יום שלישי, 21 בפברואר 2017

פסטיבל ימי הפלמנקו ה 23 –פלמנקו מתוך ציור במרכז סוזן דלל בתאריכים 23-25.03.17 מאת: שרית יוכפז



פסטיבל ימי הפלמנקו ה 23 –פלמנקו מתוך ציור
בסימן 30 שנות יחסים עם ספרד
החגיגה תתקיים במרכז סוזן דלל בתאריכים 23-25.03.17



חגיגת הפלמנקו השנתית של "קרן עדי" מביאה אלינו בבכורה עולמית את המופע "פלמנקו מתוך ציור" ובספרדית JRT- Pintor Y Flamenco   מופע בו רוקדים את הציורים... לאחר הצלחות גדולות בפסטיבל חרז ובביאנלה בסביליה בשנה האחרונה. כמיטב מסורת הפסטיבל המופע יועלה בשלוש ערבי הפסטיבל באולם סוזן דלל. עוד בפסטיבל: תחרות "קרן עדי" הדו שנתית, מופע פלמנקו לילדים בבכורה ובוקר פלמנקו בהשתתפות רקדנים/ות מסטודיואים ברחבי הארץ.
המופע "פלמנקו מתוך ציור" מציג בצורה ממגוונת ומלאת עניין את הטרנד החשוב של הפלמנקו העכשווי- חיבור בין המסורתי הטהור, עם המודרני. בהיות שלוש הרקדניות/היוצרות שלו בעלות בסיס קלאסי וקלאסי ספרדי יש להן את הכלים הטובים ביותר לבטא את ההשראה של הצייר חוליו רומרו דה טורס 1874-1930 בן קורדובה.  Julio Romero de Torres J.R.T.  היה ידוע בציורי רקדניות פלמנקו ונשים. JRT  עסק גם בריקוד פלמנקו וניגן בגיטרה, היה מעורב בחיי אמני הפלמנקו והייתה לו השפעה משמעותית על עולם הפלמנקו.
אנשי "קרן עדי" ראו את המופע בתאטרון סנטרל בבינאלה בסיבליה. הם אהבו אותו והתרשמו מכמות הקהל וממחיאות הכפיים הנלהבות שלו. גם הביקורת אהבה את המופע : "מופע שמצליח להביע בדרך ייחודית מושלמת את הנושא", Diario de Sevilla    וגם "הביצועים של שלוש הרקדניות מהפנט, מרתקים ומביא אסתטיקה ייחודית של הפלמנקו"  ABC. לאור כל זאת בחרו בו כמופע המרכזי לפסטיבל.

המופע "פלמנקו מתוך ציור" נוצר על ידי שלוש אמניות פלמנקו:
URSULA LOPEZ – אורסולה לופז ילידת קורדובה. רקדנית וכוריאוגרפית בעלת יכולות מופלאות ומיומנת בטכניקות של הפלמנקו,  ריקוד ספרדי קלאסי ובלט. הייתה סולנית בבלט הספרדי, רקדה בבלט אנדלוס, עם אוה לה יארבאבואנה, מריה פאחס אנטוניו קנאלס ועוד. מאז נוסדה הלהקה ב 2007 יצרה את היצירות  Abriendo Camino, La Otra Piel , שהוצגו בפסטיבלים של חרז וסביליה וזכו להצלחה רבה .
TAMARA LOPEZ -תמרה לופז, אחותה של אורסולה וילידת קורדובה, וכמוה בעלת השכלה של בלט קלאסי, מחול ספרדי קלאסי ופלמנקו. בעלת תנועה עוצמתית ומרגשת. הופיעה עם אמנים ידועים כמו: Manolette, Merche Esmeralda, Belen Maya . ועם הבלט הספרדי הקלאסי הייתה סולנית ב "מדיאה". מהווה חלק אינטגראלי מהלהקה של אורסולה.
LEONOR LEAL  ליאונור ליאל, ילידת חרז דה לה פרונטרה. רקדנית שתנועתה הייחודית מגלמת  שליטה מוחלטת, דייקנות ונשיות פורצת. גם היא בעלת בסיס קלאסי וקלאסיקו אספניול.  בנוסף להופעות עם להקות פלמנקו שונות, יצרה כוריאוגרפיות למופעים שלה: Leoleole, Mosaicos, Fragil  ועוד המשקפות מגוון גדול של טכניקות ויצירתיות.
ההרכב המוסיקאלי של המופע אף הוא ייחודי, בנוסף לגיטרות ולשירה המסורתיים יש בו סקסופון ותוף ענק עם כלי הקשה.
במסגרת הפסטיבל תתקיים תחרות "קרן עדי"  הדו-שנתית .הזוכה תקבל מלגה שתאפשר לה לנסוע ללמוד בספרד: 12,000 ₪  מקרן עדי וכן קורס בספרדית ממכון סרוונטס. הזוכה במקום שני תקבל  6000 ₪ ובמקום שלישי- 3000 ₪ . בתחרות תשתתפנה  חמש רקדניות צעירות, מסטודיואים ברחבי הארץ. בזכות רמתן הגבוהה של המתחרות (שמעידה גם על הרמה הגבוהה של הפלמנקו בישראל) הוחלט על שדרוג משמעותי של התחרות: ריקוד הרשות החופשי של כולן ילווה במוסיקה חיה על ידי  הגיטריסט והזמר שוקי שוויקי, הגיטריסט אופיר עטר ובמחיאות הכפיים הייחודיות פאלמאס של אדווה ירמיהו (שזכתה בתחרות בשנת 2011).  השלב הראשון יתקיים ללא קהל, השלב השני יתקיים בשישי בצהרים באולם סוזן דלל. הגמר יתקיים כתמיד במסגרת ערב הגאלה במוצאי שבת.
השופטים בתחרות הם: אורסולה לופז (הסולנית, שגם יצרה את הכוריאוגרפיה לריקוד החובה, הקאניה), שרון שגיא (רקדנית ומורה ירושלמית אשר שימשה שופטת בתחרויות רבות) ונילי כהן (אשר שימשה שנים רבות ראש מדור מחול ופסטיבלים במנהל תרבות)
בשבת- 12:30 כמדי שנה יתקיים בסוזן דלל בוקר פלמנקו ישראלי בו יופיעו להקות צעירות מאוד מכל הארץ. זוהי הרמת מסך על הפלמנקו הצעיר בישראל- הרקדניות הצעירות עוברות אודישן ומכינות עבודות המתאימות להופעה על במה מקצועית. השנה תופענה להקות בהדרכת: רותי ברנע אלינור בן זקן ליאת רז ליאת קפלינסקי מראם קאבלאוי דנה אבי וכרמל שלי

בשבת ב 16:30  יתקיים בבכורה "חואניטה והגיטרה" - הרכב  CINCO
מופע מוסיקאלי לילדים המשלב מוסיקה ספרדית, מוסיקה קלאסית, שירים מוכרים וריקודים עממים. בהשתתפות הקהל. יצירה וניהול אומנותי : טניה וינוקור
שירה ומשחק: ורד עובדיה / גיטרה : רוי וייסגלס, יובל מור / ריקוד: ענבל ברנע
הפקה : שקד פרומקין 
לאור שיפוצים באולם ירושלמי, המופע יתקיים במכון סרוונטס. 

ערב הגאלה במוצ"ש ב 20:30 יתחיל בשלב הגמר של התחרות, ומייד לאחריו המופע "פלמנקו מתוך ציור" במלואו. בסיום המופע יוכרזו הזוכות בתחרות.
*********************************
פסטיבל "ימי הפלמנקו" נוסד לפני 23 שנים  כאשר הייתה התחרות לב לבו – כצוואתה של עדי אגמון ז"ל להעניק מלגה לרקדנית ישראלית צעירה להתמחות בספרד. עדי הייתה קצינת מודיעין, תלמידת מדעים מחוננת ורקדנית פלמנקו - על שמה נוסדה "קרן עדי". כבר בשנתה השנייה נוספו לתחרות מגוון מופעים, מספרד ומישראל שהפכו את האירוע לאבן שואבת לאוהבי הפלמנקו – חגיגה מגוונת.
קרן עדי פועלת להעמקת העשייה התרבותית בתחום הפלמנקו בארץ – תחום שמאז הקמתה צמח יותר מכל תחום אמנותי בארץ. לפני 23 שנה היו בארץ שלושה סטודיואים לפלמנקו, וכיום  מלמדים פלמנקו במעל  ל-50 בתי ספר בכל הארץ- אילת, צפון, ירושלים,  נגב ומרכז.
הפקות של פלמנקו ישראלי ושיתופים בין ישראל לספרד הביאו את הפלמנקו הישראלי למרכז סצנת המחול בישראל. "קרן עדי"  ידועה ברמה  הגבוהה של המופעים המוצגים בפסטיבלים ובסדנאות כוריאוגרפיה עם מאסטרים מספרד. הקרן מופעלת בהתנדבות מלאה.
הנשיא לשעבר מר יצחק נבון ז"ל היה תומך קבוע שהגיע לכל ערבי הגאלה ובחודשים האחרונים שלו כתב המלצה נלהבת למפעל "קרן עדי" ותרומתו לפלמנקו הפורח והאיכותי בישראל.

""ישראל הפכה למרכז מרשים ומשגשג של פלמנקו - הן בגודלו והן באיכותו. פועלה של "קרן עדי" לאורך השנים תרם תרומה ניכרת להיווצרותו של מצב מבורך זה", אומרת עידית סוסליק, חוקרת פלמנקו.

 להלן לוח המופעים:

חמישי 23/3
21:00 – Pintor Y Flamenco J.R.T – "פלמנקו מתוך ציור" להקתה של אורסולה לופז רוקדים את הציורים
                                                                                                           
שישי 24/3
10:00 – כתת אמן סולניות המופע (אולם ענבל)
14:00 – תחרות הפלמנקו שלב ב' – חמש מתחרות בריקוד החובה וברקוד הבחירה עם מוסיקאים
                                                                                                               
22:00 - Pintor Y Flamenco J.R.T – "פלמנקו מתוך ציור" להקתה של אורסולה לופז רוקדים את הציורים
                                                                                                                
שבת 25/3
12:30 – בוקר פלמנקו ישראלי – הרמת מסך על 7 להקות צעירות מכל הארץ
16:30 –  "חואניטה והגיטרה" מופע ילדים מוסיקלי – להקת סינקו- טניה וינוקור - במכון סרוונטס תל אביב                                                                                                 
20:30 – ערב גאלה:  * שלב הגמר של התחרות
          *  Pintor Y Flamenco J.R.T – "פלמנקו מתוך ציור" להקתה של אורסולה לופז רוקדים את הציורים

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Translate


אודות שרית יוכפז

שמי שרית יוכפז.
אני עתונאית מזה עשרים וחמש שנים.
אני בוגרת אונברסיטת בר אילן תעודת הוראה, הסטוריה וספרות, והמכללה למנהל למדתי תקשורת..
בעלת תעודת עיתונאית של "אגודת העיתונאים תל אביב", ו"אגודת העיתונאים הממשלתית".
כתבתי בעיתונות ארצית, מגזינים לנשים ולתיירות, מקומונים ואתרי אינטרנט.
הגשתי מזה 10 שנים פינה ברדיו קול חי FM93 בנושא תיירות תרבות וארועים מיוחדים.
בהמשך למדתי גם לימודי תעודה רפואה משלימה, איפור מקצועי (כדי שיהיה לי רקע לכתוב בנושאים הללו).
הרצאתי בנושאי תקשורת ועיתונות.
מתנדבת בשעות הפנאי ל"אגודה למען העיוור", ל"נשות הדסה" -סניף נר הלילה ומתנדבת למשמר האזרחי.
אוהבת ים, ספורט, בעלי חיים והום סטיילינג.

המגזין של שרית

במגזין זה תוכלו למצוא המלצות למשפחה בנושאים הבאים: אופנה, טיפוח ויופי, אקססוריז, בריאות, צרכנות, חדש על המדף, ספרים, תרבות, הצגות, סרטים, תערוכות, תיירות, טיולים יפים, ספא, מסעדות, ולייף סטייל.

עקבו אחרי בגוגל+

התמונה שלי
מפיקה עורכת מגישה תוכנית רדיו ברדיו ליפס בימי רביעי מ10-12 בבוקר. "המלצות וראיונות" עםשרית יוכפז www/radiolips.com
מופעל על ידי Blogger.

ארכיון המגזין

רשומות פופולריות