יום חמישי, 8 בנובמבר 2018

לרגל עונת המסיק וייצור שמן הזית מזמין לראשונה בית הבד של טורא את הקהל הרחב להכיר את שמן הזית המופק במקום. מאת: שרית יוכפז

חנוכה שמח לכל המשפחה במרכז המבקרים של טורא 
טעימות שמן זית איכותי * טעימת יינות * מעיין פסטורלי במרחק הליכה לפיקניק משפחתי * הדלקת נרות וסופגניות??
ללא תשלום – בתיאום מראש בלבד
תמונה יכולה לכלול: ‏‏‏‏3‏ אנשים‏, ‏כולל ‏‎Sarit Yochpaz‎‏‏‏, ‏‏אנשים מחייכים‏, ‏‏‏‏אנשים עומדים‏, ‏‏עץ‏, ‏פעילויות בחוץ‏‏‏ ו‏טבע‏‏‏‏‏ 
בתמונה: עם ארז וורד סעדון. בעלי  בית הבד ויקב טורא 

תמונה יכולה לכלול: ‏‏‏‏אדם אחד או יותר‏, ‏‏אנשים עומדים‏, ‏פעילויות בחוץ‏‏‏ ו‏טבע‏‏‏
    

חנוכה – 3-6.12.2018 בין השעות 08:00-17:00

לרגל עונת המסיק וייצור שמן הזית מזמין לראשונה בית הבד של טורא את הקהל הרחב להכיר את שמן הזית המופק במקום. יקב טורא נודע בשל איכות היינות שלו ועתה החליטו ארז וורד בן סעדון, בעלי היקב ובית הבד לחשוף את ייצור שמן הזית ולהזמין את המשפחות להגיע בחנוכה – חג האור, ללמוד מקרוב על כל תהליך ייצור שמן הזית ולהצטרף לטעימות חינם של סוגי השמן האיכותי המופק בבית הבד של טורא מזיתים הגדלים בכרמי האזור.

עובדה ידועה היא שייצור שמן זית וגידול זיתים היה נהוג כבר לפני אלפי שנים באזור השומרון. במקום גתות ובתי בד עתיקים. האקלים הנח והמעולה באזור מאפשר לגדל כרמי זיתים איכותיים במקום ולייצר מהם שמנים באיכות גבוהה.
בית הבד פועל לצד יקב טורא שבישוב רחלים. במקום מרכז מבקרים אליו מגיעים המבקרים המוזמנים כאמור ללמוד על כל תהליך ייצור השמן והפקתו.

בית בד הבוטיק של טורא מצויד במיטב הטכנולוגיה החדישה בתחום ומייצר כ-35 טון  שמן זית כתית מעולה מידי שנה. השנה ,לראשונה, כאמור החליטו בעלי בית הבד לפתוח את בית הבד את שמן הזית לקהל הרחב.

כרמי הזיתים מהם מופק שמן הזית ממוקמים על גדות נחל שילה. כ-300 דונם שטחם, בהם גדלים על אדמת טרה רוסה סלעית, באקלים קריר ובשמש בריאה, זנים כמו פיקואל ברנע וארבקינה, לאחרונה אף נכנסו זיתים חדשים מזנים סורי ופישולין. המיקום המיוחד והזנים שנבחרו הם הנוסחה לייצור שמן זית כתית מעולה כפי שמסביר ארז בן סעדון: "גידול בהר הגבוה מקבל בין 600 מ"מ גשם בשנה, חמיצות נמוכה מ-0.3, בגלל הגובה, הקור והטמפ' הנמוכה לאורך כל השנה. מה שהופך את שמן הזית שלנו למוצר מעולה ואיכותי".
מוסיפה ורד בן סעדון " אנו מאמינים שלעשות את כל התהליך במקום אחד ,לגדל ולייצר מוצר סופי, מביא את התוצר לאיכות גבוהה. היה חשוב לנו להיות עצמאיים ולשלוט ברמת האיכות של המוצר ללא תלות, לכן הקמנו בית בד והתחברנו גם לתחום שנקרא שמן זית."

את שמן הזית כמו את יינות טורא ניתן לרכוש באתר http://www.turawinery.com/he/

או בטלפון: לפרטים והזמנות : יקב טורא: 02-6508882 ורד 052-7966613


כשרות בדץ בית יוסף,OU ,הרב אונגר ורב הישוב רחלים
הביקור במקום בתיאום מראש בלבד.                                     
ורד וארז בן סעדון הקימו את יקב טורא כיקב-אחוזה משפחתי (Estate Winery). כדי לזכות בהגדרה “יקב אחוזה”, היקב צריך להיות הבעלים של הכרם, ועל היין להיות מיוצר אך ורק בשטח היקב משלב התסיסה, היישון והביקבוק. הכרמים לא חייבים להיות צמודים ליקב, אך הם צריכים להיות באותו אזור גיאוגרפי.
ורד וארז בן סעדון מחוברים מאד לארץ ולקרקע. אנשים של חזון עם אהבה גדולה לפרטים הקטנים. חצי שנה לאחר שנישאו הם לקחו את כל החסכונות שלהם והשקיעו בישוב ברכה עשרים דונמים של כרם. בהתחלה מכרו את הענבים ליקבים אחרים, אך ברגע שנכנסו שיקולים פוליטיים, נתקלו אותם יקבים בבעיות מצד לקוחות בשוק האירופאי.
בני הזוג החליטו לעבור קורס ייננים ולייצר את היין בעצמם. ההחלטה התבררה כנכונה. יקב טורא הפך להצלחה מסחררת. במבחני טעימה עיוורת, שבהם פוליטיקה לא משחקת תפקיד, הצליחו היינות של יקב טורא לקטוף פרסים ושבחים, והמקום הפך לאתר עלייה לרגל של חובבי יין מהארץ והעולם.

תמונה יכולה לכלול: ‏‏‏‏‏אדם אחד או יותר‏, ‏אנשים עומדים‏‏, ‏‏עץ‏, ‏‏שמיים‏, ‏פעילויות בחוץ‏‏‏‏ ו‏טבע‏‏‏
קטיף זיתים  צילום: שרית יוכפז

בנוסף ליינות, משפחת בן סעדון מייצרת שמן זית משובח בבית הבד החדשני שבבעלותה המצוייד במיטב הטכנולוגיה. כרמי הזיתים גדלים על גדות נחל שילה באדמת טרה-רוסה סלעית, באקלים קריר ובשמש בריאה. הייחודיות של שמן הזית מבית יקב טורא באה לידי ביטוי ברמת החומציות הנמוכה בדרך כלל עד 0.3%, הנמוכה בהרבה מרמת החמיצות הנדרשת לשמן זית כתית מעולה.
שמן הזית הוא בלנד של שלושה זנים: פיקואל, ברנע וארבקינה.

לראשונה!

בית הבד של טורא פותח את שעריו לקהל 

הרחב

יתקיימו מספר מצומצם של סיורים בתיאום מראש

ארז ו-ורד בן סעדון בעלי בית הבד ישיקו בשבועות הקרובים את שמן הזית של המסיק החדש המתקיים בימים אלה ממש. שמן הזית החדש יימכר לציבור הרחב בחנויות המובחרות . לרגל המסיק החדש יפתח לראשונה בית הבד לקהל הרחב ויקיים מספר מצומצם של סיורים בתיאום מראש.

יקב טורא ממוקם בישוב רחלים שבשומרון ובמרחק כמה דקות ממנו, בישוב שילה שוכן בית בד בבעלות ארז וורד בן סעדון לייצור שמן זית כתית מעולה בכבישה קרה ברמת חמיצות של עד 0.3 החל משנת 2014.

אזור השומרון נודע כאזור בו שגשג ייצור שמן הזית האיכותי והטוב בתקופות הקדומות. בתל שילה נמצאו בתי בד היסטוריים, גתות עתיקות וכלי חרס ששימשו לייצור שמן זית.

בית בד הבוטיק של טורא מצויד במיטב הטכנולוגיה החדישה בתחום ומייצר כ-35 טון  שמן זית כתית מעולה מידי שנה. השנה ,לראשונה, כאמור החליטו בעלי בית הבד לפתוח את בית הבד את שמן הזית לקהל הרחב.

כרמי הזיתים מהם מופק שמן הזית ממוקמים על גדות נחל שילה. כ-300 דונם שטחם, בהם גדלים על אדמת טרה רוסה סלעית, באקלים קריר ובשמש בריאה, זנים כמו פיקואל ברנע וארבקינה, לאחרונה אף נכנסו זיתים חדשים מזנים סורי ופישולין. המיקום המיוחד והזנים שנבחרו הם הנוסחה לייצור שמן זית כתית מעולה כפי שמסביר ארז בן סעדון: "גידול בהר הגבוה מקבל בין 600 מ"מ גשם בשנה, חמיצות של עד -0.3, בגלל הגובה, הקור והטמפ' הנמוכה לאורך כל השנה. מה שהופך את שמן הזית שלנו למוצר מעולה ואיכותי".
מוסיפה ורד בן סעדון " אנו מאמינים שלעשות את כל התהליך במקום אחד ,לגדל ולייצר מוצר סופי, מביא את התוצר לאיכות הגבוהה ביותר. היה חשוב לנו להיות עצמאיים ולשלוט ברמת האיכות של המוצר ללא תלות, לכן הקמנו בית בד והתחברנו גם לתחום שנקרא שמן זית."

לבחירה שמן זית בפח או בבקבוק:
פחית שמן זית 400 מ"ל - 40 ₪
בקבוק שמן זית 750 מ"מ - 42 ₪
פח שמן זית 5 ליטר - 189 ₪ בלבד
פח שמן זית 2 ליטר -  89 ₪


לצד יקב טורא ובית הבד פועל מרכז מבקרים אינטימי, המכיל עד 55 איש, המאפשר טעימה ממבחר יינות היקב ושמן הזית. ניתן להזמין ארוחה בשרית/חלבית בתאום מראש, כמו כן ניתן לרכוש במקום את שמן הזית המעולה ויינות היקב ומוצרים נוספים במחירים מיוחדים.

מומלץ לבקר  בפדואל  ושם תצפית נהדרת  "מהמרפסת של המדינה"היינו בסיור  עיתונאים- היה מאוד מרשים. 

שילבנו סיור ותצפית בפדואל – “במרפסת של המדינה” .במערב היישוב פדואל נמצאת תצפית ייחודית אל מישור החוף והשפלה, הנוף מרהיב, ובמקום ניתן להנות ממסלול נגיש עד לתצפית, משקפות מטריפות ונקודת תצפית מוצלת. משם ניתן להמשיך במסלול מסומן לאתר “דיר קלעה”. ההגעה לאתר הינה דרך הישוב פדואל. במקום מתוכנן פסטיבל עם מגוון הפעלות לכל המשפחה: דרך המצודות, 
שביל הליכה למיטיבי לכת.
 ×ª×ž×•× ×” יכולה לכלול: ‏‏אדם אחד‏, ‏‏‏‏הר‏, ‏פעילויות בחוץ‏‏ ו‏טבע‏‏‏‏
תמונה יכולה לכלול: ‏‏‏‎Sarit Yochpaz‎‏‏, ‏‏‏‏לעמוד‏, ‏‏שמיים‏, ‏פעילויות בחוץ‏‏‏ ו‏טבע‏‏‏‏

מומלץ. 

מאת: שרית יוכפז 

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Translate


אודות שרית יוכפז

שמי שרית יוכפז.
אני עתונאית מזה עשרים וחמש שנים.
אני בוגרת אונברסיטת בר אילן תעודת הוראה, הסטוריה וספרות, והמכללה למנהל למדתי תקשורת..
בעלת תעודת עיתונאית של "אגודת העיתונאים תל אביב", ו"אגודת העיתונאים הממשלתית".
כתבתי בעיתונות ארצית, מגזינים לנשים ולתיירות, מקומונים ואתרי אינטרנט.
הגשתי מזה 10 שנים פינה ברדיו קול חי FM93 בנושא תיירות תרבות וארועים מיוחדים.
בהמשך למדתי גם לימודי תעודה רפואה משלימה, איפור מקצועי (כדי שיהיה לי רקע לכתוב בנושאים הללו).
הרצאתי בנושאי תקשורת ועיתונות.
מתנדבת בשעות הפנאי ל"אגודה למען העיוור", ל"נשות הדסה" -סניף נר הלילה ומתנדבת למשמר האזרחי.
אוהבת ים, ספורט, בעלי חיים והום סטיילינג.

המגזין של שרית

במגזין זה תוכלו למצוא המלצות למשפחה בנושאים הבאים: אופנה, טיפוח ויופי, אקססוריז, בריאות, צרכנות, חדש על המדף, ספרים, תרבות, הצגות, סרטים, תערוכות, תיירות, טיולים יפים, ספא, מסעדות, ולייף סטייל.

עקבו אחרי בגוגל+

התמונה שלי
מפיקה עורכת מגישה תוכנית רדיו ברדיו ליפס בימי רביעי מ10-12 בבוקר. "המלצות וראיונות" עםשרית יוכפז www/radiolips.com
מופעל על ידי Blogger.

ארכיון המגזין

רשומות פופולריות