יום שני, 19 בנובמבר 2018

לראשונה בישראל וביוזמת משרד התיירות - כנס בינלאומי להשקעות במלונאות. מאת: שרית יוכפז



לראשונה בישראל וביוזמת משרד התיירות -
כנס בינלאומי להשקעות במלונאות
לראשונה בישראל וביוזמת משרד התיירות -
כנס בינלאומי להשקעות במלונאות
בכנס השתתפו בכירי תעשיית המלונאות בעולם

משרד התיירות בשיתוף עם Hospitality Questex, חברת מדיה והפקת כנסי מלונאות בינלאומיים מהגדולות בעולם, ערכו יום (20.11.18) כנס ראשון בישראל להשקעות במלונאות (IHIS) ובו השתתפו בכירי תעשיית המלונאות בעולם- ניל ג'קובס, מנכ"ל הרשת הבינלאומית  Six Senses, נאבניט באלי, יו"ר רשת ההוסטלים הגרמנית MEININGER Hotels, דיוויד ג'נקינס, סגן נשיא רשת המלונות רדיסון, אלן מנטין, מנכ"ל פיתוח המותגים של רשת הילטון ועוד. הכנס שימש כפלטפורמה למפגש בין משקיעים בינלאומיים ורשתות גדולות לבין בעלי נכסים ויזמים ישראלים. המשתתפים קיבלו כלים ונתונים רלוונטיים להשקעות בישראל וכן יתאפשר להם לבחון לעומק הזדמנויות להשקעה ולפיתוח המלונאות בישראל. מטרת הכנס היא לחשוף את המשקיעים מחו"ל להזדמנויות בשוק הישראלי, והוא כלל פאנלים ותוכן שהועברו על ידי מומחים בינלאומיים להשקעות במלונאות.

לאחר שבימים האחרונים נשבר שיא כל הזמנים בכניסות תיירים לישראל, שנרשם בסוף 2017 ועמד על 3.6 מיליון ובעקבות המחסור בחדרי לינה בישראל – יש הזדמנויות עסקיות מצוינות כיום להשקעות במלונאות בישראל. זאת גם בעקבות הגידול המתמשך בפתיחת קווי טיסה ישירים לישראל ופתיחת שווקים חדשים, כמו מהמזרח הרחוק ומדרום אמריקה.
תמונה יכולה לכלול: ‏‏‏‏2‏ אנשים‏, ‏כולל ‏‎Sarit Yochpaz‎‏‏‏, ‏‏אנשים מחייכים‏, ‏‏‏‏אנשים יושבים‏, ‏אנשים עומדים‏‏ ו‏בתוך מבנה‏‏‏‏‏
שר התיירות יריב לוין: "בימים אלה אנו שוברים שיאים בכניסת תיירים לישראל, כאשר מעל 3.6 מיליון תיירים נכנסו ארצה מתחילת השנה. הביקושים הרבים שהדבר יוצר מחייבים אותנו להמשיך בתנופה ולהגדיל משמעותית את אפשרויות הלינה עבר התיירים הרבים הפוקדים אותנו.
לאחר שיצרנו תשתית באמצעות העברת חוק המלונות והגדלת המענקים לבניית בתי מלון, אנחנו מתחילים בתהליך שיווק על מנת להכניס לישראל רשתות בין לאומיות נוספות ולהגדיל את היצע המלונות בישראל.
אני גאה ליזום כנס ראשון מסוגו בארץ בהשתתפותם של רשתות בתי המלון המובילות בעולם, ואני משוכנע שמהלך חשוב זה יביא למימוש ההזדמנות הגדולה שיצרנו לטובת הגדלת
 היצע חדרי המלון והגדלת התחרות בענף."

רוני פורטיס- מנהל רשת הילטון ישראל:
"תל אביב מאוד מגוונת, יכול להיות מלון עסקים ותוך לילה להשתנות למלון משפחות. יש פער גדול בין התדמית לדרישות בלקוחות. יש דרישה לשוק הגבוה והיקר יותר ואין מספיק מהשוק הזול והנמוך. לכן חילקנו את הילטון לחלק של הלוקסוס היקר וחלק זול יותר."
תומאס עמנואל- מנהל פיתוח ב-STR:


"לישראל יש פוטנציאל תיירותי אדיר. ירושלים, ים המלח, הכינרת ותל אביב הכי אטרקטיביים. עם זאת, כשחושבים על ישראל עולה קודם כל אסוסיאציה של קונפליקט וחוסר יציבות. אבל מי שמבקר בישראל משנה את התפיסה שלו באופן משמעותי. הממצאים מדברים בעד עצמם- 3.6 מיליון מבקרים שהיו בשנה שעברה ועד ל- 4 מיליון שצופים לשנה הבאה.
כמו כן, כל הנתונים התיירותיים מעידים על כך שהעולם התיירות ישראל נכללת מבין מדינות אירופה ולא כחלק מהמזרח התיכון. יש ירידה בביקושים במזרח התיכון ועליה בצפון אפריקה ודרום אמריקה מסיבות שונות של שווי מטבע וכו. צפון אירופה מהווה אזור מאוד חיובי עם ביצועים טובים יותר משל אמריקה. בספרד, באיים הקנרים, פורטוגל ויוון- הביקושים גדלים אבל גדלים יותר לאט. טורקיה, מצרים, ותוניסיה- הם דוגמאות לשווקים שהושפעו לרעה מהמצב הביטחוני ורק עכשיו מראים עליה. יש את המספרים הישראלים הראשונים- 4% בתל אביב ו-4% באילת.

בישראל אמנם רואים ירידות בביקושים בהתחלה, למשל סביב מבצע צוק איתן ומבצעים צבאיים בשנים הקודמות, אבל אנחנו בשנה הרביעית עכשיו של גידול בביקוש בישראל. אנחנו רואים גם שב-2018 הגידול בהיצע גדל יותר מאשר הגידול בביקוש.

בנוסף, יש הבדל בין השווקים והמקומות השונים בישראל-  ירושלים ותל אביב עולות מעל ממוצע הביקושים הלאומי. בספטמבר בלבד יש עליה ב-61% בעיקר כי השנה היו כל החגים בספטמבר. תל אביב הכי גדלה בתפוסה, בעיקר במרכז העיר. ים המלח, חיפה ואילת יורדות בתפוסה אבל עולות בשיעור. תל אביב יותר יקרה מפריז וירושלים יותר יקרה מאמסטרדם ולונדון. אחת הסיבות היא שרשתות AIRBNB, HOTEL 1, ועוד לא נוכחים מספיק בתל אביב. לכן המחירים בישראל מאוד גבוהים. הרשתות הזולות לא נכנסו עוד לירושלים ותל אביב.

 הפלטפורמה של STR מאפשרת מיפוי של ביקוש והצע, נראה שהטרנדים שמגדילים את מספר התיירים הנכנסים הם שמיים פתוחים, חוזק השקל, בנייה שרק צומחת, תשתיות כמו הרכבת בירושלים ובתל אביב ושדה התעופה החדש, AIRBNB ועוד.
האירוויזיון- מעלה את מספר התיירים כמובן.  חמשת הערים האחרונות שאירחו את האירוויזיון שדרגו את התיירות והתפוסה בבתי המלון."
אורי סירקין- מנכ"ל ישראייר:

"בתפיסה של ישראל זה שהמחירים גבוהים בטיסות ובמלונות. אבל בסופו של יום אפשר לראות שבעזרת משרד התיירות אנשים באים לעשות כיף ולקבל ערך טוב עבור הכסף שלהם. אז אם מסתכלים על החבילה כולה הכוללת הנאות, כיף ומלון יש ערך לכסף. מנסים להגדיל גם את המחירים כי התחרות מאתגרת. ככל שהלקוח מצפה יותר הוא יקבל יותר. "
קייט לינדזי- מנהל  CBRE hotel:

"מלון הוא השקעה כמו השקעה בשוק ההון. כולם מגיבים להיצע וביקוש. בשוק של היום, מלונות מכניסים מכל ענף. אנחנו חיים בעולם חדש בו האסטרטגיה התחלפה. אנשים מסתכלים על המיתוג עצמו. עלות הביצועים מצדיקה בהרבה מהמקרים את עליית המחירים ורווחי הענף מורגשים בייחוד באירופה. באופן נורמלי מעגל ההשקעות רץ לפני הביצועים אבל הביצועים תופסים מקום נכבד ומדביקים את הפער."
ירון ליברמן- מנהל מלון נורמן:

"המדינה מצליחה במהפך הטיסות אבל צריך להבין שמחלקות ביזנס ומחלקה ראשונה הם רק 20% מהנוסעים ויש עוד 150 נוסעים שלא יכולים לשבת במחלקות הללו. צריך להיות זהירים כי אנחנו רואים את הדרישה הגדולה אבל אם אנחנו רוצים שיותר יבואו אנחנו צריכים לתת להם יותר מקום לשהייה במלונות פאר.

בנורמן מסתכלים על צמיחה ועל פופולריות. האורחים אוהבים את זה ושואלים על הנורמן הבא. לא חושבים רק על מקומי, אלא מסתכלים גם על אתרים בינלאומיים."
גל מור- בעלים ושותף של אברהם הוסטל:

"יהיו לקוחות שיעריכו את החוויה איתנו בהוסטל אברהם ויהיו כאלה שיעריכו את החוויה בנורמן היוקרתי. צריך לספק את הסגמנטים השונים.
הנכסים בתל אביב שונים מנכסים אחרים. צריך לשכור צוות מקומי וזה המפתח ליצירת חווית מקומית רלוונטית. אנחנו מנסים להביא טעמים שונים גם בתוך ההוסטל, חווית בטיולים בחוץ וגם חווית נסיעה.
ייפתח עוד אברהם הוסטל באזור ים המלח, שהוא מוצר שונה מתל אביב ואולי יהיה עוד אחד בירושלים."
דורון אהרון- משנה למנכ"ל משרד התיירות:

"לפני 5 שנים החלטנו לעשות מהלך על מנת להגדיל את הצע החדרים. כחלק מהמהלך הבנו שחשוב להגדיל את הרווחים, יותר כסף למשקיעים ויותר הזדמנויות.   השר יריב לוין מסייע רבות לתעשייה באמצעות קידום חוק שיאפשר לשלב בין דיור ואירוח וכך להגדיל את הרווחים.
תוספת המענקים חשובה אמנם, אך מה שיקבע בסוף אם פרויקט ייצא לפועל או לא זה סוג של בונוס שהיזם יכול לקבל. המשמעות האמיתית של הבונוס היא ליווי  חשוב למשרד התיירות. של משרד התיירות כיזם לאורך כל הדרך.


לפני 70 שנה ישראל הייתה ממוקדת בנושאים בסיסיים כמו מזון, אף אחד לא דיבר על תיירות, אף אחד לא חשב שתיירות יהיה ענף מרכזי בתעשיות, אבל בעשר השנים האחרונות, אנחנו עוברים בישראל  שיפור בנקודת המבט הממשלתית על תעשיית התיירות, ראייה אחרת והבנה שאנחנו חייבים לשים עוד מאמצים כדי להגדיל רווחים.  תעשיית התיירות רווחית ומספקת מקומות עבודה רבים, המדינה, מקומות עבודה ועוד."




מאת: שרית יוכפז

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Translate


אודות שרית יוכפז

שמי שרית יוכפז.
אני עתונאית מזה עשרים וחמש שנים.
אני בוגרת אונברסיטת בר אילן תעודת הוראה, הסטוריה וספרות, והמכללה למנהל למדתי תקשורת..
בעלת תעודת עיתונאית של "אגודת העיתונאים תל אביב", ו"אגודת העיתונאים הממשלתית".
כתבתי בעיתונות ארצית, מגזינים לנשים ולתיירות, מקומונים ואתרי אינטרנט.
הגשתי מזה 10 שנים פינה ברדיו קול חי FM93 בנושא תיירות תרבות וארועים מיוחדים.
בהמשך למדתי גם לימודי תעודה רפואה משלימה, איפור מקצועי (כדי שיהיה לי רקע לכתוב בנושאים הללו).
הרצאתי בנושאי תקשורת ועיתונות.
מתנדבת בשעות הפנאי ל"אגודה למען העיוור", ל"נשות הדסה" -סניף נר הלילה ומתנדבת למשמר האזרחי.
אוהבת ים, ספורט, בעלי חיים והום סטיילינג.

המגזין של שרית

במגזין זה תוכלו למצוא המלצות למשפחה בנושאים הבאים: אופנה, טיפוח ויופי, אקססוריז, בריאות, צרכנות, חדש על המדף, ספרים, תרבות, הצגות, סרטים, תערוכות, תיירות, טיולים יפים, ספא, מסעדות, ולייף סטייל.

עקבו אחרי בגוגל+

התמונה שלי
מפיקה עורכת מגישה תוכנית רדיו ברדיו ליפס בימי רביעי מ10-12 בבוקר. "המלצות וראיונות" עםשרית יוכפז www/radiolips.com
מופעל על ידי Blogger.

ארכיון המגזין

רשומות פופולריות