יום שישי, 20 באוגוסט 2021

4 ימי פסטיבל ג'אז בהשתתפות אמנים ישראלים ובינלאומיים בין התאריכים 24-27 באוגוסט מאת שרית יוכפז

  



מיוחד לאוהבי הג'אז בישראל  



מיוחד לאוהבי הג'אז בישראל 

מועדון הג'אז הרא"ש 4 בתל אביב מציג:  

חמישה ימי פסטיבל ג'אז בהשתתפות אמנים ישראלים ובינלאומיים בין

 התאריכים  24-28 באוגוסט 

אמני ג'אז בעלי שמות בינלאומיים ובראשם: 

 

אלברט פיאמנטה, ענת פורט, ארנון דה בוטון, גבריאל פלאצ'י, שי זלמן, גלעד

 חצב, דבורה בנאסולי ועוד. 

ביום הרביעי לפסטיבל יתקיים מופע מחווה לאמן הג'אז ארז בר-נוי שנפטר בתחילת החודש 

 

מועדון הג'אז התל אביבי הרא"ש 4 יקיים במשך חמישה ימים פסטיבל ג'אז בין הימים שלישי עד שבת ה- 24.8.21 -28.8.21 כל ערב החל מהשעה 21:00 . ישתתפו בו הרבה מאוד הרכבי על ישראלים ובינלאומיים אשר בחרו להצטרף לפסטיבל ולהשמיע את יצירותיהם לקהל הישראלי.  

 

יום שלישי – 24.8.21   

האמנית הבינלאומית ענת פורט יחד עם אבטה בריהון. ענת פורט היא  מלחינת ג'אז ופסנתרנית שהשתתפה בפסטיבלי ג'אז במונטריאול ובארה"ב ושיתפה פעולה עם ענקי הג'אז בארץ ובעולם. בריהון דאו הוא סקסופוניסט ויחד הם נפגשים לסט ספונטני של קומפוזיציות מקוריות, טקסטים עתיקים המשתלבים במוזיקה ואלתור חופשי. מדובר בגשר מוזיקלי בין ג'אז בן זמננו לבין מוזיקה אתיופית מסורתית.  

אבטה בריהון הוא מגדולי המוזיקאים ממוצא אתיופי הפועל בארץ. ישתף פעולה בפרוייקט חדש מלא גרוב בשם אדיס קן והפסנתרן רועי מור. ניגן בתזמורות ובלהקות באתיופיה והופיע ברחבי העולם עם יוצרים דגולים כמו מחמוד אחמד ומולאטו אסטטקה. בישראל הוא התחיל שוב מאפס אך כעבור שנים קיבל כאן הכרה כיוצר מרגש ומחונן שנגינתו מושווית לזו של ג'ון קולטריין. מאז הספיק להוביל הרכבים משפיעים כגון "כולומה", אנסמבל "תטזה" ודואו "ראס דשן" ולהופיע בקביעות לצד אהוד בנאי, אריאל זילבר ועוד.  

מופע קווארטט של ארנון דה בוטון, אמן הטרומבון המפורסם. רביעיית ארנון דה בוטון היא  להקה ייחודית המנגנת ג'אז אותנטי, טהור ומכשף. ארנון דה בוטון מוביל את הלהקה גם בנגינת גיטרה, קונטרבס ותופים. הרכב הכלים נותן ללהקה צליל מיוחד ומושך בסצינת הג'אז. רפרטואר הלהקה מורכב הן מקטעים בהשראתו של גדול הטרומבוניסט הג'אזיסט JJ Johnson והן מקטעים מקוריים ומודרניים.  

טריו גבריאל פלאצ'י- פסתנרן ומלחין ארגנטינאי שנכלל ברשימת האמנים הפורצים של מגזין בילבורד במסע מוזיקלי אקלקטי. פלאצ'י שוזר מגוון סגנונות כדי ליצור את הסאונד הייחודי שלו החל מלאטין ג'אז, טנגו ופאנק ועד מוזיקה ים תיכונית. נית ועוד. 

 

יום רביעי  25.8.21  

שלישיית שי זלמן- יומו השני של הפסטיבל ייפתח במופע שלישיית שי זלמן המתופף בעל השם הבינל"א, עמית פרידמן – סקסופון ויונתן לוי- קונטרבס. חברי הרכב הפעיל בהופעות בארץ ובעולם, יציג קטעים של פרקר, סוני רולינס, מונק ועוד.  

שלישיית ארי ערב- מוזיקה מקורית ואקספרסיבית מתוך האלבומים של ערב בשילוב סטנדרטים וקטעים לטיניים . ארי ערב בפסנתר, מני וולט- בס ושי זלמן תופים.  

דבורה דרי טריו- דבורה דרי שרה, מנגנת על הפסנתר ומובילה הרכבים. הטריו ינגן קטעים ברוח הסווינג של זמרות הג'אז המוכרות בעיבודים מקוריים מרעננים ומודרניים וכן מספר קטעים מקוריים של דרי המושפעים הן מהג'אז המסורתי והעכשיווי. מיכאל אדוראדס מנגן על קונטרבס ושי יובל על התופים.  

אטמפו טריו מארחים את גבריאלה-  סיור מוזיקאלי באמריקה הלטינית הכולל ביקור מוזיקלי רחב בין ארגנטינה ופרו ועד השירים הקצביים של קובה ומרכז אמריקה. גבריאלה טרבץ' – שירה, איתי אברמוביץ פסנתר, אלון שטרן בס, יואב לחוביצקי תופים.  

 

יום חמישי .26.8.21 

מופע קווארטט של קובי סלומון- מחווה למלך הסווינג בני גודמן שהיה גדול נגני הקלרינט, ג'אזיסט חשוב שעיצב את תקופת הסווינג נחשב לפורץ דרך ומהפכן. הרביעייה מטובי הנגנים בארץ מנגנת קטעים שנוגנו ונכתבו על ידו בעיבודים מודרניים. הרפרטואר כולל שירים מפורסמים. קובי סלומון- קלרינט, חזי חאיט- דיטרה, מיקי ורשאי- קונטרבס, שי זלמן- תופים.  

שלישיית גלעד חצב יחד עם עמית גלר – בס, נועם דויד- תופים ואורח מיוחד דן בן ליאור (ספרד)- גיטרה חשמלית עם חומרים מקוריים. המופע רץ מזה  מספר שנים בישראל ובחו"ל בהובלתו של הפסנתרן גלעד חצב . במופע ינוגנו קטעים מקוריים ועיבודים למוזיקה ברזילאית (דונאטו פסקל) וישראלית (כספי) לצד קטעים מקוריים של חצב.  הגיטריסט דן בן-ליאור הוא יוצר מוערך במיוחד הפעיל במוזיקת הפלמנקו-ג'אז  במדריד  

הזמרת דבורה בנאסולי שתופיע יחד עם הפסנתרן יעקוב מורבין עם רפרטואר ג'אזי הכולל שירים מקוריים ומוזיקה של מלחינים גדולים מעולם הג'אז כמו עזיזה מוסטאפה-זאדה, צ'ארלס מינגוס, פאת מת'יני, רישארד גליאנו ועוד. 

הקווארטט של אלברט פיאמנטה, שרה קאדאזדו וגל בילגוראינטה- אלברט פיאמנטה הוא מחלוצי הג'אז בישראל. הוא מוזיקאי, מלחין ומעבד ישראלי שדאג להנחיל בציבור הישראלי את האהבה למוזיקת ג'אז. הוא קיבל הכרה בינלאומית כמנהל ומעבד פסטיבלים מהחשובים ביותר בישראל.   

יום שישי - 27.8.21 

במופע המחווה לזכרו של ארז בר-נוי שיחל בשעה 12:00 וימשיך עד אחה"צ, יתקיים ג'אם סשן בהשתתפות מוזיקאי הפסטיבל וידידי המקום והוא יהיה פתוח לקהל הרחב.   

אמן הג'אז ארז בר-נוי שנפטר בתחילת חודש אוגוסט בפתאומיות בהיותו בן 55,  היה סקסופוניסט, מלחין ואיש חינוך בתחום הג'אז, ניהל את המרכז ללימודי ג'אז בקונסרבטוריון הישראלי למוזיקה בתל אביב בין השנים 2009-2019 וגם הנהיג את הרכב הג'אז שלו.  

 

יום שבת- 28.8.21 

קוורטט של מאיר בן מיכאל- גיטריסט, אמן ג'אז ומעבד ישראלי.  

 

הפסטיבל יתקיים במועדון הרא"ש 4 בפלורנטין בתל אביב כל ערב החל מהשעה 21:00.  

 

לכרטיסים ולליין אפ הפסטיבל:  

 www.HaRash4.com 

https://www.harash4.com/festival 

https://www.facebook.com/104798577823536/posts/361740282129363/?d=n 

 

התמונות הרצ"ב מאושרות לפרסום 

צילום: שמואל נשימטו 

 

רקע על מועדון הרא"ש 4:  

המועדון התל אביבי הרא"ש 4 ממוקם בפלורנטין ונוסד לפני שנתיים ע"י האמן ועורך הדין שמואל נשימטו. יעד מהרה הפך המועדון לבית חם וכר פורה לאמנים מתחום הג'אז שזורמים אליו כל הזמן. מדובר באמנים ישראלים לצד אמנים בעלי שם בינל"א שמביאים את יצירתם לקהל הישראלי חובב מוזיקת ג'אז מכל התקופות וכל הסגנונות. המקום מעוצב תוך כדי שמירה על איכות הסביבה וקיימות. השולחנות והכיסאות נבנו מחומרים ממחוזרים שהגיעו מנגריות ומסגריות שכנות בפלורנטין. הקהל מגיע מכל קצוות תל אביב בתקווה שיגיעו גם מכל הארץ.  

שמואל המייסד הוא עולה יחסית חדש שנולד בברזיל לאב פולני חרדי ואם אתיופית דתייה. הם עברו להתגורר בבוסטון והמשיכו משם לפריז עקב מחלת עיניים של שמואל בילדותו. בפריז הוא למד משפטים, אולם כשעשה עלייה, החליט להתמקד בתחום בו "נמצאת הנשמה שלו" , מוזיקת הג'אז. שמואל נשוי ואב לשתי בנות.  

 

 

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Translate


אודות שרית יוכפז

שמי שרית יוכפז.
אני עתונאית מזה עשרים וחמש שנים.
אני בוגרת אונברסיטת בר אילן תעודת הוראה, הסטוריה וספרות, והמכללה למנהל למדתי תקשורת..
בעלת תעודת עיתונאית של "אגודת העיתונאים תל אביב", ו"אגודת העיתונאים הממשלתית".
כתבתי בעיתונות ארצית, מגזינים לנשים ולתיירות, מקומונים ואתרי אינטרנט.
הגשתי מזה 10 שנים פינה ברדיו קול חי FM93 בנושא תיירות תרבות וארועים מיוחדים.
בהמשך למדתי גם לימודי תעודה רפואה משלימה, איפור מקצועי (כדי שיהיה לי רקע לכתוב בנושאים הללו).
הרצאתי בנושאי תקשורת ועיתונות.
מתנדבת בשעות הפנאי ל"אגודה למען העיוור", ל"נשות הדסה" -סניף נר הלילה ומתנדבת למשמר האזרחי.
אוהבת ים, ספורט, בעלי חיים והום סטיילינג.

המגזין של שרית

במגזין זה תוכלו למצוא המלצות למשפחה בנושאים הבאים: אופנה, טיפוח ויופי, אקססוריז, בריאות, צרכנות, חדש על המדף, ספרים, תרבות, הצגות, סרטים, תערוכות, תיירות, טיולים יפים, ספא, מסעדות, ולייף סטייל.

עקבו אחרי בגוגל+

התמונה שלי
מפיקה עורכת מגישה תוכנית רדיו ברדיו ליפס בימי רביעי מ10-12 בבוקר. "המלצות וראיונות" עםשרית יוכפז www/radiolips.com
מופעל על ידי Blogger.

ארכיון המגזין

רשומות פופולריות