יום ראשון, 30 בנובמבר 2014

"נוף ילדותו" – סיור קולינרי בסמטאות עכו העתיקה על פי נורית והשף אוסמה דלאל. מומלץ. מאת: שרית יוכפז

"נוף ילדותו" – סיור קולינרי בסמטאות עכו העתיקה על פי נורית והשף          אוסמה דלאל.







מה אוכלים על אי הזבובים?
איך מכינים מטעמים מדג טרי באמצע שוק תוסס?
ומה הקשר בין הרמח"ל שנולד בפדובה לבית כנסת תוניסאי בעכו?
כל התשובות בסיור קולינרי חווייתי, מתובל במעדנים ריחניים, אגדות מפולפלות וסיפורים פיקנטיים, בסמטאות עכו העתיקה. מעראק ועד פיתות בטאבון, מפלאפל ועד כנאפה. בקיצור, סיור בלתי נשכח.






צילום: גיל להב.

הסיור אתנו מתחיל ברחבת הנמל שם מקבלים עגלות שוק, ממולאים וכוס ליקר, לאחר הסבר עלי ועל דלאל נצא למסע של טעמים שמתחיל במאפייה מסורתית ומיוחדת בה נטעם פיתות בטאבון ונשמע סיפורים מאדם מיוחד במינו, נמשיך בסמטאות דרך חאן אל אומדן וניכנס אל בית כנסת טוניסאי עתיק עם סיפור מיוחד. משם נתחיל את מסענו בסמטאות השוק, נטעם פלאפל עם הטחינה, נכין סביצ'ה טרי במקום אצל דייג מיוחד, ניכנס לחנות ירקות בה נטעם ממעשה ידיו של דלאל, נמשיך לכנאפה של משפחת קשאש ומשם לחנות תבלינים, נקבל הסבר על סוגי קפה שונים, נשתה סחלב חם ומשם ניכנס לבזאר הטורקי לטעימת דלאל. בכל מקום נטעם ונריח, נשתה ונשמע סיפורים מרתקים.



בעכו העתיקה ללא ספק נמצאים כל המרכיבים הנחוצים לצורך חוויה  קולינרית אוטנתית. זה מתחיל מהדגה שלה חשיבות רבה ומקום של כבוד בכל המסעדות וממשיך במוצרים הכי בסיסים שמהם עושים כאן מטעמים.
עכו הייתה בירת הממלכה הצלבנית ויעד אטרקטיבי, לאורך ההיסטוריה, נכבשה, ננטשה ושוב אוכלסה, אבל עד כה לא הייתה יותר מאשר עיירת פיתוח עם עיר עתיקה. רק שכעת מתחילים להבין כאן ששילוב של עתיקות, סמטאות, כנסיות, בתי כנסת, ים, דגה, שוק תבלינים ואוכל מצוין זה שילוב נהדר לחוויה מרגשת ואת זה אני ודלאל הבנו.
החיבור שלנו התחיל דרך צלחת אוכל, אני חובבת שווקים וקולינריה, ועושה סיורים מרתקים בתרשיחא ובאחד השיטוטים שלי בעכו ובבזאר הטורקי נעצרתי בטאפאס שלו שנפתח לא מזמן וסקרן אותי לדעת מי הבחור הצעיר ומה הוא עושה. ישבתי על הבר טעמתי ונשבתי בקסמו של הצעיר החצוף והחיבור היה מידי. באחד השיטוטים שלנו בסמטאות התחלנו לדבר ולרקום יחד את כל נושא הסיורים בעכו. דלאל בחור צעיר ונמרץ עם הרבה פלפל וחוצפה נראה כדבר הכי נכון מבחינתי לסיורי טעימות.



כיוון שעכו בורכה בשוק עם חומרי גלם יוצאי דופן, היה לנו ברור שהפוטנציאל בסיור קולינרי הוא גדול ושילוב של סיור כזה עם שף זה בהחלט מרתק. לכן הכנת הסביצ'ה על המקום עם הטעמים של דלאל וכניסה לחנות ירקות ובה דלאל עושה חיבור של ירקות וטעמים מדברים פשוטים נראתה לנו הכי מענינית ונכונה.







הסיור איתנו מזמן לאלו שיגיעו לחוות אותו את האני מאמין של שף מקומי שגדל על חומרי הגלם המקומיים ועל המסורת הקולינרית של משפחתו ובעיקר סבתו. מומלץ.
הסיור המיוחד של "העולם על פי נורית" והשף אוסמה דלאל בעל הטאפאס דלאל בבזאר הטורקי ייקח אתכם למסע בזמן, לנקודה בה הכל התחיל, לטעמי ילדות, לסמטאות ואנשים מיוחדים, לריחות וצבעים. סיור שכולו טעמים




טלפון  0528283022
הדף העסקי של דלאל:
טלפון של דלאל 0524306976

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Translate


אודות שרית יוכפז

שמי שרית יוכפז.
אני עתונאית מזה עשרים וחמש שנים.
אני בוגרת אונברסיטת בר אילן תעודת הוראה, הסטוריה וספרות, והמכללה למנהל למדתי תקשורת..
בעלת תעודת עיתונאית של "אגודת העיתונאים תל אביב", ו"אגודת העיתונאים הממשלתית".
כתבתי בעיתונות ארצית, מגזינים לנשים ולתיירות, מקומונים ואתרי אינטרנט.
הגשתי מזה 10 שנים פינה ברדיו קול חי FM93 בנושא תיירות תרבות וארועים מיוחדים.
בהמשך למדתי גם לימודי תעודה רפואה משלימה, איפור מקצועי (כדי שיהיה לי רקע לכתוב בנושאים הללו).
הרצאתי בנושאי תקשורת ועיתונות.
מתנדבת בשעות הפנאי ל"אגודה למען העיוור", ל"נשות הדסה" -סניף נר הלילה ומתנדבת למשמר האזרחי.
אוהבת ים, ספורט, בעלי חיים והום סטיילינג.

המגזין של שרית

במגזין זה תוכלו למצוא המלצות למשפחה בנושאים הבאים: אופנה, טיפוח ויופי, אקססוריז, בריאות, צרכנות, חדש על המדף, ספרים, תרבות, הצגות, סרטים, תערוכות, תיירות, טיולים יפים, ספא, מסעדות, ולייף סטייל.

עקבו אחרי בגוגל+

התמונה שלי
מפיקה עורכת מגישה תוכנית רדיו ברדיו ליפס בימי רביעי מ10-12 בבוקר. "המלצות וראיונות" עםשרית יוכפז www/radiolips.com
מופעל על ידי Blogger.

ארכיון המגזין

רשומות פופולריות