יום שני, 5 בדצמבר 2016

מואנה MOANA ארה"ב 2016 מאולפני דיסני. סרט נפלא. מאת: שרית יוכפז

מואנה
MOANA
ארה"ב 2016
מאולפני דיסני.


בימוי: רון קלמנטס, ג'ון מסקר ("אלדין", "בת הים הקטנה")
תסריט: ג'ארד בוש, רון קלמנטס, ג'ון מסקר, פמלה ריבון, טאיקה ואטיטי
הפקה: אסנת שורר
עריכה: ג'ף דרהיים
מוזיקה מאת לין – מנואל מירנדה (זוכה 11 פרסי טוני על המחזמר "המילטון")



קולות באנגלית:
אווליי קארבאלו – מואנה
דווין ג'ונסון ('דה רוק')– מאווי
ג'ימיין קלמנט – טאמטואה
רייצ'ל האוז – סבתא טאלה
טמאורה מוריסון – צ'יף טואי

הסרט  מופץ על ידי פורום פילם וייצא לבתי הקולנוע ב 8.12.16  יוקרן בגרסאות: אנגלית דו ממד ובדיבוב לעברית בדו ממד ותלת ממד.

אורך הסרט: 113 דקות

דיבוב לעברית:
אולפן דיבוב : אולפני דאבי דאב . 
תרגום : עמוס דיאמנט
במאית קולות :  אפי בן ישראל
קולות :
משי קליינשטיין – מואנה
ערן מור – מאווי
יובל דור – טאמטואה
מירי אלוני – סבתא טאלה
דוב רייזר – צ'יף טואי
מונה מור – סינה
אביתר אדיר- איש כפר
הילה זייתון – אשת כפר
כיני פרידלנדר – איש כפר
גילן שחף  - דייג
עלמה לולוי – מואנה התינוקת

קולות נוספים :
אפיק רוזן, שירה פריימן , נויה דאון , לירון ברנס , גלעד קלטר ,רונה בקרמן , אפי בן ישראל ,כפיר לוי , סער בדישי , אלון שר , חננאל אדרי, בר סביר , אלמוג קפח , עדי רז, עינת אזולאי.

תקציר:
לפני 3000 שנה, המלחים הטובים בעולם יצאו למסע לחצות את האוקיינוס השקט כדי לגלות את האיים הנסתרים שבו. אולם לפתע המסע שלהם נעצר, ואיש אינו יודע מדוע.
מואנה הוא סיפור הרפתקה על נערה שמפליגה למשימה נועזת כדי להוכיח את עצמה ולהשלים את משימתם של אבות אבותיה. במהלך מסעה, היא פוגשת את חצי האל מאווי ויחדיו הם חוצים את האוקיינוס הפתוח במסע אשר יפגיש אותם עם יצורים עצומים והתמודדות אל מול הבלתי אפשרי.

על ההפקה:
מואנה היא בתו בת ה- 16 של ראש השבט", אומר הבמאי רון קלמנטס. "היא אמיצה, נחושה, מלאת חמלה, חכמה להפליא ויש לה קשר עמוק אל האוקיינוס". 
"מפריע לה, שחברי השבט שלה לא יכולים לעבור מחוץ לריף סביב האי שלהם", מוסיף הבמאי ג'ון מסקר. "הם נשארים בתוך גבולות השונית שלהם, ומואנה לא ממש מבינה מדוע, במיוחד לאור העובדה שהיא מאז ומתמיד נמשכה אל האוקיינוס".
 
הסיפור קיבל השראה בין היתר על ידי ההיסטוריה שבעל פה והתרבויות של האיים.
קלמנטס מוסיף ומספר: "שמענו פעמים רבות מן האנשים שפגשנו במהלך הטיולים שלנו לאיי האוקיינוס ​​השקט, כי האוקיינוס ​​אינו מנתק את האיים, אלא מחבר אותם. לצאת למסעות באוקיינוס הוא מקור אמיתי של גאווה עבור תושבי האיים, זה חלק מהזהות שלהם. הם היו, וממשיכים להיות, חלק מהחוקרים הגדולים של כל הזמנים..."
 
"זהו סיפור המתרחש לפני שנים רבות מאוד, אבל יש לו תחושה עכשווית", אומרת המפיקה אסנת שורר. "התקווה שלנו כקולנוענים הייתה ליצור סיפור אוניברסאלי שהוא גם מחווה לאנשים היפים של איי האוקיינוס ​​השקט אשר נתנו לנו השראה לאורך המסע הזה", אומרת שורר.
 
את קולו של האל מאווי לוהק הכוכב דוויין ג'ונסון 'דה רוק'. "הוא קשור מאוד לשורשים שלו," אומר קלמנטס. "מאווי הוא דמות כריזמטית, ודוויין הוא כולו כרזימה. יש לו תזמון קומי נהדר, קולע במדויק לקטעי הפעולה, מאוד חביב וגם יודע לשיר".
 
ג'ונסון שמח לקחת על עצמו את התפקיד. "כולנו גדלנו על הסיפורים של חצי האל מאווי, הוא גדול מהחיים", הוא אומר. "זו הייתה הזדמנות להציג התרבות שלי, להיות חלק ממשהו שהיה באמת היסטורי. ואני לא אומר את זה רק כי אני קצת משוחד", אומר ג'ונסון.
 
אמני האנימציה אשר עבדו על הסרט מספרים שלקחו השראה גדולה לדמותו של מאווי מדווין ג'ונסון: "בהחלט יש דוויין בתוך מאווי," אומר המנהל אמנותי של הדמויות ביל שוואב. "לא רצינו שזה כמו קריקטורה, רצינו להעביר את התחושה של דוויין - אשר באמת יוצאת באנימציה, בעיקר עם גבותיו. הייתה לנו השראה גם על ידי סבו מצד אמו, שהיה גם מתאבק..." מספר.
 
"הקדשתי תשומת לב מיוחדת לאופן שבו דוויין מבטא את הדיאלוג שלו עם תנועות הראש שלו", אומר מנהל האנימציה מאק קבלאן. "לדוויין יש הילה של ביטחון שהתאימה מאוד לדמות של מאווי ורצינו לשלב אותה בדמות", מסכם.

כאשר עלתה לראשונה האפשרות שנעשה סרט אנימציה שמתרחש באיים של האוקיינוס השקט, הבמאים רון קלמנטס וג'ון מסקר נזכרו בספרים והציורים האהובים עליהם בילדות. אך משהחלו לחקור את הסיפורים המדהימים בתוך המיתולוגיה הפולינזית, צמד הבמאים הבינו שהם צריכים לצלול הרבה, הרבה יותר עמוק. הם ידעו שהם צריכים ללכת אל איי האוקיינוס ​​השקט כדי לראות את המקומות ולפגוש את האנשים באופן אישי.
האוקיינוס ​​השקט הוא ביתם של אלפי איים ומדינות איים, הידוע לדורות כפולינזיה, מיקרונזיה ומלנזיה. אבל, כמו שיוצרי הסרט גילו, רבים מתושבי האיים לא מחלקים את האזור  לחלקים, אלא תופסים אותו כחלק אחד שלם בשם אוקיאניה. יתר על כך, בעוד תושבי האיים כוללים גם את האוקיינוס ​​ביניהם במידה כחלק מהעולם שלהם. יוצרים הסרט הושפעו עמוקות מהאנשים שחיים שם, מהתרבויות שהם חוגגים, ומההיסטוריה והמסורת שהם מעבירים מדור לדור.



הבמאים, יחד עם קבוצה של אמנים מאולפני האנימציה של דיסני, נסעו לחקור את האזור הדרומי של אוקיאניה. משימתם הייתה לחוות את האיים לא כתיירים, אלא כמשקיפים, חוקרים וסטודנטים. "יצאנו מהטיולים האלה לא רק עם רעיונות, תמונות והשראות לסיפור שלנו, אלא גם עם מושג מדויק מה אנחנו רוצים לעשות עם הסרט הזה, שהאנשים שפגשנו שם יאהבו, מספר מסקר, הבמאי. "אנחנו לא עושים סרט תיעודי, כמובן, זהו סרט אנימציה ויצירה בדיונית, אבל החוויות שלנו שם נגעו בדמיוננו בצורה שאנחנו לא ציפינו".
על הבמאים והמדבבים:
רון קלמנטס וג'ון מסקר - במאי
היו מועמדים ל-2 פרסי אוסקר על בימוי סרטי האנימציה "הנסיכה והצפרדע" ו- "אי המטמון". עוד ביימו את הקלאסיקות של דיסני: "אלאדין", "בת הים הקטנה" ו- "הרקולס".

דווין ג'ונסון ('דה רוק')– מאווי

התחיל כמתאגרף ב- WWE ובהמשך פצח בקריירת משחק וכיכב בסרטים: "סן אנדרס", "רווח וכאב", "מלשין", "מסע אל האי המסתורי", "החבר'ה האחרים", "המרוץ להר המכשפות", "מלך העקרבים", בסדרת "מהיר ועצבני", "המומיה חוזרת" ועוד.

סרט מקסים צפיתי בו עם נכדתי ביום הולדת שלה גיל 6 ונהנו מכל רגע
5 כוכבים מ-

מאת: שרית יוכפז עורכת ראשית

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Translate


אודות שרית יוכפז

שמי שרית יוכפז.
אני עתונאית מזה עשרים וחמש שנים.
אני בוגרת אונברסיטת בר אילן תעודת הוראה, הסטוריה וספרות, והמכללה למנהל למדתי תקשורת..
בעלת תעודת עיתונאית של "אגודת העיתונאים תל אביב", ו"אגודת העיתונאים הממשלתית".
כתבתי בעיתונות ארצית, מגזינים לנשים ולתיירות, מקומונים ואתרי אינטרנט.
הגשתי מזה 10 שנים פינה ברדיו קול חי FM93 בנושא תיירות תרבות וארועים מיוחדים.
בהמשך למדתי גם לימודי תעודה רפואה משלימה, איפור מקצועי (כדי שיהיה לי רקע לכתוב בנושאים הללו).
הרצאתי בנושאי תקשורת ועיתונות.
מתנדבת בשעות הפנאי ל"אגודה למען העיוור", ל"נשות הדסה" -סניף נר הלילה ומתנדבת למשמר האזרחי.
אוהבת ים, ספורט, בעלי חיים והום סטיילינג.

המגזין של שרית

במגזין זה תוכלו למצוא המלצות למשפחה בנושאים הבאים: אופנה, טיפוח ויופי, אקססוריז, בריאות, צרכנות, חדש על המדף, ספרים, תרבות, הצגות, סרטים, תערוכות, תיירות, טיולים יפים, ספא, מסעדות, ולייף סטייל.

עקבו אחרי בגוגל+

התמונה שלי
מפיקה עורכת מגישה תוכנית רדיו ברדיו ליפס בימי רביעי מ10-12 בבוקר. "המלצות וראיונות" עםשרית יוכפז www/radiolips.com
מופעל על ידי Blogger.

ארכיון המגזין

רשומות פופולריות