יום ראשון, 12 בספטמבר 2021

חגיגה חקלאית-תיירותית במושבי פתחת ניצנה בחול המועד סוכות. מאת שרית יוכפז

  


פסטיבל ביקורי בית ברחבי הנגב - "דופקים בדלת ונכנסים"

חגיגה חקלאית-תיירותית במושבי פתחת ניצנה בחול המועד סוכות מאת: שרית יוכפז

ט"ז - י"ח בתשרי תשפ"ב - 22-24.09.2021

"משקים פתוחים": בואו להכיר ולחוות מקרוב את החקלאות המדברית המפוארת במדבר הנסתר של פתחת ניצנה ולקטוף חוויות לכל המשפחה בחול המועד סוכות!

זו השנה השלישית של "משקים פתוחים בפתחת ניצנה", המציע סיורים וחוויות חקלאיות בחממות ובמשקים חקלאים ביישובי פתחת ניצנה, בעלות סמלית. החוויה כוללת: כניסה למשקים חקלאיים מקצועיים, המגדלים את מיטב התוצרת החקלאית בישראל (חממות, חצרות רשת ושדות), טעימות מהגידולים ומהתוצרת ומפגש אישי  עם החקלאים והמתיישבים. אלה יספרו את סיפוריהם האישיים, כמי שבחרו לבנות את ביתם אל מול נופי מדבר סיני, והקימו  נווה מדבר של התיישבות, חקלאות וקהילה.

בשלושת ימי הפעילות אתם מוזמנים להיכנס ולבקר במשקים החקלאים ולטעום את תוצרתם המשובחת, להשתתף בסדנאות מלאכות קדומות, לגלות את הסודות של המדבר הנסתר ולטייל לאור ירח ועששיות בנופים הייחודיים של פתחת ניצנה. טיולים וסדנאות לכל המשפחה:  לגלות את המדבר לאור ירח, להשתתף במשחק דרך אינטראקטיבי מלהיב,  לראות את חיי הלילה התוססים של המדבר בסיורי עקרבים וזוחלים, ולחשוף את סודות המדבר בביקור בערים נבטיות!

-          הפעילות כולה מסובסדת, וזמינה במחירי השתתפות סמליים.

-          ניתן לרכוש במקום תוצרת חקלאית מקומית במחירי היצרן

-          כל הפעילויות תתקיימנה בהתאם להנחיות משרד הבריאות.

 

שירת המדבר - סודות צמחי המרפא הקדומים נחשפים בסיור מרתק בחווה משפחתית לגידול צמחי מרפא, בדיונות החול של באר מילכה. בסיור נטעם, נריח ונכיר מגוון צמחי תבלין ומרפא מהארץ ומהעולם. ונלמד כיצד להשתמש בהם בחיי היומיום. הסיור מודרך על ידי גולן כהן - הרבליסט קליני ומייסד החווה.

משק שפע ישראל - סיור מודרך אל נפלאות החקלאות המודרנית, הכולל טעימות יין בוטיק איכותי של 'יקב שפע', המתמחה בהכנת יין מענבי מדבר, סיור בכרמים ובשדות התבלינים שלנו, מהם אנו מייצרים סדרת שמנים אתריים בעלי ניחוח וארומה חזקים ונעימים.

משק תושיה - בואו לחוויה ציונית ושורשית מיוחדת ומהנה עם משפחת תושיה – רוני, גל וארבעת ילדיהם מזמינים אתכם לביקור חוויתי מרתק בו נסייר במטע מדברי מוריק בו גדלים פירות משובחים בשיטות בנות קיימא. גפנים, זיתים, תמרים, רימונים, אננס ושלל פירות ותוצרת איכותית. המשק שלנו מבוסס על האמונה כי עבודת האדמה מרפאת את נפש וגורמת לאושר פנימי הנובע מיגיע כפיים - מחכים לכם!

משק שיאון - מקצוענות חקלאית זו דרך חיים עבורנו. בואו לסיור מודרך בחממת גידול עגבניות השרי שלנו, וראו כיצד ניתן לייצר על חולות המדבר עגבניות טעימות ועסיסיות בכמויות עצומות? כיצד מאביקות דבורי הבומבוס הידידותיות את עגבניות השרי? איך משפרת השקיה במים מליחים את טעמן של עגבניות השרי המדבריות? הסיפור החקלאי ישתלב בסיפורם החלוצי של מייסדי קדש ברנע ולסיום נהנה מקטיף עצמי וטעימות ללא הגבלה.


 

סדנת מלאכה קדומה לליבוד צמר גולמי - מלאכת הליבוד היא אחת מאומנויות הטקסטיל הקדומות בעולם אשר באמצעותה מעבדים צמר גולמי מן הכבשה לאריג נוח ונעים אותו ניתן ללבוש. תורת הליבוד הקדומה עברה מאם לבת במומחיות שהייתה שמורה לנשים ספציפיות בשבטים העתיקים של המזרח התיכון. בסדנא נלמד לפסל ולעצב בצמר בעזרת מים וסבון וכל משתתף/פת יכינו במהלך הסדנה פרח צבעוני בשיטת הליבוד הרטוב.

סיורים מודרכים - המדבר הנסתר של ניצנה מציע מכמני טבע, פינות נסתרות ומרתקות ונופי מדבר מרהיבים, לצד חקלאות חדשנית ועתירת טכנולוגיה. במסגרת פעילויות "משקים פתוחים", נציע גם סיורים מודרכים אל הפינות הנסתרות הללו, כולל: שביל סובב ניצנה החדש, החווה החקלאית, מערה עתיקה, סלע נדב, חמוקי ניצנה הבוהקים, פסל "נתיב השלום".


ספארי עקרבים - סיורי לילה לאור ירח, תצפיות כוכבים והתחקות אחר עקרבים זוהרים באמצעות שימוש בפנס אולטרה סגול. חוויה מדברית מרנינה וקסומה שכל המשפחה אוהבת.


משחק אינטראקטיבי באנדרטת נתיב השלום - המשחק החוויתי מיועד לכל המשפחה והוא משולב באפליקציית ווטסאפ. הפעילות במשחק כוללת חידות ומשימות הנפרסות בינות לעמודי נתיב השלום וחורשת ניצנה. אפשרי לשחק ברכב, באופניים וגם בהליכה רגלית קלה ונעימה.



צילום טל גליק
 

למידע נוסף ולרכישת כרטיסים, היכנסו לאתר תיירות הר הנגב www.negevtour.co.il

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Translate


אודות שרית יוכפז

שמי שרית יוכפז.
אני עתונאית מזה עשרים וחמש שנים.
אני בוגרת אונברסיטת בר אילן תעודת הוראה, הסטוריה וספרות, והמכללה למנהל למדתי תקשורת..
בעלת תעודת עיתונאית של "אגודת העיתונאים תל אביב", ו"אגודת העיתונאים הממשלתית".
כתבתי בעיתונות ארצית, מגזינים לנשים ולתיירות, מקומונים ואתרי אינטרנט.
הגשתי מזה 10 שנים פינה ברדיו קול חי FM93 בנושא תיירות תרבות וארועים מיוחדים.
בהמשך למדתי גם לימודי תעודה רפואה משלימה, איפור מקצועי (כדי שיהיה לי רקע לכתוב בנושאים הללו).
הרצאתי בנושאי תקשורת ועיתונות.
מתנדבת בשעות הפנאי ל"אגודה למען העיוור", ל"נשות הדסה" -סניף נר הלילה ומתנדבת למשמר האזרחי.
אוהבת ים, ספורט, בעלי חיים והום סטיילינג.

המגזין של שרית

במגזין זה תוכלו למצוא המלצות למשפחה בנושאים הבאים: אופנה, טיפוח ויופי, אקססוריז, בריאות, צרכנות, חדש על המדף, ספרים, תרבות, הצגות, סרטים, תערוכות, תיירות, טיולים יפים, ספא, מסעדות, ולייף סטייל.

עקבו אחרי בגוגל+

התמונה שלי
מפיקה עורכת מגישה תוכנית רדיו ברדיו ליפס בימי רביעי מ10-12 בבוקר. "המלצות וראיונות" עםשרית יוכפז www/radiolips.com
מופעל על ידי Blogger.

ארכיון המגזין

רשומות פופולריות