יום שני, 13 ביולי 2020

ראיון עם האדריכל והסופר "עופר מרגליות לוי שכתב את הספר שיהפוך גם לסדרה טלויזיונית " מקום בו רוחות מכות" .מאת שרית יוכפז –

                          חדשות תיירות תרבות מלונות ומסעדות.       
                                                          צילום רות פרנקו 



עופר מרגליות לוי  נולד בנחלאות שבירושלים, ילד עדין ומופנם ששקע בקריאת ספרים. שום דבר בילדותו לא רמז על ההמשך, יצר התחרותיות מהבית תיעל אותו להפוך לאתלט מצטיין ושחקן כדורסל בהפועל ירושלים,


בצבא שירת ביחידה ללוחמה בטרור. לאחר השחרור באופן טבעי שקל לעבוד במסגרת ביטחונית ואף עבר הכשרה שלאחריה החליט לבחור בדרך אחרת לגמרי "החלטתי לבחור בדרך שלי שהיא אומנות ויצירה. התלבטתי בין תאטרון וקולנוע לבין ארכיטקטורה".


מרגליות לוי בחר בלימודי אדריכלות בבצלאל. אותם סיים בהצטיינות כעבור חמש שנים. מנעד התפקידים שביצע בשנים שלאחר מכן היה רחב, הוא פתח משרד אדריכלים, כיהן כאדריכל העיר מודיעין ומהנדס העיר הוד השרון,

עבד במזרח אירופה והודו בהקמה של פרוייקטים עופר מציין:  "נשלחתי למקומות כמו פרג, בודפשט, קייב, לודז' והיידרבד בהודו, למדתי את התרבות והמנהגים בכול מדינה, למדתי מה הקודים העסקיים והאנושיים המקומיים", ולאחר מכן כסמנכ"ל תכנון ופיתוח עסקי בחברות נדל"ן. "

למרות דרך חייו בספורט האקסטרים הדבר המרכזי בו הוא עוסק בשנתיים האחרונות הוא הספר שכתב " מקום בו רוחות מכות" (הפירוש של באקו בפרסית עתיקה). 


מדובר ברומן ריגול עלילתי שבו שזורים מוטיבים אוטוביוגרפיים . בסיס העלילה, המקומות והדמויות מציאותיות. הספר נולד בעקבות החוויות שעבר באזרבייג'ן, המחוברות למציאות הגיאופוליטית.






צילום: רונית אלון


שאלה: אך אדריכל מצליח ,מחליט לעזוב הכול, את המשרד, את תפקיד שלו, את ההכנסה ולצאת להרפתקאה של כתיבת ספר ותסריט?

תשובה
: "נתחיל בזה שאני לעולם אהיה ארכיטקט בנשמתי

 גם כשאני כותב, הכתיבה שלי היא דרך פריזמה אדריכלית, אני נותן בספר ובתסריט ביטוי לתובנות שלי כאדריכל וטביעת האצבע שלי כאומן מורגשת בכול פרק של הספר.
את תיארת את המעשה שלי כהרפתקה, זה לא לגמרי תלוש מהמציאות. השנה וחצי האחרונות היו חוויה מרתקת של התמודדות עם עולם הספר, פגישות עם אנשי מקצוע, ביקורות ועריכה שהביאו את הספר הזה להבשלה ויציאה לאור. וכן,

ככול שהעמקתי בספר הבנתי שהוא בנוי למימוש גם כסדרה טלוויזיונית ועל כך אני עובד בימים אלו עם במאי ותסריטאי ומחפשים את המפיק המתאים.





שאלה
אני מעוניינת לשמוע...

 על העולם האדריכלות  ממנו צמחת, מהו הדבר שהשפיע עלייך בעבודתך כאדריכל ?



תשובה : 


המפגש עם לקחות אשר פנו אלי לצורך תכנון ביתם הפרטי אפשר לי להיכנס לנבכי נשמתם של בעלי הבית, הייתי משכיב אותם "על ספת הפסיכולוג" ומבקש מהם לחלום, ראיתי את עצמי כתופר חלומות למציאות. 

הפתיחות של בעלי הבית היתה חייבת להיות מוחלטת ע"מ  שהתוכניות יותאמו ככפפה ליד . וכשהם חוו את המגורים בבית החדש מרביתם אמרו שהם מחוברים לבית בנשמתם, והתכנון מימש להם חלומות ופתח אפשרות לחיות אחרת.


שאלה: 
בספרך וגם בחייך אתה

משתמש במוטיב של "לחיות על הקצה" אתה מוכן להסביר את המשמעות.

תשובה :
לפעמים כשאנחנו נמצאים על נקודת קצה אנחנו חווים את החיים באופן שונה. אני צולל צלילות חופשיות (ללא חמצן), אני עוסק בקארטה, רוכב על אופנועים כבדים...
שאלה : 
אתה לא חושש מדרך החיים הזו? ההשלכות על העתיד ..

תשובה :
 
אחד מהמוטיבים שאני מדבר עליהם בספר הוא "החיים כאן ועכשיו" רובנו מתרפקים על ההצלחות בעבר ועוסקים בתכנון העתיד . אבל שוכחים שהחיים מתקיימים כאן ועכשיו וצריך לחוות אותם . הסופר אוסקר ויילד אמר " שמי שלא חיי את הרגע מפספס את החיים, החיים הם רגע חולף וצריך לחיות אותם תמיד כלהבה חמה.."


תקציר על הספר המרתק :
כשנשיא אזרבייג'ן רצה להפתיע את בנו , יורש העצר בן ה 12 ולהקים פארק שעשועים אתגרי במתחם הארמון הנשיאותי הוא פנה דווקא למשרד אדריכלים ישראלי, ובעקבות פניה זו נסע אדריכל עופר מרגליות לוי לעיר באקו והקים פארק שעשועים מפואר.

"במשך חודשיים הסתובבנו ברחבי אירופה לצורך בדיקה של מתקני משחק , רכישתם והבאתם למתחם הארמון" אומר מרגליות לוי. לוחות הזמנים והקושי בהובלה ופיתוח הפארק היו גדולים קרובים לבלתי אפשרי.
צילום רות פרנקו









מאת : שרית יוכפז
כתבת ועורכת ראשית

2 תגובות:

  1. חדשות תיירות, תרבות, מסעדות, ומלונות-שרית יוכפז
    ראיון עם עופר מרגלית לוי

    השבמחק
  2. ראיון עם האדריכל והסופר "עופר מרגליות לוי שכתב את הספר שיהפוך גם לסדרה טלויזיונית " מקום בו רוחות מכות" .מאת שרית יוכפז –
    | פורסם על ידי שרית יוכפז-
    חדשות תיירות תרבות מלונות ומסעדות.

    השבמחק

Translate


אודות שרית יוכפז

שמי שרית יוכפז.
אני עתונאית מזה עשרים וחמש שנים.
אני בוגרת אונברסיטת בר אילן תעודת הוראה, הסטוריה וספרות, והמכללה למנהל למדתי תקשורת..
בעלת תעודת עיתונאית של "אגודת העיתונאים תל אביב", ו"אגודת העיתונאים הממשלתית".
כתבתי בעיתונות ארצית, מגזינים לנשים ולתיירות, מקומונים ואתרי אינטרנט.
הגשתי מזה 10 שנים פינה ברדיו קול חי FM93 בנושא תיירות תרבות וארועים מיוחדים.
בהמשך למדתי גם לימודי תעודה רפואה משלימה, איפור מקצועי (כדי שיהיה לי רקע לכתוב בנושאים הללו).
הרצאתי בנושאי תקשורת ועיתונות.
מתנדבת בשעות הפנאי ל"אגודה למען העיוור", ל"נשות הדסה" -סניף נר הלילה ומתנדבת למשמר האזרחי.
אוהבת ים, ספורט, בעלי חיים והום סטיילינג.

המגזין של שרית

במגזין זה תוכלו למצוא המלצות למשפחה בנושאים הבאים: אופנה, טיפוח ויופי, אקססוריז, בריאות, צרכנות, חדש על המדף, ספרים, תרבות, הצגות, סרטים, תערוכות, תיירות, טיולים יפים, ספא, מסעדות, ולייף סטייל.

עקבו אחרי בגוגל+

התמונה שלי
מפיקה עורכת מגישה תוכנית רדיו ברדיו ליפס בימי רביעי מ10-12 בבוקר. "המלצות וראיונות" עםשרית יוכפז www/radiolips.com
מופעל על ידי Blogger.

ארכיון המגזין

רשומות פופולריות