יום ראשון, 29 בינואר 2017

סיור, טעימות עם חן ואלון . מבייק אוף לשוק מחנה יהודה סיורים בשוק . וסדנאות בישול ואפיה ומזמורי ט"ו בשבט בירושלים . מומלץ.מאת: שרית יוכפז



סיור, טעימות ומזמורי ט"ו בשבט בירושלים

לקראת חג האילנות הקרב ובא  מומלץ  לצאת לסיור חווייתי 
וייחודי בירושלים שיכלול ביקור בשוק מחנה יהודה עם חן ואלון קורן חביב הקהל מ'בייק אוף',
התמונה של ‏‎Sarit Yochpaz‎‏.
צילום: שרית יוכפז

סיור ניגוני ט"ו בשבט במוזיאון המוסיקה  העברי וארוחת צהריים במסעדה החלבית החדשה 'נחמן' של שפית רחל דבח בכיכר המוסיקה
התמונה של ‏‎Sarit Yochpaz‎‏.
בשוק מחנה יהודה.

מומלץ לסייר בשוק מחנה יהודה, מפגש עם חן ואלון קורן – זוכי הריאלטי 'בייק אוף' ערוץ 2 ולאחריו יציאה לסיור טעימות עם חן ואלון בשוק מחנה יהודה –  ערכנו היכרות עם הפינות הקסומות של השוק, דוכני פירוק וירקות מיוחדים, אוכל שוק ועוד.


חן ואלון, מבייק אוף לשוק מחנה יהודה
סיורים בשוק * ארוחות שף בערבי שישי * סדנאות בישול ואפייה
התמונה של ‏‎Sarit Yochpaz‎‏.

בבית עתיק בן 200 שנה על הגבול שבין שכונת מקור ברוך הוותיקה לשוק מחנה יהודה בירושלים, מתגוררים חן ואלון קורן יחד עם בנם בארי. חן, דתיה ממושב דתי בדרום, ואלון קיבוצניק חילוני. השניים הכירו בתיכון, בטיול שאחרי הצבא דרכיהם שוב נפגשו ומאז לא נפרדו לרגע. בשנה שעברה השתתפו חן ואלון ב- "בייק אוף", תכנית הריאליטי- אפייה של ערוץ 2, זכו במקום השני ובתואר חביבי הקהל, ומאז הם עושים את מה שהם הכי אוהבים - מבשלים ואופים ביחד במקום הכי ירושלמי שיש. הם חיים ונושמים את שוק מחנה יהודה, את הריחות והטעמים, את הטריות היום-יומית ואת האנשים המיוחדים. כיום, חן ואלון מעבירים  סיורים קולינריים בשוק, סדנאות בישול ואפייה וארוחות שבת בליווי סיפורים, שירים ושלל מטעמים.
סיורים קולינריים בשוק מחנה יהודה:

התמונה של ‏‎Sarit Yochpaz‎‏.
צילום: שרית יוכפז.

חן ואלון, הזוג שמאמין ש"שוק מחנה יהודה הוא הבית" מקיימים סיורים קולינריים חווייתיים ברחבי השוק, הכוללים מעבר בין סמטאות השוק השונות, וטעימות של מאכלים מיוחדים לצד אווירה ירושלמית ייחודית וריחות משכרים של מאפים ופירות טריים.
הסיורים של חן ואלון בשוק הם חוויה מיוחדת של צלילים ריחות וטעמים, הנשזרת בהיסטוריה הקולינרית של השוק, דרך חומרי הגלם, הסיפורים, והטעמים האותנטיים של השוק. בסיור טועמים המשתתפים מנות מיוחדות מהשוק, ביניהן: מעורב ירושלמי מסורתי, ברוסקטת חמאת כמהין עם קלף צ'דר ועגבניות מיובשות, חומוס לימון כבוש, מאפה חאצ'פורי ועוד. ניתן לתאם סיורים סביב נושאים שונים ומגוונים ואת אורך הסיור לבחירת המשתתפים.
מחיר: 250 שקלים לאדם בקבוצה של עשרה אנשים ומעלה
ארוחת שבת מסורתית:
חן ואלון מארחים בביתם קבוצות ומשפחות לארוחות שישי משפחתיות, מרגשות ומפנקות כיד המלך וכמיטב המסורת. עם כניסת השבת מתכנסים בביתם הירושלמי שבין שכונת מקור ברוך לשוק מחנה יהודה, בליווי שירי שבת, סיפורים, ושיחות סביב התרבות הישראלית, עם תפריט עשיר ומיוחד הכולל יין חופשי, שלל סלטים מיוחדים, חלות שבת, מנות דגים ובשר מיוחדות כמו ברוסקטה תוניסאית, בייגל ירושלמי במילוי בשר, מסבחה שומן טלה, תבשלי עוף ובקר, ותוספות מפנקות של קוסקוס תוניסאי או אורז בסמטי, נתחי תפוחי אדמה ופטריות במרווה וקינוחים עשירים ומפנקים כיאה ליוצאי תכנית האפייה הגדולה במדינה.
"השילוב של ארוחת שף עם ארוחת ערב שישי הוא שילד את הרעיון לאירוח בארוחת השבת המסורתית בערבי שישי. ארוחות השבת מסמלות משפחתיות וחום עם המנות הכי טעימות בעולם ואנחנו מוסיפים לארוחה טוויסט מיוחד של מנות שף מיוחדות עם שולחן חגיגי ובאווירה של בית", אומרת חן קורן.
מחיר: 300 שקלים לאדם בקבוצה של עד 40 איש
סדנאות בישול ואפייה:
חן ואלון מקיימים מגוון סדנאות חווייתיות של בישול ואפייה, החל מהצעד הראשון ועד התוצאה הסופית של בטן מלאה. סדנאות הבישול כוללות סיור קולינרי קצר בשוק, טעימות, המון מוזיקה ויין משובח, בין סדנאות הבישול ניתן למצוא סדנאות בישול איטלקי, ירושלמי או צפון אפריקאי, בשילוב.בגזרת הקינוחים תוכלו למצוא סדנת שוקולד מפנקת של טארטלט שוקולד מושחת, קינוח פריזאי של מוס שוקולד מטורף, קרמו דולסה, דפי מרנג קקאו-תפוז ועוד, או סדנת קינוחי בייק – אוף מטריפים כמו ג'לי ג'ק, טארטלט פרזייה, קינוח האצטרובל ופבלובה.
הסדנאות מותאמות לכל הגילאים, למתחילים וגם לאלה שכבר משופשפים במטבח, לנשים וגברים. ניתן לשלב סדנאות וסיורים בהתאם לבקשת המשתתפים.
מחיר סדנת הבישול: 2,000 ₪ לקבוצה של עד ארבעה אנשים, כל משתתף נוסף: 350 ₪.
סדנת קינוחים: 400 ₪ לאדם, מינימום חמישה אנשים.  

לפרטים נוספים והזמנות http://www.mamadiali.co.il/ או בטלפון 050-5875684


 – 'מזמרת הארץ' - יצאנו  לסיור מוסיקלי מיוחד לרגל טו בשבט במוזיאון המוזיקה העברי בהנחיית המוסיקאי ומנהל המוזיאון, אלדד לוי. הסיור ילווה בהדגמות מהכלים המיוחדים במוזיאון וניגונים ארצישראליים. סיור מיוחד שיתקיים בשבוע בו מתקיים טו בשבט.




                                      רחל דבח- אתי נמיר

ארוחת צהריים במסעדת 'נחמן'

החלבית של שפית רחל דבח– מסעדה חלבית חדשה שנפתחה לפני כחודשיים בכיכר המוסיקה.
ט"ו בשבט שמח.




                                   חגיגות בגן הבוטני ירושלים- צילום יהודית מרכוס



מומלץ. 
מאת: שרית יוכפז

https://youtu.be/R2Nd4jZ8igA

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Translate


אודות שרית יוכפז

שמי שרית יוכפז.
אני עתונאית מזה עשרים וחמש שנים.
אני בוגרת אונברסיטת בר אילן תעודת הוראה, הסטוריה וספרות, והמכללה למנהל למדתי תקשורת..
בעלת תעודת עיתונאית של "אגודת העיתונאים תל אביב", ו"אגודת העיתונאים הממשלתית".
כתבתי בעיתונות ארצית, מגזינים לנשים ולתיירות, מקומונים ואתרי אינטרנט.
הגשתי מזה 10 שנים פינה ברדיו קול חי FM93 בנושא תיירות תרבות וארועים מיוחדים.
בהמשך למדתי גם לימודי תעודה רפואה משלימה, איפור מקצועי (כדי שיהיה לי רקע לכתוב בנושאים הללו).
הרצאתי בנושאי תקשורת ועיתונות.
מתנדבת בשעות הפנאי ל"אגודה למען העיוור", ל"נשות הדסה" -סניף נר הלילה ומתנדבת למשמר האזרחי.
אוהבת ים, ספורט, בעלי חיים והום סטיילינג.

המגזין של שרית

במגזין זה תוכלו למצוא המלצות למשפחה בנושאים הבאים: אופנה, טיפוח ויופי, אקססוריז, בריאות, צרכנות, חדש על המדף, ספרים, תרבות, הצגות, סרטים, תערוכות, תיירות, טיולים יפים, ספא, מסעדות, ולייף סטייל.

עקבו אחרי בגוגל+

התמונה שלי
מפיקה עורכת מגישה תוכנית רדיו ברדיו ליפס בימי רביעי מ10-12 בבוקר. "המלצות וראיונות" עםשרית יוכפז www/radiolips.com
מופעל על ידי Blogger.

ארכיון המגזין

רשומות פופולריות