יום שלישי, 7 ביוני 2022

פסטיבל לילות קיץ קרירים בהר הנגב: מאת: שרית יוכפז

 

                                       צילום דרור בן אור


פסטיבל לילות קיץ קרירים בהר הנגב: מאת שרית יוכפז

שישה סופי שבוע של חוויות במדבר - חווית ליל ירח מלא, סופ"ש בין שקיעה לזריחה, חוויות מורשת מדברית, סופ"ש חיי לילה, סופ"ש ירח מאוהב בט"ו באב וסופ"ש אירועי יין ובציר עם מועדון יקבי הנגב. כך ייראה הקיץ במדבר הישראלי

ארגון תיירות הר הנגב, קרן מיראז' ישראל ורשות הטבע והגנים הלאומיים מזמינות אתכם, גם השנה, ליהנות משלל פעילויות מסובסדות לכל המשפחה במזג האוויר הקריר והנעים של שעות הערב, הלילה והבוקר המוקדם במדבר הישראלי. השנה, במסגרת אירועי "לילות קיץ קרירים בהר הנגב" תוכלו ליהנות משלל חוויות ופעילויות שיתקיימו במהלך סופי השבוע של חודשי הקיץ, החל מסוף השבוע השני של יולי.

הפסטיבל ייפתח ב-14.7 עם חוויית ליל ירח חדשה שתשלב את צעדת בן גוריון המסורתית באזור שדה בוקר, פעילויות לילה וסדנאות לאור ירח ולאחריה תוכלו לטעום בכל סוף שבוע חוויות שונות מהמדבר, ביניהן סיורי זריחה ושקיעה, מפגשים מרתקים עם חיות הלילה המדבריות, סיורי ספארי לילה, סיורי עקרבים, תצפיות כוכבים עם טלסקופים מקצועיים ופעילויות אסטרונומיה לכבוד ט"ו באב, גלישת חולות בדיונות הזהובות, סנפלינג מהמכתש, סיורים חקלאיים ומסורות עתיקות, סיורים אורבניים וחווית בציר ענבים מדברית לכל המשפחה.

הפעילויות תתקיימנה בשעות הקרירות והנעימות של המדבר במגוון אתרים, גלריות וחדרי סטודיו אמנותיים, כרמי גפנים מוריקים, יקבים ומרכזי מבקרים ממוזגים וכן בחיק הטבע. הפעילויות מסובסדות, מהנות ומתאימות לכל המשפחה, ותתקיימנה במיוחד בשעות הערב, הלילה והבוקר, בהן האוויר היבש של המדבר קריר ונעים יותר.

 

14-16.7: סופ"ש חוויות ליל ירח מלא במדבר

אירוע הפתיחה של הקיץ, יציע חוויית ליל ירח מלא בצעדת בן גוריון המסורתית (בשיתוף משרד התרבות והספורט) בשני מסלולים הסובבים את שדה בוקר. במסגרת המסלולים הליליים, תתקיימנה שלל פעילויות מהנות, סדנאות ופעילויות באור ירח. החוויה תיפתח להגעה החל משעות בין-ערביים ועד חצות הלילה.  

21-23.7: סופ"ש חוויות בין שקיעה לזריחה

סוף השבוע השני של הפסטיבל יוקדש למגוון חוויות שתתקיימנה בין שקיעה לזריחה. במסגרתו תוכלו ליהנות מסיורי שקיעה בירוחם, גלישת חולות בפתחת ניצנה, סיורי עששיות בפארק אגם ירוחם, סיורי ספארי עקרבים וספארי לילה בירוחם, שדה בוקר, מצפה רמון ופתחת ניצנה, תצפיות כוכבים וחוויות אסטרונומיה במכתש רמון ומכתש ירוחם, סיורי זריחה מרהיבה מתצפית הר אבנון. אם יתמזל מזלכם, אולי תזכו ליהנות מתופעה ייחודית המוכרת בשם "גלישת עננים".

 

 

28-30.7: סופ"ש מורשת מדברית

סוף השבוע השלישי יוקדש לחוויות מורשת במרחב ובמהלכו נכיר מקרוב את חייהם של תושבי המדבר הקדומים ואלה החיים בו כיום. סיורים מודרכים ב"דרך הבשמים", חוויות אותנטיות ב"דרך האוהלים" הבדואית, תצפיות וסיפורים בערי הנגב הנבטו-ביזנטיות הקדומות שבטה ועבדת הן חלק מהפעילויות שיתקיימו בסופ"ש זה. בנוסף, נציין במצפה רביבים את אירועי 80 שנה להתיישבות היהודית בנגב ועוד.

4-6.8: סופ"ש חיי הלילה בהר הנגב

חיי הלילה המדבריים שייכים לעולם בעלי החיים מזה, ולעולם בני האדם מזה. שלל פעילויות תחכינה לכם בסופשבוע זה ובהן: סיורי עקרבים, סיורי ספארי הכוללים מפגשים ליליים עם טורפי ונטרפי המדבר שביניהם: גרבילים, עטלפים, זאבים, דורבנים, נחשים ועוד... לצד בעלי החיים ימתינו לכם גם תצפיות כוכבים ותיירות אסטרונומית, ולחובבי התרבות האנושית, ממתין רובע דרכי הבשמים במצפה רמון עם מוסיקה טובה וחיי לילה מפתיעים.

11-13.8 - סופ"ש ירח מאוהב בט"ו באב

החוות התיירותיות העוטפות את מצפה רמון תפתחנה את שעריהן לשלל חוויות ערב ולילה שבהן, טעימות יין, תצפיות שמיים מודרכות, סדנאות אומנות ובריאות הרוח והנפש, סיורים מודרכים בשעות בין הערביים, טיולי גמלים, אלפקות צמריריות, טיולי רייזרים, ג'יפים ותומקארים ועוד.

18-20.8: סופ"ש יין מדברי

הקיץ כידוע הוא זמן הבציר, והטרואר המדברי מוכיח את עצמו בשני העשורים האחרונים כאזור גידול יין מרתק ומעניין ברמה עולמית. מועדון יקבי הנגב של קרן מיראז' הביא לקפיצת מדרגה משמעותית בתחום היין בנגב בשנה האחרונה. אורחי הפסטיבל יוזמנו בסופ"ש זה ליהנות מכרמים מוריקים עליהם מתבססת תעשיית היין החדשנית והמצליחה בהר הנגב ולצד זאת, לבקר באתרי מורשת היין העשירה של העולם הנבטי-ביזנטי. זוהי חוויה ייחודית שממנה ניתן ליהנות רק בהר הנגב הגבוה. בשעות הערב הנעימות, נשלב סיורי בין-ערביים של עולם היין החדש ועולם היין הקדום, בערים הביזנטיות העתיקות עבדת ושבטה, עם חוויות יין, טעימות יין והיכרות עם תרבות היין החדשה של הנגב.

 


0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Translate


אודות שרית יוכפז

שמי שרית יוכפז.
אני עתונאית מזה עשרים וחמש שנים.
אני בוגרת אונברסיטת בר אילן תעודת הוראה, הסטוריה וספרות, והמכללה למנהל למדתי תקשורת..
בעלת תעודת עיתונאית של "אגודת העיתונאים תל אביב", ו"אגודת העיתונאים הממשלתית".
כתבתי בעיתונות ארצית, מגזינים לנשים ולתיירות, מקומונים ואתרי אינטרנט.
הגשתי מזה 10 שנים פינה ברדיו קול חי FM93 בנושא תיירות תרבות וארועים מיוחדים.
בהמשך למדתי גם לימודי תעודה רפואה משלימה, איפור מקצועי (כדי שיהיה לי רקע לכתוב בנושאים הללו).
הרצאתי בנושאי תקשורת ועיתונות.
מתנדבת בשעות הפנאי ל"אגודה למען העיוור", ל"נשות הדסה" -סניף נר הלילה ומתנדבת למשמר האזרחי.
אוהבת ים, ספורט, בעלי חיים והום סטיילינג.

המגזין של שרית

במגזין זה תוכלו למצוא המלצות למשפחה בנושאים הבאים: אופנה, טיפוח ויופי, אקססוריז, בריאות, צרכנות, חדש על המדף, ספרים, תרבות, הצגות, סרטים, תערוכות, תיירות, טיולים יפים, ספא, מסעדות, ולייף סטייל.

עקבו אחרי בגוגל+

התמונה שלי
מפיקה עורכת מגישה תוכנית רדיו ברדיו ליפס בימי רביעי מ10-12 בבוקר. "המלצות וראיונות" עםשרית יוכפז www/radiolips.com
מופעל על ידי Blogger.

ארכיון המגזין

רשומות פופולריות