יום חמישי, 16 ביולי 2020

בית כנסת אוהלי מנחם -רחוב:עמק איילון 21 מודיעין .מאת: שרית יוכפז


בית כנסת אוהלי מנחם - מודיעין .מאת: שרית יוכפז

"עיר העתיד", כך נקראת העיר מודיעין, הוקמה ב1996 במרכזה של הארץ, בין תל-אביב לירושלים,
 עיר יפיפיה, ירוקה עם פארקים יפים ומתקנים לילדים, 
מנין תושבי העיר כיום כ85,00(כשמתוכננת ל250,000), האוכולוסיה ברובה צעירה, עיר מתוכננת ומפותחת. סוג התושבים כ25% דתיים ומירקם החיים הוא מודל לשאר ערי הארץ לחיות ביחד ובהרמוניה דתיים ושאינם דתיים בצוותא.

בראשית הקמת העיר בית חב"ד החל את פעילותו בעיר ופתח בית כנסת בקראוון קטן שהועמד בכניסת העיר ותוך זמן קצר המקום היה צר מלהכיל את מתפלליו, בהמשך הגדילו בעוד קראוון כשבמקביל  השיגו קרקע למבנה קבע.

בתוך זמן מועט גובשה קהילת חב"ד רחבה בראשות השליח ורב הקהילה הרה"ג הרב ברוך סלונים שליט"א, בנו של רב מרכז העיר ירושלים וחבר בי"ד רבני חב"ד הגאון הרב זאב דוב סלונים זצ"ל, (נצר למשפחת סלונים הידועה מחברון) וחתנו של יו"ר מוסדות בית רבקה וחבר אגודת חסידי חב"ד בארה"ב הרב שמואל הלוי חפר ז"ל.
תמונה יכולה לכלול: ‏‏11‏ אנשים‏

הרב סלונים החל את פעילותו בעיר בהפצת היהדות ושיעורי תורה ובמיוחד בקרב הנוער, פעילויות מיוחדות בחגים, כשהמטרה העיקרית היא להנחיל את ערכי היהדות והמסורת בקרב תושבי העיר מתוך קירוב לבבות, באהבה ואחווה ובדרכי נועם לכל אחד, עם כל הלב.

לאחר השגת האישורים והתרי בניה נבנה בנין מפואר ומרשים במרכזה של העיר, כשהבנין שוכן בתוך פארק ירוק המוסיף ליופיו. בט"ו בשבט ה'תשע"ו (2016) חנכו את בנין הבית חב"ד באירוע מכובד , בהשתתפות אלפי תושבים, הרבנים הראשיים לישראל, שרים, ח"כ, ראש העיר, חברי מועצה ואיש ציבור.

בנין בית חב"ד מכיל בתוכו בית כנסת גדול ומרווח בעיצוב נפלא וריהוט עשיר, כ150 מקומות ישיבה לגברים, ונקרא בשם "אוהלי מנחם" ע"ש הרבי מליובאוויטש, קיימת קומה נוספת לעזרת הנשים ובה כ50 מקומות ישיבה.

בית הכנסת משמש מקום להתכנסות לכל תושבי העיר מכל העדות והחוגים, ואכן מגיעים מתפללים גם ממקומות רחוקים בעיר. הרב סלונים: "אצלינו בבית הכנסת לא אומרים, באתי להתפלל כאן, כי זה קרוב לבית שלי, אלא אני מתפלל פה, כי אני מרגיש כאן בבית !", בבית כנסת אנו יוצרים אוירה חמה של קהילה מגובשת, ובכל שבת לאחר התפילה אנו עורכים קידוש גדול שכל הקהילה יושבת יחד בהתוועדות חסידית ובאמירת לחיים זה לזה.

בבית הכנסת קיימים תפלות בכל ימות השבוע, שחרית, מנחה וערבית עם שיעורי תורה וחסידות. את ניהול בית הכנסת משמש גבאי מסור מר דוד וייצמן שיחי', שהגיע עוד לקראוון לאמירת קדיש על מות אביו ז"ל ותוך זמן קצר השתלב בקהילה ובהמשך מונה לגבאי בית הכנסת עד היום הזה כשמנהל אותה ביד רמה ובמסירות נפלאה.

בקומה התחתונה נבנה אולם אירועים מפואר עם מטבח גדול המשמש לאירועי שמחות, בר/ת מצוות, בריתות, ימי הולדת, חתונות, אזכרות וכינוסים. קיים במקום גם מערכת הגברה מובנת מקרן ומסך וכל הנדרש לאירוע מוצלח.

תמונה יכולה לכלול: ‏‏בתוך מבנה‏‏
בשנה האחרונה  מציין הרב: גם פתחנו מקווה טהרה מרהיב ביופיו, עם כל ההידורים המיוחדים ומשמש לכלל האוכולסיה.
בנין הבית חב"ד משמש כתובת לכל ענין יהודי, החל מפעילויות לחגים, הדלקות נרות חנוכיות מרכזיות, הכנה לבר מצוה, מועדונים לילדים ונוער, עזרה למשפחות נזקקות, ליל סדר ציבורי, בדיקת ורכישת תפילין ומזוזות, פעילות מיוחדת עם חיילי צה"ל וכוחות הביטחון, גני ילדים ועוד.
כתובת: רחוב:עמק איילון 21 מודיעין


בית חב"ד: 08-9704770,
רב הקהילה, הרב ברוך סלונים שליט"א: 
גבאי: מר דוד וייצמן 
צילם דויד מלכיאל בית חב"ד
מאת שרית יוכפז

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Translate


אודות שרית יוכפז

שמי שרית יוכפז.
אני עתונאית מזה עשרים וחמש שנים.
אני בוגרת אונברסיטת בר אילן תעודת הוראה, הסטוריה וספרות, והמכללה למנהל למדתי תקשורת..
בעלת תעודת עיתונאית של "אגודת העיתונאים תל אביב", ו"אגודת העיתונאים הממשלתית".
כתבתי בעיתונות ארצית, מגזינים לנשים ולתיירות, מקומונים ואתרי אינטרנט.
הגשתי מזה 10 שנים פינה ברדיו קול חי FM93 בנושא תיירות תרבות וארועים מיוחדים.
בהמשך למדתי גם לימודי תעודה רפואה משלימה, איפור מקצועי (כדי שיהיה לי רקע לכתוב בנושאים הללו).
הרצאתי בנושאי תקשורת ועיתונות.
מתנדבת בשעות הפנאי ל"אגודה למען העיוור", ל"נשות הדסה" -סניף נר הלילה ומתנדבת למשמר האזרחי.
אוהבת ים, ספורט, בעלי חיים והום סטיילינג.

המגזין של שרית

במגזין זה תוכלו למצוא המלצות למשפחה בנושאים הבאים: אופנה, טיפוח ויופי, אקססוריז, בריאות, צרכנות, חדש על המדף, ספרים, תרבות, הצגות, סרטים, תערוכות, תיירות, טיולים יפים, ספא, מסעדות, ולייף סטייל.

עקבו אחרי בגוגל+

התמונה שלי
מפיקה עורכת מגישה תוכנית רדיו ברדיו ליפס בימי רביעי מ10-12 בבוקר. "המלצות וראיונות" עםשרית יוכפז www/radiolips.com
מופעל על ידי Blogger.

ארכיון המגזין

רשומות פופולריות