יום שישי, 2 בספטמבר 2016

חופשה בווילת חאן הארגמן באזור קיסריה – ראיתי איך היוקרה נוגעת במים . מאת: שרית יוכפז

בסוף הקיץ נסענו להתארח
 בוילת חאן הארגמן. שנמצאת כשעה מתל אביב
במושב בית חנניה.

הוילה תוכננה על ידי  עו"ד עמרי ארגמן מומחה לדיני תעבורה  בהשראת מסעות המשפחה ברחבי העולם, הם גם שלבו בווילה פרטי ריהוט מודרניים עם ריהוט עתיק ומחודש .

הבית בנוי כחאן עתיק, כשבמרכזו בריכת השחייה. את הווילה מנהלת תמר ארגמן בשקט וברוגע האינסופיים שלה. פעם שאלתי את תמר מאפה כל השקט והשלווה הללו? תמר חשבה רגע ואז השיבה לי, אני גדלתי בקיבוץ, על קו הגבול הסורי וישבתי חודשים שלמים מתחת לאדמה במקלטים של פעם, ללא מיזוג מתחת לאדמת הבזלת הלוהטת שלמרגלות רמת הגולן.

אכלנו עם המשפחה ארוחת ערב.

תמר מספרת: "שם למדתי שהשקט הפנימי הוא היחיד שבעזרתו אמצא משב אוויר ושלווה. חיינו בקיבוץ בצמצום אדיר ועברנו תקופות קשות אבל הייתה לי ילדות מאושרת, כשהשתחררתי מהצבא החלטתי לעזוב את הקיבוץ אבל החלטתי שלא להתחבר למרוץ המטורף של העיר  אני מכירה היטב את תל אביב ונחמד לי לבקר בה אבל את השקט הפנימי שבי הבאתי עד לכאן .

כאשר עברנו לכאן אחרי 20 שנה של מגורים במרכז מאד התלבטנו  היכן לבנות את הווילה, היו אז מגרשים מאד זולים בקיסריה הסמוכה אבל אמרתי לבעלי  זה לא אני. רציתי משהוא אחר, לא רציתי את הניכור והתחרותיות הזאת, המליצו לנו לבחון את המושב היוקרתי בית חנניה, באתי מהקיבוץ והתחברתי, גם עמרי בעלי גדל במושב בית ינאי ובית הוריו נמצא מטרים ספורים מהצוק ומחוף הים. הים היה חשוב לעמרי והוא לא וויתר עליו. הים  הוא במרחק של 7 דקות  ברכב מהווילה.

כאן מצאנו גם דברים אחרים, את הר הכרמל שניתן לצפות עליו מהווילה, את חוות הרכיבה על סוסים שנמצאת בכניסה למושב, את אמת התנינים הסמוכה, מגרשי הטניס שפתוחים לשימוש ללא תשלום, תמר סיפרה לי: " במשך כשהילדים גדלו היה להם מאד חשוב לגלוש, הבנים שלנו גולשי ים  וגם גולשי סקייט- בורד ורולר טובים.
וכך תמכנו בבניית סקייט פארק מעולה ביישוב

היישוב מוקף במטעי הבננות. אנחנו יוצאים בהליכה עד לחוף הים במערב, או שאנחנו הולכים ברגל לכיוון מזרח
אנחנו מטפסים על חוטם הכרמל. לפעמים  אנחנו ממשיכים בטיול רגלי של פחות משעה ומגיעים לגני הנדיב בזיכרון יעקב, בדרך אנחנו חוצים את נחל התנינים.  בעונות המעבר באביב ובסתיו  ובחורף אנחנו לא מוותרים על ביקור בברכות הדגים של מעגן מיכאל ובשמורת הטבע,
 שם אנחנו צופים בנדידת הציפורים המדהימה."

יצאנו לסיור במקומות בילוי באזור- עם  עומרי ארגמן

מימין :תמר ארגמן חברתי-המארחת .

מומלץ לבקר " בנמל קיסריה . זיכרון יעקב ובנימינה.

ביקור בג'אסר א- זרקא
                                                           משמאל:  תמר ארגמן ושרית יוכפז עיתונאית
                                                                       בזיכרון יעקב.

בערב שבת  בעלי הלך לבית הכנסת הסמוך, היה שם מרגש. כמו בית כנסת של פעם , שיהודי אחד מברך את חברו.
אכלנו עם המשפחה  וחברים ארוחת ערב  ובקר בגינה . בבוקר התעוררנו מציוץ  הציפורים.