יום שישי, 13 בנובמבר 2015

אירועי תרבות בחנוכה בנגב מאת: שרית יוכפז


אירועי חנוכה בנגב

מומלץ: מאת-שרית יוכפז

חנוכה בצפון הנגב
קיבוץ עלומים - "הנה באה הרכבת" - פעילות מיוחדת לחנוכה ב"בארות בנגב"
10:00 - רכבת חג – פעילות חווייתית של חיבור למסורת: נסיעה ברכבת הקיבוץ, סיור בין חנוכיות ייחודיות וסדנת יצירה ברוח החג.
14:00 - חולמים ולוחמים – סיור מרתק בעקבות סיפורי גבורה וניסים בנגב בימים ההם ובזמן הזה. הסיור כולל מיצג אורקולי "ובחרת בחיים" ותצפית מאתר המורשת הלאומי "בארות יצחק שבנגב".
·         פינה חמה – שתייה חמה ללא עלות ומכירת מאפים מעולים מתוצרת בית.
·        ארוחות צהרים וסיורי קבוצות - בתיאום מראש

חלוצים ליום אחד - במצפה גבולות
בואו להשתתף בבנייתה של חנוכיית ענק מ"אדובה" – חומר הבנייה המקומי במצפה גבולות
במהלך שבוע המורשת יערכו באתר סיורים מודרכים הכוללים -
סדנאות להכנת פוקצ'ות בתנור הלבנים המקורי שבמקום, פינת תמונות היסטוריות בה נתחפש לחלוצים, 

שביל התבלינים והבשמים במושב ניר משה, מבוך מרים - אטרקציה חווייתית חקלאית למשפחות
ביום חמישי ד' חנוכה 10.12.15 הדלקת נר חמישי בשעה 18:00 ויציאה לסיור לילי עם פנסים. בסיום הסיור נקנח בסופגניית הבית
ביום שישי 11.12.15 סיורים מודרכים בשעות 10:00  12:00  14:00 בשבילים מפותלים בין שיחי התבלינים ושיחי הבשמים. פעילות מלאה ריחות, טעמים וצבעים, נזהה ונכיר צמחי תבלין שונים בעזרת חוש הריח וחוש הטעם. נכין שקיות ריח מפרחים ועלים של צמחי הבושם הריחניים. ונהנה מטעימה של צמחי התבלין בלימונדת  הבית,/ חליטת  תה.


חנוכייה מגזר צבעוני? - "שביל הסלט" במושב תלמי יוסף
חוויה חקלאית בלתי נשכחת בחממות הבשור. במהלך הסיור נקבל הדרכה ע"י צוות האגרונום אורי אלון ונבקר במספר שדות וחממות :
חנוכה באל היען
חוות "אל היען" הממוקמת מול פארק הבשור מזמינה אתכם להכיר את העוף הגדול בעולם. בחווה תוכלו לפגוש את היען בשיא הדרו, להתנסות בחוויה המשעשעת של האכלת היענים, לטייל באופן עצמאי בין מכלאות היענים ולפגוש בחיות נוספות בחווה. פינת יצירה ייחודית תעמוד לרשות הילדים ותחשוף בפניהם את ביצת היען כחומר גלם ליצירה.
במקום בית קפה המשקיף לחצרות היענים ולנוף הקסום של ביתרונות הבשור.
חנוכה ביד מרדכי - מכבים ליום אחד
10-13.12.15
אם אתם וילדיכם אוהבים חידות ואתגרים זהו המקום בשבילכם. בימי החג נקיים משחק חנוכה אתגרי "כתב הסתרים בעקבות סיפורי המכבים" ברחבי הקיבוץ. עם ההגעה לקיבוץ תקבל כל משפחה כתב סתרים בסגנון כתב עברי קדום ומפת התמצאות בקיבוץ. משפחה שתצליח לנווט בין כל התחנות, לאסוף את הרמזים ולפצח את כתב הסתרים תזכה לפגוש את יהודה המכבי בעצמו שיסביר להם על הנס שהתחולל כאן לפני 2000 שנה ותקבל שי קטן מתנת יד מרדכי.
המשפחות יעברו  דרך "בית הדבש והדבורה", שם יזכו להצצה מלהיבה לעולמן המרתק של הדבורים ולעבודת דבוראים. הילדים יצפו בפתיחת כוורת אמיתית ב"שידור חי" (מאחורי קיר זכוכית) ולאחר שילמדו איך מייצרים דבש יוכלו לטעום ממנו - כשהוא טרי-טרי ואף להכין נרות מדונג שמייצרות הדבורים במיוחד לחנוכייה שבבית.
בטיול חווייתי על טרקטור ועגלה ברוח הקיבוץ יבקרו המשפחות את הפרות ברפת הסמוכה ולסיום ב"בית קיבוץ של פעם", יחזרו המבקרים בגלגל הזמן אל ימי תחילת הקיבוץ של לפני קום המדינה וישתתפו בפעילות חווייתית באווירה נוסטלגית של ראשית ימי הקיבוץ. הצעירים ילמדו להכיר חפצים שאינם קיימים עוד בחיי היום יום של העולם המודרני. הזיכרונות, החפצים והסיפורים יצליחו לשעשע ולהצחיק את המבוגרים והצעירים כאחד.

בקרו באתר www.gonegev.co.il

הגדת חבל ימית – מרכז מבקרים מושב דקל
נרותיי הזעירים, מה רבו הסיפורים...בחג החנוכה: "הגדת חבל ימית " מגישים סיפור מרגש אודות חבל ימית בנימה אישית. הנכם מוזמנים להיות שותפים לסיפור היסטורי של חבל ימית בארץ ישראל דרך הפרחת השממה וחלוציות. מההתיישבות בפתחת רפיח, הווי החיים שנרקם בו ועד הפינוי למען השלום  והבנייה מחדש בחבל שלום.
במרכז המבקרים: יערך סיור מודרך בין מוצגים אותנטיים מההתיישבות בחבל ימית, יוקרן סרט קצר שימחיש את הסיפור. לילדים: הפעלה בנושא חבל ימית.
בקרו באתר החדש שלנו: www.gonegev.co.il
חנוכה  2015 בנתיב לשלום - נתיב העשרה

בקרו באתר : www.gonegev.co.il

פארק קרסו
כמידי שנה בחנוכה גם השנה יקיים פארק קרסו למדע הפנינג חנוכה מרגש וחוויתי לכל המשפחה. במשך ארבעה ימים רצופים במהלך החג, בין הימים שני עד חמישי ה-7-10.12, ייהנו המבקרים ממגוון מתחמי מדע שבפארק כאשר השנה, לראשונה בתולדות פארק קרסו למדע, "יתעוררו" התערוכות לחיים! שחקנים מחופשים למדענים ודמויות מפורסמות "יפרצו" מתוך התערוכות וימחיזו את העקרונות המדעיים וההמצאות שבה. במהלך היום יתקיימו בכל יום שלוש הקרנות של סרט תלת-ממד "חולמים לעוף" שהופק על ידי הפארק בטכנולוגית D3. ולקינוח יוכלו הילדים להשתתף בסדנא להכנת סופגניות טעימות.
איפה? רחוב העצמאות 79 באר שבע
לפרטים נוספים: אתר גו-נגב החדש www.gonegev.co.il או בטלפון: 08-6252600

המוזאון לתרבות האסלאם ועמי המזרח
סדנאות אמן מוזיקליות לכל המשפחה
8-10/12 ימים ג'-ה' 

בימי חג  החנוכה, המוזאון לתרבות האסלאם ועמי המזרח בבאר-שבע מזמין אתכם לחוויה יוצאת דופן של אמנות ומוזיקה לכל המשפחה.ראיד שיבאן וגד תדהר  מ"צוות שהנז"  יקיימו סדנאות אומן בחצר במוזאון. בסדנא שתיערך שעה תוצג לקהל מוזיקה סופית, טורקית וערבית ויצירות מקורית של השניים. האמנים יציגו בפני הקהל את הסגנונות השונים וכלי הנגינה לפי המסורות השונות. בסופה של הסדנא תיערך הופעה של מוזיקה מקורית שלהם.
הכניסה לסדנה כלולה בדמי הכניסה לתערוכה החדשה במוזאון "מאיזניק לירושלים: קרמיקה במפגש בין-תרבותי" מציגה את הזיקות והקשרים הבין-לאומיים בין תרבויות המזרח ובמיוחד את המעבר של סגנונות האיור על קרמיקה מטורקיה לירושלים באמצעות האמנים הארמנים שהתיישבו בה.

חנוכה בירוחם – לימוד ירוחם
בואו לאירוע שמפגיש בין קהלים ומעשיר את הידע של כולם על ידי מתן במה ליצירתיות ולכישרונות של כולם. זוהי חגיגת תרבות יהודית-ישראלית לכל המשפחה בה תוכלו להכיר, ללמוד וללמד, להסכים וגם לא להסכים ולהדליק נר שלישי יחד.
כתבה:שרית יוכפז עורכת חדשות תיירות ותרבות

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Translate


אודות שרית יוכפז

שמי שרית יוכפז.
אני עתונאית מזה עשרים וחמש שנים.
אני בוגרת אונברסיטת בר אילן תעודת הוראה, הסטוריה וספרות, והמכללה למנהל למדתי תקשורת..
בעלת תעודת עיתונאית של "אגודת העיתונאים תל אביב", ו"אגודת העיתונאים הממשלתית".
כתבתי בעיתונות ארצית, מגזינים לנשים ולתיירות, מקומונים ואתרי אינטרנט.
הגשתי מזה 10 שנים פינה ברדיו קול חי FM93 בנושא תיירות תרבות וארועים מיוחדים.
בהמשך למדתי גם לימודי תעודה רפואה משלימה, איפור מקצועי (כדי שיהיה לי רקע לכתוב בנושאים הללו).
הרצאתי בנושאי תקשורת ועיתונות.
מתנדבת בשעות הפנאי ל"אגודה למען העיוור", ל"נשות הדסה" -סניף נר הלילה ומתנדבת למשמר האזרחי.
אוהבת ים, ספורט, בעלי חיים והום סטיילינג.

המגזין של שרית

במגזין זה תוכלו למצוא המלצות למשפחה בנושאים הבאים: אופנה, טיפוח ויופי, אקססוריז, בריאות, צרכנות, חדש על המדף, ספרים, תרבות, הצגות, סרטים, תערוכות, תיירות, טיולים יפים, ספא, מסעדות, ולייף סטייל.

עקבו אחרי בגוגל+

התמונה שלי
מפיקה עורכת מגישה תוכנית רדיו ברדיו ליפס בימי רביעי מ10-12 בבוקר. "המלצות וראיונות" עםשרית יוכפז www/radiolips.com
מופעל על ידי Blogger.

ארכיון המגזין

רשומות פופולריות