יום שלישי, 31 בינואר 2017

יוצאים לטייל בנחל סער בגליל בעקבות פריחת זלזלת הקנוקנת מאת: שרית יוכפז

נחל סער הוא נחל אכזב הזורם רק בעונת החורף, לאחר הגשמים, לכן מומלץ לטייל בו בימים אלו. הנחל מטופל ומתוחזק על ידי צוותי רשות הכינרת ותלמידים מפרויקט שומרי הנחל המאמצים את הנחל ודואגים לטיפוחו. ברשות הכינרת ממליצים על ביקור בנחל, התרשמות מהפריחה הססגונית בעונה זו ומזרימת המפל.

נוסעים בכביש 99 לעבר צומת שיאון בה פונים ימינה (מזרחה) לרמת הגולן עד צומת נחל סער, שם נשאיר את רכב האיסוף. ברכב השני נסע לגשר הידידות, נקודת ההתחלה בסמוך לעין קניה.
המסלול: מגשר הידידות פונים צפונה לשביל המסומן בירוק, לעבר טחנות קמח עתיקות ודרך מכלאות עזים נטושות. לאורך השביל ניתן להבחין בפריחה מרשימה של הרדוף הנחלים, אלון מצוי ותולע, אלה אטלנטית, עוזרר קוצני, סחלבים, אגס סורי ולבנה רפואי. בתקופה זו נמצאת בשיא פריחתה זלזלת הקנוקנות הנחשבת לצמח מרפא עוד מתקופת הרמב"ם. זלזלת הקנוקנות פורח במהלך ינואר, פרחיו גדולים ומשולשלים מטה כפעמונים המגינים על האבקה מהגשם, קוטרו 5 ס"מ, צבע הכותרת לבן-קרם.

הפריחה נמשכת לאורך השביל עד לגדות הנחל הזורם מתוך סלעי בזלת עתיקים. הנחל נעשה צר בהמשך ולכן יש לטפס לגבעה לעבר כפר קינייא ומצודת נמרוד כשבפסגה ממתינה תצפית מרשימה לעבר מפל סער וצמחייה רבה.

ממשיכים בשביל המסומן, חוצים את כביש 99  וממשיכים בשביל הירוק לאורך כשמונה מאות מטרים עד מפל המגלש הנראה כארובה. כ- 250 מטרים לאחר מכן מגיעים למפל סער. מתקדמים בעקבות השילוט כמאתיים מטרים לשני מצפורי נחל סער, יורדים במדרגות לעבר גשרון העץ, משם עולים למצפור נוסף המשקיף לנחל סער תחתון, לחלקות החקלאיות שבמקום ולמצודת נמרוד.
פונים ימינה בכביש 899 ולאחר הגשר פונים שמאלה, חוצים את הכביש וממשיכים בשביל הירוק. פונים ימינה בכביש 99 לעבר חניון מפל סער.

המסלול ברמת קושי בינונית, מתאים למשפחות ואורכו כארבעה ק"מ, כשלוש שעות צעידה. הכניסה חינם.

Translate

אודות שרית יוכפז

שמי שרית יוכפז.
אני עתונאית מזה עשרים וחמש שנים.
אני בוגרת אונברסיטת בר אילן תעודת הוראה, הסטוריה וספרות, והמכללה למנהל למדתי תקשורת..
בעלת תעודת עיתונאית של "אגודת העיתונאים תל אביב", ו"אגודת העיתונאים הממשלתית".
כתבתי בעיתונות ארצית, מגזינים לנשים ולתיירות, מקומונים ואתרי אינטרנט.
הגשתי מזה 10 שנים פינה ברדיו קול חי FM93 בנושא תיירות תרבות וארועים מיוחדים.
בהמשך למדתי גם לימודי תעודה רפואה משלימה, איפור מקצועי (כדי שיהיה לי רקע לכתוב בנושאים הללו).
הרצאתי בנושאי תקשורת ועיתונות.
מתנדבת בשעות הפנאי ל"אגודה למען העיוור", ל"נשות הדסה" -סניף נר הלילה ומתנדבת למשמר האזרחי.
אוהבת ים, ספורט, בעלי חיים והום סטיילינג.

המגזין של שרית

במגזין זה תוכלו למצוא המלצות למשפחה בנושאים הבאים: אופנה, טיפוח ויופי, אקססוריז, בריאות, צרכנות, חדש על המדף, ספרים, תרבות, הצגות, סרטים, תערוכות, תיירות, טיולים יפים, ספא, מסעדות, ולייף סטייל.

עקבו אחרי בגוגל+

התמונה שלי
מפיקה עורכת מגישה תוכנית רדיו ברדיו ליפס בימי רביעי מ10-12 בבוקר. "המלצות וראיונות" עםשרית יוכפז www/radiolips.com