יום ראשון, 14 ביוני 2020

הגן הבוטני בירושלים פותח לראשונה בישראל מרחב עבודה ולמידה שיתופי באוויר הפתוח. מאת שרית יוכפז


תום עמית 

יוזמה חדשה בגן הבוטני POP UP HUB
הגן הבוטני בירושלים פותח לראשונה בישראל מרחב עבודה ולמידה שיתופי באוויר הפתוח

יותם רשף

לאור ההגבלות והמצב שנוצר בעקבות מגיפת הקורונה, החליטו בגן הבוטני בגבעת רם בירושלים לייצר עבור הצעירים סביבת עבודה ולמידה ייחודית באוויר הפתוח, המאפשרת אינטראקציה בין צעירים וסטודנטים במרחב בטוח. שילוב של עמדות עבודה ולמידה נוחות ויעילות יחד עם שמירה על מרחב פתוח, בטוח ומלא בהשראה של הגן הבוטני. לכל מי שזקוק למרחב עבודה ולמידה חליפי זה המקום והכל על פי הנחיות משרד הבריאות .

המיזם החדש מאפשר לכל דורש להגיע וליהנות מפינת עבודה נוחה, שקעי חשמל, עמדת קפה ונוף שמשרה שלווה ורוגע. אחת ליום יוצא סיור התרעננות בחממה הטרופית ובפינות נסתרות וקסומות בגן. סיור בחממה הטרופית חושף את המבקרים למיני צמחים שונים ומיוחדים בעלי צורות, צבעים ושימושים שונים ביניהם צמחים בסכנת הכחדה, עצי בננה מרהיבים, שיחי קפה, סחלבים וקקטוסים. החממה מחולקת לשני אזורים: הראשון הגדול הוא אזור טרופי, בעוד החלק השני הוא אזור המדבר; שניהם מאופיינים בצמחייה עשירה המותאמת לאקלים לפי אזורים גיאוגרפיים בעלות סביבות אקולוגיות המציגות מנעד גדול של בתי גידול,   
"המטרה היא לחשוף את הגן הבוטני לעשרות אלפי הצעירים בעיר ולייצר מענה לצורך אמיתי שעלה בשל המציאות הנוכחית המחייבת שמירה על ריחוק חברתי יחד עם צורך לסביבת עבודה בטוחה עבור הצעירים" מספר יותם רשף, מנהל ה HUB בגן הבוטני  ומוסיף, "במהלך החודשיים האחרונים הבנו יותר ויותר שקיים צורך של רבבות מתושבי אזור ירושלים למציאת מקום פתוח, גדול, המאפשר אינטראקציה עם האחרים. כבר כמה שנים עלה הצורך במיזם שכזה, אבל התקופה הנוכחית היא זו שדחפה אותנו לפתוח כעת את ה POP UP HUB. נציין כי מדובר במיזם חינמי . הצעירים משלמים רק על כרטיס כניסה לגן, שמאפשר להיות בגן יום שלם וליהנות מקפה, סיור וסביבה מרגיעה ויפייפיה אל מול האגם ובצל האלונים.  הכניסה למנויים הינה חינם.
ה POP UP HUB החל לפעול לפני כשבוע וכבר בשבוע הראשון זכה להצלחה מטורפת והצליח למלא את כל 30 העמדות שהוקמו בגן.
נציין כי הגן הבוטני האוניברסיטאי בגבעת רם בירושלים משתרע על 120 דונם וניתן להכניס בו מאות רבות של אנשים בו זמנית על פי הנחיות משרד הבריאות. הגן פתח את שעריו בפני הקהל לפני מספר שבועות ופועל על פי הנחיות משרד הבריאות.
הגן הבוטני דואג לחיטוי אזורי הקהל והשירותים הציבוריים ומבקר את כמות הנכנסים ואת התנהלות הקהל במהלך הביקור.

בשל הצורך בבקרה על כמות המבקרים ורמת מיגונם, מחויבים המבקרים בהנחיות הבאות:
מכירת הכרטיסים מתבצעת מראש באתר בימות וכך גם התשלום. המבקרים יתבקשו לנוע בגן תוך שמירה על מרחק בין משפחות ולהימנע מהתקהלות של למעלה מ- 50 איש; כל מבקר מחויב במדידת חום שמבוצעת בכניסתו לגן  (לא תותר כניסה למי שחום גופו עולה על  38מעלות); כל מבקר חייב להצטייד במסכה אישית ומומלץ גם שימוש בכפפות (למעט הפטורים מהחובה על פי הנחיות שבתוקף).

מחיר כניסה לגן ולשימוש ב POP UP HUB: רגיל: 35    סטודנט: 25 ₪.   מנויים: חינם
להרשמה ל POP UP HUB  יש להכנס ל: https://forms.gle/94GrYUBqzC4u8mEu6
לפרטים נוספים: הגן הבוטני 02-6794012  http://www.botanic.co.il/

הגן הבוטני האוניברסיטאי בגבעת רם הוא פנינה של טבע בלב ירושלים. הגן פועל כמרכז חינוכי ומחקרי ומכיל אוסף מגוון של צמחים מכל העולם בתצוגה גיאוגרפית. הגן הינו מוקד לבילוי, לתיירות ולאירועי תרבות כמו גם מרכז לחינוך, הדרכה ומחקר. זהו הגן הבוטני הגדול בישראל, שטחו משתרע על פני 120 דונם, ובו אוסף הצמחים החיים הגדול ביותר בישראל ובמזרח התיכון. בגן גדלים יותר מ-6,000 מינים וזנים של צמחים שונים מהעולם, המוצגים בשש חלקות גיאוגרפיות ורובן פורחות כעת (אפריקה הדרומית, אירופה, אמריקה הצפונית, אוסטרליה, דרום-מערב ומרכז אסיה והים התיכון). חלקות הגן מדמות את נופי הצומח של כל אזור ומציגות נופים מרהיבים לאורך כל השנה.
כיום הגן נמצא בתקופת האביב ופורח. בכניסה לגן תצוגת פרחי בר מסחררת ומרבדי טופח ריחני בריח משכר.
בחלקת דרום אפריקה שלל שיחי מרווה ואינסוף צמחים בשרניים מיוחדים ואחרים.
בחלקת אסיה תוכלו ליהנות מדגנים שונים יפים, אל תפספסו את חלקת החקלאות, שם תוכלו לראות חיטה, שעורה, פול ועוד. חלקת הים התיכון בקצה הגן מוצלת ויפה, כאן פורחים שיחי לוטם, שלהבית ושלל פרחי בר.

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Translate


אודות שרית יוכפז

שמי שרית יוכפז.
אני עתונאית מזה עשרים וחמש שנים.
אני בוגרת אונברסיטת בר אילן תעודת הוראה, הסטוריה וספרות, והמכללה למנהל למדתי תקשורת..
בעלת תעודת עיתונאית של "אגודת העיתונאים תל אביב", ו"אגודת העיתונאים הממשלתית".
כתבתי בעיתונות ארצית, מגזינים לנשים ולתיירות, מקומונים ואתרי אינטרנט.
הגשתי מזה 10 שנים פינה ברדיו קול חי FM93 בנושא תיירות תרבות וארועים מיוחדים.
בהמשך למדתי גם לימודי תעודה רפואה משלימה, איפור מקצועי (כדי שיהיה לי רקע לכתוב בנושאים הללו).
הרצאתי בנושאי תקשורת ועיתונות.
מתנדבת בשעות הפנאי ל"אגודה למען העיוור", ל"נשות הדסה" -סניף נר הלילה ומתנדבת למשמר האזרחי.
אוהבת ים, ספורט, בעלי חיים והום סטיילינג.

המגזין של שרית

במגזין זה תוכלו למצוא המלצות למשפחה בנושאים הבאים: אופנה, טיפוח ויופי, אקססוריז, בריאות, צרכנות, חדש על המדף, ספרים, תרבות, הצגות, סרטים, תערוכות, תיירות, טיולים יפים, ספא, מסעדות, ולייף סטייל.

עקבו אחרי בגוגל+

התמונה שלי
מפיקה עורכת מגישה תוכנית רדיו ברדיו ליפס בימי רביעי מ10-12 בבוקר. "המלצות וראיונות" עםשרית יוכפז www/radiolips.com
מופעל על ידי Blogger.

ארכיון המגזין

רשומות פופולריות