יום שלישי, 24 באפריל 2018

מיוחד לל"ג בעומר ולשבועות אתרי הקמפינג שאסור לכם לפספס! מאת: שרית יוכפז


אכזיב

מיוחד לל"ג בעומר ולשבועות 
אתרי הקמפינג שאסור לכם לפספס!
מאת: שרית יוכפז


הגליל הינו אחד האזורים הקסומים שעברו מהפך של ממש בעשור האחרון והוקמו בו אתרי קמפינג רבים. רגע לפני ל"ג בעומר, חג המדורות והמנגלים, ריכז עבורכם מיזם 'אוצרות הגליל' מספר אתרי קמפינג שאסור לכם לפספס, אתרים בהם מלבד האפשרות לשהייה ולינה חווייתית בחיק הטבע, תוכלו ליהנות ממגוון אטרקציות נוספות. רק אל תשכחו לשמור על הסביבה, הנוף וניקיון המים ואספו את כל האשפה לפחים המיועדים לכך. חג שמח.

אטרקציות לכל המשפחה- אגם מונפורט
אגם מונפורט, הפארק האקולוגי הראשון בישראל, שוכן בסמוך לעיר מעלות, בלב הגליל המערבי, מוקף מדשאות ומתקני פעילות. משפחות, קבוצות ומטיילים מוזמנים ליהנות ממבחר אטרקציות, בילויים ונופש מהנה לכל הגילאים. 
במתחם הקמפינג שבאגם, מדשאות רחבות-ידיים, שולחנות קק"ל, מקלחות ושירותים עם מים חמים ומטבח מצויד במקררים, גז, משטחי הכנת מזון וכיורים המאפשרים בישול במקום. כמו כן, פזורים מנגלים לשימוש ברחבי האתר. הלנים מקבלים מזרונים, שולחן ו-4 כסאות לכל משפחה. ניתן ללון באוהל מהבית או לשכור אוהל במקום, בהזמנה מראש. החניון מואר ומגודר וישנה גם פינת הטענה עבור פלאפונים.
ההגעה בתיאום מראש בלבד.


לינה על קו המים- גן לאומי אכזיב
לחובבי הטבע, ממליץ מיזם "אוצרות הגליל" על לינה בחוף אכזיב הציורי, המכיל שתי לגונות יפהפיות- אחת רדודה ואחת עמוקה יותר לשחייה. המקום יפה, רגוע ומתאים לבילוי רומנטי או לכל המשפחה. הלינה מתבצעת על משטחי דשא מסודרים ופתוחים ללינה עם אוהלים וניתן לעשות על האש במתחם.

שלל אפשרויות לינה- חדרי אירוח ממוזגים, קמפינג או אוהל בדואי- בחאן הגליל
בית הארחה גלילי בקיבוץ בית העמק, המכיל שלל אפשרויות לינה, לסוגי האירוח הטיולים: אוהלים משפחתיים ואוהלים בדואייםחדרי אירוח ממוזגים המתאימים למשפחות ולזוגות ואף מתחם קמפינג. כמו כן, ישנם שירותים ומקלחות עם מים חמים, ובית כנסת עם ספר תורה.
בנוסף, ניתן למצוא במתחם גם מטבח חיצוני וחדר אוכל מאובזר, המציע לכל קבוצה אפשרות לבשל ולאכול יחד. במטבח עמדת בישול, מקררים, כיריים וכיורים, תאורה ופינות ישיבה. המתחם מציע גם ארוחות בוקר בתשלום, בכשרות מטה אשר, וכן אפשרות לאכול בחדר האוכל של הקיבוץ, בתשלום נוסף.
במקום מציעים גם סדנאות יצירה.

להתחבר לסביבה- בחאן הרוח הגלילית

חאן "הרוח הגלילית" בקיבוץ מצובה מציע אירוח במבנים גדולים שבעברם היו לולי תרנגולים ומבני קיבוץ נוספים, שבעלי המקום שינו את ייעודם והפכו אותם למתחמי אירוח צבעוניים ומזמינים. המבנים נבדלים זה מזה במספר האנשים שהם מכילים ובגווני הצבעים השולטים בהם- כתום, ירוק ועוד. ניתן לשכור במקום גם בקתות עץ פרטיות, בהן יכולים להתאכסן עד 4 אנשים. כל המבנים מצוידים במקלחות, שירותים ומטבחים לבישול אישי, אם כי המחירים כוללים גם ארוחת בוקר תוצרת המקום.



                                              חאן הרוח הגלילית.

מיזם 'אוצרות הגליל' מייסודה של אשת העסקים, היזמית החברתית והפילנתרופית רעיה שטראוס בן-דרור, מקדם עסקים וכלכלה בתחום התיירות בגליל המערבי. אתר האינטרנט של 'אוצרות הגליל' ממליץ על אפשרויות לינה, בילוי, הסעדה ומסלולי טיולים בגליל המערבי, לחופשה בהתאמה אישית.
                                          קמפינג   באגם מונפורט

צילום: באדיבות אוצרות הגליל


פארק גשר להבות על הירדן
אחד האתרים הקסומים על תוואי הירדן הינו פארק להבות הבשן. זהו פארק קמפינג מטופח הממוקם ממש על אפיק הנחל הטבעי, סובב טבע פראי במלוא הדרו, מדשאות, פינות ישיבה אזורי חניה ומרחבים גדולים במיוחד באתר המרוחק כ- 3 ק"מ מצומת הגומא שעל כביש 90. ברשות הכינרת יחד עם המשרד להגנת הסביבה, רשות הטבע והגנים, חמ"ת, משרד החקלאות ומועצת גליל עליון, שדרגו וביצעו מתיחת פנים של ממש לפארק הסמוך ללהבות הבשן, המשתרע על פני 9 דונם וממקסם את חווית השהות והלינה בקרבת הירדן.
רשות ניקוז כינרת שיקמו בפארק את הנוף האקולוגי, יצרו בתי גידול לבעלי חיים וצמחים להשבת הנוף הטבעי, מותנו גדות הנהר, יצרו מפרצונים לשכשוך במים, נסללו מערכת שבילים לרכיבה על אופניים והוסדרו מקומות חנייה לכלי רכב. כמו כן האתר הונגש לנכים כמו מרחב המותאם ללינת אוהלים. בנוסף, הוקם באמצעות חברת נתיבי ישראל גשר המחבר את שתי הגדות בצורה מיטבית ובטוחה. 
כניסה: חינם

קמפינג באתר 'קייקי מעין הגושרים'- חניון מעין ברוך- על החצבני
ב'קייקי מעין-הגושרים', הממוקם על גדות נחל החצבני, לינת שטח לצד מגוון רחב של אטרקציות בסמוך לקו המים, באחת מפינות החמד הקסומות של הגליל.
'חניון מעין ברוך' הינו חניון יום ולילה המאפשר פיקניקים, לינת שטח במרחבים הירוקים על גדות החצבני, בין מדשאות מטופחות, פינות צל ופלגי מים צוננים. בחניון מבני שירותים ומקלחות חדשים שנחנכו זה עתה, בהם מים חמים, שולחנות ישיבה, חנייה מסודרת, נקודות חשמל, תאורה ועוד. לאחרונה נחנכו אוהלי קולמן חדשים מסודרים ומרווחים המתאימים לעד שמונה אנשים. בכל אוהל מזרונים כמספר האנשים, שולחן קק"ל, נקודות חשמל. בנוסף לשלל האטרקציות ובסמוך לקו המים, החניון מותאם להבערת מנגלים ופתוח 24 שעות ביממה, מגודר עם שמירה בשעות היום והלילה (מגיל 3 ומעלה).
אתר השייט הצפוני ביותר בירדן בעל הזרימה הטובה ביותר בנחל, ממוקם בסמוך לחניון.
פתוח בין השעות 09:30-15:30. מחירים לאדם- לינת שטח- 75 ₪.
לפרטים והזמנות: קייקי מעין הגושרים- 077-2717500 באתר: www.kayak.co.il

קמפינג חמישה כוכבים בחוף גופרה בכינרת
חוף גופרה הצטרף השנה לראשונה לניהול 'איגוד ערים כינרת' ויפעל כחוף שקט לאורך עונת הרחצה. שמו של החוף נגזר מהנביעה המינראלית הטבעית והייחודית שבו. גופרה נחשב לאחד החופים המבוקשים באגם הלאומי, המשתרע על שטח של 65 דונם, עם רצועת חוף באורך של כ-900 מטרים.
בחוף מדרון מותאם להורדת כלי שייט, אופנועי ים וסירות ומתחם מסודר לקליטת קרוואנים בחלקו הצפוני. מלבד חניית הקרוואנים עם כל החיבורים הנדרשים (חשמל וכד'), בחוף גם אזור קמפינג גדול הכולל מתחם אוהלים מאובזרים (עם חיבורי חשמל, מים, מקררים וכו') להשכרה, כך שהנופשים יוכלו להגיע לחוף ולקבל את כל השירותים במקום ולנפוש על שפת הכינרת ברמת חמישה כוכבים.
בגופרה עובר גם 'שביל סובב כינרת', כך שמלבד הקמפינג והרחצה באגם הלאומי ניתן ליהנות מסיור פריחה ונופים מרהיבים בשביל. בנוסף במקום מתחם "חמישה כוכבים", הכולל 18 מגרשים מתוחמים, בשטח של 40 מ"ר עם אבזור עשיר. כמו כן קיימים מתחמים גדולים יותר לקבוצות גדולות.
כניסה רגלית- חינם,  כניסת רכבים- תשלום לפי שעה, 5.9 לכל שעה בשלוש השעות הראשונות, 2.1 לכל שעה נוספת.

קמפינג פסטורלי בחוף צאלון בכינרת
אחד החופים הקסומים בכינרת הינו חוף צאלון, בחוף חורשות מוצללות, צמחייה ייחודית ופינות חמד רבות ההופכות את החוף לפופולארי בקרב זוגות המחפשים פינה שקטנה ונעימה ומשפחות. מדובר בחוף שקט בו נאסרת הפעלת מערכות שמע והשמעת מוסיקה, דבר המשמר את אופי החוף כנעים ורגוע.
לחובבי הקמפינג ממתין בחוף מתחם המותאם ללינה באוהלים, מדשאות, תאורה, שמשיות, שירותים ומלתחות ואף עמדת הטענת טלפונים ניידים. ראוי לציין, כי בחוף נגישות לנכים, חניית נכים, שירותים ומלתחות נגישות, פינות פיקניק וברזיות מונגשות.
בנוסף לבילוי על שפת הכינרת ואפשרות הרחצה באגם הלאומי, חוף צאלון סמוך לשביל סובב כינרת ומאפשר מגוון מסלולים קסומים לכל המשפחה לאורכו של השביל.
כניסה רגלית- חינם,  כניסת רכבים- תשלום לפי שעה, 5.9 לכל שעה בשלוש השעות הראשונות, 2.1 לכל שעה נוספת.



מאת: שרית יוכפז -כתבת ועורכת ראשית 

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Translate


אודות שרית יוכפז

שמי שרית יוכפז.
אני עתונאית מזה עשרים וחמש שנים.
אני בוגרת אונברסיטת בר אילן תעודת הוראה, הסטוריה וספרות, והמכללה למנהל למדתי תקשורת..
בעלת תעודת עיתונאית של "אגודת העיתונאים תל אביב", ו"אגודת העיתונאים הממשלתית".
כתבתי בעיתונות ארצית, מגזינים לנשים ולתיירות, מקומונים ואתרי אינטרנט.
הגשתי מזה 10 שנים פינה ברדיו קול חי FM93 בנושא תיירות תרבות וארועים מיוחדים.
בהמשך למדתי גם לימודי תעודה רפואה משלימה, איפור מקצועי (כדי שיהיה לי רקע לכתוב בנושאים הללו).
הרצאתי בנושאי תקשורת ועיתונות.
מתנדבת בשעות הפנאי ל"אגודה למען העיוור", ל"נשות הדסה" -סניף נר הלילה ומתנדבת למשמר האזרחי.
אוהבת ים, ספורט, בעלי חיים והום סטיילינג.

המגזין של שרית

במגזין זה תוכלו למצוא המלצות למשפחה בנושאים הבאים: אופנה, טיפוח ויופי, אקססוריז, בריאות, צרכנות, חדש על המדף, ספרים, תרבות, הצגות, סרטים, תערוכות, תיירות, טיולים יפים, ספא, מסעדות, ולייף סטייל.

עקבו אחרי בגוגל+

התמונה שלי
מפיקה עורכת מגישה תוכנית רדיו ברדיו ליפס בימי רביעי מ10-12 בבוקר. "המלצות וראיונות" עםשרית יוכפז www/radiolips.com
מופעל על ידי Blogger.

ארכיון המגזין

רשומות פופולריות