יום רביעי, 6 בספטמבר 2017

בנובמבר 2017 פסטיבל הקולינריה הבינלאומי חוזר Round Tables by American Express מאת: שרית יוכפז



פעם שלישית, גלידה... בנובמבר 2017 פסטיבל הקולינריה הבינלאומי חוזר
Round Tables by American Express
עם מספר השפים הכי גדול, השף המדורג הכי גבוה והכי הרבה כוכבי מישלן!

14 מהמסעדות המדוברות בעולם, מ-11 מדינות, מגיעות למסעדות המובילות בישראל:

                                                                                       ·            ינחתו בישראל: 60 שפים, סו-שפים ומסעדנים מרחבי הגלובוס
                                                                             ·            6 מסעדות בעלות כוכב מישלן אחד ו-2 המחזיקות בשני כוכבי מישלן
                                                                                ·            3 מסעדות המדורגות ברשימת World's 50 Best Restaurants
                        ·            בחוד החנית: שף מיטסוהרו טסומורה המדורג במקום #8 בעולם – השף הבכיר ביותר שמגיע לפסטיבל
                                                                       ·            הפלישה הבריטית: 4 מהשפים המצטיינים של אנגליה, סקוטלנד ואירלנד
                              ·            תפריט קוקטיילים ייחודי של וודקה Grey Goose בניצוחו של המיקסולוג הניו יורקי המוביל נרון יאנג
                                                                                                            ·            3 שבועות. 14,000 סועדים. שואו קולינרי מסעיר.
29/10-17/11
Round Tables by American Express, פסטיבל הקולינריה הבינלאומי המפגיש בין המסעדות והשפים הטובים בעולם לבין הקולגות הישראלים, חוזר בנובמבר הקרוב לסיבוב שלישי עם 14 מהמסעדות המוערכות והמעניינות בעולם, מספר שיא של כוכבי מישלן ומטבחים חדשים והרפתקניים לחיך של הפודיס המקומיים.

14 המסעדות המשתתפות השנה נמצאות בשורה הראשונה של סצנת הקולינריה הבינלאומית. הן זכו להוקרת קהילת המבקרים הבינלאומית ולאהדת הקהל המקומי, כשהן מציגות הקשר תרבותי עמוק למטבחים שהן מייצגות.

בין שפע המסעדות והשפים הכוכבים מ-11 מדינות - ספרד, שוויץ, אירלנד, דנמרק, בלגיה, פרו, מקסיקו, אנגליה, ארה"ב, איטליה וסקוטלנד: שלוש מסעדות המדורגות ברשימת World's 50 Best Restaurants היוקרתית והמשפיעה בעולם (שבפועל מדרגת 100 מסעדות), שש מסעדות בעלות כוכב מישלן ושתיים המעוטרות בשני כוכבי מישלן.

הפורמט המנצח נשמר: כל מסעדה בינלאומית שולחת את השף הראשי וצוותו לבשל במשך שבוע במטבח של מסעדה מובילה מקומית. בכל מסעדה מארחת יוגש תפריט טעימות, המציג את מנות הדגל של המסעדה האורחת בשילוב טעמים וחומרי גלם מקומיים בתיבול השף הישראלי.

התוצאה: שואו קולינרי מרהיב - אירוע הקולינריה הבינלאומי המצליח בישראל זו השנה השלישית, שמציג מפגשים תרבותיים מרתקים, הכרטיסים אליו אוזלים תוך ימים ספורים והתקשורת בכל העולם מסקרת בעניין רב.

מגוון רחב של מסעדות
השנה הוחלט להרחיב את מנעד המסעדות האורחות: מחד, כאמור, עוד מוסדות Fine Dining2 כוכבי מישלן וכאלה המדורגות ברשימת 50 המסעדות הטובות בעולם. מאידך, צירפנו את נציגות הדור החדש של ה-Casual Dining. כאלה שהמקומיים נשבעים בהן, נגישות, קלילות, ללא גינונים מיוחדים, אבל שמות את האוכל במרכז.

בין מסעדות היוקרה: Maido מפרו עם מטבח ניקיי מתוחכם, המדורגת בעשיריה הפותחת ברשימת World's 50 Best Restaurants . מיטסוהרו טסומורה, שעומד בראשה, הוא השף בעל הדירוג הגבוה ביותר שמגיע לפסטיבל ויתארח ביא פאן. Kadeau , מסעדת מישלן מדנמרק , שהתברגה השנה באותה רשימה יוקרתית, תגיע לג'ונתן פוד קלאב - לבקשת השף יונתן רושפלד. L’Air du Temps מבלגיה, של השף הקוריאני-בלגי סאנג הון, תביא את 2 כוכבי המישלן שלה לפאסטל. ומסעדת 7132 Silver ממלון ספא יוקרתי באלפים (2 כוכבי מישלן) תנחת בניטן תאי של שף שחף שבתאי.

בין נציגות דור הקז'ואל: Pok Pok של שף אנדי ריקר, זוכה פרס ג'יימס בירד לשף מצטיין, שהביא את בשורת המטבח התאילנדי לארה"ב ויגיע לתאילנדית בסמטת סיני; ו-Xemei מברצלונה, חביבת הסלבז והמקום הכי איטלקי בברצלונה, שתתארח בצ׳יקטי.

שפים הם החקלאים החדשים
השנה בחרנו לתת במה למסעדות ושפים הדוגלים בפילוסופיית Farm to Table, ופועלים על פיה בהקפדה: הם התרחקו מן העיר הגדולה בכוונה תחילה. הטבע הוא ההשראה והמקור היחידי לחומרי הגלם המשובחים ביותר שזה עתה נבטו. השפים המצטיינים הללו לא רק מבשלים, אלא גם מגדלים ומלקטים, מתכננים את המנה כבר בשלב הזריעה.

רבים מהשפים של המסעדות שיתארחו השנה בפסטיבל מכירים באופן אינטימי את הגידולים והאדמה בכמה מהאזורים היפים בעולם. חלקם הם יושבים ממש מוקפים בחוות ושטחים חקלאיים: Andreu Genestra Restaurant בעלת כוכב המישלן, הפועלת ממיורקה שבאיים הבלאריים; L’Air du Temps - מקדש קולינרי השוכן בלב חווה בכפר קטן בבלגיה; The Elephant שבריביירה האנגלית. השף אדגר נונייז מ-El Sud 777, שהגדיל לעשות והקים שוק חקלאי במקסיקו לטובת מסעדותיו והקהל.

היכונו לפלישה הבריטית
למרות האמירה "הבריטים ייסדו את האימפריה שלהם, אך ורק כדי להימלט ממטבחם הרע", החלטנו להפנות השנה את הזרקור אל האיים הבריטיים וכמה מהמטבחים המאפיינים אותם, לרבות המטבח הסקוטי והאירי. בחרנו בעולמות קולינריים פחות מוכרים לסועדים בישראל, כדי להציג בפני הקהל המקומי את הדרך המופלאה שעשו הבריטים ושכניהם - עם לונדון כאחת מבירות הקולינריה העולמית.

את ארבעת המסעדות מן האזור מובילים גדולי השפים המקומיים, שלקחו חלק במהפכה הקולינרית: The Elephant עטורת כוכב המישלן של שף סימון הולסטון (דבון). Little Social, חלק מאימפריית הקולינריה הבינלאומית של השף הבריטי עטור הפרסים ג׳ייסון את׳רטון (לונדון). Lochbay, יעד גורמה של השף הנודע מייקל סמית, שגריר המטבח הסקוטי (האי סקיי). ו-Anair בעלת כוכב המישלן של שף ג'יי.פי. מקמהון, אחד המסעדנים החדשניים והחשובים בעולם (אירלנד).

המסעדות המארחות בתל אביב
המסעדות שלקחו עליהן את אתגר הלימוד והביצוע של התפריטים הבינלאומיים הן מהמובילות בישראל. שש מתוכן משתתפות קבועות בפסטיבל: קופי בר, ניטן תאי, פאסטל, קלואליס, קוואטרו, מלון מונטיפיורי והתרנגול הכחול.
השנה מצטרפות אליהן יא פאן, גריג, צ'יקטי, ג׳ונתן פוד קלאב, התאילנדית בסמטת סיני, הירקון 99 במלון דן (עם פופ-אפ כשר מיוחד) ונציגה ראשונה של המסעדות הירושלמיות: מונא מעיר הבירה.

טרום הפסטיבל, השפים הישראלים טסים להתלמד במטבחים האורחים ברחבי העולם, ומתחילים את ההכנות לארוחה חודשיים מראש.

גם השנה ייהנו לקוחות אמריקן אקספרס משלל הצעות ערך ייחודיות: הזדמנות להזמין ראשונים מקומות לארוחות, שולחנות שמורים בכל המסעדות, בשעות הכי מבוקשות, למחזיקי הכרטיס.

שותפים לדרך
פסטיבל Round Tables by American Express, המתקיים זו השנה השלישית, הוא סיפור הצלחה יוצא דופן: הפקה חובקת עולם, ששואפת לחבר את סצינת הקולינריה המקומית עם זו הבינלאומית. החזון של המארגנים כפול: להציג בפני הקהל המקומי מטבחים חדשים ומובילים מהעולם, ולהציב את ישראל על מפת הקולינריה הבינלאומית. זהו פרויקט תרבותי, חבר של כבוד בתנועת הגסטרו-דיפלומטיה.

הקהל המקומי מגיב בהתלהבות: הכרטיסים לארוחות נמכרים חודשיים מראש ונחטפים תוך ימים ספורים (דרך אתר הפסטיבל), והרשתות החברתיות הומות מצילומי המנות במהלך הפסטיבל. האירוע זוכה להערכה מקצועית בינלאומית בקהילת השפים, שמרעיפים שבחים על סצינת הקולינריה הרב-תרבותית המקצועית לעילא של ישראל. חלקם מרכיבים מנות בהשראת הביקור, שומרים על קשר עם המארחים, ויש מי שאף הספיקו לחזור לביקורים פרטיים עם משפחותיהם.

מאחורי Round Tables by American Express עומדים המסעדן יאיר בקייר, יזם ושותף לשעבר במסעדות הרברט סמואל, טאפאס אחד העם וקלארו, בשותפות עם נירית וייס ומאיה קרבט, בעלות סוכנות לייעוץ תקשורת ותוכן, המתמחה במותגי פרימיום, עם מחלקה קולינרית משגשגת.

שותפים להמולת המטבח: חברת American Express נותנת החסות הראשית התומכת בפסטיבל מאז יומו הראשון ומעניקה הטבת מחיר וקדימות בהזמנה ללקוחותיה;
Grey Goose וודקה פרימיום צרפתית עם תפריטי קוקטיילים מקוריים; חברת אקרמן משקאות המציגה קטלוג יין בינלאומי המותאם למסעדות; מלונות דן שיעניקו לשפים חוויית אירוח מושלמת; ארגל שתספק ציוד מקצועי מיוחד למסעדות; ומשרד החוץ שמשתתף באירוח השפים הבינלאומיים בישראל.

וכמובן, השותפים החשובים ביותר: מיטב השפים, צוותי המטבח והפלור של המסעדות המארחות והמתארחות - מאות אנשים מקצוענים ומסורים, שעמלים ללא הפסקה, ובכולם בוערת התשוקה לתרבות האוכל ואהבת אדם.

יאיר בקייר, יזם: ״זו תהיה שנה שלישית ומרגשת, שתמשיך לאתגר את הקהל הישראלי עם עולמות קולינריים חדשים, תוך חיזוק המוניטין של הפסטיבל, שמאפשר לנו להביא לישראל כוכבים קולינריים ענקיים".

אירית בטאט, סמנכ"ל שיווק אמריקן אקספרס: "אמריקן אקספרס, כאחד המותגים המובילים בארץ ובעולם, מקפידה להעניק ללקוחותיה הצעות ערך רבות ומגוונות מתחומי התרבות, הקולינריה והלייף סטייל. אנו גאים זו השנה השלישית להיות שותפים לחוויה הקולינרית הייחודית של פסטיבל  ראונד טייבלס  ולהעניק ללקוחותינו הצעות ערך משמעותיות, הן במתן קדימות בהזמנת מקומות ובשמירת מקומות במסעדות, והן במחיר מיוחד. התגובות שקיבלנו מהפסטיבל בשנים שעברו לימדו אותנו כי קהל לקוחותינו מעריך חוויות ייחודיות כגון אלו ובדגש על קולינריה איכותית וגבוהה. החיבור לעולם הקולינריה באמריקן אקספרס עולה בקנה אחד עם ערכי המותג, והאירועים שאנו מקיימים בתחום זה בארץ ובעולם מעניקים ללקוחות חוויות בלתי נשכחות".
אסתי אקרמן, בעלים מ. אקרמן משקאות ויבואנית Grey Goose: ״תרבות הקוקטיילים המתפתחת הינה חלק בלתי נפרד מהחוויה הגסטרונומית של הסועדים. אנו שמחים להעשיר את הפסטיבל זו השנה השנייה עם תפריטי קוקטיילים ייחודיים של מותג וודקת הפרימיום הצרפתי Grey Goose – זאת בניצוחו של המיקסולוג המוביל נרון יאנג, מ"דנטה" ניו יורק, זוכת פרס ה'בר-מסעדה הטוב ביותר בניו יורק' בטקס פרסי הקולינריה של טיים אאוט 7120.  
בנוסף, נלווה השנה את הארוחות עם מגוון רחב של יינות מתוך קטלוג היין הבינלאומי העשיר שלנו.  השינוי שחל בקולינריה הישראלית, החשיפה של מטבחים ושל שפים ישראלים לעולם, מביאים אותנו בשנים האחרונות לקדם את תרבות הקוקטיילים והיין במסעדות. חיבור של מותגים בינלאומיים בשני העולמות הללו למסעדות ולשפים בישראל מקבל משנה תוקף כשמגיעים שפים מן העולם ומתחברים למותגים הבינלאומיים שאנו מייצגים".

נועם כץ, סמנכ"ל תקשורת והסברה, משרד החוץ: "משרד החוץ גאה להיות שותף בפרויקט ומאמין בקולינריה כגשר בין עמים ותרבויות במיוחד בישראל בה הקולינריה הנה מרכיב ייחודי בתרבות ההגירה המאפיינת את האוכלוסייה הרבגונית. בשנים האחרונות ישראל הופכת למרכז עולמי בתחום הקולינריה ומעוררת השראה בקרב תיירים וגורמי מקצוע שבאים בהמוניהם ללמוד וליהנות מהנס הקולינרי הישראלי ששב ומפתיע בכל פעם מחדש. המשרד משתתף באירוח 14 שפים מובילים של פסטיבל ראונד טייבלס, שמגיעים ממגוון רחב של מדינות וערים. זאת, בנוסף לעוד מאות מובילי דעת קהל ומשפיענים במגוון רחב של תחומים משיקים וזאת על מנת לחשוף את ישראל כמדינה מלאת גיוון ואנרגיה יצירתית".


מחירי הכרטיסים לפסטיבל יוצעו בשלוש רמות מחיר, בהתאם לדירוג המסעדה:
269-299-399 ש״ח
 60 ש״ח הנחה למחזיקי כרטיס אמריקן אקספרס, וגם: קוקטייל ראשון של Grey Goose במחיר מיוחד (25 ש״ח)

המחיר לארוחת טעימות מלאה (מפתיחים עד קינוח), בפורמט שתקבע המסעדה. המחיר לא כולל שתיה.

הזמנת ורכישת כרטיסים לארוחות מתבצעת מראש באתר בלבד. התשלום בכרטיסי אשראי. קוד הקופון מחכה באתר American Express.


צילום: אביב חופי
מסיבת עיתונאים התקיימה במלון  דן תל אביב

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Translate


אודות שרית יוכפז

שמי שרית יוכפז.
אני עתונאית מזה עשרים וחמש שנים.
אני בוגרת אונברסיטת בר אילן תעודת הוראה, הסטוריה וספרות, והמכללה למנהל למדתי תקשורת..
בעלת תעודת עיתונאית של "אגודת העיתונאים תל אביב", ו"אגודת העיתונאים הממשלתית".
כתבתי בעיתונות ארצית, מגזינים לנשים ולתיירות, מקומונים ואתרי אינטרנט.
הגשתי מזה 10 שנים פינה ברדיו קול חי FM93 בנושא תיירות תרבות וארועים מיוחדים.
בהמשך למדתי גם לימודי תעודה רפואה משלימה, איפור מקצועי (כדי שיהיה לי רקע לכתוב בנושאים הללו).
הרצאתי בנושאי תקשורת ועיתונות.
מתנדבת בשעות הפנאי ל"אגודה למען העיוור", ל"נשות הדסה" -סניף נר הלילה ומתנדבת למשמר האזרחי.
אוהבת ים, ספורט, בעלי חיים והום סטיילינג.

המגזין של שרית

במגזין זה תוכלו למצוא המלצות למשפחה בנושאים הבאים: אופנה, טיפוח ויופי, אקססוריז, בריאות, צרכנות, חדש על המדף, ספרים, תרבות, הצגות, סרטים, תערוכות, תיירות, טיולים יפים, ספא, מסעדות, ולייף סטייל.

עקבו אחרי בגוגל+

התמונה שלי
מפיקה עורכת מגישה תוכנית רדיו ברדיו ליפס בימי רביעי מ10-12 בבוקר. "המלצות וראיונות" עםשרית יוכפז www/radiolips.com
מופעל על ידי Blogger.

ארכיון המגזין

רשומות פופולריות