יום שלישי, 5 באוקטובר 2021

האי לפקדה יוון- 50 גוונים של כחול - מאת: שרית יוכפז

 

צילום: Depositphotos_lucian bolcaנוף פנורמי במפרץ נידרי,

                 50 גוונים של כחול - האי לפקדה המלצה לטיול ולרכישת 

                        דירת נופש.


יתרון משמעותי בטיול לאי לפקדה (Lefkada) הוא שלא צריך מעבורת או מטוס בשביל להגיע לשם, תוכלו לנסוע בקלות על גבי גשר צף וכביש שמחברים את האי ליבשת המרכזית של יוון. החיבור הפיזי הזה השפיע על לפקדה מבחינה היסטורית ותרבותית, ובמסורת המקומית שלובות מסורות שהגיעו מאיים שכנים בים היוני (Ionian Sea) ומהיבשת המרכזית.

 

האי אוצר בתוכו ניגודים מרתקים: השלווה של החוף המזרחי על מפרציו המקסימים והאיונים הסמוכים מאזנת את האופי הפראי והאקזוטי של החוף המערבי, ובמרחק נסיעה קצר תוכלו למצוא גם חופים מודרניים ומאובזרים, גם מפרצים מבודדים וגם כפרים קטנים בהרים. בנוסף, תוכלו ליהנות ממגוון של אוכל מצוין, החל מדגים טריים הישר מן הים ועד למיני מאכלים מקומיים, להקשיב לשירה של סרנדות מסורתיות הנקראות קנטות (Cantathes) או למוזיקה עממית יוונית, לגלות גאיות ירוקים ומנזרים נטושים, מפרצים בתוליים וחופים בעלי שם עולמי, לתהות על ארכיטקטורת קירות הפח הצבעוניים בעיר המרכזית, ליהנות מפסטיבלים ושלל אירועי תרבות ואף לחזור הביתה עם מזכרות מקומיות וייחודיות.



צילום: Depositphotos_lucian bolca

 

אז הנה 20 הדרכים בהן תוכלו להתאהב, ודי בקלות יש לומר, באי לפקדה:

 

הדרכים הכי טובות לחוות את האי

1. חופי הפרא בחוף המערבי

אין מספיק מילים בשביל לתאר את היופי עוצר הנשימה של החוף המערבי (West Coast) – חופים לבנים, צוקים מרהיבים, מי טורקיז ושקיעות מהפנטות אל האופק של הים היוני. שני החופים הידועים ביותר הם חוף פורטו קציקי (Porto Katsiki) וחוף אגרמני (Egremni).

 

חופים נוספים הם:  חוף קטיסמה (Kathisma) התוסס ובו מספר ברים, חוף אגיוס ניקיטאס (Aghios Nikitas), שלצדו כפר מפותח ששמר על עיצוב מסורתי, חוף מילוס (Milos), שמוביל אליו טרק של 20 דקות הליכה, חוף גיאלוס (Gialos) וחוף קאבאליקפטה (Kavalikefta), שנמצא מיד אחרי הכפר קלמיצי (Kalamitsi). חוף מגאלי פטרה (Megali Petra) וחוף אבאלי (Avali) הם נגישים יותר ועדיין אטרקטיביים באותה המידה.לשחות מתחת למפל דימוסרי

 

אחת ההפתעות של האי היא ללא ספק מפל דימוסרי (Dimosari waterfall), שצונח מגובה של 15 מטרים. המפל שוכן בתוך קניון שעונה לאותו השם, אשר נמצא קרוב לעיירה נידרי (Nydri) שבחוף המזרחי. ההליכה אל המפל מתחילה ליד בית קפה קטן, משם הדרך מוצלת ואורכת כ-15 דקות במעלה נחל עם תצורות סלע יפות. בחודשי הקיץ זרימת המים אינה חזקה כל כך, אבל הבריכות הקרות הטבעיות שנקוות לאורך הנחל בהחלט מזמינות להיכנס לשכשוך מרענן.







 3. לרכב על הגלים

גולשי רוח מרחבי העולם נוהים אל מפרץ וסיליקי (Vassiliki) בדרום האי. המקום התפרסם כאחד מאתרי גלישת הרוח הטובים ביותר בעולם בזכות הרוחות התרמיות שנושבות שם. לעומת זאת, חובבי הקייט סרפינג עולים לרגל צפונה לחוף מילוס (Milos), מוקד לתחרויות בין-לאומיות, שם נושבות באופן קבע רוחות המיסטרל (Maestral או Maistro), הרוחות הצפון-מערביות של הים היוני, שמספקות תנאי גלישה לא פחות ממושלמים. אתר אינטרנט: www.greece-is.com

 

 4. מצנחי רחיפה בחוף קטיסמה

בשביל חוויה מרגשת ממעוף הציפור שווה לעלות על מצנח רחיפה (Paragliding) בחוף קטיסמה (Kathisma) שבחוף המערבי. זהו ספורט מאד פופולארי בלפקדה ונקרא בפי המקומיים – Para Pente, ומלבד חוף קטיסמה, תוכלו לרחף גם מעל לקלמיצי ונידרי. חשוב לדעת, אפשר לצלם תמונות במהלך הרחיפה בשביל מזכרות מדהימות ואין שום צורך בניסיון קודם מכיוון שילווה אתכם טייס רחיפה מוסמך.


 

 5. מסלול הליכה בקניון מליסה

אטרקציה מעט פחות מוכרת היא טיול רגלי בקניון מליסה (Melissa Gorge) שיוביל אתכם אל תוך הטבע של אזור ספקיוטס (Sfakiotes) בצפון האי. בתוך הקניון יש שני שבילים מוסדרים קצרים: מסלול הליכה של 30 דקות הליכה לכיוון קאקו לגאדי (Kako Lagadi) ומסלול של 20 דקות הליכה לכיוון אפטסטי (Apetasti). תוכלו למצוא שם מעיינות טבעיים, גשרי אבן ועץ וגם כ-50 טחנות מים מהמאה ה-19, ובגדול, שפע הירוק בעיניים, צליל זרימת המים וציוץ הציפורים הם מתכון ליום נהדר בחיק הטבע.

 המלצה לאוהבים לנפוש לטייל -  יש לי המלצה אליכם :שעתים טיסה לעיר אפשרות לרכוש  בתי נופש בלאפקדה  .לפרטים:  יזום  ושיווק :טל 0523113504

הגשתי המלצה זו היום בתוכניתי ברדיו ליפס  6-10-2021 "המלצות וראיונות"  עם שרית יוכפז יום רביעי ב10 בבוקר www/radiolips.com

                 לפקדה ישראל מאת שרית יוכפז

חברת לפקדה ישראל הינה חברת נדל“ן בוטיק, המתמחה בבניית וילות יוקרה וניהול פרויקטים באי לפקדה שביוון. היא מהחברות הבודדות באי לפקדה שרוכשות, בונות וגם נשארות עם יחידה משל עצמן בכל פרויקט, זאת לצורך זהות אינטרסים עם הרוכשים והמשקיעים בפרויקטים שלהן.

צוות הפרויקט כולל אדריכלים ויועצים ישראלים לצורך עמידה בסטנדרט גבוה של בנייה וגמרים, אחוז גבוה מאד מהעסקאות של לפקדה ישראל הוא מלקוחות חוזרים שמשקיעים בפעם השניה והשלישית באי לפקדה.

משקיעים, משפחות, וזוגות צעירים, אשר מתעניינים בנדל״ן ביוון ובאי לפקדה בפרט פונים ומסתייעים בניסיון ובמוניטין של החברה, בשל יכולתה בניהול פרויקטים מורכבים בלוחות זמנים קצרים. החברה מתמחה באיתור קרקעות בעלי כדאיות כלכלית, ארגון ומשא ומתן מול בעלי האדמות,קבלני הביצוע והכנת הפרויקט מבחינה משפטית, תפעולית ותכנונית. כמו כן אחראית החברה לבניית תוכנית ביצוע והוצאתה לפעול על פי דרישות הלקוחות והשותפים.


על לפקדה

במרוצת השנים, יוון תפסה את תשומת לבם של משקיעים ברחבי העולם - לא רק בגין סקטור 
התיירות המפותח אלא בגין התאוששות כלכלת המדינה והעלאת דירוג אגרות החוב הממשלתיות 
לרמת סיכון נמוך ויציב בעבור משקיעים.

שוק הנדל"ן באי לפקדה אינו יוצא דופן, מומחים רבים מסכימים כי האי לפקדה הינו האי 
בעל פוטנציאל הפריצה הגבוהה ביותר וזאת לצד האמונה שהשקעה והשבחת וילות יוקרה 
ודירות ביוון מספקת תשואות גבוהות ויציבות. גושפנקה לדברים אלו אנו מקבלים מהממצאים 

בשנתיים האחרונות,בהן פקדו את האי למעלה ממיליון תיירים ומשנה לשנה המספרים עולים.
לפרטים נוספים ניתן לפנות ישירות לבן – 052-3506667 או לטל- 052-3113504

מומלץ בחום.




מאת: שרית יוכפז

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Translate


אודות שרית יוכפז

שמי שרית יוכפז.
אני עתונאית מזה עשרים וחמש שנים.
אני בוגרת אונברסיטת בר אילן תעודת הוראה, הסטוריה וספרות, והמכללה למנהל למדתי תקשורת..
בעלת תעודת עיתונאית של "אגודת העיתונאים תל אביב", ו"אגודת העיתונאים הממשלתית".
כתבתי בעיתונות ארצית, מגזינים לנשים ולתיירות, מקומונים ואתרי אינטרנט.
הגשתי מזה 10 שנים פינה ברדיו קול חי FM93 בנושא תיירות תרבות וארועים מיוחדים.
בהמשך למדתי גם לימודי תעודה רפואה משלימה, איפור מקצועי (כדי שיהיה לי רקע לכתוב בנושאים הללו).
הרצאתי בנושאי תקשורת ועיתונות.
מתנדבת בשעות הפנאי ל"אגודה למען העיוור", ל"נשות הדסה" -סניף נר הלילה ומתנדבת למשמר האזרחי.
אוהבת ים, ספורט, בעלי חיים והום סטיילינג.

המגזין של שרית

במגזין זה תוכלו למצוא המלצות למשפחה בנושאים הבאים: אופנה, טיפוח ויופי, אקססוריז, בריאות, צרכנות, חדש על המדף, ספרים, תרבות, הצגות, סרטים, תערוכות, תיירות, טיולים יפים, ספא, מסעדות, ולייף סטייל.

עקבו אחרי בגוגל+

התמונה שלי
מפיקה עורכת מגישה תוכנית רדיו ברדיו ליפס בימי רביעי מ10-12 בבוקר. "המלצות וראיונות" עםשרית יוכפז www/radiolips.com
מופעל על ידי Blogger.

ארכיון המגזין

רשומות פופולריות