יום ראשון, 31 באוקטובר 2021

בסוף השבוע נערך באודיטוריום בראשון לציון אירוע מרגש להוקרת פועלו של הנשיא קויזון, בו הוקרן הסרט עטור הפרסים. מאת שרית יוכפז

 



בסוף השבוע נערך באודיטוריום בראשון לציון אירוע מרגש להוקרת פועלו של הנשיא קויזון, בו הוקרן הסרט עטור הפרסים. מאת שרית יוכפז



  • לא רבים יודעים שנשיא הפיליפינים בתקופת השואה, מנואל קויזון, הציל בשנים 1937-1941 - קרוב ל- 1,300 יהודים מאירופה, עת העניק להם מקלט בטוח בארצו.

  • בסוף השבוע נערך באודיטוריום בראשון לציון אירוע מרגש להוקרת פועלו של הנשיא קויזון, בו הוקרן הסרט עטור הפרסים Quezon's Game על חייו ופועלו ועל מדיניות הדלת הפתוחה שהנהיג, במסגרתה הקים מקלט בטוח בארצו לפליטים היהודים במהלך מלחמת העולם השנייה.

  • עיריית ראשון הקימה בשנת 2009 אנדרטה לזכרו של הנשיא קויזון וראש העיר, רז קינסטליך, פועל עם שגריר הפיליפינים בישראל, מקיירוג אלברטו, להקמת ברית ערים תאומות עם העיר קוזון סיטי במטרופולין מנילה. את האירוע יזמו שגרירות הפיליפינים בישראל ועיריית ראשון לציון. השתתפו בו שגריר הפיליפינים בישראל, מקיירוג אלברטו, ראש עיריית ראשון לציון, רז קינסטליך, סמנכ"ל אסיה והפאסיפיק במשרד החוץ ושגריר ישראל לשעבר בפיליפינים, רפאל הרפז, יו"ר חברת אופיר טורס, בועז וקסמן, ועוד אישים רבים. ריגשו בהגיעם לאירוע מרגוט פינס קסטנבאום, שהיא ומשפחתה נמלטו במהלך השואה לפיליפינים וניצלו בזכות הנשיא קויזון וכן בני משפחתו של מקס וייסלר, שכמו מרגוט גם הוא ומשפחתו מצאו מקלט בטוח בפיליפינים. השניים מכנים את עצמם עד היום "מנילנרס", כהוקרה לעיר מנילה שהפכה לביתם השני.

  • שגריר הפיליפינים בישראל מקיירוג אמר באירוע כי חשוב להנציח את סיפור ההצלה של הנשיא קויזון גם לדורות הבאים ואף הדגיש את היחסים החזקים בין הפיליפינים למדינת ישראל.
  • בתמונה (68k) מימין לשמאל: ראש עיריית ראשון לציון, רז קינסטליך, מרגוט פינס קסטנבאום, שגריר הפיליפינים בישראל, מקיירוג אלברטו ורפאל הרפז, לשעבר שגריר ישראל בפיליפינים וסמכ"ל אסיה והפאסיפיק במשרד החוץ.

  • צילום באדיבות שגרירות הפיליפינים בישראל.
  • בצילום הנוסף: שגריר הפיליפינים בישראל, מקיירוג אלברטו.
  • מאת: שרית יוכפז
    • 0 תגובות:

      הוסף רשומת תגובה

      Translate


      אודות שרית יוכפז

      שמי שרית יוכפז.
      אני עתונאית מזה עשרים וחמש שנים.
      אני בוגרת אונברסיטת בר אילן תעודת הוראה, הסטוריה וספרות, והמכללה למנהל למדתי תקשורת..
      בעלת תעודת עיתונאית של "אגודת העיתונאים תל אביב", ו"אגודת העיתונאים הממשלתית".
      כתבתי בעיתונות ארצית, מגזינים לנשים ולתיירות, מקומונים ואתרי אינטרנט.
      הגשתי מזה 10 שנים פינה ברדיו קול חי FM93 בנושא תיירות תרבות וארועים מיוחדים.
      בהמשך למדתי גם לימודי תעודה רפואה משלימה, איפור מקצועי (כדי שיהיה לי רקע לכתוב בנושאים הללו).
      הרצאתי בנושאי תקשורת ועיתונות.
      מתנדבת בשעות הפנאי ל"אגודה למען העיוור", ל"נשות הדסה" -סניף נר הלילה ומתנדבת למשמר האזרחי.
      אוהבת ים, ספורט, בעלי חיים והום סטיילינג.

      המגזין של שרית

      במגזין זה תוכלו למצוא המלצות למשפחה בנושאים הבאים: אופנה, טיפוח ויופי, אקססוריז, בריאות, צרכנות, חדש על המדף, ספרים, תרבות, הצגות, סרטים, תערוכות, תיירות, טיולים יפים, ספא, מסעדות, ולייף סטייל.

      עקבו אחרי בגוגל+

      התמונה שלי
      מפיקה עורכת מגישה תוכנית רדיו ברדיו ליפס בימי רביעי מ10-12 בבוקר. "המלצות וראיונות" עםשרית יוכפז www/radiolips.com
      מופעל על ידי Blogger.

      ארכיון המגזין

      רשומות פופולריות