יום שני, 14 בפברואר 2022

מרתון סמסונג תל-אביב 2022 יתקיים ביום ששי 25 לפברואר- יהיה אירוע הספורט הירוק בישראל.מאת: שרית יוכפז

 


מרתון סמסונג תל-אביב 2022 יהיה אירוע הספורט הירוק בישראל

אירוע הספורט המוביל של עיריית תל אביב-יפו יהיה אירוע הספורט הגדול הראשון במסגרתו תושק תכנית קיימות ושמירה על הסביבה שמתכתבת עם ערכי העיר ושתיושם בכל אירועי הספורט הגדולים בעיר

 

עם ראש עירית ת"א

 תכנית המרתון הירוק הוצגה היום (ב') במסיבת עיתונאים במעמד ראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי:

       השימוש בבקבוקי מים מפלסטיק יופחת בשיעור של 75% ולאורך המסלול יוגשו לרצים מי שתייה בכוסות מתמחזרות שישמשו בתום האירוע להפקת קומפוסט.

       למשתתפות ולמשתתפים תינתן אפשרות לקבל חולצת ריצה או לתרום את עלותה לפרויקט קיימות בעיר.

       פרויקט "תעבירו את זה הלאה" יאפשר למשתתפים לתרום בגדי ספורט ישנים שיעברו לניקוי ותרומה ל-4 עמותות שפועלות בתל אביב-יפו.

       חוברת המרתון תצא במהדורה דיגיטלית בלבד, ערכות הרצים יחולקו בתיקי אלבד ממוחזרים שבתהליך ייצורם לא נעשה שימוש בפלסטיק ואמצעי הפרסום בהם נעשה שימוש לאורך האירוע ימוחזרו לאחר סיומו.

       המרתון מעודד הגעה לאירוע באמצעים אלטרנטיביים כמו אופניים וקורקינט. כמו כן, רכבת ישראל תתגבר את תנועת הרכבות לתחנת "תל-אביב האוניברסיטה" הסמוכה לאזור הזינוק והסיום.


עם יעל ארד

יום שישי, 25 בפברואר 2022 | ההרשמה תסתיים במוצ"ש 19 בפברואר בחצות

מרתון סמסונג תל-אביב 2022, אירוע הספורט המוביל והוותיק בישראל שחוזר במתכונת מלאה בלב העיר תל אביב-יפו ויתקיים ביום שישי 25.2, יהיה אירוע הספורט הירוק בישראל. המרתון, ביוזמת עיריית תל אביב-יפו, יהיה אירוע הספורט הגדול הראשון בו תושק תכנית קיימות ושמירה על הסביבה, המתכתבת עם ערכי העיר. תכנית זו תיושם בהמשך בכל אירועי הספורט הגדולים בעיר. 

במסגרת המרתון, ינקטו מספר צעדים מרכזיים במטרה לעודד שמירה על הסביבה. מרכיבי התכנית כוללים יעד מיידי של הפחתת השימוש בבקבוקי מים מפלסטיק בשיעור של 75%. בין היתר, לא יחולקו בקבוקים במהלך הריצה והמים יוגשו לרצים לאורך המסלול בכוסות מתמחזרות שיאספו מיד לאחר השימוש למיכלי מחזור מסודרים. בתום המרתון יועברו הכוסות המשומשות למפעל לטובת הפיכתן לקומפוסט לצרכים חקלאיים. בפרויקט איסוף ומיחזור הכוסות ישתתפו מאות נערות ונערים מרחבי העיר תל אביב-יפו.

עוד במסגרת תכנית הקיימות העירונית שתושק במרתון סמסונג תל-אביב, ערכת המרתון המפורסמת תחולק השנה בתיק שעשוי מבד ממוחזר. היא לא תכיל חוברת מודפסת, ומי שרוצה לקרוא יוכל להוריד קובץ דיגיטלי. בנוסף, מי שרוצה לוותר על חולצת המרתון, יוכל לעשות זאת ולתרום את עלותה לפרויקט קיימות תל-אביבי.

כמו כן, המרתון בחסות חברת התעופה האמריקאית Delta, יקיימו את פרויקט "תעבירו את זה הלאה" במסגרתו יוכלו משתתפי האירוע להביא עמם בגדי ספורט שאינם בשימוש. הבגדים יעברו כביסה וקיפול ויועברו לעמותות לטובת חלוקתם. עוד במסגרת התכנית, אמצעי הפרסום השונים שיתלו במסגרת האירוע ימוחזרו לאחר סיומו, תתוגבר כמות פחי המחזור בשטח האירוע ומונה ממונה קיימות מיוחד לאירוע.

וכמובן- מרתון סמסונג תל-אביב מעודד הגעה לאירוע באמצעים אלטרנטיביים כמו אופניים וקורקינט. רכבת ישראל תתגבר את תנועת הרכבות לתחנת "תל-אביב האוניברסיטה" הסמוכה לאזור הזינוק והסיום.

ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי: "יריית הזינוק של המרתון תישמע בעוד 12 יום, ואנחנו נרגשים שוב לצאת לדרך. שנתיים אחרי פרוץ משבר הקורונה, המרתון חוזר לעצמו- ובגדול, כאשר השנה אנחנו שמים דגש בשני היבטים;  המרתון שלנו, אירוע הספורט הבין- לאומי הגדול בישראל, קיבל תו תקן מאיגוד האתלטיקה העולמי IAAF והוא המרתון היחיד בישראל העומד בקריטריונים שלו. הכרה זו חיונית כדי למשוך בשנים הקרובות יותר רצים מקצוענים. הנושא השני הוא המאמץ שלנו לשמור על איכות הסביבה. היום אנו משיקים את תכנית הקיימות של המרתון, במסגרתה בין היתר כמעט ולא נשתמש בבקבוקי פלסטיק ובכך נקדם את העיר גם בהיבטי קיימות וסביבה".

 

מנהל רשות הספורט בעיריית תל אביב-יפו, אופיר וגמן:  "אני נרגש לקראת חזרתו של מרתון סמסונג תל אביב במתכונתו הרגילה והמוכרת. העיר תל אביב -יפו חיה ונושמת ספורט בכל ימות השנה. בעיר פועלות אגודות הספורט מהמובילות בארץ ובה מתקני ספורט רבים וייחודיים. העיר מארחת את אירועי הספורט הגדולים והמובילים והשנה נארח את גראנד סלאם בג׳ודו, אליפות אירופה לנוער בכדוריד, אליפות העולם לנוער באופני מסלול וכמובן מרתון סמסונג תל אביב 2022. נתראה על קו הזינוק".

 

סמנכ"ל השיווק של סמסונג ישראל, רונן סלם: "סמסונג גאה להיות שותפה באירוע הספורט  הגדול במדינה זו השנה התשיעית ברציפות, מרתון סמסונג-תל אביב המהווה ביטוי לחזון של סמסונג 'DO WHAT YOU CAN’T' המעודד לעשות את הבלתי אפשרי ולפרוץ גבולות כל פעם מחדש. סמסונג בכל העולם מעודדת  אורח חיים בריא ובר קיימא ושמה לה כמטרה מרכזית לעודד קיימות ושמירה על כדור הארץ: עיצוב המוצרים שלנו מתחשב בהשפעה הסביבתית החיובית שלהם והחיבור לאג'נדה הירוקה של המרתון השנה הינו טבעי ומתבקש".   

יו״ר  הוועד האולימפי, יעל ארד: ״מרתון זה פרויקט אדיר ונפלא. כתל אביבית מלידה זה חלק בלתי נפרד מהעיר הזו. ברמת החוויה האישית, רציתי עם קבוצה בעבר כדי לחזק אדם שנלחם במחלת ה-ALS וזו זכורה לי כחוויה מאד טובה ומעצימה. מרתון הוא אירוע אולימפי. זה הפך לאחד מהאירועים המרכזיים בתחום מאז חידוש המשחקים האולימפיים ב-1896. יש לנו אפילו מספר רצים בישראל שיורדים מ-2.10. טבעי שהמרתון הזה יהיה המרתון הישראלי הראשון לפעול תחת תו התקן הבינ״ל שיאפשר למשתתפים לקבל רישום והכרה רשמיים בשיאים שלהם. החוויה האדירה הזו הופכת ספורט לתרבות״.

ההרשמה למרתון עבור כל הרצים, חובבים ומקצועיים, נמצאת כעת בעיצומה ותהיה זמינה למקצים השונים עד לתאריך 19 בפברואר 2022 בחצות.

מרתון סמסונג תל-אביב 2022 של עיריית תל אביב-יפו ובהפקת חברת "כפיים", יתקיים ביום ו', 25 בפברואר 2022, עם עשרות אלפי רצים ורצות הצפויים לקחת חלק באחד מחמשת המסלולים האורבניים והמרהיבים: מרתון (42.195 ק"מ), חצי מרתון (21 ק"מ), מרוץ 10 ק"מ, מרוץ 5 ק"מ ומקצה מיני מרתון שיתקיים ב-23 בפברואר בגבעת המופעים בגני יהושע ובמסגרתו גם יתקיים מקצה מרגש לילדים עם מוגבלות ובני משפחותיהם (500 מטר ו-1 ק"מ).

המרתון ייערך בפעם הראשונה לאחר שקיבל את ה-Label של התאחדות האתלטיקה העולמית, ה-World Athletics, ובכך הפך למרתון הישראלי הראשון בהיסטוריה להחזיק ברישוי זה ולהצטרף לרשימת המרתונים הגדולים והמובילים בעולם שנמצא על מפת רצי המרתון ברחבי תבל. המרתון החל בתהליך רישום זה לפני שנתיים, כאשר נציג מיוחד מטעם ההתאחדות הבינלאומית הגיע לבדוק אלמנטים ארגוניים במרתון וההכרה הרשמית תיכנס לתוקף במרתון הקרוב. תו התקן, הוא תו איכות מיוחד למרוץ, שמחייב את מארגני המרוץ בהערכות מיוחדת על פי הנחיות ההתאחדות הבינלאומית בתחומים ניהוליים כמו: מדידה מדויקת ביותר של מרחק הריצה על-ידי מודד מוסמך בינלאומי, ארגון מקצועי של מסלול הריצה, מפרט רפואי בסטנדרט בינלאומי, מבדקים למניעת שימוש בחומרים ממריצים האסורים בשימוש ועוד, כל זאת בנוסף לשיפוט ולבקרה של איגוד האתלטיקה בישראל. 

נקודת הזינוק של כלל המקצים תמוקם בשדרות רוקח בין פארק גני יהושע למרכז הירידים, משם ימשיכו הרצים למסלולים המסומנים לפי צבעים שיבדילו ביניהם ויעברו באתרים המרכזיים של העיר תל אביב- יפו. לאורך המסלול, יעברו הרצים גם דרך שדרות רוטשילד, נמל תל אביב-יפו וחופי הים, טיילת רידינג, פארק גני יהושע, רחוב דיזינגוף, כיכר רבין, רחוב הירקון, רחוב אבן גבירול, יפו העתיקה ונמל יפו. מרתון סמסונג תל-אביב הוא בין המרתונים היחידים בעולם שעשרה ק"מ ממסלולו עוברים לאורך חוף הים. כ-7,000 תלמידות ותלמידים, הורים ומורים מ-20 בתי ספר בעיר ייצאו לעודד את הרצים במסלולים השונים ויהיו חלק מחגיגות המרתון.

צילום: רונן טופלברג, כפיים אקטיב

מאת שרית יוכפז

אירוע המרתון ביוזמת עיריית תל אביב-יפו ובהפקת חברת 'כפיים' ילווה לאורך כל המסלול בכ-5,000 אנשי הפקה, אבטחה, סדרנות ורפואה.

מחזיקי כרטיס דיגיתל נהנים מהנחה של עד 20% לאורך כל תקופת ההרשמה.

למידע נוסף ,עדכונים, מפת המסלולים והרשמה: https://www.tlvmarathon.co.il

 

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Translate


אודות שרית יוכפז

שמי שרית יוכפז.
אני עתונאית מזה עשרים וחמש שנים.
אני בוגרת אונברסיטת בר אילן תעודת הוראה, הסטוריה וספרות, והמכללה למנהל למדתי תקשורת..
בעלת תעודת עיתונאית של "אגודת העיתונאים תל אביב", ו"אגודת העיתונאים הממשלתית".
כתבתי בעיתונות ארצית, מגזינים לנשים ולתיירות, מקומונים ואתרי אינטרנט.
הגשתי מזה 10 שנים פינה ברדיו קול חי FM93 בנושא תיירות תרבות וארועים מיוחדים.
בהמשך למדתי גם לימודי תעודה רפואה משלימה, איפור מקצועי (כדי שיהיה לי רקע לכתוב בנושאים הללו).
הרצאתי בנושאי תקשורת ועיתונות.
מתנדבת בשעות הפנאי ל"אגודה למען העיוור", ל"נשות הדסה" -סניף נר הלילה ומתנדבת למשמר האזרחי.
אוהבת ים, ספורט, בעלי חיים והום סטיילינג.

המגזין של שרית

במגזין זה תוכלו למצוא המלצות למשפחה בנושאים הבאים: אופנה, טיפוח ויופי, אקססוריז, בריאות, צרכנות, חדש על המדף, ספרים, תרבות, הצגות, סרטים, תערוכות, תיירות, טיולים יפים, ספא, מסעדות, ולייף סטייל.

עקבו אחרי בגוגל+

התמונה שלי
מפיקה עורכת מגישה תוכנית רדיו ברדיו ליפס בימי רביעי מ10-12 בבוקר. "המלצות וראיונות" עםשרית יוכפז www/radiolips.com
מופעל על ידי Blogger.

ארכיון המגזין

רשומות פופולריות