יום רביעי, 9 בספטמבר 2015

אורוגואי וישראל מהדקות את שיתוף הפעולה בתחומי התרבות והתיירות. מאת: שרית יוכפז



                חודש אורוגואי בישראל:

oruguai 1  


אורוגואי וישראל מהדקות את שיתוף הפעולה בתחומי התרבות והתיירות.

להקת הבלט הלאומי של אורוגואי, מהוותיקות והטובות בדרום אמריקה, תגיע לראשונה לישראל באמצע אוקטובר 2015 במסגרת סיור בינלאומי לציון 80 שנה ללהקה; המופע, בביצוע 24 רקדנים וירטואוזיים, יכלול בלט קלאסי וניאו קלאסי של מיטב הכוריאוגרפים הדרום אמריקניים והבינלאומיים.


חופים עוצרי נשימה, תרבות תוססת ועשירה, היסטוריה מרתקת, עיירות קולוניאליות קסומות עם תושבים מאירי פנים; אריות ים לאורך חופי האוקיאנוס האטלנטי; גן עדן של מים צלולים; אוכל משובח, מעיינות תרמיים ושלל אטרקציות תיירותיות. אורוגואי קיבלה לאחרונה החלטה אסטרטגית להגביר את פעילות השיווק שלה בישראל כדי לחשוף את המדינה הקסומה לתייר הישראלי.

היחסים הדיפלומטיים בין המדינות מצוינים. הם החלו עוד בימיה הראשונים של מדינת ישראל כשאורוגואי הייתה בין המדינות הראשונות שהכירו בה. בשנת 2004 נחתם הסכם בין המדינות לחילופי משלחות ותערוכות במטרה לעודד את שיתוף הפעולה בין אנשי עסקים משתי המדינות. אורוגואי הקסומה נחשבת לבירת החיים הטובים של דרום אמריקה. היא גובלת בברזיל, האוקיאנוס האטלנטי וכן נהר 'לה פלטה', המפריד בין מונטווידאו לבואנוס איירס, בירת ארגנטינה. אוכלוסייתה מונה כ-3.5 מיליון תושבים, כמעט ממחציתם גרים בעיר הבירה מונטווידאו. שטחה של אורוגואי כ-176 אלף קמ"ר. הרוב המכריע של האוכלוסייה הוא ממוצא אירופאי. אורוגואי נחשבת לאחת המדינות המתקדמות ביותר בדרום אמריקה. יש בה מרכזי קניות מודרניים, מערכת כבישים מתקדמת, אינטרנט מהיר ועוד. לשדה התעופה הבינלאומי של מונטבידאו מגיעות טיסות מכל היעדים המרכזיים בדרום אמריקה. כיום אין טיסות ישירות מישראל. ניתן להגיע מישראל לאורוגואי דרך חניית ביניים במדריד, פריז ומיאמי. אורוגואי נחשבת למדינה הבטוחה ביותר באמריקה הלטינית.

אורוגואי היא ארצם של הגאוצ'וס, הבוקרים המפורסמים של דרום אמריקה, שחוות הבקר רחבות הידיים שלהן פרושות על פני מרבית שטחה של המדינה. מזג האוויר נוח למדי לכל אורך השנה. הטמפרטורות הממוצעות נעות בין 25 מעלות בקיץ ל-10 מעלות בחורף. האוכל באורוגואי הוא אחת מגולות הכותרת של הביקור בה ולחובבי הקולינריה מובטחת חוויה בלתי נשכחת. באורוגואי תמצאו את בשר הבקר שנחשב לטוב ביותר בעולם, שתמיד ניתן להשיגו טרי. המשקה הלאומי הוא המאטה - חליטת צמחים מסורתית, אשר שותים באמצעות מזיגת מים חמים לכוס מיוחדת העשויה מדלעת.
בחודש אוקטובר 2015 תגיע לראשונה לישראל להקת הבלט הלאומי של אורוגואי, בניהולו האמנותי של הרקדן והכוראוגרף הידוע חוליו בוקה. הלהקה זוכה להצלחה רבה באירופה ודרום אמריקה. כחלק מאירועי ה-80 של הלהקה היא מקיימת סיור עולמי ובתוכו גם ההופעות בישראל. המופע, בביצוע 24 רקדנים וירטואוזיים, יכלול רפרטואר יצירות מופת מגוון מבלט קלאסי עד מחול עכשווי מאת מיטב הכוריאוגרפים הדרום אמריקאים והעולמיים. הלהקה תקיים הופעות בהיכל אומנויות הבמה בהרצליה, ביגור ובמשכן לאומנויות הבמה בבאר שבע.
בתמונות:
oruguai 2

נמל פונטה דל אסטה (Punta del Este) – באדיבות משרד התיירות של אורוגואי.
בקצב הקנדומבה (תמונה 6795 - באדיבות רשות התיירות של אורוגואי).
להקת הבלט הלאומי של אורוגואי (צלם: סנטיאגו בררו).
ובצילום הנוסף: עיירת הנופש היוקרתית פונטה דל אסטה (Punta del Este), הריביירה הצרפתית של אורוגואי (באדיבות משרד התיירות של אורוגואי).

כתבה: שרית יוכפז עורכת חדשות תיירות. תרבות. מלונות. ומסעדות"

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Translate


אודות שרית יוכפז

שמי שרית יוכפז.
אני עתונאית מזה עשרים וחמש שנים.
אני בוגרת אונברסיטת בר אילן תעודת הוראה, הסטוריה וספרות, והמכללה למנהל למדתי תקשורת..
בעלת תעודת עיתונאית של "אגודת העיתונאים תל אביב", ו"אגודת העיתונאים הממשלתית".
כתבתי בעיתונות ארצית, מגזינים לנשים ולתיירות, מקומונים ואתרי אינטרנט.
הגשתי מזה 10 שנים פינה ברדיו קול חי FM93 בנושא תיירות תרבות וארועים מיוחדים.
בהמשך למדתי גם לימודי תעודה רפואה משלימה, איפור מקצועי (כדי שיהיה לי רקע לכתוב בנושאים הללו).
הרצאתי בנושאי תקשורת ועיתונות.
מתנדבת בשעות הפנאי ל"אגודה למען העיוור", ל"נשות הדסה" -סניף נר הלילה ומתנדבת למשמר האזרחי.
אוהבת ים, ספורט, בעלי חיים והום סטיילינג.

המגזין של שרית

במגזין זה תוכלו למצוא המלצות למשפחה בנושאים הבאים: אופנה, טיפוח ויופי, אקססוריז, בריאות, צרכנות, חדש על המדף, ספרים, תרבות, הצגות, סרטים, תערוכות, תיירות, טיולים יפים, ספא, מסעדות, ולייף סטייל.

עקבו אחרי בגוגל+

התמונה שלי
מפיקה עורכת מגישה תוכנית רדיו ברדיו ליפס בימי רביעי מ10-12 בבוקר. "המלצות וראיונות" עםשרית יוכפז www/radiolips.com
מופעל על ידי Blogger.

ארכיון המגזין

רשומות פופולריות