יום חמישי, 28 במרץ 2019

מערכת שלג ראשונה משמעותית פתחה את עונת השלג באתר החרמון ! מאת: שרית יוכפז




העיניים של המדינה, נפתחו לרווחה

מערכת שלג ראשונה משמעותית פתחה את עונת השלג  באתר החרמון !
בסוף השבוע האחרון התכסה אתר החרמון במעטה לבן מלא, במפלס התחתון נערם השלג בגובה של כ-10 ס"מ ובמפלס העליון הגיע השלג לגובה 20 ס"מ לערך. לאחר פילוס צירי התנועה מהשלג, נפתח האתר למבקרים. כ-4000 איש פקדו את האתר ונהנו מחוויית שלג ראשונה ומהנה. גם במהלך הסופ"ש ירד שלג לסירוגן והוסיף ממד לחוויה.



אתר החרמון הינו אתר נופש פעיל בכל ימות השנה, אתר הסקי והשלג היחיד בישראל,  עוגן תיירות מרכזי בצפון שמושך אליו מאות אלפי מבקרים מידי שנה. האתר משתרע על כ- 2,432 דונם, בגובה 1,600 – 2,040 מטר מעל פני הים. בחודשי החורף, בדגש על ימי שלג, פעילות האתר מתרכזת בבילוי כולל בשלג לצד אתר סקי מקצועני, מסלולי גלישה, סקי, סנובורד ובית ספר ישראלי לגלישה. מבקרים רבים מרחבי הארץ מגיעים לחוות יום בשלג הישראלי, בצפייה, משחק, שעשוע, נסיעה ברכבל  המבקרים למפלס העליון, אורך הרכבל 1250 מ' ומשך הנסיעה בו אורכת כ- 15 דקות לכל כיוון, הרכבל פועל לאורך השנה, העלייה מותרת בכל גיל, עד שתי נפשות במושב. במפלס העליון של האתר ניתן ליהנות  מבילוי במזחלות השלג. במפלס התחתון פועלות מגלשות האקסטרים (כל השנה), מסלול באורך 1 ק"מ,  עליו נעה המזחלת ומגיעה למהירות של עד 45 קמ"ש, הגולש שולט באמצעות בלם יד במהירות המזחלת. המסלול בנוי מעליות, ירידות וסיבובים מפתיעים בין נופי החרמון הפראיים. (מגיל 3 ומעלה ועד גובה 1.45 ס"מ בליווי מבוגר). ניתן לגלוש במזחלת לבד, או בזוג ומדובר בחוויה מלאת ריגוש והתלהבות. בנוסף, בחורף הזה יהנו המבקרים ממתקן חדש שהושק רק בקיץ, ה"סקיי ריידר", כסאות תלויים באוויר,  סוג של רכבת הרים עדינה וכשההר מושלג מתחת, מדובר בחוויה מרהיבה.

את הביטוי "העיניים של המדינה", קיבל החרמון בדבריו של בני מסס – לוחם צעיר מגדוד 51 של חטיבת גולני במלחמת יום הכיפורים, כשאמר זאת בראיון לצוות טלוויזיה מהערוץ הראשון בתום הקרב על החרמון בחודש אוקטובר 1973 .  טוראי בני מסס נולד בטבריה וחי בה כל חייו. לאחר הניסיון הישראלי הראשון לכיבוש החרמון במלחמת יום הכיפורים, השתתף מסס גם בניסיון השני לכבוש את ההר, מבצע קינוח. מסס נשא את המא"ג – כלי הנשק הכבד ביותר במחלקה – ולחם באומץ לב בלתי רגיל. באחד מרגעי הקרב הקשים הוא נטל את המא"ג והסתער ללא היסוס, תוך קריאות עידוד לחבריו. הכתב הצבאי של הטלוויזיה הישראלית, מיכה לימור, שהכין כתבה על הקרב ההיסטורי, פגש על ההר את קומץ החיילים ששרדו מן הקרב. הוא בחר לראיין את הלוחם המאובק והמפויח בני מסס, אשר סיפר בלשון פשוטה ונטולת פאתוס על האירועים כפי שחווה אותם. בתשובה לשאלה מדוע הסתער קדימה, השיב כי "אמרו לנו שהחרמון הוא העיניים של המדינה". על פי עדויות שונות, בתדריך שנתן המח"ט אמיר דרורי לפני העלייה, הוא הסביר לחיילים את חשיבות הקרב הצפוי ואת חשיבותו של הרכס המשמש נקודת תצפית חשובה, והשתמש לראשונה בביטוי זה. וכך הוא ביטא זאת: "עיני כל המדינה נשואות לכאן". הראיון, ששודר בערב שבת בערוץ הטלוויזיה היחידי שראו אז תושבי ישראל, הותיר רושם עז. הביטוי השתרש והפך לסמלו של החרמון, ההר הגבוה ביותר במדינה, ממנו אפשר לצפות אל עומק שטחי האויב. ה"עיניים של המדינה" נותר חרות גם כמייצג את אופייה המיוחד של מלחמת יום הכיפורים על הצלחותיה ועל כישלונותיה, כמו גם הטוראי הפשוט והאמיץ אשר השתמש בו.

הר חֶרְמוֹן הוא ההר הגבוה ביותר בישראל. ההר נמצא בגבול הצפוני-מזרחי של ישראל, ומהווה קצהו הדרומי של רכס הרי מול הלבנון, המפריד בין לבנון וסוריה. שטח החרמון מחולק בין לבנון, סוריה וישראל. פסגת ההר היא בגובה 2,814 מטרים מעל פני הים, ונמצאת על הגבול שבין סוריה ולבנון, כ-14 ק"מ מצפון מזרח למוצבי ההר הישראליים. הפסגה הגבוהה ביותר בתחומי ישראל היא כיפה בגובה 2,236 מטרים מעל פני הים, הנמצאת מערבית למצפה שלגים, שגובהו 2,224 מטרים מעל פני הים, ומצפון-מזרח לרכבל העליון שבאתר הסקי. להר ארבעה שמות בעברית, שמקורם בתנ"ך: חֶרְמוֹן, שְׂנִיר, שִׂרְיֹן ושִׂיאֹן. בערבית קרוי ההר גַ'בְּל אַ-שֵיח' (جبل الشيخ) שפירושו "ההר הזקן", בשל פסגתו המושלגת המזכירה שיער שיבה.

הר החרמון הוא רכס צר וארוך, ומהווה חלקו הדרומי של רכס הרי מול הלבנון. כיוונו של רכס החרמון מדרום מערב לצפון מזרח. אורכו כ-60 ק"מ. שטחו הכולל כ-1,000 קמ"ר שרובם בשטחי סוריה ולבנון, 70 קמ"ר משטחו נמצא בשטח ישראל.  הר החרמון בנוי משלוש רצועות הרים. כתף שיאון (הר דב) - אחת הפסגות מכונה בשם הר בין הבתרים ובה לפי אחת מהמסורות התרחש מאורע ברית בין הבתרים המסופר בספר בראשית. שלוחת שִׂריון – במרכז וכתף חרמון - מדרום מזרח. נחל שיאון מפריד בין כתף שיאון לשלוחת שריון. נחל גובתה מפריד בין שלוחת שריון לכתף חרמון.  החרמון כולו הוא סלעי גיר קדומים מתקופת היורה.

כבר בעליה לאתר כשעוברים לצד בתי העץ של  מושב נווה אטי"ב, נכנסים לאווירה אלפינית של חופש ואוויר נקי עם נוף מסנוור 360 מעלות באחד המקומות
  היפים בישראל. 
למי מתאים: לכל המשפחה.
שעות פעילות: 08:00- 16:00 (כניסת רכבים עד 15:00) הכניסה והמתקנים בתשלום.

לפרטים: 1599-550-560 http://www.skihermon.co.il/

מאת: שרית יוכפז כתבת ועורכת ראשית

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Translate


אודות שרית יוכפז

שמי שרית יוכפז.
אני עתונאית מזה עשרים וחמש שנים.
אני בוגרת אונברסיטת בר אילן תעודת הוראה, הסטוריה וספרות, והמכללה למנהל למדתי תקשורת..
בעלת תעודת עיתונאית של "אגודת העיתונאים תל אביב", ו"אגודת העיתונאים הממשלתית".
כתבתי בעיתונות ארצית, מגזינים לנשים ולתיירות, מקומונים ואתרי אינטרנט.
הגשתי מזה 10 שנים פינה ברדיו קול חי FM93 בנושא תיירות תרבות וארועים מיוחדים.
בהמשך למדתי גם לימודי תעודה רפואה משלימה, איפור מקצועי (כדי שיהיה לי רקע לכתוב בנושאים הללו).
הרצאתי בנושאי תקשורת ועיתונות.
מתנדבת בשעות הפנאי ל"אגודה למען העיוור", ל"נשות הדסה" -סניף נר הלילה ומתנדבת למשמר האזרחי.
אוהבת ים, ספורט, בעלי חיים והום סטיילינג.

המגזין של שרית

במגזין זה תוכלו למצוא המלצות למשפחה בנושאים הבאים: אופנה, טיפוח ויופי, אקססוריז, בריאות, צרכנות, חדש על המדף, ספרים, תרבות, הצגות, סרטים, תערוכות, תיירות, טיולים יפים, ספא, מסעדות, ולייף סטייל.

עקבו אחרי בגוגל+

התמונה שלי
מפיקה עורכת מגישה תוכנית רדיו ברדיו ליפס בימי רביעי מ10-12 בבוקר. "המלצות וראיונות" עםשרית יוכפז www/radiolips.com
מופעל על ידי Blogger.

ארכיון המגזין

רשומות פופולריות