלנד ואת בינג קרוסבי. אצל בן פולאק מילר זכה לתפקידי הסולו לטרומבון, מילר הלחין יחד עם בני גודמן את היצירה "חדר 1411". מילר המשיך לשתף פעולה עם גודמן גם על הבמה, ובשנת 1930 מילר הצטרף לתזמורת של רד ניקולס, שם מילר ניגן לצד גודמן. עם התזמורת של ניקולס מילר ניגן לראשונה בשני מופעים בברודווי.  
מילר ניגן ועבד עם הרכבים שונים עד שהגיע לעבוד עם האחים דורסי. שם חיבר את הלהיטים "Annie's Cousin Fannie", "Desse Dem Dose", "Harlem Chapel Chimes" ו- "Tomorrow's Another Day". מילר המשיך להופיע לצד שמות גדולים כמו בינג קרוסבי וג'ורג' ברנס. בתחילת שנות הארבעים מילר ניגן במוזיקה לכמה סרטים של אולפני "פוקס המאה העשרים".

בשנת 1937 מילר ייסד את התזמורת הראשונה בניצוחו. מילר החל לפתח סגנון משלו עם סאונד יחודי. הסגנון החדש הבדיל את התזמורת של מילר מהרכבים אחרים שהיו פעילים באותה התקופה, הם הציגו אלמנטים שחרגו מהקונבנציות שהיו נהוגות, הודות לשימוש במקצבים חדשים וחלוקת תפקידים מחודשת לכלים בתזמורת כמו הקלרינט והסקסופון שקבלו תפקידים מרכזיים. לקראת סוף 1938 מילר החל להקליט בלייבל האיכותי "בלו-בירד רקורקדס". התקליטים זכו להצלחה עצומה, תקליטי השדרים הושמעו על גלי האתר ונוגנו בתיבות המוזיקה לבחירת הצעירים עם להיטים כמו "
Tuxedo Junction" שהגיע למכירה של כמעט 120,000 עותקים בתוך שבוע אחד. בעקבות ההצלחה מילר הוזמן להופעה בקרנגי הול יחד עם נגנים אורחים כמו בני גודמן ופול וויטמן. בשנת 1942 מילר קיבל תקליט זהב ל-  " "Chattanooga Choo Chooבזכות הזמרים כמו טקס בנקי, פאולה קלי וההרכב הקולי ה"מודרניירז". מילר גם שיתף פעולה עם מריון יוטון וריי אברלי.
ההצלחה של המוזיקה של מילר הביאה את האולפנים "פוקס המאה העשרים" בתחילת שנות הארבעים  להוציא סרטים שהתבססו על המוזיקה של מילר כמו "סאן ואלי סרנדה" ו"נשות התזמורת". תמונתו של מילר הופיעה על הכרזה של הסרטים מה שמראה על מעמדו אז בקרב הקהל. למרות ההצלחה העצומה מילר החליט בשנת 1942 להתנדב לצי האמריקאי לתרום למאמץ המלחמתי במלחמת העולם השנייה. מילר הופיע בפני חיילים בבסיסי אימונים בארצות הברית וגם קרוב לחזית באוקיינוס השקט. על תרומתו לשיפור המוראל זכה לדרגות רב סרן. השירות הצבאי לא רק שלא עיכב את הצלחתו של מילר, הוא גם פתח בפניו דלתות נוספות וחשף אותו לקהלים חדשים. בשנת 1944 מילר הקליט באולפני אבי רואד המפורסמים בלונדון סדרת שירים בגרמנית עם הזמר ג'וני דזמונד. שירים אלה יועדו להפצת הרוח החופשית האמריקאית ברדיו כחלק מהמאמץ המלחמתי לגרמניה שם מוזיקה אמריקאית פופולרית נאסרה להשמעה באותו העת.

בסופו של דבר אבדו עקבותיו של מטוסו של מילר בזמן המלחמה בדרכו מאנגליה לצרפת בדצמבר 1944. מילר השאיר אחריו אישה ושני ילדים. לאחר שהוכר כחלל אשתו הלן קיבלה את אות הגבורה.
מומלץ בחום.
כתבה: שרית יוכפז. "עורכת חדשות תיירות. תרבות. מלונות ומסעדות"

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Translate


אודות שרית יוכפז

שמי שרית יוכפז.
אני עתונאית מזה עשרים וחמש שנים.
אני בוגרת אונברסיטת בר אילן תעודת הוראה, הסטוריה וספרות, והמכללה למנהל למדתי תקשורת..
בעלת תעודת עיתונאית של "אגודת העיתונאים תל אביב", ו"אגודת העיתונאים הממשלתית".
כתבתי בעיתונות ארצית, מגזינים לנשים ולתיירות, מקומונים ואתרי אינטרנט.
הגשתי מזה 10 שנים פינה ברדיו קול חי FM93 בנושא תיירות תרבות וארועים מיוחדים.
בהמשך למדתי גם לימודי תעודה רפואה משלימה, איפור מקצועי (כדי שיהיה לי רקע לכתוב בנושאים הללו).
הרצאתי בנושאי תקשורת ועיתונות.
מתנדבת בשעות הפנאי ל"אגודה למען העיוור", ל"נשות הדסה" -סניף נר הלילה ומתנדבת למשמר האזרחי.
אוהבת ים, ספורט, בעלי חיים והום סטיילינג.

המגזין של שרית

במגזין זה תוכלו למצוא המלצות למשפחה בנושאים הבאים: אופנה, טיפוח ויופי, אקססוריז, בריאות, צרכנות, חדש על המדף, ספרים, תרבות, הצגות, סרטים, תערוכות, תיירות, טיולים יפים, ספא, מסעדות, ולייף סטייל.

עקבו אחרי בגוגל+

התמונה שלי
מפיקה עורכת מגישה תוכנית רדיו ברדיו ליפס בימי רביעי מ10-12 בבוקר. "המלצות וראיונות" עםשרית יוכפז www/radiolips.com
מופעל על ידי Blogger.

ארכיון המגזין

רשומות פופולריות