יום שני, 4 באוקטובר 2021

קהילת DeserTech הישראלית תכריז על תחרות בין-לאומית לחברות סטארט-אפ בתחום המידבור בביתן הישראלי באקספו דובאי מאת: שרית יוכפז



 קהילת DeserTech הישראלית תכריז על תחרות בין-לאומית לחברות סטארט-אפ בתחום המידבור בביתן הישראלי באקספו דובאי מאת: שרית יוכפז

 

הקהילה היא יוזמה משותפת של קרן מיראז' ישראל, המכון הישראלי לחדשנות, המשרד להגנת הסביבה, ואוניברסיטת בן גוריון; התחרות תוכרז במסגרת אירועי שבוע שינוי אקלים ומגוון ביולוגי באקספו דובאי, שאותם מוביל המשרד להגנת הסביבה בביתן הישראלי

 

השרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג: "אנו מקדמים את החדשנות הישראלית כמחוללת שינוי בתחום האקלים העולמי, ותחרות הסטארט-אפים היא מכפיל כוח לרעיונות חדשניים ופיתוחים פורצי דרך. למדינת ישראל יש יתרון הנובע מניסיון רב שנים בפיתוח פתרונות חדשניים להתמודדות עם אתגרים של חיים בסביבה מדברית, ואנחנו מיישמים זאת במרכז החדשנות DeserTech שאנו מקדמים עם השותפים שלנו ברובע החדשנות בבאר שבע. במרכז זה נרתום את החדשנות הישראלית לטובת כל מדינות העולם במאבקן במשבר האקלים והשלכותיו, והוא יהווה נקודת מפגש לטכנולוגיה, מחקר ומדיניות"

 

 

המדבור הוא תופעה שפוגעת במיליארדי אנשים בעולם והיא הולכת ומתרחבת עם משבר האקלים הגלובלי. מטרת התחרות הבין-לאומית שעליה מכריזה קהילת DeserTech בביתן הישראלי באקספו דובאי היא להאיץ פיתוח טכנולוגיות חדשניות להתמודדות עם אתגרי המדבר העולמיים, שכוללים אתגרים במספר תחומים, בהם: אקלים קיצוני, מחסור קיצוני וזמינות מועטה למים, וריחוק גאוגרפי של מי שחיים בנגישות מועטה לתשתיות. לפתרונות הטכנולוגיים להתמודדות עם המדבור ושינויי האקלים יש פוטנציאל שוק עצום ככל שהעולם הופך ליבש וחם יותר.

 

קהילת DeserTech היא יוזמה משותפת של קרן מיראז' ישראל, המכון הישראלי לחדשנות, המשרד להגנת הסביבה, ואוניברסיטת בן גוריון. לתחרות  DeserTech Merage  שתוכרז במסגרת שבוע האקלים והמגוון הביולוגי באקספו דובאי, בביתן הישראלי, שותפים גם שגרירות הולנד בישראל, קרן וואהל, המועצה הבריטית ושגרירות בריטניה בישראל.

 

לתחרות:  https://www.desertech.org.il/the-merage-desertech-competition-2021

 

לתחרות שני מסלולים – ישראלי ובין-לאומי. המסלול הישראלי מיועד לחברות סטארט-אפ בשלבי פיתוח מוקדמים ומתקדמים גם יחד, ומציע פרס של 100 אלף שקל לחברות הזוכות. זאת, כדי לעודד המשך פיתוח וקידום של האקוסיסטם הישראלי בכלל וזה שפועל בנגב בתחומי החיים במדבר בפרט. בנוסף, קרן יק"א ועמותת מט"ע, הפועלות לקידום כלכלי בנגב, החליטו להצטרף לקרן מיראז' ישראל ולהעניק השקעה בסך 75,000 דולר לחברה מהנגב שתזכה כאחת מבין 4 הזוכות בתחרות כולה. זאת, בנוסף לפרס שניתן מטעם קרן מיראז' על סך 25,000 ש''ח לכל זוכה. מטרת ההשקעה היא תמיכה בחברות הייטק שצומחות בנגב וחיזוק יזמים צעירים שפועלים לפיתוח טכנולוגיות שיתמודדו עם אתגרי החיים במדבר.

על מנת לפתח את המערכת היזמית של המגזר הצומח הזה בישראל בכלל ובנגב בפרט, המסלול המשותף עם הולנד ובריטניה נוצר לאור התעניינות גוברת והולכת של מדינות העולם בתחומי שינוי האקלים והמדבור, והידע והניסיון הנרחב של ישראל בהם. על אף שהן מדינות עם עודף מים וריבוי משקעים, ניכר כי מתפתח בבריטניה והולנד צורך הולך וגובר בטכנולוגיות מותאמות לאקלים קיצוני, וכן צורך בבניית היכולות לקיים חיים משגשגים בתנאים יבשים.

 

"לישראל בכלל ולנגב בפרט יש שפע ידע אקדמאי, טכנולוגי ויישומי סביב אתגרי החיים במדבר. על מנת לקדם אדפטציה מוצלחת של הטכנולוגיות שלהם ולייצר שיתופי פעולה עסקיים בין חברות הולנדיות ובריטיות לחברות ישראליות, הפרס במסלול ההולנדי והבריטי הוא הבאתן של 20 חברות לסמינר בנגב. בסמינר החברות יזכו להכיר את האקוסיסטם בנגב על מוסדותיו המחקריים והתעשייתיים, יתחברו ליזמות המקומית בחקלאות, אנרגיות מתחדשות, מים ותשתיות ויכירו את ההזדמנויות והאתגרים של המדבר." אומרת ניקול הוד סטרו, מנכ"לית קרן מיראז'.

"מטרת התחרות היא לקדם הקמת כוח משימה גלובלי שישפר את החיים של מיליארדי אנשים ויפריח את המדבר. בנוסף, נקדם את באר שבע כמרכז לאומי וגלובלי של התחום. יחד עם השותפים שלנו, אנו מזמינים חברות מבריטניה והולנד להצטרף לחברות ישראליות ולהציע את הפתרונות הטכנולוגיים שלהן למאבק במדבור ולהסתגלות לחיים במדבר”. אומר ד"ר יונתן מנוחין, מנכ"ל המכון הישראלי לחדשנות.

 

קהילת DeserTech מקדמת פיתוח, אדפטציה ומסחור של טכנולוגיות המאפשרות לחיות חיים בני קיימא באקלים צחיח.  הקהילה פועלת ברמה בין-לאומית וממוקמת בבאר שבע, ישראל, כחלק מחגורת המדבר העולמית ומתבססת על מחקר אקדמי ויישומי המתקיים במוסדות בעלי שם כגון אוניברסיטת בן גוריון (בתוכה המכונים לחקר מדבר), מרכזי מו"פ אזוריים, חברות סטארט-אפ מובילות, תאגידים וארגונים ציבוריים בתחומי חקלאות בת קיימא, אנרגיה, מים ותשתיות. כאמור היא יוזמה משותפת של קרן מיראז' ישראל, המכון הישראלי לחדשנות, המשרד להגנת הסביבה ואוניברסיטת בן גוריון.

 


0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Translate


אודות שרית יוכפז

שמי שרית יוכפז.
אני עתונאית מזה עשרים וחמש שנים.
אני בוגרת אונברסיטת בר אילן תעודת הוראה, הסטוריה וספרות, והמכללה למנהל למדתי תקשורת..
בעלת תעודת עיתונאית של "אגודת העיתונאים תל אביב", ו"אגודת העיתונאים הממשלתית".
כתבתי בעיתונות ארצית, מגזינים לנשים ולתיירות, מקומונים ואתרי אינטרנט.
הגשתי מזה 10 שנים פינה ברדיו קול חי FM93 בנושא תיירות תרבות וארועים מיוחדים.
בהמשך למדתי גם לימודי תעודה רפואה משלימה, איפור מקצועי (כדי שיהיה לי רקע לכתוב בנושאים הללו).
הרצאתי בנושאי תקשורת ועיתונות.
מתנדבת בשעות הפנאי ל"אגודה למען העיוור", ל"נשות הדסה" -סניף נר הלילה ומתנדבת למשמר האזרחי.
אוהבת ים, ספורט, בעלי חיים והום סטיילינג.

המגזין של שרית

במגזין זה תוכלו למצוא המלצות למשפחה בנושאים הבאים: אופנה, טיפוח ויופי, אקססוריז, בריאות, צרכנות, חדש על המדף, ספרים, תרבות, הצגות, סרטים, תערוכות, תיירות, טיולים יפים, ספא, מסעדות, ולייף סטייל.

עקבו אחרי בגוגל+

התמונה שלי
מפיקה עורכת מגישה תוכנית רדיו ברדיו ליפס בימי רביעי מ10-12 בבוקר. "המלצות וראיונות" עםשרית יוכפז www/radiolips.com
מופעל על ידי Blogger.

ארכיון המגזין

רשומות פופולריות