יום שלישי, 3 בינואר 2017

המדריך לגולש בחופשת סקי מאת: שרית יוכפז


עונת הסקי כבר בעיצומה, מתכננים, קובעים תאריכים, מחפשים דילים, מזמינים כרטיסים, ורוכשים ציוד, חשוב והכרחי לבדוק לפני הכל מה באמת אנחנו  צריכים

לפניכם מגוון טיפים וידע בסיסי כיצד להתכונן היטב לחופשת הסקי גם למי שעבורו זאת החופשה הראשונה וגם עבור מי שכבר התנסה בחופשה מהסוג הזה בעבר.



"מי שמתכנן לצאת לחופשת סקי החורף כדאי שיבדוק את מגוון החופשות האטרקטיביות - חופשות סקי המשלבות טיסות, העברות, ציוד, סקי פס ונציג ישראלי דובר עברית בצירוף מלון וארוחת בוקר במחירים אטרקטיביים במיוחד המהווים תחרות אמיתית להצעות האחרות בשוק"  מסביר טל אפטה מנכ"ל גרופון תיירות. "אתר גרופון דואג להציע ולהעלות עסקאות אטרקטיביות ביותר לנופש הישראלי שרוצה מצד אחד לטוס לגלוש וליהנות מכל הלבן לבן הזה ומצד שני לשלם מחיר שפוי השווה לכל כיס". בין מגוון הדילים באתר ניתן למצוא הצעות לחופשות סקי שונות בצרפת, שוויץ, אוסטריה ובולגריה הכוללות טיסות, העברות, מלון ל 4 או 7 ימים, סקי פס וציוד במחירים שבין 2000 ל 2,400 ש"ח בלבד!

התלונה הנפוצה ביותר של כל גולש מתחיל היא "הרגליים שלי קרות" מסביר עופר יער – און, מנהל מכירות של המותג THE NORTH FACE. הדבר יכול לגרום לאי זרימת דם ולכאבי רגליים, כתוצאה ממגפיים שאינם מתאימות. חשוב לבחור מגפיים שיתאימו למזג אויר קיצוני.
יש כמה פרטים חשובים שיש לשים לב אליהם לחופשת סקי מנצחת

1     טיימינג. לפעמים אנשים שיוצאים לחופשות סקי נתקלים בתנאי מזג אוויר קשים ולא חווים את הגלישה בצורה הטובה ביותר. כדי שמצב כזה לא יקרה, רצוי לשים לב לתחזית 
ז
 מזג האוויר בזמן תכנון הטיול ולבטל את התוכנית כאשר צפוי גשם, שלג או רוחות חזקות.
2      ציוד הכרחי. חליפות סקי, כובעים, כפפות וציוד מגן הם הכרחיים ורצוי לרכוש אותם לפני צאתכם לחופשה. בנוסף, חשוב להצטייד בגרביים עבות וביגוד תרמי ללבישה מתחת לחליפה – הביגוד שומר על חום וטמפרטורת הגוף במקומות קרים במיוחד.

3      עזרה ראשונה. חשוב להכין תיק תרופות לחופשה כי אין לדעת כיצד הגוף שלכם יגיב במזג אוויר קר כל כך. הצטיידו במשחות לכוויות קור, כדורים לכאבי ראש ,התקררות ועוד.

4      אימון מקדים. סקי הינו ספורט המצריך מאמץ פיזי ולכן על מנת למנוע שרירים תפוסים, יש להרבות בפעילות גופנית לפני היציאה לסקי.

5      סלפי?. בתנאי קור קשים, סוללות המצלמה/ פלאפון עובדות שעות נוספות ולכן עדיף להביא סוללות נוספות או מטען נייד. כמו כן, לעיתים קרובות הקור גורם למכשירים טכנולוגיים לקרטע ולכן עדיף לשמור אותם במקום חם ויבש.  (מזל שיש כיסים).

6     גרביים. מומלץ ללבוש גרביים עבות, אך לא מאוד. המגפיים חמות בכל מקרה והגרביים עלולות להקשות בהזזת הבהונות וההרגשה יכולה להיות מאוד לא נעימה בזמן הגלישה.

7      מעילים. ישנם מעילים בגזרה ארוכה וקצרה. מעבר להעדפה האישית והאופנתית, מעילים ארוכים מגנים טוב יותר מחדירת רוח ושלג. מעילים קצרים מקנים חופש תנועה טוב יותר וכדאי לשלב עם מכנס סרבל בחפיפה עם שולי המעיל באזור המותניים. כדאי לשים לב לצווארון מוגבה המספק הגנה מלאה לצוואר ורצוי גם כובע להגנה משלג ורוח. שני אלה שימושיים במיוחד בזמן השימוש ברכבלים הפתוחים.
8      מכנסיים. חשוב שהמכנסיים יהיו אטומים למים ורוח ובעלי בד נושם המרחיק לחות ומשלב בידוד, עמידות מקסימלית ונוחות בזמן לבישה ומגע. כמו כן, על המכנס להיות תפור כראוי עם רוכסנים מחופים כדי שמים לא יחדרו אליו בזמן שכיבה על השלג לאחר נפילה אלגנטית או סתם בזמן מנוחה.

9      כפפות. כפפות סקי חייבות להיות אטומות למים. גולשים מתחילים שנוטים ליפול הרבה חייבים להשקיע בכפפות איכותיות . אם אתם סובלים מידיים קרות, אל תתקמצנו על קניית כפפות איכותיות.

0.  אקססוריז נוספים . חשוב להצטייד באביזרים נוספים חשובים לא פחות, כגון: מגן צוואר שגם מונע כניסת רוח וקור אל תוך המעיל ומנדף את הזיעה, וכן מגן אוזניים. חשוב שיהיו עשויים פליס שיחממם את האזורים החשובים בצורה הטובה היותר. חומר הפליס חוסם את הקור ודוחה מים ושלג כך שהגוף נשאר יבש וחם.
זמן הסקי חשוב מאוד אך הזמנים שבין גלישה לגלישה לא חשובים פחות! רבים מהאנשים נוסעים לחופשת סקי גם בשביל זמן ה'אפרה סקי' -מכלול הבילויים המקובלים לאחר שהפעילות במדרונות הגלישה מסתיימת, בחל משעות אחר הצהריים, בילוי בפאבים המקומיים, ריקודים, באתר הספא ועוד.

"מנהג נפוץ בחופשות סקי החורף הוא לעצור ולשתות בפאבים של האתרים עוד לפני שמסתיימת הגלישה האחרונה של היום, או מיד עם סיומה

מסבירה נעמה גבעתי אריאלי מנהלת השיווק של המותג האיטלקי יוקרתי נפפירי "הבילוי נמשך אל תוך השעות הקטנות של הלילה ולכבודו מסירים את הבגדים המקצועיים ועוברים לפריטי אופנה המיוצרים מבדים מחממים במיוחד ובעלי טכנולוגיה ייחודית המאפשרים אופנה ופרקטיות. המותג נפפירי מציג מגוון פריטים לסקי ולזמנים שלאחר הגלישה תוך שימוש בטכנולוגיות ייחודיות כדוגמת סיבי ה- Thermo-Fibre®- התחליף הידידותי לסביבה במקום נוצות. המערכת משמשת הגנה מפני מזג אוויר קר וכוללת שכבת בידוד פורצת דרך שפותחה עבור מגוון פריטים אטרקטיביים וקלים ללבישה המתאימים לקצב העירוני ולחיים בשטח.
                                                           אוירת סקי 2017


גלשו בשלום ותחזרו בשלום 

צילום: ג'ים פלט ובאדיבות יח"צ 

מאת: שרית יוכפז עורכת ראשית 

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Translate


אודות שרית יוכפז

שמי שרית יוכפז.
אני עתונאית מזה עשרים וחמש שנים.
אני בוגרת אונברסיטת בר אילן תעודת הוראה, הסטוריה וספרות, והמכללה למנהל למדתי תקשורת..
בעלת תעודת עיתונאית של "אגודת העיתונאים תל אביב", ו"אגודת העיתונאים הממשלתית".
כתבתי בעיתונות ארצית, מגזינים לנשים ולתיירות, מקומונים ואתרי אינטרנט.
הגשתי מזה 10 שנים פינה ברדיו קול חי FM93 בנושא תיירות תרבות וארועים מיוחדים.
בהמשך למדתי גם לימודי תעודה רפואה משלימה, איפור מקצועי (כדי שיהיה לי רקע לכתוב בנושאים הללו).
הרצאתי בנושאי תקשורת ועיתונות.
מתנדבת בשעות הפנאי ל"אגודה למען העיוור", ל"נשות הדסה" -סניף נר הלילה ומתנדבת למשמר האזרחי.
אוהבת ים, ספורט, בעלי חיים והום סטיילינג.

המגזין של שרית

במגזין זה תוכלו למצוא המלצות למשפחה בנושאים הבאים: אופנה, טיפוח ויופי, אקססוריז, בריאות, צרכנות, חדש על המדף, ספרים, תרבות, הצגות, סרטים, תערוכות, תיירות, טיולים יפים, ספא, מסעדות, ולייף סטייל.

עקבו אחרי בגוגל+

התמונה שלי
מפיקה עורכת מגישה תוכנית רדיו ברדיו ליפס בימי רביעי מ10-12 בבוקר. "המלצות וראיונות" עםשרית יוכפז www/radiolips.com
מופעל על ידי Blogger.

ארכיון המגזין

רשומות פופולריות