יום ראשון, 18 בדצמבר 2016

בחנוכה, יום שלישי, 27 לדצמבר, בדיונה הגדולה שבחולות אשדוד – החברה להגנת הטבע מאת: שרית יוכפז



בחנוכה, יום שלישי, 27 לדצמבר, בדיונה הגדולה שבחולות אשדוד – החברה להגנת הטבע והפורום הציבורי לאיכות הסביבה באשדוד, מזמינים את הציבור לחגיגת טיולים לכל המשפחה, בסימן שמירת הדיונה והחולות המאויימים. בואו להכיר את הטבע הייחודי ולהשתעשע בדיונה הגדולה ביותר בארץ. האירוע הוא ללא תשלום, הציבור מוזמן

בחברה להגנת הטבע ובפורום הציבורי לאיכות הסביבה באשדוד, מסבירים כי המקום היחיד היום בארץ, שמקיים מערכת אקולוגית סביבתית של דיונות, שמשמרות נוף, צמחים ובעלי חיים אופייניים וייחודיים, היא מערכת חולות ניצנים, בין אשדוד לאשקלון, הכוללת גם את חולות אשדוד והדיונה הגדולה, וגם על אזור חשוב זה ישנם לאחרונה לחצי פיתוח מכל כיוון.
חולות מישור החוף, עליהם מתוכננת תכנית שמורת הטבע "הדיונה הגדולה", הם סביבת חיים ייחודית, שאין דומה לה בישראל. הדיונה הגדולה מהווה חלק מגוש החולות החשוב של חולות ניצנים. התכנית לשמורה מוצעת על שטח חולות מיוחד במינו, בעל איכויות אקולוגיות, נופיות וסביבתיות נדירות. המרחב מהווה אזור טיולים אטרקטיבי ומיוחד, המארח עשרות אלפי תלמידים מכל הארץ, המגיעים לבקר ולהתגלגל בדיונה וללמוד על החולות.
ראוי שמדינת ישראל והעיר אשדוד, שהתברכה במרחב החולות בתחום העיר, יכירו באזור "הדיונה הגדולה" וחולות אשדוד, כנכס לאומי ייחודי ומשאב טבע חשוב לשימור.
למרות זאת, עיריית אשדוד מקדמת תכניות בנייה מאסיביות לשטחי החולות.
ביום שלישי, 27 לדצמבר, בחג חנוכה, יקיימו החברה להגנת הטבע והפורום הציבורי לאיכות הסביבה באשדוד, אירוע ציבורי וחגיגת טיולים בדיונה הגדולה שבחולות אשדוד, תחת הכותרת - לא מחכים לניסים, שומרים על הדיונה.
האירוע יתקיים בדיונה הגדולה באשדוד, בין השעות 10:00-14:00, והוא יכלול חגיגת טיולים עם תחנות הדרכה חווייתיות לכל המשפחה. בחברה להגנת הטבע מזמינים את הציבור הרחב לבוא לטייל בחולות אשדוד, במסלול לכל המשפחה, שיעבור בין דיונות נהדרות ועצי שקמה עתיקים, בהדרכת בי"ס שדה שקמים של החברה להגנת הטבע.

בחברה להגנת הטבע מציינים כי האירוע הוא במתכונת "צעדה" -  הליכה עצמית של המטיילים במסלול מסומן ומשולט. בשטח תהיה עמדת זינוק ובה באנר עם מפת המסלול, תחנת מידע על המסלול, תחנת הסברה על המאבק על הדיונה ועמדות החתמה על עצומה למען שמירה על השטח. בדרך יהיו תחנות הדרכה לאורך המסלול, בהן הסברים, חידונים, פעילויות והמחשות ועוד.

בתמונה: חולות אשדוד והדיונה הגדולה. קרדיט צילום – דב גרינבלט, החברה להגנת הטבע
מאת: שרית יוכפז

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Translate


אודות שרית יוכפז

שמי שרית יוכפז.
אני עתונאית מזה עשרים וחמש שנים.
אני בוגרת אונברסיטת בר אילן תעודת הוראה, הסטוריה וספרות, והמכללה למנהל למדתי תקשורת..
בעלת תעודת עיתונאית של "אגודת העיתונאים תל אביב", ו"אגודת העיתונאים הממשלתית".
כתבתי בעיתונות ארצית, מגזינים לנשים ולתיירות, מקומונים ואתרי אינטרנט.
הגשתי מזה 10 שנים פינה ברדיו קול חי FM93 בנושא תיירות תרבות וארועים מיוחדים.
בהמשך למדתי גם לימודי תעודה רפואה משלימה, איפור מקצועי (כדי שיהיה לי רקע לכתוב בנושאים הללו).
הרצאתי בנושאי תקשורת ועיתונות.
מתנדבת בשעות הפנאי ל"אגודה למען העיוור", ל"נשות הדסה" -סניף נר הלילה ומתנדבת למשמר האזרחי.
אוהבת ים, ספורט, בעלי חיים והום סטיילינג.

המגזין של שרית

במגזין זה תוכלו למצוא המלצות למשפחה בנושאים הבאים: אופנה, טיפוח ויופי, אקססוריז, בריאות, צרכנות, חדש על המדף, ספרים, תרבות, הצגות, סרטים, תערוכות, תיירות, טיולים יפים, ספא, מסעדות, ולייף סטייל.

עקבו אחרי בגוגל+

התמונה שלי
מפיקה עורכת מגישה תוכנית רדיו ברדיו ליפס בימי רביעי מ10-12 בבוקר. "המלצות וראיונות" עםשרית יוכפז www/radiolips.com
מופעל על ידי Blogger.

ארכיון המגזין

רשומות פופולריות