יום שני, 1 ביולי 2019

חוויית הלילה של מגדל דוד עולה מדרגה דוד המלך חוזר למגדל באירוע שכולו מחווה אמנותית ומוזיקלית לדמותו רבת הפנים/ מאת שרית יוכפז

תמונה יכולה לכלול: ‏‏‏שמיים‏ ו‏פעילויות בחוץ‏‏‏
מגדל דויד צילום: שרית יוכפז
חוויית הלילה של מגדל דוד עולה מדרגהדוד המלך חוזר למגדל באירוע שכולו מחווה אמנותית ומוזיקלית לדמותו רבת הפניםלאורך ההיסטוריה האנושית אין דמות שזכתה למחוות אמנותיות רבות כל כך כדוד המלך – גדולי הציירים, הפסלים והמשוררים מכל התקופות הקדישו לו את פרי יצירתם. כאשר כל העושר האמנותי והתרבותי הזה מוקרן עם רדת הלילה על חומות המצודה במגדל דוד נוצרת חוויה חד-פעמית, מרתקת ועוצרת נשימה. מוזיאון מגדל דוד מציע נקודת מבט עכשווית, אמנותית ומוזיקלית על סיפורו התנ"כי של המלך דוד. 
המופע החדש עושה שימוש באמצעי הטכנולוגיה המתקדמים בעולם – מקרני לייזר עוצמתיים ומערכת מחשוב המפעילה 20 מקרנים, 10 נגנים, 14 מחשבים, 14 רמקולים ותשתית כבלים באורך 10 קילומטרים.




צילום: נפתלי הילגר

"דוד המלך לא היה מושלם אלא אדם בשר ודם, עם מאבקים פנימיים, חולשות ופחדים. דברים שפחות מדברים עליהם בסרטים הוליוודיים או בסיפורי ילדים", אומרת רנה סיוון, היוצרת והאוצרת של חוויית הלילה החדשה במגדל דוד, המושקת בימים אלו. "זאת הייתה נקודת המוצא שניסינו להמחיש במופע החדש, שמעבר לנרטיב הליניארי וההיסטורי של דוד המלך, מציג בעיקר את סיפורו האנושי".
חוויית הלילה החדשה במגדל דוד היא חגיגה רב-חושית המשלבת עבר, הווה ועתיד באמצעות הטכנולוגיות המתקדמות בעולם. מקרני לייזר וצליל איכותי ועוצמתי משתלבים יחדיו ליצירת תחושה על-זמנית שכולה קסם וצבע ונושאים את הצופה למסע סוחף ומפעים בתוך הדרמה ההיסטורית הגדולה של המלך דוד.
המופע מציג את סיפור חייו הסוער, החל משדות בית לחם וימי נערותו כרועה אדמוני ויפה עיניים אשר נמשח למלוכה על ידי הנביא שמואל. הנער הצעיר מתגלה כלוחם אמיץ, משורר ומוזיקאי מחונן,
ולימים גם כמלך ומנהיג רב תושייה – אך גם כדמות אנושית בעלת חולשות ופחדים, כמסופר במקרא ובמדרשים.
תחילתו של המופע בסיור וירטואלי בין יצירותיהם של גדולי האמנים – שאגאל, מאטיס, מיכלאנג'לו, רמברנדט ורבים אחרים. המשכו בתמונות ובאירועים מסיפור חייו הסוער של דוד המלך, המבוססים על מקורות תנ"כיים, היסטוריים וארכאולוגיים. לצד אלה שזורים במופע, באור ובצליל, מזמורי תהילים המיוחסים לדוד, והם מגיעים לשיאם בסיום המופע בחגיגה מוזיקלית עכשווית של שירי שמחה והלל למלך ולירושלים. ה"מזמור לדוד" המפורסם, בביצועו של הזמר ארז לב-ארי ובלחן העממי המוכר והידוע, גורם לצופי המופע לפצוח בשיר אל מול חומות המצודה ההופכות לדפי ספר תהילים ענק, עתיק ומאויר בצבעים מרהיבים.









צילום: נפתלי הילגר
תמונה יכולה לכלול: ‏‏‏‎Sarit Yochpaz‎‏‏, ‏‏‏‏לעמוד‏, ‏‏ללכת‏, ‏שמיים‏‏‏ ו‏פעילויות בחוץ‏‏‏‏
ברקע מגדל דויד
"יצרנו מופע שכולו שיר לדוד, עם דגש על שירת התהילים ועל הפן המוזיקלי, כמחווה ליצירתו הרוחנית העל-זמנית של המלך דוד ועל מנת להעניק למבקרינו רגעים של השראה והתעלות דווקא כאן, במקום המשמעותי והיפה ביותר בירושלים, הנושא את שמו: מגדל דוד", אומרת מנכ"לית המוזיאון אילת ליבר. "זוהי גם מחווה אמנותית לגדולי היוצרים, הציירים והפסלים בכל הזמנים, אשר נמשכו כבמטה קסם אל דמותו
רבת הפנים של דוד המלך".
חוויית הלילה החדשה של מוזיאון מגדל דוד מוקרנת לראשונה באמצעות מקרני לייזר מהחדשניים ביותר בעולם, המוצר המתקדם בעולם מבית חברת דיגיטל. במופע נעשה שימוש בטכניקה ייחודית המשלבת צילום וידאו, איור מוקפד בעבודת יד, גרפיקה ומוזיקה שנוצרה במיוחד עבור המופע. המופע משלב אנימציות, טכניקות מתקדמות של הנפשה ועריכה בטכנולוגיות מתקדמות. כל אלה יוצרים חוויה תלת-ממדית אולטימטיבית המעניקה את התחושה שהדמויות המופיעות על החומות הן אנשים חיים לכל דבר, והצופה כבר אינו בעמדת מתבונן אלא חווה את המופע כשותף פעיל באירועים.
ניהולו האמנותי של המופע הופקד בידיהם המנוסות של אמני המדיה ז'אן מישל קיינס ואלן רישאר מצרפת, הנחשבים למובילים בתחום בעולם ויצרו גם את המופע הקלאסי והוותיק של מגדל דוד. את המוזיקה המקורית כתב המוזיקאי הצרפתי המוערך אלכסנדר לוי והיא משלבת בין קלאסי לעכשווי, בין המודרני לליתורגי,
ומשנה את האווירה במופע על פי הסצנות עד לסיומו בקונצרט חגיגי עכשווי. המופע הלילי הוותיק של מגדל דוד, אשר נפתח לקהל בשנת 2008, הפך ברבות השנים לפנינת תרבות יחידה מסוגה בעולם המושכת אליה מאות מבקרים מדי לילה ומיועדת לכל אוהבי ירושלים – ישראלים ותיירים דוברי כל השפות.
"חוויית הלילה המקורית של מגדל דוד שרצה זה עשור היא הצלחה מדהימה, אך המופע החדש מציג קפיצת מדרגה גדולה מבחינה טכנולוגית", אומרת רנה סיוון. "עברנו מטכניקת הקרנה רגילה למקרני לייזר ושילבנו אמצעי הסרטה ייחודיים של קטעי סרטים שעובדו במיוחד עבור המופע ונשתלו בתוכו. התנועה והחדות של טכניקת הלייזר הופכות את האובייקטים לחיים ולתלת-ממדיים, ואת המופע עצמו להרבה יותר מרשים".
לפני המופע עורכים הצופים סיור קצר בשבילי המצודה. על קירות האבן סביבם מוקרנים מפלי מים שוצפים וסבך צמחייה, בהשראת נווה המדבר של עין גדי הקשור בסיפור דוד התנ"כי, וכן פסוקי תנ"ך המספרים את סיפורו של דוד המלך. כך זוכים הצופים לחוויה עוצרת נשימה עוד בטרם נפתח המופע.
• המיצג מונגש לכיסאות גלגלים
• ניתן לרכוש כרטיס משולב לחוויית הלילה ולביקור במוזיאון, שניתן לניצול בימים נפרדים, בתוספת של 5 ₪ בלבד
'מוזיאון מגדל דוד' בירושלים הוא הרבה יותר ממוזיאון. זהו אתר היסטורי וארכיאולוגי שבו מתרחשים כל העת אירועי תרבות ואמנות, תערוכות מתחלפות, פעילויות חינוך, הופעות ומסיבות. אירועי התרבות במגדל דוד והפעילויות מיועדים לכולם – לישראלים ולתיירים בכל גיל, מכל דת ולאום. הם מחברים בין מזרח ומערב, בין קודש לחול, בין ימי קדם לימינו אנו, ומציגים את ירושלים הנצחית והעכשווית, האוניברסלית והרב-תרבותית. ייחודו של מוזיאון מגדל דוד הוא בהציגו את כל סיפורה של ירושלים, על האירועים הבולטים בתולדותיה, מראשיתה בימי קדם ועד ימינו אנו. המוזיאון מדגיש את חשיבותה ההיסטורית של ירושלים לשלוש הדתות המונותאיסטיות, ותכניו מוצגים בשלוש שפות – עברית, ערבית ואנגלית. לצד ההיבט ההיסטורי של המצודה היא משמשת גם אתר תיירותי וארכיאולוגי חשוב ובו שרידים ושכבות היסטוריות מכל תקופותיה של ירושלים. מגדל המצודה (מגדל פצאל) נחשב אתר חובה לכל תייר בעיר, וידוע בהיותו נקודת התצפית היפה
והאטרקטיבית ביותר על ירושלים כולה.לאתר >> bit.ly/2NmIQKFלדף הפייסבוק >> bit.ly/2J2zRhP

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Translate


אודות שרית יוכפז

שמי שרית יוכפז.
אני עתונאית מזה עשרים וחמש שנים.
אני בוגרת אונברסיטת בר אילן תעודת הוראה, הסטוריה וספרות, והמכללה למנהל למדתי תקשורת..
בעלת תעודת עיתונאית של "אגודת העיתונאים תל אביב", ו"אגודת העיתונאים הממשלתית".
כתבתי בעיתונות ארצית, מגזינים לנשים ולתיירות, מקומונים ואתרי אינטרנט.
הגשתי מזה 10 שנים פינה ברדיו קול חי FM93 בנושא תיירות תרבות וארועים מיוחדים.
בהמשך למדתי גם לימודי תעודה רפואה משלימה, איפור מקצועי (כדי שיהיה לי רקע לכתוב בנושאים הללו).
הרצאתי בנושאי תקשורת ועיתונות.
מתנדבת בשעות הפנאי ל"אגודה למען העיוור", ל"נשות הדסה" -סניף נר הלילה ומתנדבת למשמר האזרחי.
אוהבת ים, ספורט, בעלי חיים והום סטיילינג.

המגזין של שרית

במגזין זה תוכלו למצוא המלצות למשפחה בנושאים הבאים: אופנה, טיפוח ויופי, אקססוריז, בריאות, צרכנות, חדש על המדף, ספרים, תרבות, הצגות, סרטים, תערוכות, תיירות, טיולים יפים, ספא, מסעדות, ולייף סטייל.

עקבו אחרי בגוגל+

התמונה שלי
מפיקה עורכת מגישה תוכנית רדיו ברדיו ליפס בימי רביעי מ10-12 בבוקר. "המלצות וראיונות" עםשרית יוכפז www/radiolips.com
מופעל על ידי Blogger.

ארכיון המגזין

רשומות פופולריות