יום שני, 5 באוגוסט 2019

לקראת ט"ו באב, מקבץ ספסלי אהבה ברחבי הארץ על רקע נוף עוצר נשימה, אווירה פסטורלית. מאת: שרית יוכפז



מצפון לדרום: ט"ו באב
הספסלים הקסומים שיגרמו לכם להתאהב

אם חיפשתם מקום לא שגרתי להצהיר על אהבה, להציע נישואים, לחזור על נדרי אהבה, או סתם לציין זוגיות, לקראת ט"ו באב, מקבץ ספסלי אהבה ברחבי הארץ על רקע נוף עוצר נשימה, אווירה פסטורלית, אליהם תוכלו להוסיף גם כוסות של יין ובחלקם גם מנעולי אהבה.





נהרות לא ישטפוה - ספסל מעין הגושרים
בחניון מעין ברוך, על גדות נחל החצבני, ניתן לערוך פיקניקים על ספסלים מבודדים בפינות צל, לצד פלגי מים צוננים, בין מדשאות מטופחות.

טיפ של אהבה- ניתן ללון באוהל זוגי בשטח הקמפינג ושייט בקיאק זוגי.

משהו שלא ידעתם על המקום: רוב בעלי החיים היונקים החיים על שפת נחל החצבני פעילים בעיקר בלילות ולכן בדרך כלל אין רואים אותם באזור. כדאי לנצל את הערב הזוגי הרומנטי לצפייה בנמייה, קוציו של דרבן, לוטרה או חתול הביצה. ממשפחת העופות ניתן להבחין בשעות היום בשלדגים, אנפות ושלל ציפורי שיר המקננות על גדות הנחל וניזונות מהחי והצומח.

ספסל על המזח - בנמל עין גב
אחד המקומות הרומנטיים. הספסל מוצב בנמל עין גב, ממש על המזח מול הכינרת היפה והמלאה, מאפשר לצפות לעת ערב בדייגים בספינתם השבים עם שלל הדייג, מעומק הימה. השחפים מעל ממתינים לדגיגים הקטנים המושלכים חזרה למים ותופסים אותם במעופם.בנמל עין גב הוקם לאחרונה גשר מנעולים לאוהבים. תוכלו לרכוש בחנות שבנמל מנעול (או להביא מראש מהבית כהפתעה), אותו תנעלו על הגשר שהוקם במיוחד מול הים, על ספינת עץ עתיקה ואת המפתח תזרקו לים, כסמל לאהבת נצח.

טיפ טעים ואהבה- ניתן לרכוש מיץ פירות טרי סחוט ב"בית הפרי" בנמל, להזמין ארוחה זוגית במסעדת הדגים, להשלמת החוויה, או להצטרף לשייט.

משהו שלא ידעתם על המקום:
המזח הראשון בנמל עין גב הוקם משורת ארגזי עץ שצפו על פני המים. כשהגיעה הידיעה בשנת 1944 שנשיא ההסתדרות הציונית, חיים וייצמן עומד להגיע לביקור, היה ברור שהוא לא יוכל לדלג לחוף. בוני המזח עמלו יום ולילה כדי לצקת את המדרגות. בשנות ה-60 שופץ המזח והוקם בו מגדל. בנוסף לעגינות השיט והדייג, עד היום משמש לשחיות בוקר ולילה בחוף הסמוך והמטופח ועדיין נערכים בו טקסים בחגי הקיבוץ ובעיקר בחג המים. במהלך השנים עבר המזח שיפוץ, העמקה והרחבה, יש בו טיילת, בית הפרי, מסעדת דגים ומספנה לתיקון ספינות.



'נצא נא אל הבוסתן' - הספסל בבוסתן בראשית קיבוץ עין זיוון
בבוסתן בראשית, בעין זיוון, פירות היער המתוקים, מטעי הנשירים: תפוחים, נקטרינות, אפרסקים ואגסים, תוכלו לצאת לדייט של אחר הצהריים.

טיפ של אהבה- בבוסתן ניתן לרכוש ליקר דובדבנים של יקב בהט וליהנות מהצבע האדום והטעם המתוק.

משהו שלא ידעתם על המקום: בקיבוץ עין זיוון, בצפון רמת הגולן, על גבול סוריה, מתגוררים פחות ממאה חברים, ההכנסה העיקרית הינה מענף החקלאות. מזג האוויר האירופאי במקום מסייע בפיתוח זנים מיוחדים של גידולים כמו פירות יער, תותים של קיץ ובעתיד הנראה לעין גם פטריות כמהין.

"בספסל ההוא מול האגם" - ספסל אוהבים ב'שביל סובב כינרת'
מדריכי רשות הכינרת, בשיתוף בני נוער ומתנדבים הקימו סביב האגם הלאומי פינות חמד קסומות ומוצלות, הכוללות ספסלים, בפינות מדהימות אל נוף הכינרת, כמו הספסל שסמוך לכנסייה בכפר נחום.

טיפ של אהבה- מומלץ להצטייד בסלסלת פיקניק, יין טוב וספר שירים רומנטי, להקריא לבת/בן הזוג שירים על הספסל מול הכינרת ולסיום ליהנות מרחצה זוגית בכינרת הצוננת.

משהו שלא ידעתם על המקום: כחלק מפעילות בתחום איכות הסביבה וטיפוח ניקיון "שביל סובב כינרת", של ילדי בית הילל ומדריכי רשות הכינרת, נבנו ספסלי בטון לאורך מסלולי ההליכה הצופים לכינרת. אחד מהם בעיינות רקת, נבנה מסלעים מקומיים ועבודה בבטון, עבור מטיילים וזוגות אוהבים. בתל רקת ארבעה מעיינות הנובעים על שפת הכינרת, בריכות דגים שנמצאות בקטע השביל שבין  גינוסר למוביל הארצי, תצפית נוף עוצרת נשימה בקטע השביל שעובר בסמוך לכפר נחום ובנוסף שביל העובר בין מטעי הפרי הקסומים ומגוון ממצאים היסטוריים.

אהבה בערבה - ספסל מנעולי האהבה בערבה התיכונה
בסמוך למתחם הסוויטות "נוף צוקים" שבישוב צוקים בערבה התיכונה, נבנה 'ספסל מנעולי האהבה'. זוגות אוהבים מוזמנים להגיע, לרכושמנעול עם חריטה אישית של שמות האוהבים, לנעול אותו על הספסל ולזרוק את המפתח רחוק לחול המדברי לבלי השב לעולם ובכך לנעול את אהבתם לנצח. הספסל משקיף אל ארץ נופי בראשית ומאפשר חוויה רומנטית ויוצאת דופן.

טיפ של אהבה- במעדניה בכניסה לצוקים, ניתן להצטייד ביין או בירה מקומית, גבינות ונקניקים, לפיקניק רומנטי על הספסל מול המדבר ובלילה כל הכוכבים נפרשים מעל, רק להניח את הראש על המשענת וליהנות מהמראה המדהים, כולל כוכבים נופלים. לא לשכוח להביע משאלה.

משהו שלא ידעתם על המקום: הישוב הקהילתי צוקים הוקם בשנת 2004 על ידי תושבים ממרכז הארץ שרצו לייסד יישוב קהילתי כפרי, קטן, באזור מדברי מבודד עם מאפיינים של שמירה על ערכי הטבע והסביבה. כיום מתגוררות 100 משפחות בישוב והוא זוכה 
לביקוש רב בעיקר בקרב זוגות צעירים. במקום אמור להיפתח בקרוב כפר האומנים ששופץ ושודרג.
מומלץ. חג ט"ו באב שמח. 



צילום מעיין ברוך - קייקי מעין הגושרים
צילום ספסל בוסתן בראשית - תיירות עין זיוון
צילום ספסל אבן שהוקם על ידי ילדי שביל סובב כנרת עיינות רקת - צילום רשות הכנרת
צילום גן לאומי נחום - רשות הכנרת
צילום ספסל אוהבים צוקים - תיירות הערבה התיכונה
צילום גשר מנעולי האהבה - אריאל צור, תיירות עין גב

מאת: שרית יוכפז

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Translate


אודות שרית יוכפז

שמי שרית יוכפז.
אני עתונאית מזה עשרים וחמש שנים.
אני בוגרת אונברסיטת בר אילן תעודת הוראה, הסטוריה וספרות, והמכללה למנהל למדתי תקשורת..
בעלת תעודת עיתונאית של "אגודת העיתונאים תל אביב", ו"אגודת העיתונאים הממשלתית".
כתבתי בעיתונות ארצית, מגזינים לנשים ולתיירות, מקומונים ואתרי אינטרנט.
הגשתי מזה 10 שנים פינה ברדיו קול חי FM93 בנושא תיירות תרבות וארועים מיוחדים.
בהמשך למדתי גם לימודי תעודה רפואה משלימה, איפור מקצועי (כדי שיהיה לי רקע לכתוב בנושאים הללו).
הרצאתי בנושאי תקשורת ועיתונות.
מתנדבת בשעות הפנאי ל"אגודה למען העיוור", ל"נשות הדסה" -סניף נר הלילה ומתנדבת למשמר האזרחי.
אוהבת ים, ספורט, בעלי חיים והום סטיילינג.

המגזין של שרית

במגזין זה תוכלו למצוא המלצות למשפחה בנושאים הבאים: אופנה, טיפוח ויופי, אקססוריז, בריאות, צרכנות, חדש על המדף, ספרים, תרבות, הצגות, סרטים, תערוכות, תיירות, טיולים יפים, ספא, מסעדות, ולייף סטייל.

עקבו אחרי בגוגל+

התמונה שלי
מפיקה עורכת מגישה תוכנית רדיו ברדיו ליפס בימי רביעי מ10-12 בבוקר. "המלצות וראיונות" עםשרית יוכפז www/radiolips.com
מופעל על ידי Blogger.

ארכיון המגזין

רשומות פופולריות