יום שני, 27 במרץ 2017

סיור חשיפה לתיירות קצרין מאת: שרית יוכפז



התמונה של ‏‎Sarit Yochpaz‎‏.

התמונה של ‏‎Sarit Yochpaz‎‏.

קצרין


בין נחל זוויתן לנחל המשושים שוכנת לה קצרין המשלבת איזון בין האדם, הטבע ותנופת הפיתוח. קצרין כבירת הגולן, מהווה מוקד גיאוגרפי של עשייה, תיירות ושירותים. ייחודה מתאפיין ביכולת להגיע אליה וממנה לכל נקודה ברחבי הגולן בטווח זמן שלא יעלה על 30 דקות נסיעה. מיקומה של קצרין אל מול נופי החרמון והכנרת, בלב הטבע הירוק והשופע של הגולן, בשילוב עם נכסים תיירותיים מוכרים, ביניהם, יקבי רמת הגולן, בית הבד של הגולן, קסם הגולן, פארק קצרין העתיקה, מזקקת הוויסקי של הגולן, מי עדן, מחלבות הגולן ועוד, מהווים עוגן למיצוב קצרין כיעד תיירותי משמעותי.

התמונה של ‏‎Sarit Yochpaz‎‏.

פארק קצרין העתיקה

בין סמטאות הכפר העתיק רוחשים חיים. אנו דופקים על דלתות הבתים, מציצים מהחלונות ומתבשמים מהריחות.

זוהי הזמנה לביקור חוויתי ומפתיע  בקצרין העתיקה. מתלבשים בגלימה, מתבשמים בתמרוק עתיק ועוצרים לטעימות גולניות אצל האופה של הכפר. לקבוצות בהזמנה מראש אנו מציעים סל של חוויות ומפגשים. ממפגש עם שחקן בן הכפר דרך פעילות חקלאית בבית הבד ובגת ובגורן.  בנוסף, המקום מציע מפגש עם נגן, או מפגש יוגה עתיק לצד סלסלת פיקניק מפנקת ומשחק משימות מטורף  שיגרמו לכם להחזיק חזק ולצחוק בלי סוף. בית הכנסת העתיק ועץ האלון הקשיש, מהווים תפאורה מושלמת לבר /בת מצוה ולטקסים נוספים. בערבים המקום עוטה קסם ומארח את המבקרים (בהזמנה מראש) עם סיורי עששיות ומופעים בעונות השיא (חגים ואוגוסט).

בפסח הקרוב פארק קצרין מפיק בפעם הרביעית את פסטיבל שיר השירים עם שלל מופעים (יונתן רזאל, יובל דיין ועידן עמדי, אביתר בנאי , עלמה זוהר ועוד). פרטים בדף הפייסבוק של פארק קצרין העתיקה. חג שמח!!  
שעות פעילות:
ימים א'-ה': 9-16
יום ו': 9-14
שבת: 10 -16
*ניתן לפתוח מעבר לשעות הפתיחה בתאום מראש

למידע נוסף ותיאום פעילות לקבוצות והזמנות מראש 0537243597 0537243601


התמונה של ‏‎Sarit Yochpaz‎‏.

פסטיבל שיר השירים יפתח את האביב בקצרין

התמונה של ‏‎Sarit Yochpaz‎‏.
פסטיבל שיר השירים בקצרין מבשר את בוא האביב * תכנית עשירה וסוחפת תקבל את פני אלפי המבקרים שיפקדו את פארק קצרין העתיקה שילבש חג בימי חוה"מ פסח. סדנאות, סיורים מודרכים ופעילויות לכל המשפחה ביום (ללא תשלום) ומופעים סוחפים : יובל דיין תארח את עידן עמדי, אביתר בנאי במופע חדש, עלמה זוהר במופע לכל המשפחה ויונתן רזאל בהלל חגיגי . אביב הגיע פסח בא!

פסטיבל "שיר השירים", שהפך לפעילות מרכזית בפסח בצפון כולו ובגולן בפרט, יתקיים זו השנה הרביעית בקצרין בירת הגולן. בימי חול המועד, תתקיים פעילות חווייתית מגוונת: סדנאות אקולוגיות מדליקות לכל גיל, מופעים מוזיקליים ותיאטרליים תחת עץ האלון, "סודות בבזלת" - משחק משימות מטריף לכל המשפחה . הפעילות בפארק פתוחה לציבור הרחב, ללא תשלום.

"פסטיבל שיר השירים" יפתח בבוקר הלל חגיגי עם יונתן רזאל (הכניסה חופשית). בערב הראשון יובל דיין תארח את עידן עמדי (בתשלום) על בימת בית הכנסת העתיק בפארק, בערב השני יופיע אביתר בנאי (בתשלום) במופע החדש שלו "לשונות של אש" מתוך הדיסק שייצא לאור בחודש שעבר. את הפסטיבל תנעל עלמה זוהר במופע "פלא" לכל המשפחה (כניסה חופשית).

פסטיבל שיר השירים בלב פארק קצרין העתיקה, מהווה סמל להמשכיות החגים מהתקופה העתיקה ועד ימינו. בשילוב פריחת האביב  ושלל פעילויות מיוחדות ומשמחות לכל המשפחה ומופעי מוסיקה משובחים הוא  יוצר אפשרות נפלאה לבילוי כולל באתר אחד.

דימי אפרצב, ראש מועצת קצרין: "פסטיבל שיר השירים הפך למסורת אביבית בקצרין, אנו מברכים את אלפי המבקרים שיגיעו במהלך ימי החג ליישוב וייהנו מאווירה נפלאה המשלבת בין  העתיק והעכשווי. מדובר בהפקה ייחודית למען הציבור הרחב  ומרבית האירועים ללא תשלום, כל שנותר הוא להגיע ולחגוג אתנו את בוא האביב".

התמונה של ‏‎Sarit Yochpaz‎‏.
צילום שרית יוכפז

התמונה של ‏‎Sarit Yochpaz‎‏.
עם ראש המועצה דימי אפרצב בסיור עיתונאי  בקצרין

מתי:  12-14 לאפריל , חול המועד פסח, פארק קצרין העתיקה.
תכנית מופעים:
12/4  יום ד', שעה 10:00 - הלל חגיגי עם יונתן רזאל (הכניסה חופשית. שחרית בשעה 9:00)
12/4 יום ד', שעה 21:30 - יובל דיין מארחת את עידן עמדי בבימת בית הכנסת העתיק.
מחיר כרטיס: 80 ₪ במכירה מוקדמת. 100 ₪ בקופה (פתיחת שערים 20:00)
13/4 יום ה', שעה 21:30 -  אביתר בנאי במופע חדש – "לשונות של אש" בבימת בית הכנסת העתיק. מחיר כרטיס: 100 ₪ במכירה מוקדמת  130 ₪ בקופה (פתיחת שערים 20:00)
14.3 יום שישי, שעה 12:30 - עלמה זוהר במופע "פלא" לכל המשפחה (הכניסה חופשית)

לפרטים ורכישת כרטיסים: פארק קצרין- 04-6961350, www.shirhash.co.il
אפליקציית מתנ"ס קצרין (מותאמת לאייפון ולאנדרואיד) ובעמוד הפייסבוק של פארק קצרין והמועצה המקומית קצרין. הנחות לתושבי קצרין והגולן, סטודנטים, חיילים, ובאתר בהצדעה.
התמונה של ‏‎Sarit Yochpaz‎‏.
מסעדה כשרה  וטעימה  -אלטוס-בקצרין 
מסעדת אלטוס מסעדת Altos הינה מסעדה בשרית כשרה למהדרין ,אשר ממוקמת באזור התעשייה של קצרין. במסעדה שלנו תוכלו להתענג על תפריט משתנה, עשיר ומגוון, שכולו חגיגה קולינרית לחך ותאווה לעיניים. התפריט כולל בשרים
עסיסיים וטעימים, דגים טריים, סלטים המבוססים על ירקות רעננים ועוד. את כל המנות המדהימות שלנו תוכלו לבחור מתוך בופה מסוגנן, וליהנות מאווירה נעימה ומזמינה. בשעות הערב המסעדה שלנו מתהדרת במראה אלגנטי, ומציעה תפריט בשרי קלאסי ,הכולל שלל מאכלים אשר מוכנים על הגריל, שמוסיף להם הרבה עניין, טעם, ריח וצבע שקשה לעמוד בפניהם. במסעדה שלנו תוכלו ליהנות מארוחה טובה ומשירות אדיב ומקצועי, הניתן מכל הלב. קייטרינג אלפונסו הכל התחיל בפיצה שלנו שהוקמה לפני 30 שנה ועד היום היא הפיצה הכי ותיקה בגולן. מומלץ.

התמונה של ‏‎Sarit Yochpaz‎‏.


התמונה של ‏‎Sarit Yochpaz‎‏.

קצריחי חוות חיות   וחוויות בקצרין


התמונה של ‏‎Sarit Yochpaz‎‏.

מזקקת הגולן

ביולי 2014 הגשים דוד ציבל חלום לעלות ארצה מקנדה. בספטמבר 2014 כשקיבל את ציוד הזיקוק שלו הייתה זו תחילתה של הגשמת חלומו העיקרי, לזקק וויסקי. כחובב וויסקי, שנים חלם על זיקוק וויסקי וכשראה את איכות המים והדגנים בגולן החליט שזה המקום להגשים את כל החלומות. וכך, ב18 לספטמבר 2014החלה מזקקת רמת הגולן למלא חביות.
במאי 2016 הוציאה מזקקת רמת הגולן את הוויסקי הישראלי הראשון, וויסקי שני דגנים שעבר יישון בחביות קברנה, שרדונה וחביות חדשות, לוויסקי קוראים ״גולני״ והמחיר לצרכן 140 ש״ח והוא זמין לא רק בארץ אלא גם בארה״ב ואוסטרליה. מזקקת רמת הגולן גם מייצרת ערק, ג׳ין ואבסנט ובסוף 2017 יוצאים לשוק עם הסינגל מאלט שנכנס לחביות לפני כשלוש שנים באותו ספטמבר בו התחיל כל המסע המופלא הזה בגולן. 

"דניאלס -ליקרים"

חנות בוטיק ומפעל בוטיק לייצור משקאות אלכוהוליים משובחים על טהרת תוצרי רמת הגולן בפרט וארץ ישראל בכלל.

ג'נט ודניאל סיסטר הגשימו את חלומם ועלו לישראל מטעמים ציוניים, בשל כך הם בחרו למקם את מרכז חייהם ברמת הגולן ביישוב קצרין. עוד בהיותם באורוגוואי הם חלמו על הפקת אלכוהול ציוני.
דניאל נולד באורוגוואי ולמד את רזי האלכוהול באיטליה וברזיל. כל משקאות האלכוהול שמיוצרים במפעלם נעשים בעבודת יד ללא מכונות. מדובר על אלכוהול איכותי, לא מסחרי ומבוקר, אשר עשוי כולו מחומרים טבעיים תוצרת רמת הגולן.

ההקפדה על שימוש בחומרי גלם טבעיים שמקורם בגולן נובעת מאותן הסיבות שגרמו להם לעלות ארצה- הערכים הציוניים.
דניאל: "את השתייה שלנו אנו מכינים ממוצרים שאנו מגדלים ומפתחים בגולן, ביניהם דבש ופירות. המפעל עצמו, אשר הפך למקום עליה לרגל, יושב בקצרין ומושך אליו אנשים מהגולן ומהארץ כולה לחוויית שתייה הכוללת טעימות ממיטב התוצרת של הגולן".
בין תוצרי חנות הבוטיק ניתן למצוא:
ליקרים בטעמים -דבש, רימונים, קפה, תמרים ותפוזים בעלות של 250 מ"ל  בעלות 50 ש״ח, 500 מ"ל ב-80 ₪.   
ערק בטעמים- קלאסי, קינמון וקפה - 500 מ"ל ב-80 ₪.   
ברנדי מתוק 500 מ"ל ב-90 ש״ח.    וויסקי 500 מ"ל ב-90 ₪.
סנגריה 500 מ"ל ב-60 ₪.
תתקיים תערוכת בתים פתוחים  בקצרין של אומני קצרין מציגים בבתיהם
 מה13- 15 לאפריל
 בחול המועד. מומלץ.
התמונה של ‏‎Sarit Yochpaz‎‏.
צילום: שרית יוכפז
בקרנו  במסגרת סיור עיתונאים היפה .שהתלווה אלינו ראש  המועצה של קצרין  דימי  אפרצב

אדם מיוחד עם חזון.
 סיירנו בכפר התלמידים בקצרין -כפר שמשחזר באופן אמין ואותנטי כפר יהודי בתקופה שלאחר חורבן בית שני .
בקרנו במזקקה ליצור ויסקי ומפעל ליקרים  באיזור התעשיה  קצרין .

בקרנו בבית פתוח של אומנים מארחים .
בקרנו בוילה  גולן -מתחם צימרים מפואר .

התמונה של ‏‎Sarit Yochpaz‎‏.
וילה גולן- צילום שרית יוכפז
חדרים מפנקים וארוחת בקר מפנקת.

סיימנו בתצפית  מרהיבה על הכנרת . מומלץ בחום



קרדיט לתמונות: רונה רנדל ושרית יוכפז


מאת: שרית יוכפז כתבת ועורכת ראשית/

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Translate


אודות שרית יוכפז

שמי שרית יוכפז.
אני עתונאית מזה עשרים וחמש שנים.
אני בוגרת אונברסיטת בר אילן תעודת הוראה, הסטוריה וספרות, והמכללה למנהל למדתי תקשורת..
בעלת תעודת עיתונאית של "אגודת העיתונאים תל אביב", ו"אגודת העיתונאים הממשלתית".
כתבתי בעיתונות ארצית, מגזינים לנשים ולתיירות, מקומונים ואתרי אינטרנט.
הגשתי מזה 10 שנים פינה ברדיו קול חי FM93 בנושא תיירות תרבות וארועים מיוחדים.
בהמשך למדתי גם לימודי תעודה רפואה משלימה, איפור מקצועי (כדי שיהיה לי רקע לכתוב בנושאים הללו).
הרצאתי בנושאי תקשורת ועיתונות.
מתנדבת בשעות הפנאי ל"אגודה למען העיוור", ל"נשות הדסה" -סניף נר הלילה ומתנדבת למשמר האזרחי.
אוהבת ים, ספורט, בעלי חיים והום סטיילינג.

המגזין של שרית

במגזין זה תוכלו למצוא המלצות למשפחה בנושאים הבאים: אופנה, טיפוח ויופי, אקססוריז, בריאות, צרכנות, חדש על המדף, ספרים, תרבות, הצגות, סרטים, תערוכות, תיירות, טיולים יפים, ספא, מסעדות, ולייף סטייל.

עקבו אחרי בגוגל+

התמונה שלי
מפיקה עורכת מגישה תוכנית רדיו ברדיו ליפס בימי רביעי מ10-12 בבוקר. "המלצות וראיונות" עםשרית יוכפז www/radiolips.com
מופעל על ידי Blogger.

ארכיון המגזין

רשומות פופולריות