יום שישי, 15 בספטמבר 2017

בילוי ב"צוק מנרה" משאיר טעם מיוחד ואדרנלין גבוהה. כל מה שלא ידעתם על פארק האקסטרים של ישראל!מאת: שרית יוכפז


לא חייבים לנסוע  לחו"ל - מומלץ לנסוע עם המשפחה לצוק מנרה
ולהתארח במנרה לודג'.

אטרקציות אקסטרים כובשות, נוף הכי יפה בארץ ביום מול הרי גולן, עמק החולה והחרמון, נוף לילי של אורות ההרים במזג האוויר הכי אירופאי בגליל  בילוי ב"צוק מנרה" משאיר טעם מיוחד ואדרנלין גבוהה. כל מה שלא ידעתם על פארק האקסטרים של ישראל!

 

סנונית ישראלית

לקראת יציאה לחופשה משפחתית, מתחיל חיפוש אחר מקום לינה, אטרקציות, מקומות בילוי וקולינריה. המשפחה הישראלית בדומה למשפחות ברחבי העולם, חובבת בילויים בטבע, אתגרים תחפש אתרים המכילים במידת האפשר את כל המרכיבים במקום אחד. כך החלו לצמוח אתרי תיירות, המשלבים בין לינה ואירוח, לבין אטרקציות ייחודיות, בארץ ובעולם. צוק מנרה, הוא הסנונית הישראלית הראשונה, המציעה לחובבי האקסטרים והטבע את כל הדרוש לחופשה משפחתית אולטימטיבית-תחת קורת גג אחת ובמחיר משמח.

מנרה לודג'

מתחם הלינה מנרה לודג', מונה 55 חדרים הפזורים על פני חמישה מבנים, חדר אוכל, לובי, אולם כנסים ובית כנסת. מיקומו יוצא דופן, במרום צוק מנרה, חלק מרכס רמים, בגובה 900 מטר. הנוף הציורי, הנשקף  מכל פינה חושף את הרי הגולן, החרמון ועמק החולה. בעונות המעבר ניתן לצפות בנדידת הציפורים, בעונת החורף המתחם מתכסה בשלג ובעונת הקיץ הטמפרטורה נעימה. החדרים מעניקים חוויה של אירוח ביתי חם ומלא בקסם האתגר הצפוני – צוק מנרה, הבית לחובבי האתגרים והספורט באשר הם. חבילת האירוח במתחם כוללת לינה, ארוחת בוקר, שמזכירה ממש קיבוץ של פעם וכניסה חופשית לפארק האקסטרים, שימוש בכל המתקנים לאורך כל זמן השהות, ללא עלות נוספת! המתחם מספק חווית טבע, אקסטרים ותרבות משולבת ומציע גם סיורי עששיות מרתקים מלווים בחידות, סיור זריחה בטבע המתעורר לחיים לעבר המצוק. בר שייקיים טבעיים נפתח לאחרונה בתחנה התחתונה לטובת חובבי הבריאות והפיטנס.



התמונה של ‏‎Sarit Yochpaz‎‏.

מטבח חוצה גבולות

התמונה של ‏‎Sarit Yochpaz‎‏.

כל אחד ימצא בקלות מה לאכול בין המטעמים הרבים שמכין שף ראיף דעבוס, (23) בן למשפחת שפים, למד ועבד לצד שפים מובילים, אך את סודות המטבח הוא זוכר במיוחד מאימו. בחור ביישן, צנוע, לא מרבה לדבר, אך מרבה לעשות.  הרעיון הוא לחשוף את אורחי הלודג' לטעמי האזור המשלבים אוצרות קולינריים, מקומית המשלבים בין מטבחים – ישראלי, לבנוני, סורי ודרוזי. דעבוס, בן הכפר עין קיניה מרמת הגולן, נחשף בחייו למגוון רחב של טעמים ותרבויות, המטבח הדרוזי המסורתי, המטבח הלבנוני, והמטבח הסורי שיחד חוברים למטבח הגלילי הישראלי ומהם נולד מטבח חדש המשלב בין כולם והופך לחוויה קולינרית מאתגרת. לאורחים מחכה חווית טעמים שהיא הרבה מעבר לארוחת בוקר, היא למעשה חוויה של תרבות ועושר קולינארי. כל בוקר במטבח, ראיף יגוון וייתן את הנגיעה האישית שלו. לצד קפה דרוזי מהביל או בשמו "קאווה"התמונה של ‏‎Sarit Yochpaz‎‏..

מומלץ אוכל טעים ומפנק.

התמונה של ‏‎Sarit Yochpaz‎‏.


צילום: שרית יוכפז

התמונה של ‏‎Sarit Yochpaz‎‏.

ריגושים חדשים בצוק מנרה 

                                                      חץ וקשת

צוק מנרה, מתחם האטרקציות האתגריות המוביל בישראל, הוא בית לאוהבי אתגרים וטיולים. המתחם כולל 3 טרמינלים הפרוסים על פני המצוק ובליבו, הרכבל הארוך בישראל- 1940 מטר אורכו ו-750 מ' גובהו בשיא, מגלשות הרים במסלול שאורכו כ-1,200 מטר, טרמפולינת באנג'י דום, סנפלינג על המצוק, מסלולי הליכה נורדית ועוד מגוון פעילויות המעלות את הדופק ומעניקות חוויה ספורטיבית ובריאה של בילוי בטבע.

הקו המנחה את הנהלת האתר הוא הכנסת טרנדים עכשוויים מהעולם, בתחום ספורט האקסטרים, תוך הקפדה על פעילויות למגוון גילאים רחב: המרוץ האנכי הראשון בישראל, מסלולי הליכה נורדית רכבל לילי בימי הקיץ. בקרוב ישולבו אטרקציות נוספות : פארק חבלים, מתחם קמפינג גלילי ייחודי, מרכז רכיבת אופניים ופאמפ טרק אזורי.

ספיניניג המוני
מיד לאחר החגים יתקיים בצוק אירוע ייחודי וראשון מסוגו, ספיניניג המוני. כ-200 רוכבי אופני ספיניניג ידהרו להם במקום מול הנוף המרהיב עם מיטב המאממנים ומדריכי הספינינג בישראל. את האירוע מוביל סטודיו אינפינטי בהובלת שמוליק מלול מקיבוץ שמיר שמתמחה באירועי רכיבה המוניים (26-27.10). הרשימות כבר לקראת סגירה. אל תפספסו .

המקצוענות של הצוות וההנהלה בצוק מנרה, לא פוסחת על הטבע. בצוק מנרה מקפידים להשתלב ולשמור על הטבע הישראלי המקיף את פארק האקסטרים, מבלי לפגוע במרקם האקולוגי העדין. הרכבל, מגלשות ההרים, הסנפלינג וקירות הטיפוס משתלבים בנוף עוצר נשימה אל מול תצפית מרהיבה, חוויה מעוררת לכל החושים. באתר אמפיתיאטרון טבעי, כשפסגות ההרים סובבות אותו ומשרות אווירה של שלווה ורוגע. באמפי, מתקיימים מופעים מוסיקליים ותצפית לאורך המצוק אל עמק החולה והרי הגולן, המאפשרים לזוגות ולמשפחות רגעים של לבד- ביחד.

התמונה של ‏‎Sarit Yochpaz‎‏.

חופשי בצוק

כניסה חופשית למתקני האקסטרים בצוק מנרה יוצרת חוויה מקבילה לשלושה ימים אינטנסיביים ביער השחור רק שכאן הכל קרוב ואפילו לא צריך להניע את הרכב. כל פעילויות הצוק פתוחות ללא הגבלה לאורחי מתחם הלינה, "מנרה לודג'". לא כולם מבינים זאת אבל מדובר בחיסכון משמעותי למשפחות עם ילדים. ההורים יכולים לעשות תורנות על הילדים וגם להנות מהנוף המרהיב, השקט וממנוחה אמיתית במזג אויר מושלם (מתחיל כבר להתקרר, אז לא לשכוח בגדים חמים)  
הירידה לתחנה העליונה בצוק, ממנה יוצא הרכבל הארוך במדינה 1940 מ' לכיוון קרית שמונה, אורכת כשלוש דק' הליכה. שתי תחנות מטה ומגיעים לתחנה התחתונה שנמצאת במבואות הדרומיים של העיר קרית שמונה. שם ממוקמת טרמפולינת באנג'י גדולה, וכל מי שרוצה לנסות לעוף באויר מוזמן לנסות. המדריכים במקום מסייעים ומלמדים כיצד לעשות סלטה באויר. (מומלץ לקפוץ על בטן לא מלאה) את הטרמפולינה מותר לעשות כל חצי שעה, משם עוברים למגלשות ההרים, שני ק"מ של מסלול מפותל, קרוניות זוגיות שנשלטות ע"י הנהג עושות דרכן במעלה המסלול ואז מגיעה הירידה. תענוג אמיתי. במהלך הקיץ ובזמנים מיוחדים מתאפשרת החוויה גם בלילה.  בתחנת האמצע של הרכבל נמצא מצוק האקסטרים, בו ממוקם על עמוד ענק של הרכבל קיר טיפוס גבוה, מצטיידים ברתמה ומטפסים מלאי אנרגיה במעלה הקיר, כשהאתגר הוא להגיע למעלה ולצלצל בפעמון.  במתחם החץ וקשת כל אחד מראה את כישורי הירי, הדיוק והמיקוד. הציוד מקצועי והחוויה מאתגרת.

התמונה של ‏‎Sarit Yochpaz‎‏.

סנפלינג רבותי, זה כבר סיפור לרציניים ביותר, בצוק מנרה קיים אחד ממצוקי הסנפלינג הרציניים בארץ, 42 מ' של צוק סלעי תלול, רתומים ומאובטחים, קסדת מגן לראש, יורדים את המצוק לאחר הדרכה והסבר מצוות המדריכים המיומן של הצוק שנמצא פיסית, מלווה ותומך. בסיום הגלישה, מחכה לכם למטה ג'יפ שמעלה אתכם חזרה לסוכה במצוק, בה ניתן לנוח ולשחק במשחקי שולחן מהנים.

עולים לתחנה העליונה ברכבל ונהנים מטיפוס בקיר הבולדרינג לרוחב ע"פ מסלולי הצבעים. שביל הרגליים היחפות גם הוא אטרקציה לכל גיל ורגע מנוחה בנוף למי שהתעייף מדובר על שביל באורך 80 מ' שבנוי ממצעי דריכה שונים עשויים מחומרים  טבעיים כגון אבן, עץ, אדמה וחול. השביל נבנה בשיתוף קק"ל. מדובר בחוויה ייחודית עבור הגוף והנפש. המבקרים נהנים מהיכולת ללכת יחפים ללא חשש. הליכה ברגליים יחפות ידועה כתרפיה לכול אדם בכול גיל, תחום טיפול אשר פותח לפני כ-150 שנה. מומלץ לעצום את העיניים ולתת לחבר או בן משפחה להוביל אותך בשביל. כשחוש הראייה מבוטל – חוש המישוש בכפות הרגליים מתחדד והחוויה מתעצמת. המבקרים משילים את נעליהם וצועדים במסלול שמאפשר חווית הליכה יוצאת דופן, דרך יער האורנים, בתחנה העליונה של הרכבל. בקצה הצוק העליון, יש את רכבת הצוק שעושה סיבוב מעגלי בקיבוץ מנרה לאורך הגבול, רגע מנוחה להורים, רגע קרטיב לילדים וסיפורי גבול וגבורה. רואים את בסיס האו"ם, מצלמים ונהנים מנוף מרהיב.

הנהלת צוק מנרה חרטה על דגלה להנגיש את פעילויות האקסטרים לכולם ולא רק בכותרת. אנשי הצוות והמדריכים מיומנים באירוח קבוצות מיוחדות של בעלי מוגבלויות, נכים, עיוורים ואוטיסטים שעבורם החוויה היא מעצימה ומלאת סיפוק. בכל עמדה בצוק קיים קולר או ג'ריקן מים קרים והקהל כל בקבוק שהתרוקן והיו הרבה כאלה, מיד התמלא. הייתי בהרבה אטרקציות שבהם מים הייתה ההוצאה העיקרית, לא פה. על מים ממש לא עשו עלינו קופה. מומלץ להצטייד באוכל, כי הפעילות דוחה כל רצון לאכול ועד שמסיימים את כל הפעילויות כבר נהייה מאוחר. בחשבון פשוט למי שהצד הכלכלי מעניין אותו, לינה במנרה לודג' חוסכת לכל משפחה כאלף ₪ עבור האטרקציות שכמובן ניתנות ללא הגבלה.

לילה ב"מנרה לודג" עולה החל מ-550 לזוג , והחל מ-800 לזוג פלוס שניים כמונו ואז כל הפעילויות כלולות במחיר הלינה. גיבוש משפחתי אמיתי בלי טלפון ביד. הדשא הגדול מול החדרים מזמן פינות ישיבה נוחות פוטונים ושולחנות קק"ל למנגלים.

התמונה של ‏‎Sarit Yochpaz‎‏.

 מימין עופר בלוטרייך  -  מטפס  הרים מקצועי.

 זכה בתחרויות בינלאומיות.

 רכבל הכסף

חברות וגופים עסקיים ייהנו מפעילות חדשה שמושקת בימים אלה בצוק מנרה – "רכבל הכסף". אדל אדרי, מנהלת השיווק בצוק ציינה: "גיבשנו קונספט פעילות חווייתית לחברות מרגע הגעתם לצוק, כולל פעילות מיוחדת גם ב'אמצעי תחבורה' ותחנות הצוק. מדובר על קונספט חדשני, מרתק ומגבש לחברות המחפשות גיבוש יוצא דופן ומחוץ לקופסא לאנשיהם. הצוות מגיע ליום שלם הכולל צבירת 'כסף מנרה' מרגע הגעתו: חידות טריוויה תחרותיות עוד מהנסיעה ברכבל, גלישת מצוקים אתגרית, רכיבה במגלשות הרים תוך ניסיונות לשבור שיאים, פעילויותODT  מותאמות לפי דרישות הקבוצות ועוד".

מכירים את השטח מהרגליים

בחורש המצוק, נפרצו בשילוב עם קק"ל, מספר מסלולים מרהיבים, להליכה ורכיבת אופנים-בדרגות קושי שונות. המסלולים מודרכים ומאפשרים הזדמנות לחוות טבע ישראלי גולמי, נדיר ביופיו, המשלב מצפורים, מורשת קרב, היסטוריה, ידיעת הארץ, זואולוגיה, בוטניקה ואקולוגיה עם מיזם הרכבל, ככלי תחבורה המקשר בין צורות ההתיישבות הייחודיות לארצנו. המסלולים מתאימים למשפחות, קבוצות ובודדים.

צוק מנרה פעיל בכל עונות השנה ומספק תוכן מגוון, מגבש וייחודי, לכל המשפחה. הפעילויות באתר יוצרות חוויה המותחת את גבולות הריגוש והאקסטרים בזכות המתקנים הייחודיים והאפשרויות השונות, המאפשרות לכל מבלה למצוא את האטרקציה המתאימה לו.  היציאה מהשגרה, מהמחשב, אל הנופים המרגשים, הגיבוש המשפחתי הנוצר בעקבות החוויות החדשות, הפעילות הספורטיבית הבריאה, כולם יחד תורמים ליצירת החופשה המושלמת! כשטבע, אקסטרים, הנאה וחופשה נפגשים-קורים דברים מדהימים!

שוברים שגרה בחגים

אצטרובלים ותצפיות - בראש השנה יתקיימו באתר סיורי תצפיות בחורש וסדנאות יצירה עם אצטרובלים ברוח החג בנוסף לנסיעה ברכבל הארוך במדינה, בילוי במגלשות הרים, טרמפולינה בנג'י, טיול ברכבת הצוק בקיבוץ מנרה והכרות עם הקיבוץ ומיקומו על גבולה הצפוני של מדינת ישראל, סנפלינג בצוק בגובה 42 מ', קיר טיפוס, חץ וקשת, קיר בולדרינג וכל זאת מול הנוף המרהיב של עמק החולה והגליל העליון.

בעקבות שבעת המינים - בסוכות לראשונה בצוק מנרה סיורים מודרכים בעקבות שבעת המינים, סדנאות יצירה עם אצטרובלים, סדנאות ומופעי ג'אגלינג מרהיבים של המרכז לאומנויות רחוב לצד כל פעילויות הפארק האתגרי. רכבל, מגלשות הרים, טרמפולינה בנג'י, טיול ברכבת הצוק בקיבוץ מנרה, סנפלינג, קיר טיפוס, חץ וקשת, קיר בולדרינג וכל זאת מול הנוף המרהיב של עמק החולה והגליל העליון.

במנרה לודג' מתחם הלינה של צוק מנרה אזלו החדרים לראש השנה ולסוכות נותרו עוד מעטים, המקדימים להזמין יהנו ממחיר מעולה – החל מ799 ₪ ללילה והילד הראשון ללא תשלום בחדרי הבייסיק. אורחי הלודג' נהנים מכל פעילויות הצוק כחלק מהלינה וללא תשלום נוסף ומסיור עששיות מרתק מלווה בחידות וכניסה חינם למוזיאון בית אוסישקין בקיבוץ דן.


צוק מנרה, על הציר הראשי של אצבע הגליל, כביש 90 דרומית לקריית שמונה.
מומלץ בחום הייתי במסגרת סיור עיתונאי עם קבוצה מקסימה    .


יח"צ רעיה בלחסן לימור הולץ.

ממליצה הצטרפתי לסיור עיתונאים  . קראו על  האקסטרים  במקום. תוכלו להנאות מכל רגע

https://www.youtube.com/watch?v=C-4ZtqI8208&feature=youtu.be

התמונה של ‏‎Sarit Yochpaz‎‏.
צילום: שרית יוכפז www.cliff.co.il

04-6908198  או בדף הפייסבוק "צוק מנרה-האתגר הצפוני"

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Translate


אודות שרית יוכפז

שמי שרית יוכפז.
אני עתונאית מזה עשרים וחמש שנים.
אני בוגרת אונברסיטת בר אילן תעודת הוראה, הסטוריה וספרות, והמכללה למנהל למדתי תקשורת..
בעלת תעודת עיתונאית של "אגודת העיתונאים תל אביב", ו"אגודת העיתונאים הממשלתית".
כתבתי בעיתונות ארצית, מגזינים לנשים ולתיירות, מקומונים ואתרי אינטרנט.
הגשתי מזה 10 שנים פינה ברדיו קול חי FM93 בנושא תיירות תרבות וארועים מיוחדים.
בהמשך למדתי גם לימודי תעודה רפואה משלימה, איפור מקצועי (כדי שיהיה לי רקע לכתוב בנושאים הללו).
הרצאתי בנושאי תקשורת ועיתונות.
מתנדבת בשעות הפנאי ל"אגודה למען העיוור", ל"נשות הדסה" -סניף נר הלילה ומתנדבת למשמר האזרחי.
אוהבת ים, ספורט, בעלי חיים והום סטיילינג.

המגזין של שרית

במגזין זה תוכלו למצוא המלצות למשפחה בנושאים הבאים: אופנה, טיפוח ויופי, אקססוריז, בריאות, צרכנות, חדש על המדף, ספרים, תרבות, הצגות, סרטים, תערוכות, תיירות, טיולים יפים, ספא, מסעדות, ולייף סטייל.

עקבו אחרי בגוגל+

התמונה שלי
מפיקה עורכת מגישה תוכנית רדיו ברדיו ליפס בימי רביעי מ10-12 בבוקר. "המלצות וראיונות" עםשרית יוכפז www/radiolips.com
מופעל על ידי Blogger.

ארכיון המגזין

רשומות פופולריות