יום ראשון, 29 בנובמבר 2015

כריסמס בנצרת. מאת: שרית יוכפז

כריסמס בנצרת



תזמורת הגליל פותחת את עונת הקונצרטים בקונצרט חגיגי לחג המולד ולחנוכה בו יתארחו מקהלת הגליל העליון, הזמרת קרן הדר, החצוצרן פלוריאן קלינגלר והמנצח ישי שטקלר. את העונה יחתום פס
טיבל מוסיקה ליטורגית בנצרת באפריל.

19.12.2015 בגן התעשייה נצרת  בשעה 20:00
(קבלת פנים בשעה 19:30)

תכנית הקונצרט:
ישי שטקלר, מנצח
קרן הדר, סופרן
פלוריאן קלינגלר ((Florian klingler, חצוצרה
מקהלת הגליל העליון

אנטוניו ויואלדי – קונצ'רטו לארבעה כינורות
יוזף היידן – קונצ'רטו לחצוצרה
מבחר קטעים מתוך "משיח" ומתוך "יהודה המכבי" מאת גאורג פרידריך הנדל.

לאן נוסעים בחג המולד? נצרת היא המקום בו החלה הנצרות ובכל דצמבר היא מושכת אליה אלפי מבקרים שנוהגים להגיע כדי להנות מאווירת חג המולד ומתחושה של חו"ל במרחק שעה נסיעה מהמרכז.

תזמורת הגליל מספקת השנה לקהל הרחב חוויה חדשה לכריסמס בנצרת – קונצרט חגיגי בחלל המרכזי של גן התעשייה, עם קישוטי כריסמס, יין חם וקבלת פנים לקראת הקונצרט.

התכנית תכלול יצירות מרהיבות בהן הקונצ'רטו מאת ויואלדי לארבע כינורות בביצוע תלמידים מובילים ממרכז המוסיקה "פוליפוני"; הקונצ'רטו לחצוצרה של היידן בביצוע החצוצרן הגרמני פלוריאן קלינגר וקטעים לסופרן ולמקהלה מתוך אורטוריות של הנדל בביצוע קרן הדר ומקהלת הגליל העליון. את הקונצרט כולו יוביל המנצח ישי שטקלר, שמוכר בעיקר בשל ניצוחו בבית האופרה בתל אביב.


קונצרט מיוחד זה יתקיים בשיתוף עמותת פוליפוני לחינוך; עמותת אורפאוס; עמותת התיירות בנצרת; וגן התעשייה נצרת.


הקונצרט פותח את עונת הקונצרטים של תזמורת הגליל ששיאה באפריל עם פסטיבל מוסיקה ליטורגית ברחבי נצרת.


על המשתתפים:
ישי שקלר
שי שטקלר הוא מנצח מקהלת האופרה הישראלית. בוגר המחלקות לזמרה וניצוח באקדמיה למוסיקה ע"ש רובין בת"א והקולג' המלכותי למוסיקה בלונדון. ניצח על מיטב התזמורות בארץ כולל התזמורת הפילהרמונית הישראלית, התזמורת הסימפונית הישראלית ראשון-לציון, התזמורת הקאמרית הישראלית, תזמורת הקאמרטה הישראלית ירושלים, סימפונייטה באר-שבע וסימפונט רעננה. ישי  שטקלר זוכה מלגות קרן התרבות אמריקה ישראל, מלגות הקרן ע"ש ווינגייט בלונדון ומלגות AVI בז'נבה וחתן פרס ההשתלמות הבינלאומית למנצח ישראלי צעיר על-שם גארי ברתיני לשנים 2006-2007 , הפרס מוענק על-ידי מדור המוסיקה במשרד החינוך והתרבות בשיתוף משפחת ברתיני.


קרן הדר
בוגרת בית הספר הגבוה לאמנויות הבמה ´בית-צבי´, פיתחה בעשור האחרון קריירה בינלאומית מגוונת, תוך שילוב בין רפרטואר קונצרטי, מוסיקת תאטרון, זמר עברי ושירי עם.
בזכות מלגה מיוחדת מדניאל ברנבוים השתלמה בשנים 2006 --2007 בלימודי אופרה בברלין וגילמה את נַנֶטָה באופרה פאלסטף של וורדי לשבחי הביקורת הגרמנית. בין התזמורות שהופיעה עמן: הפילהרמונית של וסטצ`סטר ניו יורק, הסימפונית של ברלין, הסימפונית של איטליה, הסימפונית של בנגקוק, הפילהרמונית הישראלית והקאמרטה ירושלים, תחת שרביטיהם של לורין מאזל, זובין מהטה, נועם שריף, אבנר בירון, אריה ורדי, ליאור שמבדל, פרדריק שזלן ירון גוטפריד ואחרים. הקלטותיה כוללות את, "מוסיקת לילה זעירא", עם רפי קדישזון ודן אטינגר; "שחורה אני ונאווה", ובו פנטסיה על שיר השירים מאת אלה מילך-שריף; אלבום עם נגן קרן היער אלון ראובן והפסנתרן יוני פרחי; והאחרון שיצא ב-2013 עם משה זורמן ואסף רוט ובו מסע מוסיקלי בעקבות החלונות הגבוהים. שרה בהצגה "אשכבה" מאת חנוך לוין ובאופרה "צחוק של עכברוש" מאת אלה מילך-שריף ונאווה סמל בתיאטרון "הקאמרי", ובמחזות בתיאטרון באר-שבע ובתיאטרון הספרייה. זוכת תחרות ריינסברג שבגרמניה לשירת אופרה ואמנית נבחרת של הקרן למצוינות בתרבות.

פלוריאן קלינגלר
מופיע כסולן עם התזמורת הפילהרמונית של מינכן (גרמניה) החל משנת 2000 וחבר ב"קשר הנשיפה האוסטרי". בגיל 19 הוא זכה בפרס הראשון שלו כסולן, ושנה מאוחר יותר על ידי שישיית החצוצרות מטירול.
ניגן כסולן עם תזמורת הנוער של האיחוד האירופי בין 1995 ל-1997, ובסימפונית של המבורג NDR (גרמניה) בשנים 1997-2000, אז קיבל את תפקידו הנוכחי.
משנת 2005 עד שנת 2008 הוא לימד בקונסרבטוריון ריכרד שטראוס במינכן, והוא אורח קבוע של הרכבי כלי נשיפה כמו German Brass וBrass Pro.

מקהלת הגליל העליון
מקהלת הגליל העליון הוקמה בשנת 1978 על ידי המנצח סטנלי ספרבר, בניצוחו השתתפה המקהלה ,שנה לאחר הקמתה, בביצוע האורטוריה "אליהו" למנדלסון בפסטיבל "מוסיקה סַקְרָה" בירושלים. בשנים הבאות שרה המקהלה תחת שרביטם של אהרון חרל"פ, ורוניקה בלומרס-בל ואמיר ברנהרד. מנצחה הקבוע משנת 1985 הוא רון זרחי. הרפרטואר של המקהלה כולל מוסיקה מודרנית וקלאסית, מוסיקה ישראלית ושירי עם, אך היא מתמקדת בביצוע יצירות מהבארוק והרנסנס, בדגש על מוסיקה ליטורגית. המקהלה מרבה להופיע בכנסיות כמו טבחה, דורמיציון כנסיית אעבלין ואחרות, בפסטיבלים של מוסיקה ליטורגית כמו פסטיבל אבו-גוש, וכן משתתפת בקביעות בפסטיבל קול המוסיקה בגליל העליון. 
המקהלה יצאה פעמים אחדות לסיורי הופעות באירופה, השתתפה בין היתר בפסטיבל


המקהלות בננסי (1991) ובפסטיבל למוסיקה ליטורגית בלורֶטו (1995), וזכתה במדליית ארד בתחרות המקהלות ע"ש פלסטרינה ברומא (2000).בשנת 2004 השתתפה המקהלה ב"פסטיבל חמשת הדתות " שהתקיים בגרמניה וביולי 2008 לקחה חלק בפסטיבל המקהלות הבינלאומי בקנטוניג'רוס שבצפון ספרד. במקהלה כ-50 חברים מישובי, הגליל העליון ורמת הגולן. חלקם בעלי השכלה מוסיקלית, ואחרים השתלמו במשך הזמן בקורס למנצחים בסמינר לוינסקי ובמסגרות אחרות. כל הזמרים לומדים פיתוח קול. 

תזמורת הגליל
מיסודה של פוליפוני לחינוך ומורכבת מכ-שלושים וחמשה ממיטב הנגנים בארץ שחלקם הנכבד הם מובילים או הובילו תזמורות נחשבות בארץ ובחו"ל. מנהלה המוסיקאלי של התזמורת הינו הפסנתרן והמנצח בעל שם עולמי סלים עבוד אשקר.
תזמורת הגליל מופיעה בקונצרטים פתוחים לקהל הרחב והן קונצרטים במסגרת תוכנית אלחאן המיועדים לקהל הצעיר. בקונצרטים פומביים התזמורת מארחת אומנים בעלי שם עולמי, כגון לין הרל, גיורא שמידט, סלים עבוד אשקר ואחרים. התזמורת מופיעה בעיקר בצפון לקהלים של ערבים ויהודים וכך תורמת להעשרת חיי הקהילה בפריפריה, ומעצימה את מעמדה של העיר נצרת כבירת תרבות של הגליל.

הקונצרט יתקיים ביום שבת, 19.12 בשעה 20:00 (קבלת פנים ב20:00) בגן התעשייה בנצרת.

כרטיסים בקופת בראבו *3221 ובמשרדי עמותת פוליפוני: 077-2018451


כתבה:שרית יוכפז עורכת -חדשות תיירות תרבות .מלונות ומסעדות

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Translate


אודות שרית יוכפז

שמי שרית יוכפז.
אני עתונאית מזה עשרים וחמש שנים.
אני בוגרת אונברסיטת בר אילן תעודת הוראה, הסטוריה וספרות, והמכללה למנהל למדתי תקשורת..
בעלת תעודת עיתונאית של "אגודת העיתונאים תל אביב", ו"אגודת העיתונאים הממשלתית".
כתבתי בעיתונות ארצית, מגזינים לנשים ולתיירות, מקומונים ואתרי אינטרנט.
הגשתי מזה 10 שנים פינה ברדיו קול חי FM93 בנושא תיירות תרבות וארועים מיוחדים.
בהמשך למדתי גם לימודי תעודה רפואה משלימה, איפור מקצועי (כדי שיהיה לי רקע לכתוב בנושאים הללו).
הרצאתי בנושאי תקשורת ועיתונות.
מתנדבת בשעות הפנאי ל"אגודה למען העיוור", ל"נשות הדסה" -סניף נר הלילה ומתנדבת למשמר האזרחי.
אוהבת ים, ספורט, בעלי חיים והום סטיילינג.

המגזין של שרית

במגזין זה תוכלו למצוא המלצות למשפחה בנושאים הבאים: אופנה, טיפוח ויופי, אקססוריז, בריאות, צרכנות, חדש על המדף, ספרים, תרבות, הצגות, סרטים, תערוכות, תיירות, טיולים יפים, ספא, מסעדות, ולייף סטייל.

עקבו אחרי בגוגל+

התמונה שלי
מפיקה עורכת מגישה תוכנית רדיו ברדיו ליפס בימי רביעי מ10-12 בבוקר. "המלצות וראיונות" עםשרית יוכפז www/radiolips.com
מופעל על ידי Blogger.

ארכיון המגזין

רשומות פופולריות