יום ראשון, 10 ביולי 2022

שרלוט גינסבורג, פולקר שלנדורף, רובן אוסטלונד, ריתי פאן, איוואן אטאל הם בין אורחי פסטיבל הקולנוע ה-39 ירושלים, 21-31 ביולי 2022 מאת שרית יוכפז

 

צילום דור קדמי


שרלוט גינסבורג, פולקר שלנדורף, רובן אוסטלונד, ריתי פאן, איוואן אטאל

הם בין אורחי פסטיבל הקולנוע ה-39 ירושלים, 21-31 ביולי 2022

 

שורה ארוכה של יוצרים ואנשי קולנוע מובילים יגיעו לפסטיבל הקולנוע ה-39 ירושלים, שייפתח ביום חמישי ה-21 ביולי, בהקרנת בכורה חגיגית של הסרט "משולש העצבות".

כפי שפורסם בשבוע שעבר, אירוע הפתיחה יתקיים במעמד במאי הסרט רובן אוסטלונד ("כוח עליון", "הריבוע"), שזכה השנה בפעם השנייה בפרס דקל הזהב בפסטיבל קאן. בפתיחה יוענק לו אות הוקרה מיוחד ובפסטיבל תוצג רטרוספקטיבה של כל סרטיו.

לצד אירוע הפתיחה, יתקיימו בפסטיבל שני מפגשים עם רובן אוסטלונד. ב-22 ביולי יתקיים אירוע השקת הרטרוספקטיבה בהקרנת הסרט "כוח עליון" ולאחריו שיחה על עבודותיו. ב-23 ביולי תתקיים הקרנה נוספת של "משולש העצבות" ולאחריה יענה הבמאי על שאלות הקהל. 

השחקנית והזמרת האהובה שרלוט גינסבורג תגיע לראשונה לפסטיבל יחד עם בן זוגה, הבמאי איוואן אטאל, ובנם, השחקן בן אטאל. ביחד הם יציגו את סרטו החדש של איוואן אטאל "האשמה" (The Accusation) ובו מככבים גינסבורג ובן אטאל בתפקידים הראשיים, לצד מתייה קסוביץ ופייר ארדיטי. ההקרנות בהשתתפותם יתקיימו בתאריכים 22 ו-23 ביולי. גינסבורג מככבת גם בשני סרטים נוספים שיוקרנו בפסטיבל, "ציפורי הלילה" של מיכאל הרס ו"שקיעת החמה" של מישל פרנקו. 

הבמאי הגרמני המוערך פולקר שלנדורף, מי שנחשב לאחד ממייסדי הקולנוע הגרמני החדש וביים בין השאר את "תוף הפח" המופתי שזיכה אותו בדקל הזהב ובפרס האוסקר, יגיע לירושלים כדי לעמוד בראש צוות השיפוט של התחרות הישראלית. שלנדורף גם יציג בפסטיבל את סרטו התיעודי החדש "בורא היערות" ויקיים כיתת אמן על עבודה עם שחקנים.

הבמאי הקמבודי עטור הפרסים ריתי פאן, שהיה מועמד לאוסקר לפני מספר שנים על "התמונה החסרה", יגיע לפסטיבל כדי להציג את סרטו החדש "הכול יהיה בסדר" שזכה מוקדם יותר השנה בדב הכסף לתרומה אמנותית יוצאת דופן בפסטיבל ברלין.

בצוותי השיפוט של הפסטיבל ישתתפו אנשי קולנוע בכירים רבים, ביניהם:

פמלה קופלר, מי שייסדה ב-1995 עם כריסטין ואשון את בית ההפקה האגדי "קילר פילמס" והפיקה כמה מהסרטים האמריקאים העצמאיים הטובים ביותר של השנים האחרונות, כמו "קרול", "הרחק מגן עדן", "עדיין אליס", "בנים אינם בוכים", "הדוויג והשארית העצבנית" ו"אני לא שם".

מרייטה ריזנביק, מנהלת פסטיבל הקולנוע של ברלין, אחד משלושת הפסטיבלים החשובים בעולם. מהדמויות הבכירות בתעשיית הקולנוע הגרמנית.

לזלו נמש, הבמאי ההונגרי שהחל את דרכו הקולנועית בעבודה עם בלה טאר ובהמשך ביים את "הבן של שאול", שגרף שלל פרסים בינלאומיים כמו הגרנד פרי בפסטיבל קאן, גלובוס הזהב, הבאפט״א ופרס האוסקר לסרט הזר.

רונאר רונארסון, במאי קולנוע איסלנדי עטור פרסים. הוא היה מועמד לאוסקר על סרטו הקצר "החווה האחרונה" (2004) וסרטו הארוך הראשון "הר געש" (2011) הוקרן בבכורה בפסטיבל קאן. סרטו "דרורים" זכה בפרס הראשון בפסטיבל סן-סבסטיאן.

מישל פרנקו, קולנוען מקסיקני מוערך שחתום על "כרוניק" (פרס התסריט בפסטיבל קאן 2015), "בתה של אפריל" (פרס חבר השופטים במבט מסוים, קאן 2017), "אחרי לוסיה" (פרס מבט מסוים, קאן 2012), "סדר חדש" (פרס חבר השופטים בפסטיבל ונציה 2020) ו"שקיעת החמה" (פסטיבל ונציה 2021).

בנוסף, בצוותי השיפוט ישתתפו הבמאי הצרפתי כריסטוף קונייה ("בגלל שהייתי צייר"); הבמאית המקדונית טאונה סטרוגר מיטבסקה ("יש אלוהים, קוראים לה פטרוניה"); העורך הצרפתי המוערך ז'אק קומטס, שניהל את מחלקת העריכה בלה פמיס; מישל זאנה מחברת ההפצה הצרפתית סופי דולאק; הצלמת הישראלית-אמריקאית דניאלה נוביץ שזכתה בפרסים רבים על "אסיה"; המפיקה מאיה פישר ("פיגומים"); והבמאית הדס בן-ארויה ("מישהו יאהב מישהו").

ג׳ייק פאלטרו, מי שביים לפני מספר שנים את הסרט הנהדר על בריאן דה פאלמה לצד נוח באומבך, יגיע לפסטיבל כדי להציג את סרטו "יוני אפס" המשתתף בתחרות הישראלית. לבכורה החגיגית ב-23 ביולי יגיע גם הקולנוען הישראלי-אמריקאי המוערך אורן מוברמן, שנמנה עם מפיקי הסרט. 

הקרנת הבכורה הישראלית של הסרט התיעודי המדובר "הללויה: ליאונרד כהן, מסע, שיר", שמגיע לירושלים לאחר הקרנות בפסטיבלים של ונציה וטלורייד, תתקיים במעמד הבמאים דניאל גלר ודיינה גולדפיין. לפסטיבל יגיע גם רוברט קורי, מי שאמון על ניהול הנאמנות של ליאונרד כהן.

הבמאי הפורטוגזי ז'ואאו פדרו רודריגז ("האורניטולוג"), שישפוט בתחרות סרטי הביכורים, יציג את סרטו החדש "צל התעתועים" שהשתתף במסגרת שבועיים של הבמאים בפסטיבל קאן האחרון וזכה לשבחי הביקורת.

הבמאית והשחקנית הגרמנייה ניקולט קרביץ ("פרא") תגיע לירושלים להציג את סרטה החדש "אלף-בית של אהבה" שמשתתף בתחרות הבינלאומית. לבכורה הישראלית יגיע גם השחקן הראשי, מילאן הרמס.

אורחים נוספים:

הבמאית ההולנדית אוקה הוכנדייק ("רמברנדט שלי") תציג את סרטה החדש "האוסוויץ".

הבמאי האמריקאי דניאל ריים יציג את סרטו "הכנר במסע להוליווד".

הבמאית הסרבית נטשה אורבן, תציג את סרטה "ליקוי החמה", הזוכה הגדול בפסטיבל הקולנוע הדוקומנטרי בקופנהגן.

הבמאי הטורקי אמרה קייס יציג את סרטו עטור הפרסים "הנמר האנטולי".

הבמאי ההונגרי לזלו צ'ויה יציג את סרטו "עדינה", שהוצג בבכורה בפסטיבל סאנדנס.

כמו כן, בפסטיבל ישתתפו עשרות דמויות מפתח מתעשיית הקולנוע הבינלאומית, בהם מפיקים, מפיצים, נציגי קרנות קולנוע וערוצי שידור, שייקחו חלק בשלל אירועי התעשייה המתקיימים בפסטיבל, בהם הפיצ'פוינט, חממת הקולנוע של סם שפיגל והפאנלים השונים.

בין אורחי תעשיית הקולנוע: פיליפ בובר, מנכ״ל חברת ההפקה וההפצה Coproduction Office; פרדריק בויה, מנהל אמנותי, פסטיבל טרייבקה; מיכאל וובר, מנכ״ל חברת המכירות The Match Factory; ז'ולייט שרמק, מפיקה בכירה בחברת Agat Film; לואיזה דנט, מנכ״לית חברת ההפצה הבריטית Curzon Artificial Eye; המפיק הגרמני רומן פול (Razor Film); יאן נשייבסקי, מנכ״ל חברת המכירות הפולנית New Europe Film Sales; יובאן מריאנוביץ׳, מנהל פסטיבל הקולנוע של סרייבו; המפיקה הפולניה אווה פוצ׳ינסקה ("אידה", "אהבה בימים קרים"); גבור גריינר, מנהל הרכש של חברת המכירות פילמס בוטיק; המפיק סול בונדי מחברת One Two Films ועוד רבים אחרים.

בפסטיבל ישתתפו מאות במאים, שחקנים, יוצרים, מפיקים, עיתונאים ונציגים מתעשיית הקולנוע הבינלאומית, שיגיעו להציג סרטים חדשים, להשתתף באירועים מקצועיים ולשמש כשופטים במסגרות התחרותיות של הפסטיבל.

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Translate


אודות שרית יוכפז

שמי שרית יוכפז.
אני עתונאית מזה עשרים וחמש שנים.
אני בוגרת אונברסיטת בר אילן תעודת הוראה, הסטוריה וספרות, והמכללה למנהל למדתי תקשורת..
בעלת תעודת עיתונאית של "אגודת העיתונאים תל אביב", ו"אגודת העיתונאים הממשלתית".
כתבתי בעיתונות ארצית, מגזינים לנשים ולתיירות, מקומונים ואתרי אינטרנט.
הגשתי מזה 10 שנים פינה ברדיו קול חי FM93 בנושא תיירות תרבות וארועים מיוחדים.
בהמשך למדתי גם לימודי תעודה רפואה משלימה, איפור מקצועי (כדי שיהיה לי רקע לכתוב בנושאים הללו).
הרצאתי בנושאי תקשורת ועיתונות.
מתנדבת בשעות הפנאי ל"אגודה למען העיוור", ל"נשות הדסה" -סניף נר הלילה ומתנדבת למשמר האזרחי.
אוהבת ים, ספורט, בעלי חיים והום סטיילינג.

המגזין של שרית

במגזין זה תוכלו למצוא המלצות למשפחה בנושאים הבאים: אופנה, טיפוח ויופי, אקססוריז, בריאות, צרכנות, חדש על המדף, ספרים, תרבות, הצגות, סרטים, תערוכות, תיירות, טיולים יפים, ספא, מסעדות, ולייף סטייל.

עקבו אחרי בגוגל+

התמונה שלי
מפיקה עורכת מגישה תוכנית רדיו ברדיו ליפס בימי רביעי מ10-12 בבוקר. "המלצות וראיונות" עםשרית יוכפז www/radiolips.com
מופעל על ידי Blogger.

ארכיון המגזין

רשומות פופולריות